Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie schiet 'Chihuahua' dood.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Politie schiet 'Chihuahua' dood.

Ongelezen bericht door Chione »

Bizar verhaal. De hond beet 27 keer in de handen van een agent en werd getaserd en daarna geraakt door 3 kogels. De derde kogel had de dood tot gevolg.

( De hond lijkt mij overigens geen Chihuahua )

A YOUNG boy is still "barking" for his dog to come home after police tasered, then shot dead, the family pet on their front porch.

US police in Cincinnati killed Jack, the Bullock family's Chihuahua-mix pet, after an officer was bitten on the hand, WCPO reports.

The small dog had been Tasered, then shot at twice by police.

A third gunshot killed the dog.

Scott and Sharon Bullock discovered the dog's blood and three bullets on their porch after returning from a funeral last Friday.

They called the local police station and discovered what had happened to Jack, who was a birthday present for their 12-year-old son.

They said they were told that two officers had cornered the dog, when it began biting one on the hands. Police said the officers had "no option" but to shoot the dog.

Mr Bullock said his five-year-old son was distraught by the killing.

"He 'barks' for him," Mr Bullock. "He'd 'bark' and Jack would always come to him, so he's outside going 'Bark bark bark,' hoping he's gonna come back.

"It's heartbreaking."

His wife said the child had cried himself to sleep after the shooting.

Lieutenant Paul Hartinger from the Blue Ash police department told WCPO that the officers had no choice but to shoot the dog after it had attacked them and other people.

"As badly as the officer was getting bitten, he had to do something to protect himself," Mr Hartinger said.

"They first chose physical means, then a Taser, and when those two didn't work, he had no option but to shoot the dog."

Police say the dog had bitten the officer 17 times on one hand and nine times on the other.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.news.com.au/story/0,27574,25 ... 98,00.html

CINCINNATI -- A Blue Ash family is outraged after returning home to find their dog had been shot and killed by a police officer.

The dog was a Chihuahua-mix named “Jack” that Scott and Sharon Bullock had given to their 12-year-old son for his birthday a few years ago.

When the Bullocks returned home from a family member's funeral on Friday, they found blood and three bullets on their front porch – along with a note to call the Blue Ash Police Department about their dog.

The Bullocks were shocked to learn that Jack had gotten out of the backyard and two officers who tried to catch him, ended up shooting and killing him right on the family's front porch.

"He was cornered on the porch and scared," said Sharon Bullock. "The officer bent down bare-handed to pick up Jack, and Jack bit him."

"My five-year-old cried himself to sleep the night before last, wanting his dog," said Sharon Bullock.

"He ‘barks’ for him" added Scott Bullock. "He'd ‘bark’ and Jack would always come to him, so he's outside going ‘Bark bark bark,’ hoping he's gonna come back. It's heartbreaking."

The Bullocks told their five-year-old and three-year-old sons that Jack ran away.

The Bullocks admit they were at fault for leaving their dog outside, and are sorry the officer was bitten, but they say their dog was not a vicious animal and had never bitten anyone before.

They're wondering why the officers didn't call the SPCA to catch the dog.

"They didn't make that phone call other than to come scoop the dog off the porch after they shot him," said Scott Bullock. "Two grown men that can't gather up a five-pound dog – and they're trained police officers – sounds ridiculous to me."

That officer later explained to the family that he was following procedure.

Blue Ash police say one of the officers was bitten on both hands. One hand was bitten 17 times and the other was bitten nine times.

The dog was holding on so tight he left one of his teeth in the officer's hands.

An officer attempted to tase the dog while another officer was holding him, but it did not work, so they had to shoot the animal.

Blue Ash police say the officers handled the situation according to department policy.

http://www.wcpo.com/news/local/story/Fa ... DkUzA.cspx
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Wat een bizar verhaal. :(

Een Chi is het iig zeker niet, lijkt me eerder een Terriër pup of zo?
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Maar als ik het goed begrijp was de familie dus niet thuis, komt weer terug en ziet de oprit vol bloed liggen. Bellen de politie en krijgen te horen dat de politie het hondje in een hoek had gedreven en daarna gebeten werd en "dus" geen andere optie had dan het dier te doden. :denken:

Nou vraag ik me persoonlijk af wat die juten in iemands tuin doen, en waarom ze hondjes in het nauw gaan drijven. Geen wonder dat het beestje bijt, en ipv taseren was er misschien ook nog de optie gewoon wég te lopen en hondje met rust te laten? :denken:

Ik weet het niet hoor. Het klinkt als een heel vreemd sensatieverhaal of zo.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Nóg maar een keer gelezen. :N:

Maar hondje was dus ontsnapt, de politie wilde hondje vangen en werd toen dus door pupje geperforeerd? Waarop hondje "duidelijk" een gevaar was en dus dood moest?

Blijf het een raar verhaal vinden.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Maylala schreef:Nóg maar een keer gelezen. :N:

Maar hondje was dus ontsnapt, de politie wilde hondje vangen en werd toen dus door pupje geperforeerd? Waarop hondje "duidelijk" een gevaar was en dus dood moest?

Blijf het een raar verhaal vinden.
Ik vraag mij af waarom ze dan niet animal control of zoiets hadden gebeld. Het lijkt zo wel alsof ze koste wat het kost het zelf wouden doen, 'Oh dat kan best, zo'n klein hondje vangen' en dan blijkt een kleinere, waarschijnlijk bange, hond toch best gevaarlijk te zijn en moet men schijnbaar schieten om het hondje uberhaupt van de hand af te krijgen. Tenzij er een onmiddelijk gevaar was, hadden ze toch wel even kunnen wachten op pro's?

~
Afbeelding
~
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Politie schiet 'Chihuahua' dood.

Ongelezen bericht door Frenk »

Chione schreef:They called the local police station and discovered what had happened to Jack, who was a birthday present for their 12-year-old son.
...
En in het tweede stukje idem... Waar is dan die oudere zoon nu?
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ze zetten er schattige foto's van een pupje bij, maar haar zoon had de hond een paar jaar geleden gekregen voor zn verjaardag....
Misleidende foto's dus ;)
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Chione
Zeer actief

Re: Politie schiet 'Chihuahua' dood.

Frenk schreef:
Chione schreef:They called the local police station and discovered what had happened to Jack, who was a birthday present for their 12-year-old son.
...
En in het tweede stukje idem... Waar is dan die oudere zoon nu?
Die is nu ouder en vond het niet erg. :19: :wink:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Inge O schreef:het is ook een kunst, je 27 keer laten bijten door een puppie :19: .
Hond was volwassen. :wink:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Inge O schreef:
Chione schreef:
Inge O schreef:het is ook een kunst, je 27 keer laten bijten door een puppie :19: .
Hond was volwassen. :wink:
toch blijft het een kunst :mrgreen: .
Yeps. :wink:

~
Afbeelding
~
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Er staat bij dat het een kruising is, de foto is duidelijk hond als pup. Op de tweede foto lijkt het een kruising chi met JR (het hondje heet niet voor niets Jack denk ik) en is het ouder. Ze waren op een begrafenis, hond ontsnapt en dat niet wellicht niet voor de eerste keer. Hij heeft de pliesie gebeten "and others" (volgens het eerste stukje en het stukje in de link). Dus het lijkt me dan dat hij vervelend liep te doen rond het huis, politie gebeld?? of toevallig langsgekomen en het hondje liet zich niet pakken. Daarop in het nauw gedreven en toen ging het bijten natuurlijk.

Het zal wel geen lekker hondje zijn geweest en mensen in de buurt al wel eerder gebeten hebben of aangekeft, hapbewegingen gemaakt? Misschien lieten de mensen het altijd buiten keffen als ze weg gingen, maar dat je je 27 keer door een klein hondje laat bijten dat vind ik erg knap. Als ik zo dichtbij was dan beet het beestje maar in mijn handschoen kon ik hem met een andere hand bij zijn kippennek grijpen (lijkt mij en ik ben geen dappere agent). Heeft die agent zitten tellen terwijl hij gebeten werd? Ik kan me voorstellen dat hij 27 gaatjes heeft, maar dat is wat anders dan 27 keer bijten. In de link staat weer dat hij 17 keer in de ene en 9 keer in de andere hand gebeten is.

Heeft er hier niet eerder (maanden geleden) zoiets gestaan dat ging om een hond die in een bench buiten zat 's avonds en constant blafte? Ontsnapt en ook mensen uit de buurt bijten en een bang rennend kind achtervolgen.

Tja het is Amerika, daar gebeuren wel meer rare dingen maar die berichtgeving heeft een hoog tante Betje niveau. Het is beslist niet dat schattige puppie van de eerste foto, meer toen onze Mops een Mopsje was.

Anne
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Als we nou ook al op kleine keffers gaan schieten... :roll: Waar gaat dat heen? :19:
Als er nou een hond met behoorlijk wat kracht of een redelijk formaat aan iemand staat te scheuren en er wordt dan op geschoten, oké. Maar deze kleine (vermoedelijk) terriër? kom op zeg... :roll:
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Ja inderdaad... Beetje raar verhaal, als het nu nog een mega grote hond was geweest maar je kan me niet wijsmaken dat het doden van zo'n klein hondje de enige manier was...... :roll:
Afbeelding
boefke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door boefke »

Ik vind het erg jammer dat er geen foto bij staat van de hand van die agent!
Ben eigenlijk wel erg nieuwsschierig hoe die er dan uitziet.
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kimmeke »

die man moet een vette opleiding hebben gehad. Als hij al geen klein hondje (van pakweg beagle-formaat) te pakken kan krijgen, wat gaat hij doen als hij een crimineel moet vangen? Van ver doodschieten want hij kan bijten? idioot!
Kan het begrijpen als het een hond met serieus formaat is maar toch. Amerika was anders het land met in elke staat 1 of meerdere animal control-diensten. Zo moeilijk lijkt het me niet om die even te bellen... Zal slecht voor het imago van de agenten geweest zijn zeker? :19:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het was dus een volwassen hond die kennelijk agressief was en die ook nog kon ontsnappen. Die mensen hebben gefaald: zij hadden dit kunnen voorkomen door de hond thuis niet te laten ontsnappen, waardoor hij blootgesteld kon worden aan vreemde mensen en de politie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ik probeer me er een beeld bij te vormen dat deze hond zo gevaarlijk was dat hij doodgeschoten moest worden :denken:
Lukt me van geen kant.

Puur een daad uit frustratie dus van die agent.

Groetjes Marianne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”