Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn honden gaan NOOIT meer los!......
Moderator: moderatorteam
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Mojuan
- Zeer actief
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Goed bericht
Ik ben erg blij voor de kat, de eigenaresse, maar zeker ook voor jou!
In mijn ogen heb je prima gehandeld en ik zou wensen dat elke hondeneigenaar zo was.
In mijn ogen heb je prima gehandeld en ik zou wensen dat elke hondeneigenaar zo was.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik kan me niet voorstellen dat ik het anders aangepakt zou hebben.Ariane schreef:Goed bericht![]()
Oprechtheid en eerlijkheid staan bij mij voorop.
En wederom heeft het zich bewezen de beste manier te zijn voor alle partijen.
En ik ben ook ontzettend blij, voornamelijk voor de eigenaren van de kat.
De gemiddelde persoon die hoort dat zijn kat door twee 'Pitbulls' is aangevallen gaat meteen van het ergste uit.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh meis wat een goed nieuws
Ik ben ontzettend blij voor je dat het goed gaat met die kat en ook dat je eerlijkheid niet tegen je gewerkt heeft
Je weet immers nooit met wat voor rare mensen je te maken krijgt, maar gelukkig is dat helemaal goed gekomen

Ik ben ontzettend blij voor je dat het goed gaat met die kat en ook dat je eerlijkheid niet tegen je gewerkt heeft
Je weet immers nooit met wat voor rare mensen je te maken krijgt, maar gelukkig is dat helemaal goed gekomen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik denk echt dat mensen pas 'rare mensen' worden als er onrechtmatig wordt gehandeld.renee-uk schreef:oh meis wat een goed nieuws![]()
Je weet immers nooit met wat voor rare mensen je te maken krijgt, maar gelukkig is dat helemaal goed gekomen![]()
Overigens was het een nette buurt waar het gebeurd is, mijn ouders wonen daar ook, en ik heb daar alleen nog maar fijne mensen meegemaakt.
Ik maakte me dus echt geen zorgen over mijn honden.
Het was mijn verantwoordelijkheid, en die heb ik ook direct op me genomen.
Stel dat ik gelogen zou hebben, en had gezegd dat mijn honden aan de riem zaten.
Dan was de kans heel groot dat ik te horen had gekregen dat ik ze dus niet aankan, omdat ik ze los laat schieten bij het zien van een kat.
Wat denk je dat dat voor concequenties gehad zou kunnen hebben?

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Tjeetje, wat een verhaal! Ik zou zo ontzettend geschrokken zijn, ik moet er niet aan denken. Echt ontzettend goed hoe je hebt gehandeld, wat een verantwoordelijkheid! Echt heel erg knap en daar kunnen véél mensen een voorbeeld aan nemen.
Harstikke goed gedaan!
(En natuurlijk heel fijn dat de kat er zo goed vanaf is gekomen en dat de eigenaresse op deze manier reageerde.)
(En natuurlijk heel fijn dat de kat er zo goed vanaf is gekomen en dat de eigenaresse op deze manier reageerde.)
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=163427Paulala schreef:Ik denk echt dat mensen pas 'rare mensen' worden als er onrechtmatig wordt gehandeld.
Ik had dit topic steeds in mijn achterhoofd, ook Frank heeft daar heel correct gehandeld en is toch van een kouwe kermis thuisgekomen
Heb gisteravond steeds zitten denken wat ik in jouw geval gedaan zou hebben.
Ik hou ook helemaal niet van liegen en ik kan het ook niet dus misschien had ik het wel net zo gedaan.
Alleen weet ik wel dat ik de overtuiging dat het allemaal goed zou gaan niet zo gehad zou hebben als jij.
En dat vind ik eigenlijk nog het knapste van jouw gedrag, dat je er echt van overtuigd was dat eerlijk het langst zou duren.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hartstikke fijn dat het goed gaat met de kat
Ben echt blij voor je!
Ook al verschillen we op één punt van mening (politie), verder vind ik dat je het keurig hebt aangepakt en zou ik daar als 'ook katten-bezitter' bijzonder blij mee zijn geweest met zoveel medeleven en interesse.
Als dat het geval was geweest bij mijn poes laatst, dan had ik er een heel ander gevoel aan over gehouden.
Goed zo!

Ben echt blij voor je!
Ook al verschillen we op één punt van mening (politie), verder vind ik dat je het keurig hebt aangepakt en zou ik daar als 'ook katten-bezitter' bijzonder blij mee zijn geweest met zoveel medeleven en interesse.
Als dat het geval was geweest bij mijn poes laatst, dan had ik er een heel ander gevoel aan over gehouden.
Goed zo!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
Mojuan
- Zeer actief
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- gizmo
- Zeer actief
Wij hebben ook een omheinde tuin maar voor in de deur een kattenluikMartijn schreef:Afgeschoven?Paulala schreef:[
waarom als het om een kat gaat wordt de verantwoordelijkheid volledig op de eigenaar van de kat geschoven.
Is het echt zo vreemd om iemand verantwoordelijk te houden voor het wel en wee van hun dieren?
Natuurlijk ben jij verantwoordelijk voor jouw honden.
Maar dat maakt niet dat de eigenaar van de kat geen keuzes heeft gemaakt die de situatie mede mogelijk gemaakt hebben.
Daar mag ook best naar gekeken worden hoor.
Ik zeg niet dat die iets verkeerd gedaan hebben, hoor.
Ik zou een kat ook nooit binnen gaan houden.
(Wel in een omheinde tuin waarschijnlijk maar ik snap dat dat niet altijd kan.)
Dan kies je dus een leven voor je kat waar naast lekker vrij zijn ook een stevige schep heel wezenlijke risico's bij hoort.
Jij wil niet weten hoeveel buurt katten toch in onze tuin kan komen
Alle schuttingen zijn met hedera begroeid maar elke dag zijn er meerdere katten in onze tuin aanwezig
En met mooi weer staat de achterdeur open
Gizmo ziet elke kat maar is blijkbaar niet snel genoeg om een kat te grijpen
Waar ik heel erg blij om ben
Soms blijft een kat gewoon staan terwijl Gizmo op hem afloopt
En ja dat heeft schrammen op zijn neus
Eigen schuld dikke bult ik kan daar niet zo mee zitten

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat fijn dat het goed gaat met de kat..pff meid wat een opluchting is dat
Hopelijk is de ergste schrik nu voorbij... gelukkig heb je een lekker plekkie gevonden waar ze alsnog kunnen rennen af en toe.. en verder komt het goed hoor!
Knap dat je dikke schijt heb aan de mensen die je veroordelen... je hebt het op goede manier opgelost
Hopelijk is de ergste schrik nu voorbij... gelukkig heb je een lekker plekkie gevonden waar ze alsnog kunnen rennen af en toe.. en verder komt het goed hoor!
Knap dat je dikke schijt heb aan de mensen die je veroordelen... je hebt het op goede manier opgelost
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dat is best een valse opmerking, Martijn.Martijn schreef:Oh kijk! Helemaal elke week los!Paulala schreef:Mijn vriend heeft een mooi afgelegen plekje gevonden waar de honden los kunnen.
We zijn dus van plan om elke week daar heen te gaan met de auto zodat ze even lekker mogen rennen.
Wát een weelde.
Niet iedereen heeft zoveel ruimte als jullie hebben.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- -Gaby-
- Zeer actief
- -Gaby-
- Zeer actief
-
Job
- Zeer actief
Pfff, mooi Paulala, wat een opluchting.Paulala schreef:Ik kan me niet voorstellen dat ik het anders aangepakt zou hebben.Ariane schreef:Goed bericht![]()
Oprechtheid en eerlijkheid staan bij mij voorop.
En wederom heeft het zich bewezen de beste manier te zijn voor alle partijen.
En ik ben ook ontzettend blij, voornamelijk voor de eigenaren van de kat.
De gemiddelde persoon die hoort dat zijn kat door twee 'Pitbulls' is aangevallen gaat meteen van het ergste uit.
En een diepe buiging voor jou vanwege jouw aanpak!
- -Gaby-
- Zeer actief
Dapper is toch de hond van jouw avatar? Ik vind hem er niet uit zien als een hond waar veel vooroordelen over zijn, maar dat kan aan mij liggen. Ik zie hem eerder als een herderkruising o.i.d.Martijn schreef:Dat was Dapper. Staffordkruising.-Gaby- schreef:Wat voor hond was dat dan, als ik vragen mag?Martijn schreef:Ja en ja.thom schreef:Maar hebben jou honden ooit een kat te pakken gehad.
En heb je ooit een ras gehad, waar zoveel vooroordelen over zijn..??
Samen met Cleo de kat van mijn ouders trektouw gebruikt. :N:
Maar nadat ze de kat van jouw ouders als trektouw hebben gebruikt, heb je ze toen gewoon weer losgelaten midden in Amsterdam? :N:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als je hem in real live gezien had, had je hem zeker als dusdanig gekwalificeerd...-Gaby- schreef:Dapper is toch de hond van jouw avatar? Ik vind hem er niet uit zien als een hond waar veel vooroordelen over zijn, maar dat kan aan mij liggen. Ik zie hem eerder als een herderkruising o.i.d.Martijn schreef:Dat was Dapper. Staffordkruising.-Gaby- schreef:Wat voor hond was dat dan, als ik vragen mag?Martijn schreef: Ja en ja.
Maar nadat ze de kat van jouw ouders als trektouw hebben gebruikt, heb je ze toen gewoon weer losgelaten midden in Amsterdam? :N:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- -Gaby-
- Zeer actief
Ah, vandaar. Hij lijkt ontzettend, qua kop dan, op de honden die hier worden gehouden door krakers, van die (wel grote) mengelmoesjes van alles, maar voornamelijk herder. Altijd ontzettend lieve honden, dat weet iedereen, heb ik nooit vooroordelen over gezien. Dapper is een mooie hond trouwens, prachtige uitstraling heeft hij.malinois schreef:als je hem in real live gezien had, had je hem zeker als dusdanig gekwalificeerd...-Gaby- schreef:Dapper is toch de hond van jouw avatar? Ik vind hem er niet uit zien als een hond waar veel vooroordelen over zijn, maar dat kan aan mij liggen. Ik zie hem eerder als een herderkruising o.i.d.Martijn schreef:Dat was Dapper. Staffordkruising.-Gaby- schreef: Wat voor hond was dat dan, als ik vragen mag?
Maar nadat ze de kat van jouw ouders als trektouw hebben gebruikt, heb je ze toen gewoon weer losgelaten midden in Amsterdam? :N:hij lijkt groot maar dat was hij niet.
-
linlin
wat ben je toch een angstige dame.Anne Panne schreef:wat deed jouw vriend daar op die afgelegen plek?![]()
on topic: ik vind dat je keurig gehandeld hebt. die politie alvast verwittigen vind ik een beetje overdreven, alhoewel vanuit jouw optiek wel begrijpelijk.
de eerste kattenbaas die de plisie opbelt om te melden dat zijn kat gestroopt heeft, mag ook niet, moet ik nog tegenkomen.
- -Gaby-
- Zeer actief
Ik weet niet hoe de situatie was, maar ik denk dat als mijn hond een kat verscheurt, ik deze niet meer los zou laten in hartje Amsterdam. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de situatie is geweest met de kat van jouw ouders. Of hoe de losloopplaatsen in Amsterdam er uit zien. Ik wil in ieder geval geen katten laten vermoorden omdat ik zo nodig mijn hond los wil laten lopen. Zou dan net zoals Paulala een plek zoeken waar geen katten komen en hij wel los kan. En anders meer met hem fietsen of aan een lange lijn. En ik zou het echt afschuwelijk vinden, want ik haal mijn hondenplezier vooral uit het zien rennen van een loslopende hond. Maar ik denk dat ik het afschuwelijker zou vinden om naar mijn buurvrouw en kinders te gaan om te vertellen dat mijn hond poes Minoes net dood gebeten heeft.Martijn schreef:Hij werd vaak genoeg als verboden pit bull herkend hoor.-Gaby- schreef: Dapper is toch de hond van jouw avatar? Ik vind hem er niet uit zien als een hond waar veel vooroordelen over zijn, maar dat kan aan mij liggen.
Niet dat dat mij iets uitmaakte want dapper was een schat.
Maar toch.
Ja.Maar nadat ze de kat van jouw ouders als trektouw hebben gebruikt, heb je ze toen gewoon weer losgelaten midden in Amsterdam? :N:
- -Gaby-
- Zeer actief
Zoals ik het begreep had ze de eigenaren nog niet gevonden toen ze de politie belde en heeft ze mede gebeld omdat als er een melding binnen zou komen over de kat, zij contact kon zoeken met de eigenaren van de kat.linlin schreef:wat ben je toch een angstige dame.Anne Panne schreef:wat deed jouw vriend daar op die afgelegen plek?![]()
on topic: ik vind dat je keurig gehandeld hebt. die politie alvast verwittigen vind ik een beetje overdreven, alhoewel vanuit jouw optiek wel begrijpelijk.
de eerste kattenbaas die de plisie opbelt om te melden dat zijn kat gestroopt heeft, mag ook niet, moet ik nog tegenkomen.