Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gordel verplicht?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

onze hond zit gewoon netjes in de gordel met een speciaal tuigje moet er toch niet aan denken dat als we een ongeluk krijgen onze hond voorbij schiet omdat wij hem niet in de gordel willen doen en wijzelf wel in de gordel zitten ...
Afbeelding
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Angel zit ook in een gordel op de achterbank. Voorheen zat ze vooral op korte stukjes ook nog wel eens los. Todat ik een keer optrok bij een stoplicht en vlak daarna een noodstop moest maken door iemand die achter een bus vandaan kwam. Toen lag ze dus tussen de voorstoelen in op de handrem. Ik denk dat ik nog geen 30 reed.
Ik wil er niet bij nadenken wat er had gebeurd als het met 50 of 80 km per uur was gegaan.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Valse veiligheid dames.
De hond in de gordel is voor jullie veiligheid. Beslist niet voor de hond.
Als de hond niet zodanig is ingesnoerd dat hij geen kant meer uit kan doet het "vast"maken meer kwaad dan goed in mijn opinie. Massatraagheid enzo, in combinatie met een korte lijn :N:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Catfish
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Catfish »

Ik heb m'n hond op de snelweg in een hondengordel, sinds ik laatst door een stomme inhaalactie van iemand opeens flink in de remmen moest terwijl ik 120 reed. Tjibbe vloog zo van de achterbank af! Misschien red zo'n gordel 'm inderdaad niet bij een echte botsing, maar bij een keer stevig remmen of een botsing bij lage snelheid kan het natuurlijk wel verschil uitmaken. Bovendien vind ik m'n eigen veiligheid ook belangrijk en wil ik op de snelweg geen hond hebben die opeens besluit een knuffel bij me te komen halen terwijl ik achter het stuur zit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”