Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn honden gaan NOOIT meer los!......
Moderator: moderatorteam
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gelukkig dat de kat niet erg gewond is.
Maar even over die eerlijkheid. Dat is vooral in je eigen belang natuurlijk. Jij kiest voor de optie waarop je er zelf en je honden het beste vanaf komt. Als je niks van je laat horen heb je veel meer kans dat mensen boos naar de politie stappen. Bovendien krijg ik de indruk dat je zelf gek wordt van de onzekerheid van het wachten daar eventueel op.
Verder vraag ik me soms af hoe jouw redenaties in elkaar zitten. Je stopt wel je hond bij een klein kind in de bench, gaat op bezoek met Romeo bij een andere stafford reu, die noem je pup, maar is ook al een jonge hond. Problemen die je kunt verwachten te over. Maar dat wordt allemaal weggewoven. En na zoiets, wat elke hond kan gebeuren, ook als je straks een andere sociale hond hebt over heel veel jaar hopelijk, dan reageer je ineens enorm overtrokken in mijn ogen.
Maar even over die eerlijkheid. Dat is vooral in je eigen belang natuurlijk. Jij kiest voor de optie waarop je er zelf en je honden het beste vanaf komt. Als je niks van je laat horen heb je veel meer kans dat mensen boos naar de politie stappen. Bovendien krijg ik de indruk dat je zelf gek wordt van de onzekerheid van het wachten daar eventueel op.
Verder vraag ik me soms af hoe jouw redenaties in elkaar zitten. Je stopt wel je hond bij een klein kind in de bench, gaat op bezoek met Romeo bij een andere stafford reu, die noem je pup, maar is ook al een jonge hond. Problemen die je kunt verwachten te over. Maar dat wordt allemaal weggewoven. En na zoiets, wat elke hond kan gebeuren, ook als je straks een andere sociale hond hebt over heel veel jaar hopelijk, dan reageer je ineens enorm overtrokken in mijn ogen.
Laatst gewijzigd door Jackira op 14 jun 2009 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mojuan
- Zeer actief
Bij mij staat het belang van mijn honden ook voorop.iones schreef:Ooooh! sorry. Dan begreep ik je verkeerd.thom schreef:Ik schreef het een beetje rottig, moet nodig naar bed.iones schreef:ik niet. Het is te gek voor woorden.thom schreef:Dat katten altijd en overal mogen loslopen, zonder dat ze een strobreed in weg gelegd mogen worden,.....daar ben ik het helemaal met je eens...!!
Er zijn te veel mensen niet van gediend. En het is gevaarlijk.
Maar dat ben ik helemaal met je eens dus...!!
Paulala, wat voor jouw honden geldt, geldt voor alle honden. We leven in dezeflde maatschappij en die veroordeelt al onze honden eeuwig aan de lijn. Katten spelen daarin nauwelijks een rol.
Maar het belang van mijn honden staat bij mij voorop. Daar ligt mijn eerste verantwoordelijkheid. Mijn honden willen kunnen rennen en spelen, dat gaat echt niet aan de lijn. Dus laat ik ze los als ik ga lopen en we komen op de zandwegen. En er lopen daar ook katten.
Vergeet dat niet!
Wat denk je dat me staat te wachten als ik een keer een verkeerde eigenaar tref als ze nog eens een kat te grazen nemen.
Ik heb nu eenmaal Staffords, en daar wordt iets anders tegenaan gekeken dan tegen veel andere rassen.
De kans dat ze van me afgenomen worden is dan zeer groot, dat wil ik niet risceren.

-
Marjon80
- Vaste gebruiker
Beste Paula,
inderdaad erg vervelend wat er gebeurd is maar gelukkig goed met de kat afgelopen en zeer netjes gehandeld!
Ik heb niet alles gelezen (zoals je zelf al aangaf, erg veel pagina's !
) maar trek je niets persoonlijk aan. Het kat-hond-verhaal, hoe vervelend af en toe ook, is toch ergens geaccepteerd. Wij hebben ook wel eens dit soort aanvaringen gehad. Netjes met de eigenaar van de kat afgehandeld (die het ook volledig begreep) en de dierenartskosten van de verzekering teruggekregen. Zelfs de verzekeraar gaf aan dat deze situatie 'onoverkomelijk' was. Een kat en hond gaat nou eenmaal niet altijd even goed. De ene keer is de kat de dupe, de andere keer de hond...
Wij laten onze honden nog altijd los (niet in een woonwijk) met het risico dat ze misschien ooit weer een kat grijpen. Ik ga dit in het buitengebied verder niet uit de weg. Is de natuur denk ik dan maar... Ze hebben ook al regelmatig konijnen en ander gedierte gepakt. Ga ik ze daarvoor straffen? Nee hoor. Zielig? Best, maar zo gaat het nou eenmaal. Je hondjes doen niets verkeerd!
Nogmaals, top geregeld
! Hoop dat je inmiddels wat wijzer en rustiger bent geworden 
inderdaad erg vervelend wat er gebeurd is maar gelukkig goed met de kat afgelopen en zeer netjes gehandeld!
Ik heb niet alles gelezen (zoals je zelf al aangaf, erg veel pagina's !
Wij laten onze honden nog altijd los (niet in een woonwijk) met het risico dat ze misschien ooit weer een kat grijpen. Ik ga dit in het buitengebied verder niet uit de weg. Is de natuur denk ik dan maar... Ze hebben ook al regelmatig konijnen en ander gedierte gepakt. Ga ik ze daarvoor straffen? Nee hoor. Zielig? Best, maar zo gaat het nou eenmaal. Je hondjes doen niets verkeerd!
Nogmaals, top geregeld
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nogal ja....EstherK schreef:Omdat een kat een heel ander dier is als een hond.iones schreef:Amen! De grootste fout ligt bij de eigenaar van de kat. Die laat dit gebeuren. Die let er niet op.marian* schreef:Nou nee,niet alleen jouw fout in elk geval.Paulala schreef:En het is mijn fout dat dit is gebeurd.
Als de kat in een omheinde tuin had gezeten had dit nooit kunnen gebeuren.
Wat vinden jullie van mensen die hun hond de straat op pleuren en die hond moet het maar uit zoeken? Honden vermaken zich uiteindelijk wel hoor, daar niet van. Maar ik vind het geen stijl.
Waarom is dit gedrag bij katten niet verwerpelijk?
Daarbij, wat denk je dat er gebeurt met de meeste katten als deze regel doorgevoerd zou worden?
Een heleboel katten zijn dus niet binnen te houden, ook niet in een stukje tuin (en heel veel mensen hebben geeneens een tuin).
Ik voorspel dat een heleboel katten ineens geen eigenaar meer hebben, enorm veel zwerfkatten en on top zo'n 80% van de kattenbevolking die afgemaakt wordt.
Al snap ik best dat katten soms overlast kunnen geven, ik snap niet hoe mensen zich zoveel kunnen storen aan dieren.
Niet alleen aan katten hoor, want een ander stoort zich weer aan honden (hondenpoep is dacht ik nr. één en niet de kattenoverlast
De mens is zeer intolerant.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik denk dat jij een heel ander beeld hebt van mij en mijn honden dan hoe de werkelijkheid in elkaar zit.Ri@ schreef:Gelukkig dat de kat niet erg gewond is.
Verder vraag ik me soms af hoe jouw redenaties in elkaar zitten. Je stopt wel je hond bij een klein kind in de bench, gaat op bezoek met Romeo bij een andere stafford reu, die noem je pup, maar is ook al een jonge hond. Problemen die je kunt verwachte te over. Maar dat wordt allemaal weggewoven. En na zoiets, wat elke hond kan gebeuren, ook als je straks een andere sociale hond hebt over heel veel jaar hopelijk, dan reageer je ineens enorm overtrokken in mijn ogen.
Je kent ze niet, je weet hun karakter niet, je leeft niet samen met ze, enz enz.
Ik weet precies hoe ze reageren en ook in welke situatie.
En ik weet ook precies wanneer ik een inschattingsfout heb gemaakt.
Je denkt toch zeker niet dat ik een kind in gevaar ga brengen?
En ik ga ook niet mijn honden en de hond van mijn buren in gevaar brengen.
Die honden vinden elkaar leuk, en we houden hun reacties nauwlettend in de gaten.
Zodra we ook maar een spoortje van ergernis zien tussen de honden is het over met op visite gaan bij elkaar.
Als Romeo een hond van pup af aan kent, reu of teef, en ze zien elkaar regelmatig dan blijft hij het prima vinden.
Ik weet echt wel hoe hij in elkaar zit, en ga het niet risceren dat ze in elkaar klappen.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
En dat bedoel ik dus ook een beetje.... je hebt het nu zelf bij de politie gemeld, de mensen van deze kat hadden dit anders niet gedaan.Paulala schreef:Bij mij staat het belang van mijn honden ook voorop.iones schreef:Ooooh! sorry. Dan begreep ik je verkeerd.thom schreef:Ik schreef het een beetje rottig, moet nodig naar bed.iones schreef: ik niet. Het is te gek voor woorden.
Er zijn te veel mensen niet van gediend. En het is gevaarlijk.
Maar dat ben ik helemaal met je eens dus...!!
Paulala, wat voor jouw honden geldt, geldt voor alle honden. We leven in dezeflde maatschappij en die veroordeelt al onze honden eeuwig aan de lijn. Katten spelen daarin nauwelijks een rol.
Maar het belang van mijn honden staat bij mij voorop. Daar ligt mijn eerste verantwoordelijkheid. Mijn honden willen kunnen rennen en spelen, dat gaat echt niet aan de lijn. Dus laat ik ze los als ik ga lopen en we komen op de zandwegen. En er lopen daar ook katten.
Vergeet dat niet!
Wat denk je dat me staat te wachten als ik een keer een verkeerde eigenaar tref als ze nog eens een kat te grazen nemen.
Ik heb nu eenmaal Staffords, en daar wordt iets anders tegenaan gekeken dan tegen veel andere rassen.
De kans dat ze van me afgenomen worden is dan zeer groot, dat wil ik niet risceren.
God verhoede (of jij eigenlijk) dat het nog een keer gebeurt, maar áls dat zou gebeuren én die mensen gaan naar de politie, is het dus de tweede keer en kan er mogelijk heel anders gehandeld worden.
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Paula wat ben ik blij voor je (en uiteraard ook voor de kat en zijn eigenaar), ik heb het hele topic doorgelezen en vind dat je keurig hebt gehandeld, petje af! En uit alles blijkt je liefde voor je honden, top!Paulala schreef:Vanmiddag ben ik door de eigenaresse gebeld.
Het valt allemaal reuze mee met de kat!!!![]()
Wat ben ik blij zeg.
Liefde betekent niet alleen maar vrijheid geven, liefde is veel meer dan dat.
Liefde is delen in geluk en verdriet, liefde is tranen van geluk in je ogen krijgen bij het zien van levendige oogjes in de kop van een hond als die het reuze naar zijn zin heeft.
Dat gevoel neem jij echt niet van me af met je lege woorden.
Ik geniet pas van mijn honden als zij van het leven genieten.
-
Mojuan
- Zeer actief
Bedankt, toch wel fijn om te lezen dat er mensen zijn die dat wel willen zien.fleurie schreef:Paula wat ben ik blij voor je (en uiteraard ook voor de kat en zijn eigenaar), ik heb het hele topic doorgelezen en vind dat je keurig hebt gehandeld, petje af! En uit alles blijkt je liefde voor je honden, top!Paulala schreef:Vanmiddag ben ik door de eigenaresse gebeld.
Wat ben ik blij zeg.
Liefde is delen in geluk en verdriet, liefde is tranen van geluk in je ogen krijgen bij het zien van levendige oogjes in de kop van een hond als die het reuze naar zijn zin heeft.
Wat een werk trouwens om alles door te moeten lezen :N:

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.Paulala schreef:Mag ik vragen wat voor ras jij hebt gekozen?AnneMarie schreef:
Ik ben altijd blij als ik zoiets lees, dat ik voor een ras gekozen heb wat geen vecht waak of verdedigings of jacht gedrag in zijn instinct heeft.
En hoe het karakter van jouw hond is in de omgang met andere honden en het dagelijks leven?
- iones
- Zeer actief
Maar de consequenties zijn er niet anders om.EstherK schreef:
Omdat een kat een heel ander dier is als een hond.
Zoals er veel mensen niet van gediend zijn om een dier in de tuin te hebben en er dus geen nemen, en toch katten op bezoek krijgen, en het verkeer dat toegenomen is en katten en bij gevolg óók mensen in gevaar brengen. Katten kijken niet uit bij het oversteken. Stel dat iemand uitwijkt tegen een boom om een kat in een reflex te ontwijken?
Hier heb ik niets tegen in te brengen. Het is waar dat jouw honden gemakkelijker aan een slechte reputatie komen en dat je niet wilt dat ze je afgenomen worden.Paulala schreef:
Bij mij staat het belang van mijn honden ook voorop.
Vergeet dat niet!
eN de verkeerde katteneigenaar.... dat is degene die ZELF niet op zijn dier wil passen en de verantwoordelijkheid er niet voor wil nemen. Maar ik heb dan weer meer rechten dan jij daarin, want ik heb andere soort honden. T's lullig maar waar.
Er zijn veel mensen die katten hebben die er misschien beter maar geen konden hebben. En dat is helaas bij honden ook zo. Ik denk dat veel katten best binnen tehouden zijn. Maar de eigenaar moet dat willen.Caro. schreef:
Nogal ja....
Daarbij, wat denk je dat er gebeurt met de meeste katten als deze regel doorgevoerd zou worden?
Een heleboel katten zijn dus niet binnen te houden, ook niet in een stukje tuin (en heel veel mensen hebben geeneens een tuin).
Dat is natuurlijk geen prettige prognose.Caro. schreef: Ik voorspel dat een heleboel katten ineens geen eigenaar meer hebben, enorm veel zwerfkatten en on top zo'n 80% van de kattenbevolking die afgemaakt wordt.
Enerzijds noem je de mens intolerant. MAar wat is tolerant? Als je je ergert omdat iemand anders je lastig valt met zijn liefhebberij? Je moet elke vorm van overlast maar gewoon slikken want anders ben je niet tolerant? Hoe kunnen mensen zich ergeren aan een dier? JE snapt het wel als mensen zich ergeren door hondenpoep. Maar als het kattenpoep in de zandbak of moestuin is, snap je het niet? of katten die iemand z'n vijver leegvissen? Of katten die op iemand's motorkap gaat slapen en krassen maakt, of bij andere mensen door ramen en deuren naar binnen lopen en daar op bed gaan liggen slapen?Caro. schreef: Al snap ik best dat katten soms overlast kunnen geven, ik snap niet hoe mensen zich zoveel kunnen storen aan dieren.
Niet alleen aan katten hoor, want een ander stoort zich weer aan honden (hondenpoep is dacht ik nr. één en niet de kattenoverlast), de volgende aan duivenpoep, de ander aan kikkers die kwaken, enz. enz.
He wat flauw dat mensen dat niet leuk vinden!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is een conclusie die jij trekt, dat ik wel snap dat mensen zich kunnen ergeren aan hondenpoep, maar niet aan kattenpoep of andere kat-gerelateerde zaken.iones schreef:Maar de consequenties zijn er niet anders om.EstherK schreef:
Omdat een kat een heel ander dier is als een hond.
Zoals er veel mensen niet van gediend zijn om een dier in de tuin te hebben en er dus geen nemen, en toch katten op bezoek krijgen, en het verkeer dat toegenomen is en katten en bij gevolg óók mensen in gevaar brengen. Katten kijken niet uit bij het oversteken. Stel dat iemand uitwijkt tegen een boom om een kat in een reflex te ontwijken?
Hier heb ik niets tegen in te brengen. Het is waar dat jouw honden gemakkelijker aan een slechte reputatie komen en dat je niet wilt dat ze je afgenomen worden.Paulala schreef:
Bij mij staat het belang van mijn honden ook voorop.
Vergeet dat niet!
eN de verkeerde katteneigenaar.... dat is degene die ZELF niet op zijn dier wil passen en de verantwoordelijkheid er niet voor wil nemen. Maar ik heb dan weer meer rechten dan jij daarin, want ik heb andere soort honden. T's lullig maar waar.
Er zijn veel mensen die katten hebben die er misschien beter maar geen konden hebben. En dat is helaas bij honden ook zo. Ik denk dat veel katten best binnen tehouden zijn. Maar de eigenaar moet dat willen.Caro. schreef:
Nogal ja....
Een heleboel katten zijn dus niet binnen te houden, ook niet in een stukje tuin (en heel veel mensen hebben geeneens een tuin).Dat is natuurlijk geen prettige prognose.Caro. schreef: Ik voorspel dat een heleboel katten ineens geen eigenaar meer hebben, enorm veel zwerfkatten en on top zo'n 80% van de kattenbevolking die afgemaakt wordt.Enerzijds noem je de mens intolerant. MAar wat is tolerant? Als je je ergert omdat iemand anders je lastig valt met zijn liefhebberij? Je moet elke vorm van overlast maar gewoon slikken want anders ben je niet tolerant? Hoe kunnen mensen zich ergeren aan een dier? JE snapt het wel als mensen zich ergeren door hondenpoep. Maar als het kattenpoep in de zandbak of moestuin is, snap je het niet? of katten die iemand z'n vijver leegvissen? Of katten die op iemand's motorkap gaat slapen en krassen maakt, of bij andere mensen door ramen en deuren naar binnen lopen en daar op bed gaan liggen slapen?Caro. schreef: Al snap ik best dat katten soms overlast kunnen geven, ik snap niet hoe mensen zich zoveel kunnen storen aan dieren.
Niet alleen aan katten hoor, want een ander stoort zich weer aan honden (hondenpoep is dacht ik nr. één en niet de kattenoverlast), de volgende aan duivenpoep, de ander aan kikkers die kwaken, enz. enz.
He wat flauw dat mensen dat niet leuk vinden!
Je heb zelf een hond toch? Ongetwijfeld veroorzaakt die ook 'overlast' voor andere mensen. Hij zal best een keer blaffen of plassen op een plek die minder gewenst is.... of ligt daar de grens, dat JIJ vindt dat een lantaarnpaal best kan en dat die ander niet moet zeuren?
Wie bepaalt die grens wat overlast is en wat niet?
De hondenbezitter die vanuit een hele andere blik naar katten kijkt?
Ik heb pas sinds 10 jaar katten, daarvoor (dus ruim 30 jaar) heb ik geen kat gehad. Wel buren met katten, wel een tuin waar eens katten kwamen.
Ik heb ook eens opgepast op de kat van de buren, die, terwijl hun heerlijk op vakantie waren, het bed ondergescheten had en toen ik de rotzooi in de vuilnisbak kiepte, de volgende dag duizenden maden op mijn stoep kropen :N:
Toch heb ik me nooit geërgerd eigenlijk
Wel kan ik me bepaalde ergenissen goed voorstellen. Zeker het gevaar voor het verkeer met een loslopende kat, kan ik me heel goed indenken.
Een kat los laten lopen middenin een stad, vind ik ook geen goed idee.
Ik kan me trouwens ook bepaalde ergenissen voorstellen van mensen over honden of eigenlijk nog meer; over hondenbezitters.
Voorstellen kan ik het me echt wel, ik erger me alleen niet zo snel aan dieren en ben er geen voorstander van om te verbieden dat katten buiten mogen lopen. Veel katten hebben die vrijheid nodig en kunnen, ondanks wat sommige mensen beweren die óf geen kat hebben óf nog nooit zo'n kat hebben gehad, niet alleen binnen leven.
Dat hele kleine beetje aanpassingsvermogen van de mens hiervoor, vind ik persoonlijk niet teveel gevraagd.
- iones
- Zeer actief
Maar ze moeten het tóch maar nemen want katten moeten los kunnen.Caro. schreef:
Dat is een conclusie die jij trekt, dat ik wel snap dat mensen zich kunnen ergeren aan hondenpoep, maar niet aan kattenpoep of andere kat-gerelateerde zaken.
We wonen in buitengebied en mensen hier zijn heel tolerant naar elkaar. Dat scheelt heel veel. Ze willen wel eens het erf af rennen om fietsers lastig te vallen maar daar reken ik ze op af.Caro. schreef: Je heb zelf een hond toch? Ongetwijfeld veroorzaakt die ook 'overlast' voor andere mensen. Hij zal best een keer blaffen of plassen op een plek die minder gewenst is.... of ligt daar de grens, dat JIJ vindt dat een lantaarnpaal best kan en dat die ander niet moet zeuren?
In dit topic de katteneigenaar die vindt dat zijn kat overal maar moet kunnen komen want het dier moet vrij zijn en hij kan het dier niet bij zich houden "want dat is zo zielig".Caro. schreef: Wie bepaalt die grens wat overlast is en wat niet?
De hondenbezitter die vanuit een hele andere blik naar katten kijkt?
Ik moet er echt niet aan denken! Het zou voor mij een gruwel zijn. Ik begin dan heel erg te kokhalzen. Daar kan ik niets aan doen.Caro. schreef: Ik heb pas sinds 10 jaar katten, daarvoor (dus ruim 30 jaar) heb ik geen kat gehad. Wel buren met katten, wel een tuin waar eens katten kwamen.
Ik heb ook eens opgepast op de kat van de buren, die, terwijl hun heerlijk op vakantie waren, het bed ondergescheten had en toen ik de rotzooi in de vuilnisbak kiepte, de volgende dag duizenden maden op mijn stoep kropen :N:
Toch heb ik me nooit geërgerd eigenlijk![]()
Dus jij vindt honden meer overlast bezorgen dan katten? Dus typische intolerantie van een katteneigenaar naar honden toe. Ik denk dat jij in de eerste plaats een kattenhouder bent. Op de 2e plaats pas een hondenmens.Caro. schreef: Wel kan ik me bepaalde ergenissen goed voorstellen. Zeker het gevaar voor het verkeer met een loslopende kat, kan ik me heel goed indenken.
Ik kan me trouwens ook bepaalde ergenissen voorstellen van mensen over honden of eigenlijk nog meer; over hondenbezitters.
HOnden hebben ook vrijheid nodig. Katten ook. Snap ik. Maar het moet niet ten koste van gaan.Caro. schreef: Voorstellen kan ik het me echt wel, ik erger me alleen niet zo snel aan dieren en ben er geen voorstander van om te verbieden dat katten buiten mogen lopen. Veel katten hebben die vrijheid nodig en kunnen, ondanks wat sommige mensen beweren die óf geen kat hebben óf nog nooit zo'n kat hebben gehad, niet alleen binnen leven.
Dat hele kleine beetje aanpassingsvermogen van de mens hiervoor, vind ik persoonlijk niet teveel gevraagd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Soms heb ik echt mijn twijfels over je gesteldheid iones, met je vreemde redenaties, invullerij voor anderen en rare conclusies 
Het sterft hier van de katten, ik heb nooit krassen op mijn auto, heb nog nooit met mijn klauwen in de kattenstront gezeten en heb er verder eigenlijk ook weinig last van.
Nu zullen er best mensen zijn die last hebben van katten hoor. Maar ik heb sterk de indruk dat de praatjes vaker gestoeld zijn op "horen zeggen" en zelfbedachte scenario's dan dat mensen wérkelijk dagelijks met de handen in het haar zitten vanwege de katten die de wereld overnemen.
Het sterft hier van de katten, ik heb nooit krassen op mijn auto, heb nog nooit met mijn klauwen in de kattenstront gezeten en heb er verder eigenlijk ook weinig last van.
Nu zullen er best mensen zijn die last hebben van katten hoor. Maar ik heb sterk de indruk dat de praatjes vaker gestoeld zijn op "horen zeggen" en zelfbedachte scenario's dan dat mensen wérkelijk dagelijks met de handen in het haar zitten vanwege de katten die de wereld overnemen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Fin
- Zeer actief
Helemaal mee eens. Met één kanttekening: ik woon middenin het centrum. Maar het is hier een 30 km/uur zone, harder rijden kan ook haast niet, het gros van de honden zit aan de lijn, en overal zijn er geparkeerde auto's waar je als kat alleen maar onder hoeft te rennen om veilig te zijn.Caro. schreef: Ik heb pas sinds 10 jaar katten, daarvoor (dus ruim 30 jaar) heb ik geen kat gehad. Wel buren met katten, wel een tuin waar eens katten kwamen.
Wel kan ik me bepaalde ergenissen goed voorstellen. Zeker het gevaar voor het verkeer met een loslopende kat, kan ik me heel goed indenken.
Voorstellen kan ik het me echt wel, ik erger me alleen niet zo snel aan dieren en ben er geen voorstander van om te verbieden dat katten buiten mogen lopen. Veel katten hebben die vrijheid nodig en kunnen, ondanks wat sommige mensen beweren die óf geen kat hebben óf nog nooit zo'n kat hebben gehad, niet alleen binnen leven.
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Hier ben ik het helemaal mee eensfleurie schreef:Paula wat ben ik blij voor je (en uiteraard ook voor de kat en zijn eigenaar), ik heb het hele topic doorgelezen en vind dat je keurig hebt gehandeld, petje af! En uit alles blijkt je liefde voor je honden, top!Paulala schreef:Vanmiddag ben ik door de eigenaresse gebeld.
Wat ben ik blij zeg.
Ik vind ook dat je het keurig hebt afgehandeld
Die indruk heb ik ook. Hier zijn ook allemaal katten, inclusief de mijne, maar ik heb er ook nooit last van.Soms heb ik echt mijn twijfels over je gesteldheid iones, met je vreemde redenaties, invullerij voor anderen en rare conclusies
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
iones schreef:Maar ze moeten het tóch maar nemen want katten moeten los kunnen.Caro. schreef:
Dat is een conclusie die jij trekt, dat ik wel snap dat mensen zich kunnen ergeren aan hondenpoep, maar niet aan kattenpoep of andere kat-gerelateerde zaken.
We wonen in buitengebied en mensen hier zijn heel tolerant naar elkaar. Dat scheelt heel veel. Ze willen wel eens het erf af rennen om fietsers lastig te vallen maar daar reken ik ze op af.Caro. schreef: Je heb zelf een hond toch? Ongetwijfeld veroorzaakt die ook 'overlast' voor andere mensen. Hij zal best een keer blaffen of plassen op een plek die minder gewenst is.... of ligt daar de grens, dat JIJ vindt dat een lantaarnpaal best kan en dat die ander niet moet zeuren?In dit topic de katteneigenaar die vindt dat zijn kat overal maar moet kunnen komen want het dier moet vrij zijn en hij kan het dier niet bij zich houden "want dat is zo zielig".Caro. schreef: Wie bepaalt die grens wat overlast is en wat niet?
De hondenbezitter die vanuit een hele andere blik naar katten kijkt?Ik moet er echt niet aan denken! Het zou voor mij een gruwel zijn. Ik begin dan heel erg te kokhalzen. Daar kan ik niets aan doen.Caro. schreef: Ik heb pas sinds 10 jaar katten, daarvoor (dus ruim 30 jaar) heb ik geen kat gehad. Wel buren met katten, wel een tuin waar eens katten kwamen.
Dus jij vindt honden meer overlast bezorgen dan katten? Dus typische intolerantie van een katteneigenaar naar honden toe. Ik denk dat jij in de eerste plaats een kattenhouder bent. Op de 2e plaats pas een hondenmens.Caro. schreef: Wel kan ik me bepaalde ergenissen goed voorstellen. Zeker het gevaar voor het verkeer met een loslopende kat, kan ik me heel goed indenken.
HOnden hebben ook vrijheid nodig. Katten ook. Snap ik. Maar het moet niet ten koste van gaan.Caro. schreef: Voorstellen kan ik het me echt wel, ik erger me alleen niet zo snel aan dieren en ben er geen voorstander van om te verbieden dat katten buiten mogen lopen. Veel katten hebben die vrijheid nodig en kunnen, ondanks wat sommige mensen beweren die óf geen kat hebben óf nog nooit zo'n kat hebben gehad, niet alleen binnen leven.
Sorry, maar zulke quotes en vreemde redenaties, daar heb ik niet zoveel zin in. Dus ik antwoord niet op alles.
Honden hebben vrijheid nodig, zeg je. Helemaal mee eens, die sluiten we ook niet op binnen. We staan op onze achterste benen als er geen losloopgebieden meer zouden zijn (terecht).
Maar katten moeten wel opgesloten worden? Of denk jij dat we die ook aan een lijntje kunnen uitlaten of in een losloopgebiedje moeten zetten?
Of toch maar alleen voor honden vrijheid?
En nee, ik ben geen 'meer kattenmens dan hondenmens'. Sterker nog: ik heb niet zo gek veel meer met katten dan dat ik het leuke beestjes vind.
Ik ben 10 jaar geleden aan een kat begonnen omdat mijn hond was overleden en ik niet in de situatie was om een hond te nemen.
Nu hebben we vnl katten (incl. de kat die ik 10 jaar geleden uit het asiel heb genomen alszijnde 'binnenkat' en die uitermate agressief werd in huis) omdat mijn man helemaal gek is van katten.
Ik ben een hondenmens in hart en nieren en gek he... Ik heb er niet zoveel moeite mee om mijn honden (die mij boven alles gaan) met katten te combineren
Puchu gaat ook achter katten aan als hij de kans zou krijgen, hou ik hem dus even aangelijnd in de buurt waar katten zijn. Ik zit daar allemaal niet zo mee, want even verderop kan hij weer heerlijk los rennen.
Mijn hond vroeger hield totaal niet van katten en toch heb ik nooit een kat vervloekt of gedacht 'hou die rotbeesten binnen'. Ook zij hebben m.i. namelijk recht op een stukje natuur en een stukje vrijheid.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
O Iones, ik vind helemaal niet dat honden meer overlast bezorgen dan katten. Hoe vreemd dat jij die conclusie trekt uit hetgeen wat ik schrijf
Persoonlijk heb ik dus van geen van tweeën last, ook niet van duiven, kwakende kikkers, schapen.... o ja, van muggen en vliegen soms
En oké, als een hond midden op de stoep heeft gescheten en de eigenaar heeft dat niet even aan de kant geschopt, dan erger ik me aan de hondeneigenaar (niet aan de hond, want die kan er weinig aan doen).
Maar áls je kijkt naar de nr.1 ergenis van mensen in het algemeen, dan staat daar dus hondenpoep en niet de overlast van katten.
Persoonlijk heb ik dus van geen van tweeën last, ook niet van duiven, kwakende kikkers, schapen.... o ja, van muggen en vliegen soms
En oké, als een hond midden op de stoep heeft gescheten en de eigenaar heeft dat niet even aan de kant geschopt, dan erger ik me aan de hondeneigenaar (niet aan de hond, want die kan er weinig aan doen).
Maar áls je kijkt naar de nr.1 ergenis van mensen in het algemeen, dan staat daar dus hondenpoep en niet de overlast van katten.
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan blijven quoten maar ik ben het in alles met Caro(line) eens
Ik vind de mens ook intolerant, zowel tegen zijn medemens als tegenover dieren. Ik vind het zo idioot om te denken ´ja, het is de kat zijn eigen schuld had hij daar maar niet moeten lopen toen IK daar met mijn hond liep. Kom op zeg, wat Caro ook al zegt wat is het probleem om je hond even aan te lijnen op een plek waarvan je weet dat er veel katten zitten. Net zoals een hond vrijheid nodig heeft zo heeft een kat dat ook nodig! En oke, een ongeluk kan gebeuren dat is het risico wat je neemt als je een kat naar buiten laat.
Ik vind de mens ook intolerant, zowel tegen zijn medemens als tegenover dieren. Ik vind het zo idioot om te denken ´ja, het is de kat zijn eigen schuld had hij daar maar niet moeten lopen toen IK daar met mijn hond liep. Kom op zeg, wat Caro ook al zegt wat is het probleem om je hond even aan te lijnen op een plek waarvan je weet dat er veel katten zitten. Net zoals een hond vrijheid nodig heeft zo heeft een kat dat ook nodig! En oke, een ongeluk kan gebeuren dat is het risico wat je neemt als je een kat naar buiten laat.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

-
Xiara
- Vaste gebruiker
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Amen. Totaal helemaal absoluut mee eens.Xiara schreef:Ik sluit mij ook volledig aan bij Caro en Frenkie!!
Wat een vreemde gedachte gang trouwens dat je of een kattenmens of een hondenmens moet zijn en dat die diersoort dan het belangrijkste is in deze wereld.
Leef en laat leven, dan is de wereld een stuk leuker!
- iones
- Zeer actief
Jij hebt geen last van katten dus anderen ook niet? Ik hoor het van mensen zelf als ze kwaad zijn. Iemand waarmee ik tennis was dus boos omdat er op een dag een kat op het bed lag te slapen. Niet haar kat, ze heeft er geen. Ik ken nog iemand anders, die klaagt over krassen op zijn auto omdat er geregeld katten op slapen. Mijn schoonmoeder heeft een moestuin waar katten in komen, en mijn schoonzus en zwager kinderen met een zandbak. Daar zitten ook katten in. Van horen zeggen? Ja ik hoorde ze het aan mij vertellen.Jaap* schreef:Soms heb ik echt mijn twijfels over je gesteldheid iones, met je vreemde redenaties, invullerij voor anderen en rare conclusies
En dan ken je vast nog wel het verhaal van mijn overleden buurman die ooit een kat verzopen heeft omdat deze zijn rosella's om zeep hielp door steeds tegen de tralies aan te springen. Dat hoorde ik hem jaren geleden vertellen tegen mij ja. Ook horen zeggen.
Maar dat is dus maar opstokerig gelul volgens jou?
Kattenmensen hebben zelden last van katten. Behalve laatst eentje hier op het forum wiens kat in hun eigen tuin was aangevallen door de kat van iemand anders. Nou, dat heb ik dan niet van horen zeggen, dat heb ik dan hier gelezen.Jeannet schreef: Die indruk heb ik ook. Hier zijn ook allemaal katten, inclusief de mijne, maar ik heb er ook nooit last van.
De eigen tuin is toch ook natuur?Caro. schreef:Ook zij hebben m.i. namelijk recht op een stukje natuur en een stukje vrijheid.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeg je dat ook tegen je hond?iones schreef:De eigen tuin is toch ook natuur?Caro. schreef:Ook zij hebben m.i. namelijk recht op een stukje natuur en een stukje vrijheid.
Of hebben alleen mensen en honden rechten op een stukje natuur en vrijheid volgens jou?
En als je dan aankomt met 'honden veroorzaken die overlast niet', dan wijs ik je dus nogmaals op de top ergenis nr.1 'hondenpoep' en niet 'kattenoverlast'.
Dus waar jij en je hele familie zo'n last van hebben, staat niet voor de gemiddelde Nederlander. Die ziet zeer waarschijnlijk liever honden in 'eigen tuin' dan katten (waar ik het overigens ook niet mee eens ben. Ik zeg dat er maar bij, want nog even en ik ben een hondenhater :N:
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zeg ook telkens tegen mijn katten, wel in de tuin blijven hoor!!!!
.... ze luisteren alleen niet.. net zo min dat als het hek openstaat dat de honden toch ook de tuin uitgaan en de stoep op gaan op zoek naar het laatste plasje dat gedaan is buiten het hek of naar het buurhondje dat altijd losloopt..
Mijn katten zijn ook te vinden bij de buren in de tuin.. als ik de honden uitgelaten heb en ik sta bij 1 van de buren te praten dan kun je er donder op zeggen dat de katten ook even komen buurten..
Mijn directe buurman geeft eten aan katten die zwerven en niet goed verzorgd worden
Ik ben gezegend te wonen in een buurt waar volgens mij veel mensen de dieren goed gezind zijn... veel honden veel katten en vrij weinig gesodemieter.. de kattenkillers zitten veelal aan de lijn.. en honden die niet met elkaar kunnen worden vaak gewoon door wederzijdse eigenaren niet bij elkaar gelaten..
En hoe je je best ook doet.. er zal altijd wel een dier ergens zitten die toch opgejaagd wordt of gepakt..
In mijn geval een egel.. dan weet ik dat ze zacht in de bek is en niet doodmaakt.. maar goed.. een kat die wegrent en ik ben te laat zal ze ook achterna gaan.. of een vos.. ook al eens gebeurd.
Nog meer trainen en opletten opdat het niet gebeurd.. dat zeker.. nooit meer los dat niet..
Als ik goed genoeg weet dat ik de honden allert terug op mij kan maken, of voor het jagen ingaat ik de aandacht weer heb.. dan is het voor mij voldoende om gewoon lekker los te laten lopen hoor.. en onverwachte dingen gebeuren altijd.. dat kun je gewoon niet voor zijn..
.... ze luisteren alleen niet.. net zo min dat als het hek openstaat dat de honden toch ook de tuin uitgaan en de stoep op gaan op zoek naar het laatste plasje dat gedaan is buiten het hek of naar het buurhondje dat altijd losloopt..
Mijn katten zijn ook te vinden bij de buren in de tuin.. als ik de honden uitgelaten heb en ik sta bij 1 van de buren te praten dan kun je er donder op zeggen dat de katten ook even komen buurten..
Mijn directe buurman geeft eten aan katten die zwerven en niet goed verzorgd worden
Ik ben gezegend te wonen in een buurt waar volgens mij veel mensen de dieren goed gezind zijn... veel honden veel katten en vrij weinig gesodemieter.. de kattenkillers zitten veelal aan de lijn.. en honden die niet met elkaar kunnen worden vaak gewoon door wederzijdse eigenaren niet bij elkaar gelaten..
En hoe je je best ook doet.. er zal altijd wel een dier ergens zitten die toch opgejaagd wordt of gepakt..
In mijn geval een egel.. dan weet ik dat ze zacht in de bek is en niet doodmaakt.. maar goed.. een kat die wegrent en ik ben te laat zal ze ook achterna gaan.. of een vos.. ook al eens gebeurd.
Nog meer trainen en opletten opdat het niet gebeurd.. dat zeker.. nooit meer los dat niet..
Als ik goed genoeg weet dat ik de honden allert terug op mij kan maken, of voor het jagen ingaat ik de aandacht weer heb.. dan is het voor mij voldoende om gewoon lekker los te laten lopen hoor.. en onverwachte dingen gebeuren altijd.. dat kun je gewoon niet voor zijn..
- Jaap*
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik heb er een van mezelf. Jamey die midden in de nacht gillend door het hele huis heen een kat achterna zit, die door het dakraam (3 hoog!!!) naar binnen was gekomen... Ik woon op 2e en 3e verdieping (heb een trap in mn appartement) en een mede-flatbewoner vond het normaal om 's nachts zijn kat op het dak te laten... Sindsdien heb ik bij vreemde geluiden op het dak (dus ook bij vogels enzo) een blaffende en piepende Jameyiones schreef:Jij hebt geen last van katten dus anderen ook niet? Ik hoor het van mensen zelf als ze kwaad zijn. Iemand waarmee ik tennis was dus boos omdat er op een dag een kat op het bed lag te slapen. Niet haar kat, ze heeft er geen. Ik ken nog iemand anders, die klaagt over krassen op zijn auto omdat er geregeld katten op slapen. Mijn schoonmoeder heeft een moestuin waar katten in komen, en mijn schoonzus en zwager kinderen met een zandbak. Daar zitten ook katten in. Van horen zeggen? Ja ik hoorde ze het aan mij vertellen.Jaap* schreef:Soms heb ik echt mijn twijfels over je gesteldheid iones, met je vreemde redenaties, invullerij voor anderen en rare conclusies
En dan ken je vast nog wel het verhaal van mijn overleden buurman die ooit een kat verzopen heeft omdat deze zijn rosella's om zeep hielp door steeds tegen de tralies aan te springen. Dat hoorde ik hem jaren geleden vertellen tegen mij ja. Ook horen zeggen.
Maar dat is dus maar opstokerig gelul volgens jou?
Ik ben ook van mening, kat binnen houden, of beperken binnen je tuin (door bijvoorbeeld gaas er overheen te spannen of wat dan ook). De auto van mijn ouders heeft krassen gehad, hun vijver is leeggevist, en tuinieren is ook niet altijd grappig. Ook in de tijd dat ik daar nog woonde en daar dus wel persoonlijk last van had/mee te maken had.
Als katten overal maar los mogen en doorheen mogen, en mogen jagen. Dan honden ook. Geeft evenveel overlast, zorgt voor evenveel en ik zie een hond nog geen vijvers leegvissen, enz. Het zit ook niet in de natuur van een hond om aan een lijntje uitgelaten te worden, dus dat het in de natuur van een kat zit om zomaar buiten te moeten kunnen struinen en het daarom dus maar moet kunnen, vind ik echt gewoon bullshit.
Daarmee zeg ik overigens niet dat Jamey (of welke hond dan ook) op katten mag jagen, ik ben ook druk bezig om het haar zo veel mogelijk af te leren/haar erin te beperken. Aangelijnd laat ze katten nu bijna altijd met rust zelfs. Ik zal dus nooit goedkeuren dat een kat wordt opgejaagd of doodgebeten ofzo. Maar ik vind dat katteneigenaren net zo goed hun verantwoordelijkheden moeten nemen als hondeneigenaren.
Als een hondeneigenaar zn hond gewoon overdag ops traat gooit met een 'ik zie je vanavond weer' gilt het hele forum moord en brand. Doet een katteneigenaar precies hetzelfde, dan is dat normaal...

You'll be in my heart... Always...
- Jaap*
- Zeer actief
Ook al zo'n vreemde conclusieJacksel schreef:Als een hondeneigenaar zn hond gewoon overdag ops traat gooit met een 'ik zie je vanavond weer' gilt het hele forum moord en brand. Doet een katteneigenaar precies hetzelfde, dan is dat normaal...
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
blondie
- Zeer actief
hier had ik ook eens een vreemde kat binnen... was even raar wakker worden toen ik de vreemde kat zag... had toen alleen finn en die boeide het niet zo... maar het was een felle kat die niet zonder handschoenen aan te pakken was... :N:
Maar jemig zeg... ik ben zelf al wat genuanceerder geworden... met uitlaten van de hond.. niet iedereen kijkt verder dan de neus lang is dus probeer ik zelf op tijd in te grijpen..
katten en andere dieren die buiten los lopen.. je weet dat ze er zijn... de ene houdt zijn hond tegen om erop te jagen.. een ander zegt het is de natuur..etc.. eerlijk gezegd laat ik jut en jul van mij vaker los mee lopen dan aan de lijn.. en als ik het niet vertrouw omdat ik haar gefocussed zie dan klik ik de lange lijn eraan.
maar om nu inene weer over katten die loslopen een issue te gaan maken... je kunt al bijna nergens met je honden los terecht..
En hier in het losloopgedeelte voor honden lopen ook veel katten.. pal naast een woonwijk.. ik heb zelf katten heb het al eerder gezegd... dan schieten ze maar een boom in als een hond ze achterna komt... ze zijn rap en behendig genoeg.....
Maar jemig zeg... ik ben zelf al wat genuanceerder geworden... met uitlaten van de hond.. niet iedereen kijkt verder dan de neus lang is dus probeer ik zelf op tijd in te grijpen..
katten en andere dieren die buiten los lopen.. je weet dat ze er zijn... de ene houdt zijn hond tegen om erop te jagen.. een ander zegt het is de natuur..etc.. eerlijk gezegd laat ik jut en jul van mij vaker los mee lopen dan aan de lijn.. en als ik het niet vertrouw omdat ik haar gefocussed zie dan klik ik de lange lijn eraan.
maar om nu inene weer over katten die loslopen een issue te gaan maken... je kunt al bijna nergens met je honden los terecht..
En hier in het losloopgedeelte voor honden lopen ook veel katten.. pal naast een woonwijk.. ik heb zelf katten heb het al eerder gezegd... dan schieten ze maar een boom in als een hond ze achterna komt... ze zijn rap en behendig genoeg.....
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat is een feit.Caro. schreef:Nogal ja....EstherK schreef:Omdat een kat een heel ander dier is als een hond.iones schreef:Amen! De grootste fout ligt bij de eigenaar van de kat. Die laat dit gebeuren. Die let er niet op.marian* schreef: Nou nee,niet alleen jouw fout in elk geval.
Als de kat in een omheinde tuin had gezeten had dit nooit kunnen gebeuren.
Wat vinden jullie van mensen die hun hond de straat op pleuren en die hond moet het maar uit zoeken? Honden vermaken zich uiteindelijk wel hoor, daar niet van. Maar ik vind het geen stijl.
Waarom is dit gedrag bij katten niet verwerpelijk?
Ik voorspel dat een heleboel katten ineens geen eigenaar meer hebben, enorm veel zwerfkatten en on top zo'n 80% van de kattenbevolking die afgemaakt wordt.
Al snap ik best dat katten soms overlast kunnen geven, ik snap niet hoe mensen zich zoveel kunnen storen aan dieren.
Verder staan 'kattenhaters' er ook nauwelijks bij stil dat er wel hondenlosloopgebieden zijn waar je niet of nauwelijks katten tegenkomt, maar geen kattenlosloop (of -aanlijn-)gebieden waar je geen honden tegenkomt. Voor katten die niet binnenshuis gehouden kunnen worden is er geen alternatief behalve loslopen. Ja, je tuin afzetten, wordt dan gezegd. Maar het gaat die kat niet zozeer om een frisse neus halen, die kat heeft domweg meer leefruimte nodig dan een huis en een achtertuintje.
Je kan je afvragen of je anno 2009 nog met goed fatsoen (buiten)katten als huisdier kan houden of dat ze daar eigenlijk te 'wild' voor zijn. Ik moet bekennen dat ik nadat Pippi is doodgereden ook zit te twijfelen of ik na dit stel nog wel nieuwe katten wil. Ik heb met Pinda echt geprobeerd om haar in de tuin te houden, maar het was geen doen.
Als het aan de kattenhaters ligt, verdwijnt de kat volledig uit het straatbeeld, en worden zwervers als ongedierte vogelvrij verklaard en vrolijk afgeknald.
Ja, katten geven overlast, honden ook, kinderen ook, buren die piano of drums spelen ook, onderburen die barbecuen ook, vogels idem dito, en insecten, en snel groeiende planten, en jehova's getuigen...
Je kan je inderdaad ook wat toleranter opstellen, en gewoon accepteren dat niet alles perfect is, en dat zou bij sommige mensen waarschijnlijk schelen in hun enorme frustraties.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
blondie
- Zeer actief
Mijn katten kunnen gewoon in en uit... de ene dan.. de ander is te dik... die heeft de keus of in de ochtend eruit of gewoon lekker met de honden binnen..Jaap* schreef:Ook al zo'n vreemde conclusieJacksel schreef:Als een hondeneigenaar zn hond gewoon overdag ops traat gooit met een 'ik zie je vanavond weer' gilt het hele forum moord en brand. Doet een katteneigenaar precies hetzelfde, dan is dat normaal...
oh ja en ik heb een kattebak die ik ook dagelijks moet verschonen.. hij wordt gebruikt ondanks dat mijn katten buiten lopen