Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vechtende kat en hond
Moderator: moderatorteam
-
boefke
- Vaste gebruiker
vechtende kat en hond
Wie heeft er wel eens een vechtende hond en kat bezig gezien en hoe liep dit af?
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Re: vechtende kat en hond
dat liep dodelijk af hoezo?boefke schreef:Wie heeft er wel eens een vechtende hond en kat bezig gezien en hoe liep dit af?
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
-
boefke
- Vaste gebruiker
Re: vechtende kat en hond
Heb ooit een kat gezien die een rottweiler aanviel: de kat zette z'n nagels in de kop van de hond en liet niet meer los , de hond kon niks doen en gilde het uit.Carmen schreef:dat liep dodelijk af hoezo?boefke schreef:Wie heeft er wel eens een vechtende hond en kat bezig gezien en hoe liep dit af?
Uiteindelijk heeft het baasje van die hond de kat eraf kunnen schoppen.
Ik had nog nooit zoiets gezien.......vandaar!
Ik verwachtte eigenlijk altijd dat de hond de kat iets aan zal doen maar andersom kunnen katten dus ook erg venijnig zijn.
- Nicaaa!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 1
-
boefke
- Vaste gebruiker
hmmm......zo te zien aan de antwoorden kunnen ze nog venijniger zijn dan ik dacht!
gelukkig dat onze kat wat milder is......die laat zich 'uitblaffen' door de chihuahua van m'n vriendin als die komt logeren haha.
het hondje is overal bang voor maar dat heeft onze kat nog niet in de gaten volgens mij
gelukkig dat onze kat wat milder is......die laat zich 'uitblaffen' door de chihuahua van m'n vriendin als die komt logeren haha.
het hondje is overal bang voor maar dat heeft onze kat nog niet in de gaten volgens mij
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Ha, de gemiddelde kat is het meest valse, bloeddorstige satansgebroed wat je als tegenstander kunt hebben. Daar heb ik echt heilig respect voor, en mijn honden ook. Die hebben al flink wat klappen mogen ontvangen van de katten. Maar dan vroegen ze er ook wel om. :N:boefke schreef:hmmm......zo te zien aan de antwoorden kunnen ze nog venijniger zijn dan ik dacht!
-
boefke
- Vaste gebruiker
Ha ha....dat heb je echt heel mooi verwoord !!!!Maylala schreef:Ha, de gemiddelde kat is het meest valse, bloeddorstige satansgebroed wat je als tegenstander kunt hebben. Daar heb ik echt heilig respect voor, en mijn honden ook. Die hebben al flink wat klappen mogen ontvangen van de katten. Maar dan vroegen ze er ook wel om. :N:boefke schreef:hmmm......zo te zien aan de antwoorden kunnen ze nog venijniger zijn dan ik dacht!
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
boefke schreef:Ha ha....dat heb je echt heel mooi verwoord !!!!Maylala schreef:Ha, de gemiddelde kat is het meest valse, bloeddorstige satansgebroed wat je als tegenstander kunt hebben. Daar heb ik echt heilig respect voor, en mijn honden ook. Die hebben al flink wat klappen mogen ontvangen van de katten. Maar dan vroegen ze er ook wel om. :N:boefke schreef:hmmm......zo te zien aan de antwoorden kunnen ze nog venijniger zijn dan ik dacht!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Haha maylala hier ook zo'n kattemonster. Echt een secreet zo af en toe. Nagels knippen kan ik nu na 2 jaar met veel moeite ook alleen doen bij de kat (anders verwond ze ons of de hond te veel.... :N: )
Maar goed een gevecht tussen hond en kat. Oh jawel, wel meerdere. 1 keer met een kruizing herder uit het asiel. We liepen op straat met hond aan de lijn. Ineens duikt hij bosjes in en komt met kat in zijn bek eruit. Was echt even doodeng. Toen we eindelijk de kat los hadden, was die kat zo dom die hond aan te vallen en was de kat weer de pisang. Maar de kat is later toch weggerend, weet dus niet hoe het met de kat afgelopen is, maar heb in de vluchtigheid gee ernstig bloedende wonden gezien.
Maar ook is mijn vorige hond een keer aangevallen door een boerderijkat. Die kwam met een grote sprong boven op mijn Bas. Op zich moest ik wel even lachen, was een komisch gezicht, maar die kat was echt wel gemeen bezig. Dus moest echt me hond wel redden.
Maar ook wel eens logeehonden hier gehad die mijn kat niet zo zagen zitten. Kat bleef boven, maar eigenlijk verder geen vechtpartijen, alleen werd af en toe de kat weer naar haar plaats boven verwezen. (zulk soort honden komen dan ook niet weer: terwijl baasje nog gezegd had, ja heb zelf ook katten, hij is er zo lief mee..... NOT).
Mijn hond nu en de kat is zo leuke combinatie. Die spelen echt met elkaar. Zo komisch gezicht af en toe.
Maar goed een gevecht tussen hond en kat. Oh jawel, wel meerdere. 1 keer met een kruizing herder uit het asiel. We liepen op straat met hond aan de lijn. Ineens duikt hij bosjes in en komt met kat in zijn bek eruit. Was echt even doodeng. Toen we eindelijk de kat los hadden, was die kat zo dom die hond aan te vallen en was de kat weer de pisang. Maar de kat is later toch weggerend, weet dus niet hoe het met de kat afgelopen is, maar heb in de vluchtigheid gee ernstig bloedende wonden gezien.
Maar ook is mijn vorige hond een keer aangevallen door een boerderijkat. Die kwam met een grote sprong boven op mijn Bas. Op zich moest ik wel even lachen, was een komisch gezicht, maar die kat was echt wel gemeen bezig. Dus moest echt me hond wel redden.
Maar ook wel eens logeehonden hier gehad die mijn kat niet zo zagen zitten. Kat bleef boven, maar eigenlijk verder geen vechtpartijen, alleen werd af en toe de kat weer naar haar plaats boven verwezen. (zulk soort honden komen dan ook niet weer: terwijl baasje nog gezegd had, ja heb zelf ook katten, hij is er zo lief mee..... NOT).
Mijn hond nu en de kat is zo leuke combinatie. Die spelen echt met elkaar. Zo komisch gezicht af en toe.

- iones
- Zeer actief
Er was een keer een kat die Sokkie en Peppie aanviel. WAs dom want Bobbes was er ook nog. Die kat zou het afleggen. Ik schrok me rot en ik schreeuwde BObbes er af zodat die kat weg kon vluchten. Het is dat ik het beestje persoonlijk kende en wist dat het een lief katje was. Anders had ik misschien niet ingegrepen. Ze moeten namelijk niet mijn honden aanvallen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik denk dat het er van afhangt hoe snel de kat is. Ik heb ooit een keer een herder gezien die een kat te pakken nam en met één beet doodbeet :N: . Een vreselijk gezicht en ben er echt beroerd van geweest, te meer omdat baasje het type was 'pak poesjes'
.
Aan de andere kant heb ik zo'n terroristische kat waarvoor mijn honden een heilig respect hebben omdat madam in een slechte bui gewoon voor de lol mept. En vooral Cody is regelmatig de klos. Maar hij maakt het er ook naar. Hij pest haar graag door bijvoorbeeld, het liefst onverwacht, ineens zijn lompe neus onder haar achterste te duwen op zo'n manier dat haar achterpoten van de grond komen. Tja en dan haalt ze uit. Zijn neus heeft dan ook al een paar 'mooie' littekens.
Maar goed, mijn andere kat is een ontzettende doedel die niet eens naar buiten durft in zijn eigen tuin zonder begeleiding van de honden als bodyguards
.
Aan de andere kant heb ik zo'n terroristische kat waarvoor mijn honden een heilig respect hebben omdat madam in een slechte bui gewoon voor de lol mept. En vooral Cody is regelmatig de klos. Maar hij maakt het er ook naar. Hij pest haar graag door bijvoorbeeld, het liefst onverwacht, ineens zijn lompe neus onder haar achterste te duwen op zo'n manier dat haar achterpoten van de grond komen. Tja en dan haalt ze uit. Zijn neus heeft dan ook al een paar 'mooie' littekens.
Maar goed, mijn andere kat is een ontzettende doedel die niet eens naar buiten durft in zijn eigen tuin zonder begeleiding van de honden als bodyguards

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik heb een keer gehad dat een kat keer op keer Rhodin aan viel, dat beest kwam zo uit de bosjes gevlogen en maaide vol op Rhodin in, die gilde het uit. Rhodin had niets gedaan, we wandelden gewoon. Ik heb hem toen los gelaten zodat hij weg kon rennen. Het was echt een klotenbeest, we liepen snel door en die kat achtervolgde ons grommend, je hoorde hem aan komen, wat een griezel! :N: Op den duur werd ik ook echt boos op dat beest, ik dacht, ik geef hem een trap als hij nog een keer komt (en dat doe ik echt niet snel), maar toen hing hij bijna met al z´n nagels in mijn been!
Rhodin vind katten steeds minder leuk, de meeste zijn zo onbetrouwbaar en halen zo maar uit. Rhodin is nog nooit achter een kat aan gegaan gelukkig, hij heeft ze ook nooit wat gedaan. Maar ik ben wel bang dat als we vaker van die katten tegen komen, hij op den duur denkt dat aanval de beste verdediging is en een kat grijpt.
- iones
- Zeer actief
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Nee, als hij zich verdedigt dan laat ik hem gaan. Als hij die kat had gehapt (een vlugge snelle hap, niet schudden o.i.d.) die zo uit de bosjes vloog boven op hem dan had ik niet ingegrepen. Ik wilde die kat nota bene zelf al een trap verkopen. Rotbeest. Maar hij begint inmiddels te borstelen als hij een kat ziet, we proberen hem nu gewoon af te leiden met iets anders. Ik wil absoluut geen kattenjager, want dan kan hij niet meer los. Hij moet er niet achter komen dat hij zo'n kat makkelijk aan kan als hij gericht hapt en even goed schudt. Qua bouw is hij dé perfecte kattenjager.. :N:iones schreef:Ik hoop dat je niet in zult grijpen Gaby, als je hond zich ooit komt te verdedigen. DAar heeft hij recht op.
-
Xiara
- Vaste gebruiker
Hier ook verschillende ervaringen.
De bouvier van mijn moeder heeft een van onze eigen katten (bij mijn ouders) dood gebeten. Echt vreselijk, we hebben toen heel erg getwijfeld wat met de bouvier te doen.
Er waren wel wat verzachtende omstandigheden, bouvier was samen met de borders in de tuin en dat zijn ontzettende opjagers. En de kat was een renner, wat het extra "grappig" maakt voor de honden. Maar de bouvier mag dus niet meer los in de tuin zonder toezicht, daarvoor is ze te onbetrouwbaar geworden (en ze mag ook niet bij mij komen, hoe dol ik ook op d'r ben)
Aan de andere kant heb ik hier zelf 2 volwassen katten en een border collie pup. De kater heeft Rose na 2 weken onder het aanrecht gedreven met blazen en grommen. Nu is de verstandhouding wel aardig goed. Rose gaat graag even bij de katten kijken, maar die geven heel duidelijk de grens aan die Rose dan ook niet durft te passeren.
Maar als een hond een kat een maal te pakken heeft is een kat vrijwel kansloos. Zeker als het een beetje grotere hond met bijtkracht is
De bouvier van mijn moeder heeft een van onze eigen katten (bij mijn ouders) dood gebeten. Echt vreselijk, we hebben toen heel erg getwijfeld wat met de bouvier te doen.
Er waren wel wat verzachtende omstandigheden, bouvier was samen met de borders in de tuin en dat zijn ontzettende opjagers. En de kat was een renner, wat het extra "grappig" maakt voor de honden. Maar de bouvier mag dus niet meer los in de tuin zonder toezicht, daarvoor is ze te onbetrouwbaar geworden (en ze mag ook niet bij mij komen, hoe dol ik ook op d'r ben)
Aan de andere kant heb ik hier zelf 2 volwassen katten en een border collie pup. De kater heeft Rose na 2 weken onder het aanrecht gedreven met blazen en grommen. Nu is de verstandhouding wel aardig goed. Rose gaat graag even bij de katten kijken, maar die geven heel duidelijk de grens aan die Rose dan ook niet durft te passeren.
Maar als een hond een kat een maal te pakken heeft is een kat vrijwel kansloos. Zeker als het een beetje grotere hond met bijtkracht is

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- starfleet
- Erelid
Nee nooit gezien, hier hebben ze nooit ruzie. Het is wel koude oorlog geweest, maar de kat heeft altijd met ingetrokken nagels gemept. Mijn eerste pup was bijna een oog kwijtgeraakt door onze kat, dus ik ben erg voorzichtig met pup en kat geweest. De hond mocht niet tegen de kat blaffen en de kat was en is de baas. Voor pup in huis kwam heb ik de nagels van de kat laten knippen. Ze leven nu vreedzaam samen, geen dikke vrienden, maar wel kennissen. Eigen kat is heel anders dan vreemde kat, maar het moet idd wel wennen als ze het niet gewend zijn. Hond moet vooral leren de kat niet op te jagen of aan te keffen, hoewel er katten zijn die er niet om geven en gelijk een pets verkopen.
Een kat zal op de kop en ogen, neus mikken van een hond, dus die kunnen er wel eens naar vanaf komen in een gevecht met een stoere kat.
Anne (hekel aan kattenjagers (mijne is het ook, maar toch))
Een kat zal op de kop en ogen, neus mikken van een hond, dus die kunnen er wel eens naar vanaf komen in een gevecht met een stoere kat.
Anne (hekel aan kattenjagers (mijne is het ook, maar toch))
- Moos
- Zeer actief
Hier leven de honden en de twee katten heel vreedzaam samen. Toen Saar jonger was speelde ze veel met de katten ook, en Vera geeft ze regelmatig een wasbeurt.
Van pup af aan is het eigenlijk meteen probleemloos gegaan.
Beiden honden reageren overigens wel heel sterk op vreemde katten buiten, niet op de buurtkatten want die ''horen erbij". Waarom ze reageren op vreemde katten weet ik niet, het zou heel goed kunnen dat ze gewoon willen begroeten, maar dat ga ik niet uit proberen

Katten bij mensen in huis reageren ze dan weer nauwelijks op
Mijn oudste kat is sinds er 5 jaar geleden een kitten bij is gekomen overigens wel heel fel tegen vreemde honden in huis. Als er mensen met honden binnen komen sluit ik de katten dus altijd even weg in de slaapkamer. Bekende honden, die niet jagen, zijn geen probleem, maar als het om honden gaat die maar heel weinig hier komen ga ik de moeite niet doen om ze te laten wennen.
Vera als pup heeft ie ook naar staan blazen de eerste dag, maar Vera liep dan gewoon weg dus dat was al snel prima.
Van pup af aan is het eigenlijk meteen probleemloos gegaan.
Beiden honden reageren overigens wel heel sterk op vreemde katten buiten, niet op de buurtkatten want die ''horen erbij". Waarom ze reageren op vreemde katten weet ik niet, het zou heel goed kunnen dat ze gewoon willen begroeten, maar dat ga ik niet uit proberen
Katten bij mensen in huis reageren ze dan weer nauwelijks op
Mijn oudste kat is sinds er 5 jaar geleden een kitten bij is gekomen overigens wel heel fel tegen vreemde honden in huis. Als er mensen met honden binnen komen sluit ik de katten dus altijd even weg in de slaapkamer. Bekende honden, die niet jagen, zijn geen probleem, maar als het om honden gaat die maar heel weinig hier komen ga ik de moeite niet doen om ze te laten wennen.
Vera als pup heeft ie ook naar staan blazen de eerste dag, maar Vera liep dan gewoon weg dus dat was al snel prima.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat heb ik ook een keer gehad toen ik met Max buiten liep.massam schreef:sam en ik zijn één keer achterna gezeten door een kat met een heul dikke staart en wij vinden ze eng. (ik zeg rennen sam zegt killen, we zijn nog in conclaaf over de beste oplossing. )
Ik ben niet bang voor katten,maar van vreemde en kwaaie wel.En deze was kwaad én vreemd :N:

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 3
Ik heb 2 honden en 3 katten en de onderlinge verstandhouding is goed. Tenminste zolang Tisha de katten niet plaagt, want dan komt Kitty wel even verhaal halen en jaagt de honden het hele huis door.
Nou lopen de katten ook wel mee als ik het rondje doe en zolang andere honden Kitty gewoon negeren is er niets aan de hand. Maar als ze tegen haar grommen en blaffen, blijft ze met dikke staart en een beetje blazend er vlak achter lopen. Tot grote irritatie van de baas, mijjn hilariteit en vaak een onder de indruk zijnde hond. Hoe groter.... Sommigen lopen inderdaad een blokje om als ze mij zien aankomen met de beestenbende.
Maar nog vaker zet ik mijn honden even vast aan een boom en pak mijn kat even op. Ze kan een beetje overdrijven
Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Blijkbaar is het wel normaal dat een hond achter een kat aanjaagt, maar als het omgekeerde gebeurd heb je meteen een valse kat en het recht om deze weg te trappen.
En ja, mijn honden wel ook graag achter andersmans katten aan en nee, dat mogen ze absoluut niet.
Nou lopen de katten ook wel mee als ik het rondje doe en zolang andere honden Kitty gewoon negeren is er niets aan de hand. Maar als ze tegen haar grommen en blaffen, blijft ze met dikke staart en een beetje blazend er vlak achter lopen. Tot grote irritatie van de baas, mijjn hilariteit en vaak een onder de indruk zijnde hond. Hoe groter.... Sommigen lopen inderdaad een blokje om als ze mij zien aankomen met de beestenbende.
Maar nog vaker zet ik mijn honden even vast aan een boom en pak mijn kat even op. Ze kan een beetje overdrijven
Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Blijkbaar is het wel normaal dat een hond achter een kat aanjaagt, maar als het omgekeerde gebeurd heb je meteen een valse kat en het recht om deze weg te trappen.
En ja, mijn honden wel ook graag achter andersmans katten aan en nee, dat mogen ze absoluut niet.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Hier een tijdje terug tot mijn enorme schrik iets meegemaakt tussen kat en honden.
Wij hebben een stukje achter de schuur afgesloten met een hekje. Achter het schuurtje kan je via een héél smal stukje achter de voliere komen, en ook daar is het smal.
Nu vloog er laatst een bal achter het hekje. Ik kijk even, zie nergens iets achter het hek en zeg tegen de honden terwijl ik het hek open; ''Zoek bal.''
Zoals altijd stormen ze enthousiast achter het schuurtje... en vervolgens hoor ik een hoop gestommel, gegrauw en gesis!!
Ik probeer me langs dat smalle stukkie te wringen... bleek er een KAT achter mijn voliere te zitten!!!
Wat een verschrikkelijk gezicht, twee honden en een kat die knokken. De kat wrong zich echt in alle bochten.
Ik de hele handel in de open ruimte weten te schreeuwen, en daar ging het verder...
Dus ik grijp Rhodi, met het idee; ''De grootste kan de meeste kwaad...''
Stom. De kat vliegt met vier klauwen in Rhodi en die gilt het uit, en rukt zich los.
Daarop stort ik me op Branco; die is het felste en ik wist hem beet te grijpen na een paar mislukte pogingen. Kattebeest hing met de klauwen in zijn kop!
Echt vlak boven de ogen. Gelukkig hield Branco de ogen dicht.
Ik scheur de hele handel uiteen en schreeuw tegen de honden dat ze naar binnen moeten terwijl de kat beschutting zoekt achter een stel schuttingen die daar toen nog stonden.
Daarop de honden eerst naar binnen gejaagd en de deur dichtgegooid. De kat geprobeerd te pakken, die kwijlend en grommend verstopt zat achter die schuttingen. Hij was natuurlijk heel erg geschrokken en ik zag een beetje bloed bij de achterpoot, dus ik wilde hem even onderzoeken. Uiteraard was het beestje niet te benaderen en uiteindelijk vloog hij ervandoor. Vier poten werden gebruikt, dus het viel kennelijk nogal mee.
Met een rotgevoel naar binnen om de honden te bekijken (man, wat was IK kwaad...) Rhodi had een paar krasjes en Branco voornamelijk krassen op de kop, maar geen van beide iets ernstigs. Beide onder de douche gezet om de wonden te spoelen. (Tot Branco's enorme ergernis)
Achteraf was het dus veel geschreeuw en gelukkig weinig wonden. Maar het zijn vreselijke dingen om te zien....
En dit zijn honden die katten GEWEND zijn!! Zo zie je dus... een vreemde kat....
Later heb ik poezenbeest teruggezien... ongedeerd. Gelukkig maar.... het kostte me een paar weken de honden te vergeven voor die achterlijke actie.
Wij hebben een stukje achter de schuur afgesloten met een hekje. Achter het schuurtje kan je via een héél smal stukje achter de voliere komen, en ook daar is het smal.
Nu vloog er laatst een bal achter het hekje. Ik kijk even, zie nergens iets achter het hek en zeg tegen de honden terwijl ik het hek open; ''Zoek bal.''
Zoals altijd stormen ze enthousiast achter het schuurtje... en vervolgens hoor ik een hoop gestommel, gegrauw en gesis!!
Ik probeer me langs dat smalle stukkie te wringen... bleek er een KAT achter mijn voliere te zitten!!!
Wat een verschrikkelijk gezicht, twee honden en een kat die knokken. De kat wrong zich echt in alle bochten.
Ik de hele handel in de open ruimte weten te schreeuwen, en daar ging het verder...
Dus ik grijp Rhodi, met het idee; ''De grootste kan de meeste kwaad...''
Stom. De kat vliegt met vier klauwen in Rhodi en die gilt het uit, en rukt zich los.
Daarop stort ik me op Branco; die is het felste en ik wist hem beet te grijpen na een paar mislukte pogingen. Kattebeest hing met de klauwen in zijn kop!
Ik scheur de hele handel uiteen en schreeuw tegen de honden dat ze naar binnen moeten terwijl de kat beschutting zoekt achter een stel schuttingen die daar toen nog stonden.
Daarop de honden eerst naar binnen gejaagd en de deur dichtgegooid. De kat geprobeerd te pakken, die kwijlend en grommend verstopt zat achter die schuttingen. Hij was natuurlijk heel erg geschrokken en ik zag een beetje bloed bij de achterpoot, dus ik wilde hem even onderzoeken. Uiteraard was het beestje niet te benaderen en uiteindelijk vloog hij ervandoor. Vier poten werden gebruikt, dus het viel kennelijk nogal mee.
Met een rotgevoel naar binnen om de honden te bekijken (man, wat was IK kwaad...) Rhodi had een paar krasjes en Branco voornamelijk krassen op de kop, maar geen van beide iets ernstigs. Beide onder de douche gezet om de wonden te spoelen. (Tot Branco's enorme ergernis)
Achteraf was het dus veel geschreeuw en gelukkig weinig wonden. Maar het zijn vreselijke dingen om te zien....
En dit zijn honden die katten GEWEND zijn!! Zo zie je dus... een vreemde kat....
Later heb ik poezenbeest teruggezien... ongedeerd. Gelukkig maar.... het kostte me een paar weken de honden te vergeven voor die achterlijke actie.

- iones
- Zeer actief
Waarom was jij kwaad? Die honden konden er niets aan doen. Dit gebeurde er:Nakisha schreef:
- ze joegen op een bal, rekenden niet op een kat.
- zat er een kat die niet op hen rekende en die zich het apelazerus schrok en meteen maar in de aanval ging
- bezeerde de honden door aan te vallen, die vielen terug aan.
En jij nam het op voor dat rotbeest die er niet eens thuis hoorde?
Misschien moet je maar je honden weg doen en een kat nemen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Hades vindt 't af en toe ook leuk om z'n neus onder poes Jip te drukken en haar zo omhoog te wippen, vooral als ze héél lekker ligt te slapen. Hij krijgt krijgt dan wel direct een mep om z'n oren van Jip. Soms zitten ze elkaar te pesten, prima, soms is Hades nét te lomp (bijna 4 kilo tegen 30 kilo) en dan kappen we 't af. Voor de rest gaat 't prima tussen de twee (zie onderschrift). Hades gromt of blaft niet tegen Jip, als er een stukje kip of iets anders lekkers op de grond valt en Jip is eerder dan blijft hij keurig op afstand en als ze op z'n kussen ligt dan schuift hij er wel naast. Tenzij het kliertijd is, dan wordt ze eraf geneusd.
Ik heb trouwens toen Hades nog een kleiner pupje was een keer tijdens het aaien een nagel van Jip in zijn hoofd gevonden. Die zat netjes in z'n vel gehaakt, boven op z'n bol. Ik dénk dat dat indruk heeft gemaakt
.
Ik heb trouwens toen Hades nog een kleiner pupje was een keer tijdens het aaien een nagel van Jip in zijn hoofd gevonden. Die zat netjes in z'n vel gehaakt, boven op z'n bol. Ik dénk dat dat indruk heeft gemaakt
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat snap ik nietNakisha schreef:man, wat was IK kwaad
het kostte me een paar weken de honden te vergeven voor die achterlijke actie.
Een van mijn Teckels heeft in Frankrijk een verwilderde kat doodgebeten.
Die kat ging in de aanval terwijl de hond bij mij liep op het bospad (aangelijnd).
De hond was er snel klaar mee :N:
Maar daar word ik niet boos om. Waarom zou ik?
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 3
Ik begrijp wel dat je boos bent geworden hoor.
Mijn honden vinden het ook altijd noodzakelijk om tekeer te gaan tegen katten. Maak je het alleen maar erger mee en de kat bozer.
Ze hebben zich gewoon te gedragen en de katten met rust te laten, ook al komen ze ze plotseling tegen.
Kyara springt dan als een idioot alle kanten op en heeft helemaal niet meer in de gaten dat ik er ook nog naast sta en dus bijna languit gestrekt ga. Dus absoluut achtelijk gedrag...
Mijn honden vinden het ook altijd noodzakelijk om tekeer te gaan tegen katten. Maak je het alleen maar erger mee en de kat bozer.
Ze hebben zich gewoon te gedragen en de katten met rust te laten, ook al komen ze ze plotseling tegen.
Kyara springt dan als een idioot alle kanten op en heeft helemaal niet meer in de gaten dat ik er ook nog naast sta en dus bijna languit gestrekt ga. Dus absoluut achtelijk gedrag...
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
De honden hebben er geen last van gehad. IK wel. Denk maar niet dat zij na mijn eerste woede nog iets gemerkt hadden. Maar IK had het er verdomd moeilijk mee.Inge O schreef:daar snap ik dus echt niks van - hoe kan je nu in godsnaam zoiets verwijten (en dan nog weken achter elkaar) aan een hóndNakisha schreef:man, wat was IK kwaad
het kostte me een paar weken de honden te vergeven voor die achterlijke actie.?
Mijn honden zijn beide goed gewend aan katten en ik wil die achterlijke acties niet.
Nee dus. De honden zouden een bal achter het schuurtje weghalen en doken met zijn tweeen op de kat. Niet andersom. En we hebben drie katten, dank u.Waarom was jij kwaad? Die honden konden er niets aan doen. Dit gebeurde er:
- ze joegen op een bal, rekenden niet op een kat.
- zat er een kat die niet op hen rekende en die zich het apelazerus schrok en meteen maar in de aanval ging
- bezeerde de honden door aan te vallen, die vielen terug aan.
En jij nam het op voor dat rotbeest die er niet eens thuis hoorde?
Misschien moet je maar je honden weg doen en een kat nemen?
Ik heb REGELS. Normaal gedrag naar katten is zo'n regel, en die kennen ze dondersgoed.
Edit: Ik kan in één oogopslag zien of er ernstige verwondingen zijn bij dieren. De kat was er, in dit geval, slechter vanaf gekomen dat de honden. Dus ja, dan ga ik eerst de kat controleren. En dat is OOK iemands huisdier!!
Het waren de honden die de kat te grazen namen, niet andersom.Dat snap ik niet denken
Een van mijn Teckels heeft in Frankrijk een verwilderde kat doodgebeten.
Die kat ging in de aanval terwijl de hond bij mij liep op het bospad (aangelijnd).
De hond was er snel klaar mee schrik
Maar daar word ik niet boos om. Waarom zou ik?
Kijk, het is heel simpel. De één schiet uit zijn slof omdat de hond zich lostrekt en ervandoor gaat. De ander omdat de hond tegen andere honden tekeer gaat of ze aanvliegt. En ik, ik heb hier de strenge regel dat we niet idioot doen naar katten en ze NIET najagen!
Kennelijk was die regel, voor VREEMDE katten, volgens de heren niet meer van belang.
Dus nogmaals; de kat vloog niet de honden aan, de twee gekken doken samen op een kat.