Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat gebeurt er met gepensioneerde diensthonden?
Moderator: moderatorteam
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Wat gebeurt er met gepensioneerde diensthonden?
Het onderwerp zegt al genoeg lijkt me. Gister hadden mijn vriend en ik een discussie hier over, ik dacht dat politiehonden na hun pensioen niet meer als huishond werden uitgeplaatst tenzij de diender die werkte met de hond hem/haar zelf zou willen houden. Mijn vriend dacht dat in humaan Nederland alle honden voorzien werden van een goede oude dag. Ik hoop op het laatste, maar we weten allebei niet precies hoe het eigenlijk zit. Het gaat in dit geval om alle honden die door het leger en de politie worden gebruikt, pakwerkers, speurders enz., want ik heb geen idee hoe het werkt. Ik heb op de zoekfunctie gezocht, maar kon zo gauw niet een topic hier over vinden (maar hij zal er vast wel ergens zijn denk ik). Ik kan natuurlijk ook Google gebruiken, maar dan heeft een forum zo weinig zin. 
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
Een klant van mij neemt altijd een gepensioneerde politie hond als huishond.
Hij heeft al verschillende gehad. Nu weet ik niet of het bij alle instanties zo is, maar bij de politie wel en hij is trouwens niet zelf van de politie.
Hij heeft al verschillende gehad. Nu weet ik niet of het bij alle instanties zo is, maar bij de politie wel en hij is trouwens niet zelf van de politie.
Laatst gewijzigd door enjo op 12 jun 2009 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- -Gaby-
- Zeer actief
Gelukkig, dat is fijn voor de honden.
Maar als de persoon die met de honden heeft gewerkt, niet zo'n hond als huishond wil hebben, weten jullie wat er dan mee gebeurt?
En nog iets, een hond gebruikt voor pakwerk, of om groepen hooligans uit elkaar te drijven bijvoorbeeld, kun je die gewoon als huishond houden?
Maar als de persoon die met de honden heeft gewerkt, niet zo'n hond als huishond wil hebben, weten jullie wat er dan mee gebeurt?
En nog iets, een hond gebruikt voor pakwerk, of om groepen hooligans uit elkaar te drijven bijvoorbeeld, kun je die gewoon als huishond houden?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
De hond waar ik het over heb, zat wel in de bewaking. Maar is samen met z'n baas ook vaak ingezet bij voetbalrellen, of ongeregeldheden op bv stations. Een schat van een hond kan ik je vertellen...-Gaby- schreef:Gelukkig, dat is fijn voor de honden.![]()

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
De man van een vriendin van is hondengeleider bij de politie en heeft een jaar geleden een andere diensthond gekregen, de vorige is naar de partikuliere bewaking gegaan.
Bij een demo van de politie vorig jaar werd echter luid en duidelijk omgeroepen dat de honden die niet meer geschikt waren voor de dienst een spuitje kregen, en dat gold ook voor de oudere honden, persoonlijk vond ik dat niet de beste uitspraak met al dat publiek want ik zag heel veel verontwaardigde blikken
Dat die gang van zaken regel was werd weer door de man van mijn vriendin tegengesproken dus uiteindelijk is het nog niet duidelijk
Bij een demo van de politie vorig jaar werd echter luid en duidelijk omgeroepen dat de honden die niet meer geschikt waren voor de dienst een spuitje kregen, en dat gold ook voor de oudere honden, persoonlijk vond ik dat niet de beste uitspraak met al dat publiek want ik zag heel veel verontwaardigde blikken
Dat die gang van zaken regel was werd weer door de man van mijn vriendin tegengesproken dus uiteindelijk is het nog niet duidelijk

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- -Gaby-
- Zeer actief
Ja, ik had ook die honden voor ogen die gillend in de riem hangen.. Het lijkt me wel dat als ze goed afgericht zijn, écht goed afgericht, het wel kan. Maar ik kan me voorstellen dat een hond het veel te leuk vindt, waardoor het misschien onbetrouwbaar wordt. Een vriend van me is pakwerker, hij loopt altijd in het pak, ooit wil hij ook een hond om mee te trainen, maar dat is meer voor de hobby/sport. Hij zegt dat honden echt veranderen van het pakwerk. En raadt het dan ook af voor iedereen die zijn hond gewoon als leuke gezinshond wil houden. Maar goed, ik ken ze niet van dichtbij dus ik weet het niet.MARC_S schreef:Volgens mij kun je honden van de ME niet als huishond houden. Die zijn wel erg hapgraag en hangen meestal gillend in de riem tijdens rellen. Ik denk niet dat die plaatsbaar zijn en ik denk dat die een spuitje krijgen als ze met pensioen zouden moeten gaan. Maargoed, zeker weten doe ik dat niet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
huh hoe bedoel je dit?-Gaby- schreef:Ja, ik had ook die honden voor ogen die gillend in de riem hangen.. Het lijkt me wel dat als ze goed afgericht zijn, écht goed afgericht, het wel kan. Maar ik kan me voorstellen dat een hond het veel te leuk vindt, waardoor het misschien onbetrouwbaar wordt. Een vriend van me is pakwerker, hij loopt altijd in het pak, ooit wil hij ook een hond om mee te trainen, maar dat is meer voor de hobby/sport. Hij zegt dat honden echt veranderen van het pakwerk. En raadt het dan ook af voor iedereen die zijn hond gewoon als leuke gezinshond wil houden. Maar goed, ik ken ze niet van dichtbij dus ik weet het niet.MARC_S schreef:Volgens mij kun je honden van de ME niet als huishond houden. Die zijn wel erg hapgraag en hangen meestal gillend in de riem tijdens rellen. Ik denk niet dat die plaatsbaar zijn en ik denk dat die een spuitje krijgen als ze met pensioen zouden moeten gaan. Maargoed, zeker weten doe ik dat niet.
Ik ken nl heel veel mensen die hun IPO hond of KNPV hond gewoon in huis hebben hoor....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
volgens mij zag ik laatst op mp een advertentie voor gepensioneerde diensthonden maar of dat nu 'echte' diensthonden zijn dat weet ik dus niet zeker...cloris schreef:De man van een vriendin van is hondengeleider bij de politie en heeft een jaar geleden een andere diensthond gekregen, de vorige is naar de partikuliere bewaking gegaan.
Bij een demo van de politie vorig jaar werd echter luid en duidelijk omgeroepen dat de honden die niet meer geschikt waren voor de dienst een spuitje kregen, en dat gold ook voor de oudere honden, persoonlijk vond ik dat niet de beste uitspraak met al dat publiek want ik zag heel veel verontwaardigde blikken![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heeft het ook niet...thom schreef:Pakwerk heeft daar helemaal niks mee te maken...!!

-
estelle
Wat een onzin zeg. En dat zegt dan een pakwerker?-Gaby- schreef:Ja, ik had ook die honden voor ogen die gillend in de riem hangen.. Het lijkt me wel dat als ze goed afgericht zijn, écht goed afgericht, het wel kan. Maar ik kan me voorstellen dat een hond het veel te leuk vindt, waardoor het misschien onbetrouwbaar wordt. Een vriend van me is pakwerker, hij loopt altijd in het pak, ooit wil hij ook een hond om mee te trainen, maar dat is meer voor de hobby/sport. Hij zegt dat honden echt veranderen van het pakwerk. En raadt het dan ook af voor iedereen die zijn hond gewoon als leuke gezinshond wil houden. Maar goed, ik ken ze niet van dichtbij dus ik weet het niet.MARC_S schreef:Volgens mij kun je honden van de ME niet als huishond houden. Die zijn wel erg hapgraag en hangen meestal gillend in de riem tijdens rellen. Ik denk niet dat die plaatsbaar zijn en ik denk dat die een spuitje krijgen als ze met pensioen zouden moeten gaan. Maargoed, zeker weten doe ik dat niet.
Hier een hond die jaren pakwerk heeft gedaan en thuis tussen de kinderen hobbelt. Zojuist is ze nog mee geweest naar een instelling waar geestelijk gehandicapten zitten die van opwinding en blijheid aardig begonnen te gillen/schreeuwen, niks het handje hoor.
-
estelle
Zie dat je in Groningen woont. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar die pakwerker van je. W.s. ken ik hem dan wel.-Gaby- schreef:Ja, ik had ook die honden voor ogen die gillend in de riem hangen.. Het lijkt me wel dat als ze goed afgericht zijn, écht goed afgericht, het wel kan. Maar ik kan me voorstellen dat een hond het veel te leuk vindt, waardoor het misschien onbetrouwbaar wordt. Een vriend van me is pakwerker, hij loopt altijd in het pak, ooit wil hij ook een hond om mee te trainen, maar dat is meer voor de hobby/sport. Hij zegt dat honden echt veranderen van het pakwerk. En raadt het dan ook af voor iedereen die zijn hond gewoon als leuke gezinshond wil houden. Maar goed, ik ken ze niet van dichtbij dus ik weet het niet.MARC_S schreef:Volgens mij kun je honden van de ME niet als huishond houden. Die zijn wel erg hapgraag en hangen meestal gillend in de riem tijdens rellen. Ik denk niet dat die plaatsbaar zijn en ik denk dat die een spuitje krijgen als ze met pensioen zouden moeten gaan. Maargoed, zeker weten doe ik dat niet.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Geen idee hoe dat gaat, ik weet dat zijn hond niet goed genoeg meer was voor de dienst (iets met betrouwbaarheid, was te lief) maar wel goed genoeg voor de bewaking idem als de honden die weer te oud waren voor de dienst ook nog de bewaking in konden.malinois schreef:volgens mij zag ik laatst op mp een advertentie voor gepensioneerde diensthonden maar of dat nu 'echte' diensthonden zijn dat weet ik dus niet zeker...cloris schreef:De man van een vriendin van is hondengeleider bij de politie en heeft een jaar geleden een andere diensthond gekregen, de vorige is naar de partikuliere bewaking gegaan.
Bij een demo van de politie vorig jaar werd echter luid en duidelijk omgeroepen dat de honden die niet meer geschikt waren voor de dienst een spuitje kregen, en dat gold ook voor de oudere honden, persoonlijk vond ik dat niet de beste uitspraak met al dat publiek want ik zag heel veel verontwaardigde blikken![]()
Daarom vond ik het verhaal van die agente zo apart tijdens de demo en ze zei het ook zonder blikken of blozen

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- -Gaby-
- Zeer actief
Oh ik had niet gedacht dat er meteen mensen over zouden "vallen", ik moet het dan ook even nuanceren. Hij zei dat ooit tegen ons toen ik zei dat wij met Rhodin de hondensport in wilden, maar nog niet wisten wat we wilden doen. Alleen het was nog al laat en het was op een feestje waar de nodige alcoholische versnaperingen geschonken waren, ik vraag me dus af of hij het überhaupt nog weet. Dus pin me d'r niet op vast.estelle schreef:Zie dat je in Groningen woont. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar die pakwerker van je. W.s. ken ik hem dan wel.-Gaby- schreef:Ja, ik had ook die honden voor ogen die gillend in de riem hangen.. Het lijkt me wel dat als ze goed afgericht zijn, écht goed afgericht, het wel kan. Maar ik kan me voorstellen dat een hond het veel te leuk vindt, waardoor het misschien onbetrouwbaar wordt. Een vriend van me is pakwerker, hij loopt altijd in het pak, ooit wil hij ook een hond om mee te trainen, maar dat is meer voor de hobby/sport. Hij zegt dat honden echt veranderen van het pakwerk. En raadt het dan ook af voor iedereen die zijn hond gewoon als leuke gezinshond wil houden. Maar goed, ik ken ze niet van dichtbij dus ik weet het niet.MARC_S schreef:Volgens mij kun je honden van de ME niet als huishond houden. Die zijn wel erg hapgraag en hangen meestal gillend in de riem tijdens rellen. Ik denk niet dat die plaatsbaar zijn en ik denk dat die een spuitje krijgen als ze met pensioen zouden moeten gaan. Maargoed, zeker weten doe ik dat niet.
Hij heet *****naam verwijderd door moderator****, ik heb alleen geen idee waar hij dat doet, hier ergens in of rondom Groningen. Ben nog altijd niet mee geweest, maar dat lag wel in de planning. Hij is namelijk voor stage net een tijd naar Suriname geweest waardoor het niet lukte. Ik zal het nog even voor je navragen zodra ik hem weer zie, oké? Misschien kan hij dit verhaal dan ook nog even toelichten.
- fredje
- Actief
Heb zelf jaren geleden een gepensioneerde narcotica/douane hond gekregen.Onze naam werd wel gescreend en de hond bleef op papier van het ministerie.De geleider heeft voor deze en de volgende hond zelf een tehuis gezocht,of ze mogen hem zelf houden,maar anders is het geloof ik idd einde verhaal.
Gr.fredje
Gr.fredje
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Kelly is met een jaartje wel aan haar pensioen toe, dan is ze 10. (koppie wil nog wel, maar ze wordt toch echt ouder) Leon werkt met haar in de beveiliging.
Een toetsing zit er niet meer in. Dat moet eens in de zoveel jaar wil je mogen werken met je hond.
Kelly is nu van Leon zijn baas. Maar als ze met pensioen gaat wordt ze van ons en blijft ze gewoon hier.
Binnen is geen optie zolang onze eigen honden nog leven. Ze komt af en toe wel eens binnen hoor, als wij erbij zijn. Maar het is gewapende vrede.
Stel dat onze honden er niet meer zouden zijn en ze kan met een volgende hond wél goed overweg komt ze binnen wonen, anders blijft ze buiten.
Een toetsing zit er niet meer in. Dat moet eens in de zoveel jaar wil je mogen werken met je hond.
Kelly is nu van Leon zijn baas. Maar als ze met pensioen gaat wordt ze van ons en blijft ze gewoon hier.
Binnen is geen optie zolang onze eigen honden nog leven. Ze komt af en toe wel eens binnen hoor, als wij erbij zijn. Maar het is gewapende vrede.
Stel dat onze honden er niet meer zouden zijn en ze kan met een volgende hond wél goed overweg komt ze binnen wonen, anders blijft ze buiten.
-
Gos
- Zeer actief
De zoon van m'n man is hondengeleider (bewaking) bij de luchtmacht. Gepensioneerde honden mogen daar gewoon mee naar huis, als ze sociaal zijn. De hond van een van zijn collega's ging dit jaar met pensioen, maar mocht niet met hem mee naar huis als huishond omdat hij niet sociaal was. Die hond ligt nu wel bij particulieren maar als waakhond. Dus ze geven echt niet zomaar een spuitje, ook niet aan honden die minder sociaal zijn.
-
estelle
Naam zegt me niks. Maar ben er ook al een jaartje uit misschien is hij nieuw?-Gaby- schreef:Oh ik had niet gedacht dat er meteen mensen over zouden "vallen", ik moet het dan ook even nuanceren. Hij zei dat ooit tegen ons toen ik zei dat wij met Rhodin de hondensport in wilden, maar nog niet wisten wat we wilden doen. Alleen het was nog al laat en het was op een feestje waar de nodige alcoholische versnaperingen geschonken waren, ik vraag me dus af of hij het überhaupt nog weet. Dus pin me d'r niet op vast.estelle schreef:Zie dat je in Groningen woont. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar die pakwerker van je. W.s. ken ik hem dan wel.-Gaby- schreef:Ja, ik had ook die honden voor ogen die gillend in de riem hangen.. Het lijkt me wel dat als ze goed afgericht zijn, écht goed afgericht, het wel kan. Maar ik kan me voorstellen dat een hond het veel te leuk vindt, waardoor het misschien onbetrouwbaar wordt. Een vriend van me is pakwerker, hij loopt altijd in het pak, ooit wil hij ook een hond om mee te trainen, maar dat is meer voor de hobby/sport. Hij zegt dat honden echt veranderen van het pakwerk. En raadt het dan ook af voor iedereen die zijn hond gewoon als leuke gezinshond wil houden. Maar goed, ik ken ze niet van dichtbij dus ik weet het niet.MARC_S schreef:Volgens mij kun je honden van de ME niet als huishond houden. Die zijn wel erg hapgraag en hangen meestal gillend in de riem tijdens rellen. Ik denk niet dat die plaatsbaar zijn en ik denk dat die een spuitje krijgen als ze met pensioen zouden moeten gaan. Maargoed, zeker weten doe ik dat niet.![]()
Hij heet *****naam verwijderd door moderator****, , ik heb alleen geen idee waar hij dat doet, hier ergens in of rondom Groningen. Ben nog altijd niet mee geweest, maar dat lag wel in de planning. Hij is namelijk voor stage net een tijd naar Suriname geweest waardoor het niet lukte. Ik zal het nog even voor je navragen zodra ik hem weer zie, oké? Misschien kan hij dit verhaal dan ook nog even toelichten.
Zal het vanavond eens vragen aan een vriend van mij die moet hem dan kennen.
- -Gaby-
- Zeer actief
Volgens mij is hij begin vorig jaar ergens begonnen. Hij zal nu een jaar of 24 zijn, is niet al te groot en draagt een bril. Maar ik weet niet hoe serieus hij het heeft opgepakt sinds hij weer terug is uit Suriname. Ik weet ook niet wat of waar, maar kan dat even voor je navragen. Misschien heeft hij het ook wel gezegd om ons van het pakwerk af te houden omdat Rhodin daar geen geschikte hond voor is, gezien hij zowiezo al behoorlijk afstandelijk is van aard naar andere mensen. Maar we wilden überhaupt al nooit aan pakwerk beginnen met Rhodin, dus wat dat betreft was het onnodig geweest.estelle schreef:Naam zegt me niks. Maar ben er ook al een jaartje uit misschien is hij nieuw?-Gaby- schreef:Oh ik had niet gedacht dat er meteen mensen over zouden "vallen", ik moet het dan ook even nuanceren. Hij zei dat ooit tegen ons toen ik zei dat wij met Rhodin de hondensport in wilden, maar nog niet wisten wat we wilden doen. Alleen het was nog al laat en het was op een feestje waar de nodige alcoholische versnaperingen geschonken waren, ik vraag me dus af of hij het überhaupt nog weet. Dus pin me d'r niet op vast.estelle schreef:Zie dat je in Groningen woont. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar die pakwerker van je. W.s. ken ik hem dan wel.-Gaby- schreef: Ja, ik had ook die honden voor ogen die gillend in de riem hangen.. Het lijkt me wel dat als ze goed afgericht zijn, écht goed afgericht, het wel kan. Maar ik kan me voorstellen dat een hond het veel te leuk vindt, waardoor het misschien onbetrouwbaar wordt. Een vriend van me is pakwerker, hij loopt altijd in het pak, ooit wil hij ook een hond om mee te trainen, maar dat is meer voor de hobby/sport. Hij zegt dat honden echt veranderen van het pakwerk. En raadt het dan ook af voor iedereen die zijn hond gewoon als leuke gezinshond wil houden. Maar goed, ik ken ze niet van dichtbij dus ik weet het niet.![]()
Hij heet *****naam verwijderd door moderator****, , ik heb alleen geen idee waar hij dat doet, hier ergens in of rondom Groningen. Ben nog altijd niet mee geweest, maar dat lag wel in de planning. Hij is namelijk voor stage net een tijd naar Suriname geweest waardoor het niet lukte. Ik zal het nog even voor je navragen zodra ik hem weer zie, oké? Misschien kan hij dit verhaal dan ook nog even toelichten.
- -Gaby-
- Zeer actief
Ah, zo mag ik het graag horen. Dat valt me mee moet ik zeggen. Fijn dat ze een passende plek proberen te vinden voor de honden.Gos schreef:De zoon van m'n man is hondengeleider (bewaking) bij de luchtmacht. Gepensioneerde honden mogen daar gewoon mee naar huis, als ze sociaal zijn. De hond van een van zijn collega's ging dit jaar met pensioen, maar mocht niet met hem mee naar huis als huishond omdat hij niet sociaal was. Die hond ligt nu wel bij particulieren maar als waakhond. Dus ze geven echt niet zomaar een spuitje, ook niet aan honden die minder sociaal zijn.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn hond moet geen vreemden, van nature al niet, daar heeft pakwerk niets aan bijgedragen hoor...-Gaby- schreef:Volgens mij is hij begin vorig jaar ergens begonnen. Hij zal nu een jaar of 24 zijn, is niet al te groot en draagt een bril. Maar ik weet niet hoe serieus hij het heeft opgepakt sinds hij weer terug is uit Suriname. Ik weet ook niet wat of waar, maar kan dat even voor je navragen. Misschien heeft hij het ook wel gezegd om ons van het pakwerk af te houden omdat Rhodin daar geen geschikte hond voor is, gezien hij zowiezo al behoorlijk afstandelijk is van aard naar andere mensen. Maar we wilden überhaupt al nooit aan pakwerk beginnen met Rhodin, dus wat dat betreft was het onnodig geweest.estelle schreef:Naam zegt me niks. Maar ben er ook al een jaartje uit misschien is hij nieuw?-Gaby- schreef:Oh ik had niet gedacht dat er meteen mensen over zouden "vallen", ik moet het dan ook even nuanceren. Hij zei dat ooit tegen ons toen ik zei dat wij met Rhodin de hondensport in wilden, maar nog niet wisten wat we wilden doen. Alleen het was nog al laat en het was op een feestje waar de nodige alcoholische versnaperingen geschonken waren, ik vraag me dus af of hij het überhaupt nog weet. Dus pin me d'r niet op vast.estelle schreef: Zie dat je in Groningen woont. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar die pakwerker van je. W.s. ken ik hem dan wel.![]()
Hij heet *****naam verwijderd door moderator****, ik heb alleen geen idee waar hij dat doet, hier ergens in of rondom Groningen. Ben nog altijd niet mee geweest, maar dat lag wel in de planning. Hij is namelijk voor stage net een tijd naar Suriname geweest waardoor het niet lukte. Ik zal het nog even voor je navragen zodra ik hem weer zie, oké? Misschien kan hij dit verhaal dan ook nog even toelichten.
Hij is juist door zijn training wat makkelijker benaderbaar omdat hij makkelijk onder appel te zetten is.

- -Gaby-
- Zeer actief
Even ingekort, anders wordt de quote zo lang.malinois schreef: mijn hond moet geen vreemden, van nature al niet, daar heeft pakwerk niets aan bijgedragen hoor...![]()
Hij is juist door zijn training wat makkelijker benaderbaar omdat hij makkelijk onder appel te zetten is.
Maar ik heb geen verstand van pakwerk of het type hond dat je daar voor nodig zou moeten hebben of wat voor uitwerking het op de hond zelf heeft. Ik zocht een verklaring waarom hij dat misschien gezegd zou kúnnen hebben. Ik zal er maar niet meer over speculeren, want heb er te weinig verstand van.
-
Gos
- Zeer actief
Pakwerk op zich heeft normaal gesproken geen rare uitwerking op een hond qua sociaal gedrag, zoals velen hier op hte forum je kunnen vertellen. Bepaalde typen praktijkwerk gecombineerd met individueel karakter van de hond zou dat wel kunnen hebben, maar dat je na pakwerk een hond niet meer in huis kunt hebben is een fabeltje.-Gaby- schreef: Maar ik heb geen verstand van pakwerk of het type hond dat je daar voor nodig zou moeten hebben of wat voor uitwerking het op de hond zelf heeft. Ik zocht een verklaring waarom hij dat misschien gezegd zou kúnnen hebben. Ik zal er maar niet meer over speculeren, want heb er te weinig verstand van.
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
De geleiders van Dick houden over het algemeen hun oude diensthond tot hun dood, na hun pensionering. Hetzij in de kennel, hetzij (gedeeltelijk) in huis. Hangt m.n. van de hond en de gezinsamenstelling af.
Het is geloof ik in 20 jr bij 3 honden gebeurd dat ze niet bij hun oude geleider konden blijven (o.a scheiding en een keer dat er al een oude diensthond zat en dat een 3e of 4e hond gewoonweg geen ruimte voor was). Daar wordt een goed tehuis voor gezorgd bij mensen die weten wat ze in huis halen
Geen spuit! Dat verdienen ze zeer zeker niet naar een hard werkzaam leven, bovendien is de hond het maatje van de geleider en met je maatje ga je niet zo om 
Het is geloof ik in 20 jr bij 3 honden gebeurd dat ze niet bij hun oude geleider konden blijven (o.a scheiding en een keer dat er al een oude diensthond zat en dat een 3e of 4e hond gewoonweg geen ruimte voor was). Daar wordt een goed tehuis voor gezorgd bij mensen die weten wat ze in huis halen
Laatst gewijzigd door Selena op 12 jun 2009 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Gos schreef:Pakwerk op zich heeft normaal gesproken geen rare uitwerking op een hond qua sociaal gedrag, zoals velen hier op hte forum je kunnen vertellen. Bepaalde typen praktijkwerk gecombineerd met individueel karakter van de hond zou dat wel kunnen hebben, maar dat je na pakwerk een hond niet meer in huis kunt hebben is een fabeltje.-Gaby- schreef: Maar ik heb geen verstand van pakwerk of het type hond dat je daar voor nodig zou moeten hebben of wat voor uitwerking het op de hond zelf heeft. Ik zocht een verklaring waarom hij dat misschien gezegd zou kúnnen hebben. Ik zal er maar niet meer over speculeren, want heb er te weinig verstand van.

- -Gaby-
- Zeer actief
Fijn zo! Goed dat het zo gaat, ben ik blij mee om te horen.Selena schreef:De geleiders van Dick houden over het algemeen hun oude diensthond tot hun dood, na hun pensionering. Hetzij in de kennel, hetzij (gedeeltelijk) in huis. Hangt m.n. van de hond en de gezinsamenstelling af.
Het is geloof ik in 20 jr bij 3 honden gebeurd dat ze niet bij hun oude geleider konden blijven (o.a scheiding en een keer dat er al een oude diensthond zat en dat een 3e of 4e hond gewoonweg geen ruimte voor was). Daar wordt een goed tehuis voor gezorgd bij mensen die weten wat ze in huis halenGeen spuit! Dat verdienen ze zeer zeker niet naar een hard werkzaam leven, bovendien is de hond het maatje van de geleider en met je maatje ga je niet zo om
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toch vraag ik me erg af of dat wel waar is. Dat je gewoon kan stellen dat het doen van manwerk niks doet met het vredelievende karakter van je hond. Als je hond een sulletje is dat het hele spelletje van mouw en pakken begrijpt zal dat wel meevallen inderdaad. Maar als je een hondje hebt dat lichtelijk over agressie werkt dan denk ik persoonlijk niet dat je die emoties onbeperkt en ongestraft kan oproepen week na week zonder dat dat iets met je hond doet. Hoe laag moet een bijtdrempel worden bij een burgerbijtende diensthond?
Ik bedoel kijk, bij wie gaan ze deze hond plaatsen?

Of deze?

Dus in mijn ogen zijn ex-diensthonden helemaal niet per definitie doodgewone herders die herplaatsbaar zijn.
Ik bedoel kijk, bij wie gaan ze deze hond plaatsen?

Of deze?

Dus in mijn ogen zijn ex-diensthonden helemaal niet per definitie doodgewone herders die herplaatsbaar zijn.
- CKS
- Zeer actief
Nee, niet 'doodgewone' herders maar ook geen moordlustige monsters. De fotos die jij plaatst zijn genomen op momenten dat de honden ingezet worden, met alle adrenaline die daar bij komt kijkenMARC_S schreef: Dus in mijn ogen zijn ex-diensthonden helemaal niet per definitie doodgewone herders die herplaatsbaar zijn.
Kees