Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat een leuke kruisingen! en wat jammer weer.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Dagmar schreef:
sjaak-k schreef:
Dagmar schreef: Daar aangekomen was het wel duidelijk dat het niet helemaal okay was, zoveel puppies in zoveel verschillende soorten. En als we dit niet genoeg keuze vonden, kon ze ook nog wel even kijken wat ze achter had liggen ( :boos: )
Dat zegt toch al genoeg, waarom dan toch nog een hond kopen? Zo houdt je dit soort praktijken in stand natuurlijk.
Ja dat begrijp ik nu, maar op dat moment was ik niet zo rationeel.
Je ziet een lief schattig en heel klein puppy zitten, bij een mevrouw die er ook nogal 'rare' ideeën op na houdt (de eerste nacht tennisballen tegen de bench aangooien wanneer de pup jankt bijv.) en op dat moment dacht ik 'ja, deze pup ga ik eens even redden!'.
Pas later thuis gingen we nadenken en googlen en kwamen we er achter hoe grootschalig te praktijken van v. Gils eigenlijk zijn.

Ik zou me nu ook zeker beter laten informeren (google etc.) voordat ik ooit een nieuw hondje aan zou schaffen.
Als je er eenmaal staat is het natuurlijk niet bepaald simpel om weg te lopen, al is dat wel het verstandigste. Maar ik begrijp niet waarom je niet voor aankoop informatie zocht mbt het kopen van een hond, zelfs op marktplaats staan waarschuwingen mbt broodfok. Door jou en die tienduizenden andere mensen die achteraf eens gaan kijken blijft deze ellende in stand.

Nuja, iig prettig dat jij het nu wel in ziet, helaas zijn er nog genoeg mensen die na aankoop nog oliedom blijven handelen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Dagmar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dagmar »

Chione schreef:
Dagmar schreef:
sjaak-k schreef:
Dagmar schreef: Daar aangekomen was het wel duidelijk dat het niet helemaal okay was, zoveel puppies in zoveel verschillende soorten. En als we dit niet genoeg keuze vonden, kon ze ook nog wel even kijken wat ze achter had liggen ( :boos: )
Dat zegt toch al genoeg, waarom dan toch nog een hond kopen? Zo houdt je dit soort praktijken in stand natuurlijk.
Je ziet een lief schattig en heel klein puppy zitten, bij een mevrouw die er ook nogal 'rare' ideeën op na houdt (de eerste nacht tennisballen tegen de bench aangooien wanneer de pup jankt bijv.) en op dat moment dacht ik 'ja, deze pup ga ik eens even redden!'.
Pas later thuis gingen we nadenken en googlen en kwamen we er achter hoe grootschalig te praktijken van v. Gils eigenlijk zijn.

Ik zou me nu ook zeker beter laten informeren (google etc.) voordat ik ooit een nieuw hondje aan zou schaffen.
Als je er eenmaal staat is het natuurlijk niet bepaald simpel om weg te lopen, al is dat wel het verstandigste. Maar ik begrijp niet waarom je niet voor aankoop informatie zocht mbt het kopen van een hond, zelfs op marktplaats staan waarschuwingen mbt broodfok. Door jou en die tienduizenden andere mensen die achteraf eens gaan kijken blijft deze ellende in stand.

Nuja, iig prettig dat jij het nu wel in ziet, helaas zijn er nog genoeg mensen die na aankoop nog oliedom blijven handelen.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben mij daar ook echt wel bewust van.
Helaas is het nu al te laat om er nog iets aan te doen, ze loopt hier inmiddels al bijna twee jaar in de rondte..
Maar ik probeer wel anderen te waarschuwen. Dat niet alleen het nemen van een hond een weloverwogen keuze moet zijn, maar ook waar je hem haalt.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Dagmar schreef:
Chione schreef:
Dagmar schreef:
sjaak-k schreef: Dat zegt toch al genoeg, waarom dan toch nog een hond kopen? Zo houdt je dit soort praktijken in stand natuurlijk.

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben mij daar ook echt wel bewust van.
Helaas is het nu al te laat om er nog iets aan te doen, ze loopt hier inmiddels al bijna twee jaar in de rondte..
Maar ik probeer wel anderen te waarschuwen. Dat niet alleen het nemen van een hond een weloverwogen keuze moet zijn, maar ook waar je hem haalt.
Dat is fijn om te lezen. :ok:

*Droomt verder dat dat soort fokkerijen/handelaren/winkels verboden worden in Nederland.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Spaniel x beagle?!

Dat lijkt me een van de meest nutteloze kruisingen die je zou kunnen maken. Een nerveuze levendige kwijler kruisen met slecht luisterende en relatief domme brak. Het zou wel een gezonde outcross kunnen zijn maar ik moet er niet aan denken om er 1 te hebben...
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

langehond1 schreef:Spaniel x beagle?!

Dat lijkt me een van de meest nutteloze kruisingen die je zou kunnen maken. Een nerveuze levendige kwijler kruisen met slecht luisterende en relatief domme brak. Het zou wel een gezonde outcross kunnen zijn maar ik moet er niet aan denken om er 1 te hebben...
dat is natuurlijk wat jij er van vindt :wink: :mrgreen:
een kwijlende Cocker ken ik niet hoor. en een domme beagle ook niet :pffff:
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Het is een generalisering natuurlijk...maar wel gebaseerd op wat ik tegenkom in het straatbeeld.

Als je idolaat bent van brakken dan is een beagle ok maar als je goed luisterende en leuk op jou gerichte hond wilt dan grijp je met een beagle toch wel mis. " ja hij komt wel, hij werkt even een spoor uit...".

De spaniels die ik tegenkom daar heb ik vaak niks mee, heel druk/drammerig en ze eten rommel van de straat. Maar er zijn ook vast rustige serieuze exemplaren zonder loopogen...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”