Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een vraagje over herplaatsing
Moderator: moderatorteam
-
Pientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
Markiesje - Aantal honden: 1
Een vraagje over herplaatsing
Hoeveel kans hebben heel oude hondjes nog op herplaatsing?
Ik vraag dit aangezien ik pas geleden in aanraking ben gekomen met een 16 jarig hondje dat een nieuw huisje zoekt. Zijn baasje gaat naar een verzorgingstehuis en het beestje verblijft op dit moment nog in een pension, echter kan de baas dit niet voor altijd blijven betalen. Als het hondje naar een asiel zou gaan, zou hij dan nog een goede kans maken of laten ze hem dan inslapen?
Ik vraag dit aangezien ik pas geleden in aanraking ben gekomen met een 16 jarig hondje dat een nieuw huisje zoekt. Zijn baasje gaat naar een verzorgingstehuis en het beestje verblijft op dit moment nog in een pension, echter kan de baas dit niet voor altijd blijven betalen. Als het hondje naar een asiel zou gaan, zou hij dan nog een goede kans maken of laten ze hem dan inslapen?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gezonde lieve hondjes worden vrijwel nooit ingeslapen. Het hangt nogal af van wat voor hondje het is en hoe gezond hij is of hij herplaatsbaar is. Is hij lief bv.? Kijk, een lief klein hondje wordt best nog wel herplaatst. Een lieve grote hond al minder snel want dan zijn mensen bang voor de kosten. Een minder lieve hond, tja, dat wordt moeilijk.
Heb je wat meer informatie over het hondje? Misschien dat ik eens kan rondkijken.
Heb je wat meer informatie over het hondje? Misschien dat ik eens kan rondkijken.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
huiselijke hondenopvang
- geregistreerd lid
-
Pientje
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
De hondenbescherming heeft een seniorenopvang:
http://www.hondenbescherming.nl/activit ... tholen.htm
Lijkt me het informeren waard.
http://www.hondenbescherming.nl/activit ... tholen.htm
Lijkt me het informeren waard.
-
Pientje
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Pientje
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ach gossie wat een scheetje
zo'n verhaal als dit sterkt me weer in mn voornemen straks alleen nog ouwe herplaatsertjes op te nemen.
Het breekt toch je hart als zo'n ouwetje zijn of haar leven moet eindigen in een of ander asiel

zo'n verhaal als dit sterkt me weer in mn voornemen straks alleen nog ouwe herplaatsertjes op te nemen.
Het breekt toch je hart als zo'n ouwetje zijn of haar leven moet eindigen in een of ander asiel

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Rintinde
- Vaste gebruiker
Het is een leuk hondje op de foto's.
Eerlijk gezegd denk ik dat oudere honden minder kans hebben op een 'thuis'plekje, dan jonge honden/ puppy's.
Vergeef me als ik het fout heb.
Maar wat ik om mij heen hoor is mensen die zoeken een maatje voor het leven, dat wil zeggen voor zo lang een hond zijn sterftedag bereikt van jongs af aan. Tuurlijk heb je het nooit helemaal zelf in de hand en kan een hond ook komen te overlijden op ziekte. Wanneer er aangeboden wordt dat zij een hond in huis kunnen nemen van 10 jaar of ouder passen ze vaak, want hoe lang gaan die honden nog mee.
Jammer eigenlijk, imo verdienen ze een goede oude dag.
Eerlijk gezegd denk ik dat oudere honden minder kans hebben op een 'thuis'plekje, dan jonge honden/ puppy's.
Vergeef me als ik het fout heb.
Maar wat ik om mij heen hoor is mensen die zoeken een maatje voor het leven, dat wil zeggen voor zo lang een hond zijn sterftedag bereikt van jongs af aan. Tuurlijk heb je het nooit helemaal zelf in de hand en kan een hond ook komen te overlijden op ziekte. Wanneer er aangeboden wordt dat zij een hond in huis kunnen nemen van 10 jaar of ouder passen ze vaak, want hoe lang gaan die honden nog mee.
Jammer eigenlijk, imo verdienen ze een goede oude dag.