Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doen ze met de Kong?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Wat doen ze met de Kong?

Ongelezen bericht door Moos »

Moos was altijd heel handig met zijn kongetje. Hij lebberde met zijn tong, en als hij er niet meer bij kon liet hij het ding stuiteren zodat de boel weer wat los kwam en hij verder kon eten. Hij kreeg de Kong ook eigenlijk altijd netjes leeg.

Die dametjes van me hebben daar toch beduidend minder handigheid in :roll: :mrgreen: Zoals een goede dame betaamd nemen ze hun Kong mee naar hun eigen mand, en vervolgens gaan ze er heel beschaafd aan liggen lurken. Pootjes eromheen gevouwen, en dat is het dan. Niks gooien, smijten, of knauwen, alleen de tong erin en likken maar.
Gevolg is alleen dat ze die Kongen dus ook nooit leeg krijgen. Door dat likken pletten ze de inhoud tegen de bodem aan, en na een tijdje moet ik er dan bij komen om met een mes de boel weer los te peuteren :roll:

Hoe zijn julie honden met de Kong?
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Hetzelfde als die van jou.. :mrgreen:
Er wordt naar hartelust gelikt maar als ze er dan niks meer uitkrijgen komt het niet in hun koppies op om er iets anders mee te gaan doen... Ik heb al ooit eens voorgedaan dat ze er mee kunnen gooie ofzo maar nee...helaas... :wink:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Sjon doet het zoals Moos deed, Roos doet het zoals Vera en Saar doen. :mrgreen:
Gisteren heeft ze overigens voor het eerst helemaal zelf haar Kong schoon leeg gemaakt, dus ik was heel trots. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

Ongelezen bericht door Morgaine »

Ik merkte hier dat het toch een soort van 'oefening baart kunst' was. Eerst deed ze alleen een beetje lafjes likken en kreeg ze idd het ding dus ook nooit leeg. Op een gegeven moment heb ik het opgegeven en deed ik alleen frolicjes erin. Dit bleek naar van loop van tijd te makkelijk en toen ben ik de moeilijkheidsgraad gaan opvoeren naar plakjes rodi worst.
Nu is ze een echte kong master en krijgt ze zelfs de meest plakkerige, aangestampte zooi dr uit. :ok:
Ze gooit dr echter niet mee, ze knauwt en ze likt gewoon zo lang tot ze het heeft.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Hier likken ze de kong helemaal leeg, het kost wat tijd en wat behendigheid maar tot nu toe lukt het.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik doe er geen eten in. Benthor gooit er mee en probeert de kong te vernielen door er op te kauwen. Iarik doet er niets mee.

Eten in de kong laten ze zitten, behalve als het er makkelijk uitvalt.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix neemt nooit eten mee naar z'n mand. Want dan wordt de mand vies :pffff:
Hij gaat ermee naar zijn "geheime" plekje zoals wij dat altijd noemen, dat was voorheen onze slaapkamer maar die bestaat niet meer omdat alle muren verwijderd zijn. Maar hij gaat tóch nog steeds naar datzelfde plekje :smile2:
Dan legt hij er één poot op en lebbert hem leeg. Als het niet meer wil laat hij de kong een paar keer stuiteren. Hij krijgt hem altijd helemaal leeg.

Vroeger kreeg hij ook wel eens een voerbal met brokken, in het begin mepte hij dat ding het hele huis door, maar later kreeg hij in de gaten dat het beter werkte als je er een klein duwtje tegenaan gaf :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Raya en Shyra doen ook aan gooi en smijtwerk, maar Raisa likt tot ze niet verder kan en kijkt dan zeer gefrustreerd naar de kong omdat ze wel lekkers ruikt en er niet bij kan. Dan gaat ze 1 van ons strak aankijken zodat wij maar een lepeltje pakken en hem leeg lepelen voor haar.

Groetjes Marianne
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie en Fien zijn allebei hartstikk handig met de Kong. Eerst likken ze het eruit maar als het niet snel genoeg gaat of ze kunnen er niet meer makkelijk bij dan pakken ze de kong bij het smalle gedeelte beet zodat het grote gedeelte naar beneden wijst en laten 'm dan vallen :smile:
Allebei krijgen ze 'm helemaal leeg :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tamara. schreef:Bowie en Fien zijn allebei hartstikk handig met de Kong. Eerst likken ze het eruit maar als het niet snel genoeg gaat of ze kunnen er niet meer makkelijk bij dan pakken ze de kong bij het smalle gedeelte beet zodat het grote gedeelte naar beneden wijst en laten 'm dan vallen :smile:
Ja, kijk, dat zijn de betere manieren :ok: :mrgreen:
Die oeteltjes van mij bedenken dat dan gewoon niet :19:
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

als ze bij mij een kong krijgen gebeurt dat buiten, want ik had ooit een hele mooie vaas met bloemen :mrgreen:
Ze smijten het ding met geweld de kamer door en de inhoud vliegt je om de oren.

Ze zijn er vrij handig mee dus :mrgreen:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk doet het zoals Moos het deed. :F: Een beetje geweld doet wonderen om de restjes los te krijgen :pffff:
Wat hij trouwens ook echt geweldig vind is de dog pyramid (http://www.hondenspellen.com/showproduct/Dog_Pyramid). Wel uitkijken voor vazen en anderzins, want deze gaat ook met grof geweld de kamer door :mrgreen:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier kijken ze me aan alsof ze zeggen die is :piew: eet je zelf je eten ook zo moeilijk :mrgreen:

Dus ze zijn hier richting de asielhonden gegaan :wink:
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

Tamara. schreef:Bowie en Fien zijn allebei hartstikk handig met de Kong. Eerst likken ze het eruit maar als het niet snel genoeg gaat of ze kunnen er niet meer makkelijk bij dan pakken ze de kong bij het smalle gedeelte beet zodat het grote gedeelte naar beneden wijst en laten 'm dan vallen :smile:
Zo doet Ruby het dus ook :)
Raya en Shyra doen ook aan gooi en smijtwerk, maar Raisa likt tot ze niet verder kan en kijkt dan zeer gefrustreerd naar de kong omdat ze wel lekkers ruikt en er niet bij kan. Dan gaat ze 1 van ons strak aankijken zodat wij maar een lepeltje pakken en hem leeg lepelen voor haar.
Swift doet het zo als Raisa :mrgreen:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Zoiets:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Doordat Angel nogal extreem voergericht is, is ze echt fanatiek met de kong. Heel erg handig is ze niet, maar ze zet door dat het laatste beetje eruit is, al duurt het uren :N: .
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

EstherK schreef:Ik doe er geen eten in. Benthor gooit er mee en probeert de kong te vernielen door er op te kauwen. Iarik doet er niets mee.

Eten in de kong laten ze zitten, behalve als het er makkelijk uitvalt.
Waarom doe je er dan geen pindakaas of smeerkaas of smeerworst in ofzo, ruikt erg lekker en kunnen ze eruitlikken.
En dan met een boterham er tussenin geduwd. Heerlijk lijkt me!
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Rhodin is zo handig geworden met zijn Kong, ik ben langer bezig met het vullen van dat ding dan dat hij er mee speelt! Ik doe er altijd smeerleverworst in met brokken, zo plakkerig dat er niets uit valt. Eerst likt hij en dan gaat de Kong de hele kamer door. Altijd helemaal schoon als hij klaar is. :ok:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

De kong wordt vol enthousiasme naar me toe gesmeten en Shib gaat daarna verwachtingsvol zitten wachten tot ik dat ding weggooi. :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Nou mijn hond vind er helemaal niks aan, en dat eten wat er in zit...boeit dr niks! Ik heb echt een zeikerd van een hond wat eten betreft..dus Kong werkt niet...Helaas :jank:
Die van mij haalt bijna overal haar neus voor op! :evil:
Groetjes Lianne
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter

Ongelezen bericht door enjo »

Die van mij vinden het leuk zolang ze erbij kunnen daarna wordt er niet meer naar omgekeken, ik heb ze wel eens aangemoedigd door wat los te maken,maar nee, die van mij vinden eten in hun bak toch makkelijker :mrgreen:
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Mijn Moos likt helemaal niet, die gooit alleen maar. :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik doe niet zo heel vaak wat in de kong, als ik het al doe is het een beetje pindakaas of smeerworst en dat wordt er door allebei netjes uitgelikt.

Voor Gina is daarna haar kong niet interessant meer, maar Jan en zn kong zijn onafscheidelijk.
Het ding wordt overal mee naartoe gesleept en hij weet het me haarfijn te vertellen als ie per ongeluk een keer in de tuin is blijven liggen en wij allemaal weer binnen zijn.
Hij ligt er verzaligd op te knagen, gooit hem door de kamer en probeert ons een paar keer per dag zover te krijgen dat we er een trekspelletje mee doen, wat niet echt soepel gaat met een kong trouwens:?
We doen ook regelmatig 'zoek de kong', vooral op regenachtige dagen. Ik verstop hem en Jantje mag hem zoeken....altijd weer leuk vindt Jan :wink:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Wat doen ze met de Kong?

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hier is de Kong wel een succesnummer. Rhodi is er ongelooflijk handig mee en krijgt echt álles eruit, zelfs gesmolten kaas tussen de brokjes haalt hij er schoon uit.
Branco daarentegen is ook zo'n pieler die alleen likt en de Kong als een eekhoorntje tussen de pootjes houd. Ja, dan komt niet alles eruit...

''Gelukkig'' is Branco zo'n jaloers type die wil hebben wat Rhodi heeft. Normaal een vreselijk lastige eigenschap die wel eens voor ruzie wil zorgen, maar met de Kongs wel weer handig; hij neemt dan Rhodi's lege Kong en lebbert daar nog wat aan, en Rhodi maakt Branco's Kong keurig leeg.
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Nakisha schreef:hij neemt dan Rhodi's lege Kong en lebbert daar nog wat aan, en Rhodi maakt Branco's Kong keurig leeg.
Hoef je het zelf in ieder geval niet te doen :mrgreen:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ellen. schreef:
Nakisha schreef:hij neemt dan Rhodi's lege Kong en lebbert daar nog wat aan, en Rhodi maakt Branco's Kong keurig leeg.
Hoef je het zelf in ieder geval niet te doen :mrgreen:
Exact... want ik heb wel eens bij een ander speeltje uit de kongserie zelf alle resten eruit moeten peuteren. Niet het lekkerste karweitje dat ik kan bedenken.... :N:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re:

Ongelezen bericht door samantha! »

Shibby schreef:De kong wordt vol enthousiasme naar me toe gesmeten en Shib gaat daarna verwachtingsvol zitten wachten tot ik dat ding weggooi. :roll:
Macho doet het precies zo :mrgreen:
Dat eten boeit hem niet zo, al is het wel leuk als er af en toe wat uit valt.
Maar het meest geweldige aan dat ding is het apporteren :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

hier duurt het langer om het te vullen dan leeg te krijgen. Sanka krijgt al Kong sinds het begin en ze kreeg hem altijd leeg. Eerst lekken, dan wat plat kauwen (komt het eten wat los), weer lekken en als het echt niet verder wil dan smijt je het ding gewoon door de woonkamer :N: Er is meestal niet meer te zien dat er iets heeft ingezeten! Maar met haar Kong is Sanka altijd wel heel fanatiek geweest, maar tegelijk ook voorzichtig. Heb vorige week pas haar puppykong moeten vervangen! Dat ding is maar voor puppy's tot 10kg, Sanka weegt (maar) 25kg... Maar ja, hier hopst, vliegt en slungelt het ding het hele huis (en terras) door!
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
sielie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door sielie »

onze pup vindt het geweldig met dat leverspul erin van kong zelf.
snoepjes doet ze niet echt moeite voor.
alleen nu heeft ze t ding kwijtgemaakt of verstopt en er zat nog wat van die pasta in....
dus ben bang dat het ding eerdaags zelf ergens onder vandaan komt lopen.... :wink:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik denk dat het ook een kwestie van oefenen is. Jack is er heel handig mee, heeft hem binnen een kwartier leeg terwijl alles flink aangestampt zit. Voor Lilo maak ik het heel makkelijk, kleine brokjes, kleine stukjes kaas en worst, en ze begint er nu ook steeds meer lol in te krijgen.

Als speelgoed wordt het hier niet gebruikt, als ze leeg zijn worden ze afgewassen en gaan weer de kast in. Er wordt hier wel eens met speeltjes door de kamer gegooid en daar vind ik ze wat te zwaar voor. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”