Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nu wordt het spannend

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

nu wordt het spannend

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb de RvB gebeld en gevraagd of het mogelijk is om te kijken of wij de stamboom van Guinnie op onze naam kunnen krijgen.

Op aanwijzing van de mevrouw die ik sprak heb ik eea op mail gezet en die verzonden. Als zij idd in het NHSB is ingeschreven zouden wij (waarschijnlijk) een copie kunnen opvragen (tegen betaling van X natuurlijk). Willen jullie voor ons duimen dat de Raad mee wil werken?

Mocht zij niet het NHSB zijn ingeschreven staat zij mogelijk nog in Belgie of Frankrijk nog bekend.... dan wordt dat verder uitgezocht en gaan we kijken of we haar formeel nog kunnen importeren ;-)

Nee, het is niet belangrijk ;-)
maar ik vind het wel "belangrijk" ... het maakt het plaatje compleet...

Ik zou het zo gaaf vinden als het lukt...!!

Groetjes,
Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Nanna schreef:Denk je dat er eventueel nog iemand op haar zou azen of aanspraak wil maken op het eigenaarschap?
Zo nee, dan zou ik het persoonlijk laten zoals het was. Zónde van het geld.
Nee, dat denk ik niet dat er iemand aanspraak op haar gaat maken. Ze is legaal van ons en knappe jongen die haar weghaalt...

Nee, het is meer een gevoel ... een eh... emotie... dat ik haar recht wil doen ofzo ;-) (beetje zwaar gezegd) en dat ik vind dat die stamboom daar voor mijn gevoel deel van uitmaakt.

Ze wordt niet liever, knapper, leuker, interessanter, maar het zou voor mij het plaatje compleet maken.
Ze was hier zowiezo gekomen, stamboom of geen stamboom en we geven veel om haar, dat verandert niet, echt niet, maar nou ja... voor mijn gevoel wil ik het gewoon proberen.

Dat het zondegeld is... ach nee, die mening deel ik hieromtrent niet, maar dat komt denk ik omdat het gevoel wat ik erbij heb zo lastig uit te leggen is ;-)

Zoiets dus ?

(En nee, ik ben er volgens mij niet duidelijker op geworden met deze uitleg....? ;-)

Suzanne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Als jij het zo voelt moet je het doen :ok:
Ik ben benieuwd of je iets kunt achterhalen van de stamboom :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
~Suzanne~
Zeer actief

ranetje schreef:Als jij het zo voelt moet je het doen :ok:
Ja, dat lukt wel ;-) die heb ik in copievorm voor me liggen ;-) maar die inschrijving in het nhsb.. of die gedaan is, WEET ik dus niet....
De fokker woonde destijds in Belgie en Guinnies eerste eigenaar woonde in Frankrijk... ze is dus vast en zeker wel in Frankrijk geimporteerd en ingeschreven, maar wat dan het vervolg is geweest....???

Suzanne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Suzanne123 schreef:
ranetje schreef:Als jij het zo voelt moet je het doen :ok:
Ja, dat lukt wel ;-) die heb ik in copievorm voor me liggen ;-) maar die inschrijving in het nhsb.. of die gedaan is, WEET ik dus niet....
De fokker woonde destijds in Belgie en Guinnies eerste eigenaar woonde in Frankrijk... ze is dus vast en zeker wel in Frankrijk geimporteerd en ingeschreven, maar wat dan het vervolg is geweest....???

Suzanne
Waarom ben je daar zo zeker van? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

De Raad zet lelijke stempels op de oorspronkelijke stamboom. Als jouw copie een beetje netjes is zou je die stempel moeten kunnen zien. Ik gok zomaar dat je in België moet zijn voor een export-pedigree (en daar gaan ze vast hard lachen om een export-pedigree voor een 15 jaar (toch?) oude hond ;-) )
~Suzanne~
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:De Raad zet lelijke stempels op de oorspronkelijke stamboom. Als jouw copie een beetje netjes is zou je die stempel moeten kunnen zien. Ik gok zomaar dat je in België moet zijn voor een export-pedigree (en daar gaan ze vast hard lachen om een export-pedigree voor een 15 jaar (toch?) oude hond ;-) )
Op zich waar, maar ik heb een copie van haar oorspronkelijke stamboom, zoals die dus destijds vanuit de fokker werd meegegeven. Vernieuwingen daarop en stempels heb ik dus zowiezo niet.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Hoi,
die kosten vallen echt mee.. ik hoef nergens lid van te zijn of te worden.
Als ze (en dat maakt het makkelijker) in Ned. al staat ingeschreven zijn de kosten rond de 75 euro.
Staat ze nog in het buitenland ergens, dan moet ik haar formeel importeren en dat moet dan met de nodige verklaringen.... daar zitten ook kosten aan, dat weet ik.

Laten we eerst maar 's afwachten of ze in het nhsb staat ingeschreven... daarna zien we wel verder als blijkt dat dat niet zo is.

Staat ze in het nhsb ben ik met 75 euro klaar. Misschien komen ze wel kijken of we haar echt hebben... maar dat mag.. we hebben haar echt ;-)

Suzanne
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Suzanne123 schreef:Staat ze in het nhsb ben ik met 75 euro klaar. Misschien komen ze wel kijken of we haar echt hebben... maar dat mag.. we hebben haar echt ;-)
Nee, dat doen ze niet in Nederland voorzover ik weet.
Je moet wel een document overleggen waaruit blijkt dat ze van jou is, een aankoopding zeg maar.

Dat mag van alles zijn, als er maar uit blijkt dat ze legaal van jou is.
Dat zou het moeten doen.

*heeft het al bij de hand gehad
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
~Suzanne~
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Suzanne123 schreef:Staat ze in het nhsb ben ik met 75 euro klaar. Misschien komen ze wel kijken of we haar echt hebben... maar dat mag.. we hebben haar echt ;-)
Nee, dat doen ze niet in Nederland voorzover ik weet.
Je moet wel een document overleggen waaruit blijkt dat ze van jou is, een aankoopding zeg maar.

Dat mag van alles zijn, als er maar uit blijkt dat ze legaal van jou is.
Dat zou het moeten doen.

*heeft het al bij de hand gehad
Dat hebben we ook al ;-) we hebben een verklaring van het asiel dat ze aan ons is overgeschreven. Het asiel zou ("terugwerkend") een verklaring hebben van de nederlandse Rescue-organisatie dat die Rescue haar overdraagt aan het asiel en de rescue org heeft weer zo'n verklaring van de Dierenbescherming die op zijn beurt dat weer heeft van de vorige eigenaar.
IK heb die verklaringen allemaal niet in bezit, maar ze ZIJN er wel ;-)

Dus, dat zou op zich goed moeten zijn dus... copieen kunnen ze probleemloos krijgen ;-) zoveel ze willen..

(En ik dan maar hopen dat de dame idd ooit in Ned. is ingeschreven! ;-)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”