malinois schreef:Job schreef:mag toch hopen dat als de lijn de volgende keer "breekt" jouw hondje onder een auto komt ipv dat hij een kat te grazen neemt.
Dan voel jij het tenminste ipv een andere dierenliefhebber!
wat een achterlijke reactie... dus jij bent een ubermensch jouw gebeurd nooit een ongelukje? piew knap hoor... super...
Maar gelukkig is dit niet in de buurt van een drukke weg gebeurd, daar loop ik bijna nooit, ook niet aangelijnd![]()
Als mij iets zou gebeuren zou ik die verantwoordelijkheid, als volwassen mens, op me nemen.
Jij duidelijk niet, liegen is geen probleem voor jou....![]()
die verantwoordelijkheid neem ik door de eigenaar in te lichten en eventuele da kosten te betalen en daar blijft het bij.Het gaat om verantwoordelijkheid...
gek woord voor sommigen hier kennelijk!
Nogmaals bewondering voor degene die het topic heeft geopend
en kiest voor eerlijkheid.
Dus liegen omdat je niet in staat ben verantwoordelijkheid te dragen voor je eigen hond is okë?![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn honden gaan NOOIT meer los!......
Moderator: moderatorteam
-
Job
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
helaas ken ik heel veel van die verhalen en nogmaals... dat wordt je niet gevraagd en jammer van je recht het gebeurd gewoon. Ik heb het uit eerste hand dus niet via via.Paulala schreef:Malinois,
Ik heb die verhalen echt wel gelezen.
En ik geef echt mijn honden niet zomaar mee aan de politie.
Ze hebben nml het recht niet om ze zomaar mee te nemen, dus laat ik dat niet toe.
Prima dat jij zoveel vertrouwen heb, mijn honden zijn mij iets te belangrijk om daarop te gokken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als jij nu eerst eens leert quoten snap ik er ook nog iets van....Job schreef:malinois schreef:Job schreef:mag toch hopen dat als de lijn de volgende keer "breekt" jouw hondje onder een auto komt ipv dat hij een kat te grazen neemt.
wat een achterlijke reactie... dus jij bent een ubermensch jouw gebeurd nooit een ongelukje? piew knap hoor... super...
Maar gelukkig is dit niet in de buurt van een drukke weg gebeurd, daar loop ik bijna nooit, ook niet aangelijnd![]()
Als mij iets zou gebeuren zou ik die verantwoordelijkheid, als volwassen mens, op me nemen.
die verantwoordelijkheid neem ik door de eigenaar in te lichten en eventuele da kosten te betalen en daar blijft het bij.Het gaat om verantwoordelijkheid...
Dus liegen omdat je niet in staat ben verantwoordelijkheid te dragen voor je eigen hond is okë?![]()
eens kijken wat ik er van kan maken wat niet van mij is:
ik neem die verantwoordelijkheid door kontakt op te nemen met de eigenaar en eventuele da kosten te betalen en daar blijft het bij.Als mij iets zou gebeuren zou ik die verantwoordelijkheid, als volwassen mens, op me nemen.
* zie hierboven voor antwoord *Dus liegen omdat je niet in staat ben verantwoordelijkheid te dragen voor je eigen hond is okë?![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
-
Job
- Zeer actief
dat bedoel ik liegen is dus geen probleem.malinois schreef:als jij nu eerst eens leert quoten snap ik er ook nog iets van....Job schreef:malinois schreef:Job schreef:mag toch hopen dat als de lijn de volgende keer "breekt" jouw hondje onder een auto komt ipv dat hij een kat te grazen neemt.
eens kijken wat ik er van kan maken wat niet van mij is:
ik neem die verantwoordelijkheid door kontakt op te nemen met de eigenaar en eventuele da kosten te betalen en daar blijft het bij.Als mij iets zou gebeuren zou ik die verantwoordelijkheid, als volwassen mens, op me nemen.
* zie hierboven voor antwoord *Dus liegen omdat je niet in staat ben verantwoordelijkheid te dragen voor je eigen hond is okë?![]()
Ach ja en dat je 5 honden hebt...
zolang er hondenhandel is en sommigen voor het geld fokken
kan elke gek zoveel honden kopen als ie wil.
Dit ongeacht of ie geschikt is.
-
Mojuan
- Zeer actief
Als ze zelfs mijn honden al niet meenemen terwijl iemand zegt door Romeo gebeten te zijn, zal het echt wel loslopen nu hoor.malinois schreef:helaas ken ik heel veel van die verhalen en nogmaals... dat wordt je niet gevraagd en jammer van je recht het gebeurd gewoon. Ik heb het uit eerste hand dus niet via via.Paulala schreef:Malinois,
Ze hebben nml het recht niet om ze zomaar mee te nemen, dus laat ik dat niet toe.
Prima dat jij zoveel vertrouwen heb, mijn honden zijn mij iets te belangrijk om daarop te gokken.
Ik heb de gemeente ook al eens gebeld met vragen toen Romeo op de hondenschool die hond had gebeten.
En ze zeiden dat mocht er nog eens iets gebeuren dat ze hooguit overgaan tot een muilkorf gebod, maar dat dat zelfs vrijwel nooit voorkomt.
Het komt vast allemaal goed, daar geloof ik in.
En je hoeft echt niet te suggereren dat ik mijn honden niet belangrijk genoeg vind.
Want ik hou zo zielsveel van die twee, dat is niet met een pen te beschrijven.
En juist omdat ik zoveel van ze hou, zorg ik ervoor dat mijn verhaal gedaan is voordat er dingen verdraaid gaan worden.

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als het erom gaat om mijn honden te behoeden voor een gedragstest zou ik ook echt glashard gaan staan liegen. Desnoods 'dat de riem uit mijn hand schoot', weetikveel.Caro. schreef:Het is wel zo dat uiteindelijk de honden de lul zijn en niet het baasje die de inschattingsfout heeft gemaakt.Job schreef:niks kalm, als je gaat liegen om je honden te beschermen,christo schreef:Zeg kalm een beetje. Het is mij ook overkomen en ik heb nb honden die met katten zijn opgegroeid. En ik had het 'geluk' dat de kat meteen dood was. En er daarom ook de politie niet bijgehaald. Wat win je ermee? Je hond krijgt een aantekening dat die 'vals' zou zijn, waar geen hout van klopt, en als je daarna nog één keer pech hebt zit je zwaar in de problemen.Job schreef: wat een walgelijke reactie,
je zal maar het baasje van de kat zijn en dit lezen,
ik zou jouw hond dus hartstikke dood schoppen de volgende keer!
En als je er wat van zegt jou er bij!
Juist heel goed gehandeld,
het toont jouw volwassenheid en je verantwoordelijkheidsgevoel.
Waar ze wel los mogen, kunnen ze misschien los met een muilkorf?
Ik ben namelijk ook een vreselijke hondenliefhebber
en geef ze graag de ruimte daar waar het VERANTWOORDELIJK is.
Prima gehandeld, petje af voor jou.
Bij ons in de stad heeft iemand het gehad dat een kat uit de bosjes stapte recht voor de neus van zijn aangelijnde hond, die de kat prompt doodbeet. Dat is zelfs gekomen tot een rechtszaak, die hij overigens gelukkig gewonnen heeft.
of informatie achter gaat houden,
dan weet je dat je dat doet omdat je de verantwoordelijkheid van het gedrag van jouw beesten niet wil dragen.
Dat is dus walgelijk!
Dan moet je mij dus niet tegen komen!
Om mijn honden te beschermen zou ik ook liegen, glashard liegen.
Maar goed..... ik had dus ook nooit de politie gebeld en dus ook niet hoeven liegen.
Maar mocht het erop aankomen.. ja hoor, glashard.
Ik zie niet in waarom mijn honden moeten boeten voor een fout van mij.
Jij wel?
Let wel: ik vind het ontzettend netjes dat Paulala wel eerlijk is geweest, en met die opstelling kan je denk ik ook een heel eind komen, vooral in dit geval waarbij de kat niet meteen is doodgeschud.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
idd. geen probleem als het goed is voor mijn hondenJob schreef:dat bedoel ik liegen is dus geen probleem.
ow dus jij kunt zo vanachter je schermpje beoordelen of ik geschikt ben? Ik kan je vertellen dat jij bij deze fokkers geen honden zult krijgen hoor, dus zoveel handel is er niet wat dit betreft.Ach ja en dat je 5 honden hebt...
zolang er hondenhandel is en sommigen voor het geld fokken
kan elke gek zoveel honden kopen als ie wil.
Dit ongeacht of ie geschikt is.
Zal mn fokker ook fijn vinden dat jij zegt dat hij alleen voor het geld fokt...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zeg ik niet maar prima als jij dit risico wilt lopen... ik zal het niet doen in ieder geval.Paulala schreef:Als ze zelfs mijn honden al niet meenemen terwijl iemand zegt door Romeo gebeten te zijn, zal het echt wel loslopen nu hoor.malinois schreef:helaas ken ik heel veel van die verhalen en nogmaals... dat wordt je niet gevraagd en jammer van je recht het gebeurd gewoon. Ik heb het uit eerste hand dus niet via via.Paulala schreef:Malinois,
Ik heb de gemeente ook al eens gebeld met vragen toen Romeo op de hondenschool die hond had gebeten.
En ze zeiden dat mocht er nog eens iets gebeuren dat ze hooguit overgaan tot een muilkorf gebod, maar dat dat zelfs vrijwel nooit voorkomt.
Het komt vast allemaal goed, daar geloof ik in.
En je hoeft echt niet te suggereren dat ik mijn honden niet belangrijk genoeg vind.
Want ik hou zo zielsveel van die twee, dat is niet met een pen te beschrijven.
En juist omdat ik zoveel van ze hou, zorg ik ervoor dat mijn verhaal gedaan is voordat er dingen verdraaid gaan worden.

-
Mojuan
- Zeer actief
Dat hoop ik ook.EstherK schreef:Wat een bizar topic(ik bedoel niet TS)
Ik hoop dat de kat in orde is of snel herstelt. Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent Paula.
Ik heb nog niets vernomen van de eigenaren, en ik maak me best wel zorgen.
Ik heb nml niet kunnen zien of hij erg gewond was of dat het oppervlakkige bijtwonden waren.
Hopelijk zijn er geen organen beschadigd, en is het bij huidwonden gebleven.

-
Job
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kun je je er niet uitlullen? Want je kunt niet oordelen he via een schermpje... ik denk dat ik mijn honden beter onder controle heb dan jij maar een ongelukje kan gebeuren... jammer maar helaas...Job schreef:als je moet liegen omdat je je honden niet onder controle hebt en geen verantwoordelijkheid voor je eigen onkunde wilt dragen ben je gewoon een walgelijk persoon die geen honden zou moeten hebben klaar uit.
ben maar een mens... en mijn hondjes blijven nu eenmaal een dier...
ow en niet 'dan ben je' maar 'dan vind ik je'... want jouw waarheid is niet DE waarheid.

-
Job
- Zeer actief
doe je honden een plezier,malinois schreef:kun je je er niet uitlullen? Want je kunt niet oordelen he via een schermpje... ik denk dat ik mijn honden beter onder controle heb dan jij maar een ongelukje kan gebeuren... jammer maar helaas...Job schreef:als je moet liegen omdat je je honden niet onder controle hebt en geen verantwoordelijkheid voor je eigen onkunde wilt dragen ben je gewoon een walgelijk persoon die geen honden zou moeten hebben klaar uit.
eef ze een baas die ze wel onder controle heeft,
dan lopen ze namelijk niet het risico ingeslapen te worden
omdat hun baasje zich er uit probeert te liegen,
maar er bewijzen genoeg zijn.....
-
Mojuan
- Zeer actief
Dit heeft niet zoveel met onkunde te maken hoor.Job schreef:als je moet liegen omdat je je honden niet onder controle hebt en geen verantwoordelijkheid voor je eigen onkunde wilt dragen ben je gewoon een walgelijk persoon die geen honden zou moeten hebben klaar uit.
Het is een samenloop van omstandigheden.
En ik vind het een beetje ver gaan om te zeggen dat zo iemand dan maar geen honden zou moeten hebben.
Dat mensen liegen daar ben ik het absoluut niet mee eens nee, maar dat wil niet zeggen dat ze niet prima met hun honden om weten te gaan.
En misschien gaan ze met andere situaties wel weer veel beter om dan ik.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
die hebben ze wees maar niet bang...Job schreef:doe je honden een plezier,malinois schreef:kun je je er niet uitlullen? Want je kunt niet oordelen he via een schermpje... ik denk dat ik mijn honden beter onder controle heb dan jij maar een ongelukje kan gebeuren... jammer maar helaas...Job schreef:als je moet liegen omdat je je honden niet onder controle hebt en geen verantwoordelijkheid voor je eigen onkunde wilt dragen ben je gewoon een walgelijk persoon die geen honden zou moeten hebben klaar uit.
maar er bewijzen genoeg zijn.....
dacht je nu echt dat ik maar een sec. wakker van je lig, als dit nu iemand zou zeggen die mij en mijn honden daadwerkelijk zou kennen dan zou ik me achter me oren gaan krabben maar iemand die lult met het verstand van een stoeptegel en die ook in die aktie wil gaan schoppen... ach dat neem ik maar met heel veel van dit witte spul:

ps. ze lopen dat risico niet, want tegen de tijd dat er iemand aan de deur komt zijn ze allang 'weggelopen'

-
Job
- Zeer actief
nou ik lees hier alleen maar de tip LIEGEN TOT JE ER VAN BARSTPaulala schreef:Dit heeft niet zoveel met onkunde te maken hoor.Job schreef:als je moet liegen omdat je je honden niet onder controle hebt en geen verantwoordelijkheid voor je eigen onkunde wilt dragen ben je gewoon een walgelijk persoon die geen honden zou moeten hebben klaar uit.
En ik vind het een beetje ver gaan om te zeggen dat zo iemand dan maar geen honden zou moeten hebben.
Dat mensen liegen daar ben ik het absoluut niet mee eens nee, maar dat wil niet zeggen dat ze niet prima met hun honden om weten te gaan.
kan dat niet echt beter mee omgaan noemen.
Jij neemt je verantwoordelijkheid.
Nooit meer los gaat misschien zelfs te ver,
los, daar waar mag, met een muilkorf zou misschien
ook kunnen.
Zo heeft jouw hond de vrijheid omdat jij als baas verantwoordelijkheid draagt en is geen enkel ander beest de pineut omdat "dit soort dingen nu eenmaal gebeuren".
Die dingen gebeuren nu eenmaal alleen als je daar als baas de gelegenheid voor geeft.....
Trekt daar je conclusies uit en neem de verantwoordelijkheid en je bewijst dat je terecht de baas bent.
De overige reacties hier geven aan dat deze mensen niet over het vermogen beschikken een baas te zijn.
-
Mojuan
- Zeer actief
Nee, dat is een fijne oplossing.malinois schreef:
ps. ze lopen dat risico niet, want tegen de tijd dat er iemand aan de deur komt zijn ze allang 'weggelopen'
Moet ik mijn honden onder laten duiken, daar zit ik dus echt niet op te wachten, en ik zou ook niet weten waar ik ze dan moet laten.
Niemand die de verantwoording over mijn honden kan en mag dragen.

-
Job
- Zeer actief
zo erg weggelopen dat zelf een oplettende buurtbewoner met meer verantwoordelijkheid niet kan melden wanneer ze weer terecht zijn?malinois schreef:die hebben ze wees maar niet bang...Job schreef:doe je honden een plezier,malinois schreef:kun je je er niet uitlullen? Want je kunt niet oordelen he via een schermpje... ik denk dat ik mijn honden beter onder controle heb dan jij maar een ongelukje kan gebeuren... jammer maar helaas...Job schreef:als je moet liegen omdat je je honden niet onder controle hebt en geen verantwoordelijkheid voor je eigen onkunde wilt dragen ben je gewoon een walgelijk persoon die geen honden zou moeten hebben klaar uit.
maar er bewijzen genoeg zijn.....![]()
dacht je nu echt dat ik maar een sec. wakker van je lig, als dit nu iemand zou zeggen die mij en mijn honden daadwerkelijk zou kennen dan zou ik me achter me oren gaan krabben maar iemand die lult met het verstand van een stoeptegel en die ook in die aktie wil gaan schoppen... ach dat neem ik maar met heel veel van dit witte spul:
Wat een flapdrol ben jij zeg.
Ik mag hopen dat e ze dan werkelijk herplaatst en dat ze een goede baas krijgen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik wel hoor..en dat is een prima oplossing inderdaad. Er zijn al meerdere honden op deze manier aan de roze spuit ontkomenPaulala schreef:Nee, dat is een fijne oplossing.malinois schreef:
Moet ik mijn honden onder laten duiken, daar zit ik dus echt niet op te wachten, en ik zou ook niet weten waar ik ze dan moet laten.
Niemand die de verantwoording over mijn honden kan en mag dragen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee joh, desnoods ga ik verhuizen voor mn hond.... maar terugkomen doen ze hoorJob schreef:zo erg weggelopen dat zelf een oplettende buurtbewoner met meer verantwoordelijkheid niet kan melden wanneer ze weer terecht zijn?malinois schreef:die hebben ze wees maar niet bang...Job schreef:doe je honden een plezier,malinois schreef: kun je je er niet uitlullen? Want je kunt niet oordelen he via een schermpje... ik denk dat ik mijn honden beter onder controle heb dan jij maar een ongelukje kan gebeuren... jammer maar helaas...
Ik mag hopen dat e ze dan werkelijk herplaatst en dat ze een goede baas krijgen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik weet het, je bent een engel.. want bij jou kunnen nooit ongelukjes gebeuren... nou wees blij met je gave... zolang ie werkt...Job schreef:nou ik lees hier alleen maar de tip LIEGEN TOT JE ER VAN BARSTPaulala schreef:Dit heeft niet zoveel met onkunde te maken hoor.Job schreef:als je moet liegen omdat je je honden niet onder controle hebt en geen verantwoordelijkheid voor je eigen onkunde wilt dragen ben je gewoon een walgelijk persoon die geen honden zou moeten hebben klaar uit.
kan dat niet echt beter mee omgaan noemen.
Jij neemt je verantwoordelijkheid.
Nooit meer los gaat misschien zelfs te ver,
los, daar waar mag, met een muilkorf zou misschien
ook kunnen.
Zo heeft jouw hond de vrijheid omdat jij als baas verantwoordelijkheid draagt en is geen enkel ander beest de pineut omdat "dit soort dingen nu eenmaal gebeuren".
Die dingen gebeuren nu eenmaal alleen als je daar als baas de gelegenheid voor geeft.....
Trekt daar je conclusies uit en neem de verantwoordelijkheid en je bewijst dat je terecht de baas bent.
De overige reacties hier geven aan dat deze mensen niet over het vermogen beschikken een baas te zijn.

-
Job
- Zeer actief
een echte baas draagt gewoon zijn verantwoordelijkheid, zie de starter van dit topic!malinois schreef:nee joh, desnoods ga ik verhuizen voor mn hond.... maar terugkomen doen ze hoorJob schreef:zo erg weggelopen dat zelf een oplettende buurtbewoner met meer verantwoordelijkheid niet kan melden wanneer ze weer terecht zijn?malinois schreef:die hebben ze wees maar niet bang...Job schreef: doe je honden een plezier,
En jij.....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gelukkig ben ik zo'n echte baas... mijn hondjes komen lekker terug waar ze horen en waar ze het goed hebben.Job schreef: een echte baas draagt gewoon zijn verantwoordelijkheid, zie de starter van dit topic!
En jij.....

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Jeetje Paulala, wat een schrik :N:
Ik vind het ontzettend knap dat je zo rustig gehandeld hebt en dat je je ook nog eens zo verantwoordelijk hebt opgesteld. En ik ben het met je eens: eerlijk duurt uiteindelijk altijd het langst. Als ze je betrappen op zo'n leugen ben je veel harder de sigaar dan als je gewoon eerlijk opbiecht dat jij je honden ergens los hebt gelaten waar dat niet mocht. En dat honden en katten elkaar niet altijd liggen is niet zo uitzonderlijk en zeker niet voorbehouden aan staffies.
Ik hoop dat het goed komt met de kat.
Ik vind het ontzettend knap dat je zo rustig gehandeld hebt en dat je je ook nog eens zo verantwoordelijk hebt opgesteld. En ik ben het met je eens: eerlijk duurt uiteindelijk altijd het langst. Als ze je betrappen op zo'n leugen ben je veel harder de sigaar dan als je gewoon eerlijk opbiecht dat jij je honden ergens los hebt gelaten waar dat niet mocht. En dat honden en katten elkaar niet altijd liggen is niet zo uitzonderlijk en zeker niet voorbehouden aan staffies.

-
Mojuan
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb ik ook al gezegd, je hebt goed gehandeld en het is prima als jij je daarbij goed voelt...Paulala schreef:Ten eerste heb ik geen plek waar dat mogelijk zou zijn.malinois schreef:
ik wel hoor..en dat is een prima oplossing inderdaad. Er zijn al meerdere honden op deze manier aan de roze spuit ontkomen
En ten tweede geloof ik niet dat het nodig is.

-
Mojuan
- Zeer actief
Dankje.Frenk schreef:Jeetje Paulala, wat een schrik :N:
Zo denk ik dus ook, een leugen komt altijd boven.
En zeker bij mij, ik lieg gewoon niet, ik kan dat niet.
Wat ik zo jammer vind, is dat vroeger beide goed met katten op konden schieten.
Romeo liep zelfs wel eens met een kat te spelen buiten.
Tot hij aangevallen werd door een kat, vanaf die dag moet hij er niets meer van hebben.
Julia het zelfde geval. Zij vond katten een beetje rare wezens, maar deed er niets tegen.
Tot zij ook aangevallen werd bij iemand thuis en kermend onder de tafel lag.
Sinds die dag gaat het niet meer.
Wat ik er zo jammer aan vind, is dat ik ze voordat Julia aangevallen was door een kat prima onder controle had als er katten liepen.
Ik kon ze gewoon los laten en als ze een kat zagen en ik zei: nee, hier blijven, dan gingen ze ook niet!
Maar sinds Julia dus bang van ze is geworden is het raak, en Romeo doet met haar mee.
Uit zichzelf ging hij echt niet, hij was altijd prima terug te roepen, zelfs als hij al onderweg was naar een kat en ik riep hem, dan kwam hij netjes bij me terug.
Julia heeft het jachtinstinct bij hem aangewakkerd, dat had hij voorheen totaal niet.

-
Fin
- Zeer actief
Oh? Weet ik dat?Job schreef: dan weet je dat je dat doet omdat je de verantwoordelijkheid van het gedrag van jouw beesten niet wil dragen.
Dat is dus walgelijk!
Dan moet je mij dus niet tegen komen!
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Hmmm, raar topic.
Allereerst, netjes van de TS dat je dit zo opgelost hebt, ongeacht wie er verantwoordelijk is, de waarheid vertellen is altijd goed
. Daarnaast wil je als eigenaar van je dier (los lopend of niet) toch weten wat er gebeurd is?
Ten tweede. Je loopt toch best een groot risico om je direct te melden bij diverse instanties, helemaal als je dit al eerder gedaan hebt. Nu lopen onze lieve blauwe mannetjes niet zo hard, en zeker niet als er niks te verdienen valt, maar wellicht zien ze nu of straks (bij een evt. volgende melding) toch een patroon in het gedrag van je hond. Daarnaast ken je de eigenaar van de kat nog niet, voor het zelfde geld maken deze een hoop problemen, ongeacht jouw goede wil.
Ten derde. Ergens heeft job wel gelijk. Liegen om eigen bestwil is tot op zekere hoogte niet erg, maar als iemand jouw hond/kat/dier aanvalt wil je toch ook de waarheid weten? Als je een conflict hebt met iemand (bijv. je werkgever) is het toch ook wel zo leuk als beide partijen de waarheid vertellen?
Ten vierde (ja, er komen steeds meer). De kat rende weg, dat is vrij natuurlijk, je honden gaan erachteraan (dat zou mijn hond ook doen). Ergens vindt ik dat je je honden niet voldoende onder controle hebt aangezien je ze blijkbaar niet terug kunt roepen (of jezelf niet onder controle hebt omdat je het niet geprobeerd hebt). Ik kan Max, zelfs als hij druk aan het spelen is, altijd terug roepen. Dat vereist wel de nodige decibellen, en diverse schrikkende mensen/dieren, maar het kan, met één "HEEE". Tot op heden een paar keer gebruikt voor redelijk onschuldige dingen (achter een bange hond aanrennen om te spelen, beide liepen los maar vond het niet erg netjes).
Het vijfde punt hoort eigenlijk bij nr. 4. Geen idee of je het goed gezien hebt, gezien je 15 posts over eerlijkheid zal het eerste verhaal wel kloppen
. De honden renden dus achter de kat aan, maar de kat was de eerste die uithaalde? Dat zal natuurlijk een reactie van angst zijn, maar hij was het eerst, de honden verdedigden alleen, en dat doen ze, zoals iedereen weet, niet met een poot zoals de kat. In mijn ogen is hier niet echt een schuldige (jaja, dat zal de TS wel worden aangezien de hond/baas daarvan altijd te lul is), maar het gaat hier gewoon om een dierlijke reactie. Als die kat niet in de aanval was gegaan was er geen probleem.
Ik ben op zich geen katten liefhebber, maar haat ze ook niet. Misschien kan ik daardoor vrij objectief kijken naar dat soort dingen, maar daardoor stoor ik me ook ma-te-loos aan de gemiddelde katteneigenaar.
Gemiddeld is hier, de lekker naar buiten (want het zijn beestjes die los moeten), maar zodra er iets gebeurd is de ander aansprakelijk mentaliteit.
Hond valt kat aan -> hond schuldig
Kat van hond aan -> hond schuldig
Krom verhaal, maar zo is het met alles. Om één of andere reden zijn katten heilig in dit land. Nogmaals, op zich is de TS fout in dit verhaal, de honden moeten immers aan de lijn. Maar hé, als je je kat buiten dumpt en dus overlaat aan de grote boze wereld (met auto's mensen, honden, gif, etc etc) dan moet je natuurlijk niet raar opkijken als hij eens onder het bloed, of helemaal niet meer thuiskomt. Als ik mijn hond elke dag om 10u 's morgens op straat gooi en hij komt onder een auto is het mijn schuld. Als hij vervolgens eendjes aanvalt, is het mijn schuld, als hij een enthousiast kind nog enthousiaster begroet (met wat schrammen tot gevolg bijv.) is dat mijn schuld. Máár als "men" de kat naar buiten gooit, en bovenstaande dingen gebeuren (ja, ook kinderen worden wel eens gekrabd door een kat, zei het door hun eigen schuld), dan is opeens de andere partij schuldig, want katten horen nou eenmaal buiten??
True, katten horen buiten, net als honden, leeuwen, beren en apen. Maar hé diezelfde kat wordt wel een huisdier genoemd, maar om één of andere reden heeft iemand ooit bedacht dat een kat los buiten mag lopen, maar dat honden nagenoeg altijd en overal aan de lijn moeten, maar wie en wáárom in hemelsnaam?
Conclusie (of korte samenvatting), naar mijn idee is er geen schuldige, shit happens tussen dieren. Point blijft dat de TS haar honden niet voldoende onder controle heeft (ze zag de kat eerder, dus had ze de honden ook kunnen roepen/afleiden), maar de TS heeft wat mij betreft zeker netjes gehandeld (en alles gedaan wat ze kon doen). Voordat ook die discussie weer op gang komt, ieder zn eigen dieren, ieder zn eigen dierenarts kosten.
P.S. ik denk dat de katten discussie never nooit tot een einde zal komen.
P.S. 2, ik zie net dat ik er ongeveer 15 minuten overgedaan heb om deze 4644 tekens lange post te typen, terwijl ik eigenlijk vroeg op bed wilde
.
Allereerst, netjes van de TS dat je dit zo opgelost hebt, ongeacht wie er verantwoordelijk is, de waarheid vertellen is altijd goed
Ten tweede. Je loopt toch best een groot risico om je direct te melden bij diverse instanties, helemaal als je dit al eerder gedaan hebt. Nu lopen onze lieve blauwe mannetjes niet zo hard, en zeker niet als er niks te verdienen valt, maar wellicht zien ze nu of straks (bij een evt. volgende melding) toch een patroon in het gedrag van je hond. Daarnaast ken je de eigenaar van de kat nog niet, voor het zelfde geld maken deze een hoop problemen, ongeacht jouw goede wil.
Ten derde. Ergens heeft job wel gelijk. Liegen om eigen bestwil is tot op zekere hoogte niet erg, maar als iemand jouw hond/kat/dier aanvalt wil je toch ook de waarheid weten? Als je een conflict hebt met iemand (bijv. je werkgever) is het toch ook wel zo leuk als beide partijen de waarheid vertellen?
Ten vierde (ja, er komen steeds meer). De kat rende weg, dat is vrij natuurlijk, je honden gaan erachteraan (dat zou mijn hond ook doen). Ergens vindt ik dat je je honden niet voldoende onder controle hebt aangezien je ze blijkbaar niet terug kunt roepen (of jezelf niet onder controle hebt omdat je het niet geprobeerd hebt). Ik kan Max, zelfs als hij druk aan het spelen is, altijd terug roepen. Dat vereist wel de nodige decibellen, en diverse schrikkende mensen/dieren, maar het kan, met één "HEEE". Tot op heden een paar keer gebruikt voor redelijk onschuldige dingen (achter een bange hond aanrennen om te spelen, beide liepen los maar vond het niet erg netjes).
Het vijfde punt hoort eigenlijk bij nr. 4. Geen idee of je het goed gezien hebt, gezien je 15 posts over eerlijkheid zal het eerste verhaal wel kloppen
Ik ben op zich geen katten liefhebber, maar haat ze ook niet. Misschien kan ik daardoor vrij objectief kijken naar dat soort dingen, maar daardoor stoor ik me ook ma-te-loos aan de gemiddelde katteneigenaar.
Gemiddeld is hier, de lekker naar buiten (want het zijn beestjes die los moeten), maar zodra er iets gebeurd is de ander aansprakelijk mentaliteit.
Hond valt kat aan -> hond schuldig
Kat van hond aan -> hond schuldig
Krom verhaal, maar zo is het met alles. Om één of andere reden zijn katten heilig in dit land. Nogmaals, op zich is de TS fout in dit verhaal, de honden moeten immers aan de lijn. Maar hé, als je je kat buiten dumpt en dus overlaat aan de grote boze wereld (met auto's mensen, honden, gif, etc etc) dan moet je natuurlijk niet raar opkijken als hij eens onder het bloed, of helemaal niet meer thuiskomt. Als ik mijn hond elke dag om 10u 's morgens op straat gooi en hij komt onder een auto is het mijn schuld. Als hij vervolgens eendjes aanvalt, is het mijn schuld, als hij een enthousiast kind nog enthousiaster begroet (met wat schrammen tot gevolg bijv.) is dat mijn schuld. Máár als "men" de kat naar buiten gooit, en bovenstaande dingen gebeuren (ja, ook kinderen worden wel eens gekrabd door een kat, zei het door hun eigen schuld), dan is opeens de andere partij schuldig, want katten horen nou eenmaal buiten??
True, katten horen buiten, net als honden, leeuwen, beren en apen. Maar hé diezelfde kat wordt wel een huisdier genoemd, maar om één of andere reden heeft iemand ooit bedacht dat een kat los buiten mag lopen, maar dat honden nagenoeg altijd en overal aan de lijn moeten, maar wie en wáárom in hemelsnaam?
Conclusie (of korte samenvatting), naar mijn idee is er geen schuldige, shit happens tussen dieren. Point blijft dat de TS haar honden niet voldoende onder controle heeft (ze zag de kat eerder, dus had ze de honden ook kunnen roepen/afleiden), maar de TS heeft wat mij betreft zeker netjes gehandeld (en alles gedaan wat ze kon doen). Voordat ook die discussie weer op gang komt, ieder zn eigen dieren, ieder zn eigen dierenarts kosten.
P.S. ik denk dat de katten discussie never nooit tot een einde zal komen.
P.S. 2, ik zie net dat ik er ongeveer 15 minuten overgedaan heb om deze 4644 tekens lange post te typen, terwijl ik eigenlijk vroeg op bed wilde