Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn honden gaan NOOIT meer los!......

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

De onverdraagzaamheid naar katten toe ben ik nu wel beu hoor.
Katten moeten maar opgesloten worden in huis en tuin.
Verdorie, als iemand zegt dat hij zijn hond drie keer per dag een kwartier uitlaat schreeuwt iedereen moord en brand, er moet minstens 2 uur per dag in Het Bos of op Het Strand gewandeld worden, en dan nog 6 keer een rondje voor de poep en de plas, en op cursus, anders doe je de hond tekort.
Maar een kat moet maar opgesloten worden ? Gaas over de tuin ? Het is geen kanarie hoor.
Tuurlijk zijn er risico's aan het los laten lopen van je kat. Maar hoeveel katten worden er nou gepakt door honden, ik weet het niet, maar denk heel erg weinig. Te weinig om alle katten op te sluiten.
Er zullen vast katten zijn die het prima vinden om nooit het huis of de tuin uit te kunnen, maar ik ken ze niet.
En als je je honden op een fabrieksterrein uitlaat waar het barst van de katten, dan denk ik dat die katten wel wat gewend zijn en er als een speer vandoor zijn als je daar met je honden komt.
Daar zie ik geen gevaar voor de katten in.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Frederiek schreef:
Hanneke2 schreef: Oh, en ik ken een kat die zijn neus in de boodschappentas van een buurvrouw stak toen ze haar deur open stond te maken en er met een ons ham van doorging. Is ook op een vriendelijke manier afgehandeld.
Dit doet me denken aan vroeger in onze straat :mrgreen: . Onze katten ritsten wel eens hele stukken zalm van 't aanrecht van de buurvrouw (ze heette Kitty en was verzót op katten gelukkig), haar katten jatten eten uit onze bijkeuken, we hebben een keer een half pak half bevroren braadworsten in onze bijkeuken gevonden en na navraag bleek dat uit het einde van de straat te zijn gejat door één van onze katten. Verder hadden we nog een riesenschnauzer drie deuren verder die als hobby het jatten van kattenetensbakjes had. Sloop stiekem naar binnen via de achterdeur (dorp, stond bij bijna iedereen open) verzamelde er dan een hoop en dan gingen zijn eigenaren langs de deuren om de bakjes weer terug te geven :mrgreen: . Iedereen had wel eens wat of een beest dat iets stouts deed en het werd altijd heel netjes afgehandeld inderdaad. Volgens mij vond iedereen het voornamelijk erg grappig. Maar dat kwam waarschijnlijk ook door de wederzijdsheid. Je kon het als overlast zien, maar iedereen was wel eens veroorzaker of de lul, beetje relativeren :wink: .
Geweldig. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik heb hier alle pagina's doorgelezen
en ik sta er steeds meer van versteld dat bepaalde mensen zo'n ziekelijke redenaties er op na houden
zal geen namen noemn
want denk dat dat wel duidelijk is

he paulala ik heb je gesproken op de times
ik ben blij dat het goed afgelopen is
en het vertrouwen in romeo en julia komt wel weer terug
je bent nu ff teleurgesteld in ze, omdat je dit niet verwacht had
en omdat je zo geschrokken bent
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

*Ellen* schreef:De onverdraagzaamheid naar katten toe ben ik nu wel beu hoor.
Katten moeten maar opgesloten worden in huis en tuin.
Verdorie, als iemand zegt dat hij zijn hond drie keer per dag een kwartier uitlaat schreeuwt iedereen moord en brand, er moet minstens 2 uur per dag in Het Bos of op Het Strand gewandeld worden, en dan nog 6 keer een rondje voor de poep en de plas, en op cursus, anders doe je de hond tekort.
Maar een kat moet maar opgesloten worden ? Gaas over de tuin ? Het is geen kanarie hoor.
Tuurlijk zijn er risico's aan het los laten lopen van je kat. Maar hoeveel katten worden er nou gepakt door honden, ik weet het niet, maar denk heel erg weinig. Te weinig om alle katten op te sluiten.
Er zullen vast katten zijn die het prima vinden om nooit het huis of de tuin uit te kunnen, maar ik ken ze niet.
En als je je honden op een fabrieksterrein uitlaat waar het barst van de katten, dan denk ik dat die katten wel wat gewend zijn en er als een speer vandoor zijn als je daar met je honden komt.
Daar zie ik geen gevaar voor de katten in.
Wat zij zegt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

pepim schreef:Dat had je dan toch eerder ook uit kunnen leggen of ligt het aan mij? :19:
Waarom moet je zoiets helemaal uitleggen?Last is last :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

marian* schreef:
pepim schreef:Dat had je dan toch eerder ook uit kunnen leggen of ligt het aan mij? :19:
*zucht* en zou je me voortaan beter willen kwoten? Klein ergernisje van mijn kant, alvast bedankt. Kwoot naar Jacksel :wink:
marian*
Erelid
Contacteer:

pepim schreef:
marian* schreef:
*zucht* en zou je me voortaan beter willen kwoten? Klein ergernisje van mijn kant, alvast bedankt. Kwoot naar Jacksel :wink:
Ik hou niet zo van die ellenlange quotes.Sorry.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

marian* schreef:
pepim schreef:
marian* schreef:
Ik hou niet zo van die ellenlange quotes.Sorry.
Ik ook niet, maar je hebt me verdorie verkeerd gekwoot, snap je dat nu nog niet? :boos: :pffff: :wink:
Laatst gewijzigd door pepim op 15 jun 2009 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Mijn rooie kater heb ik pas geleden in moeten laten slapen, hij heeft altijd los gelopen, dag en nacht kon hij naar binnen en naar buiten.
Een echte jager, ik heb wat muizen gevonden her en der :N:
Het risico dood gereden te worden of door een hond gegrepen te worden is er altijd. Maar liever dat risico nemen dan een kat doodongelukkig en gefrustreerd laten worden in een afgeloten ruimte.
Vergelijk het maar met een hond 24 per dag in een bench stoppen.

De kat die ik nog heb, een aanloopkater, is ook een vrije vogel. Hij kan er in en eruit als hij wil. Soms is hij dagenlang weg en komt helemaal verwilderd thuis. Al zou hij doodgereden worden of door een hond gepakt worden, jammer dan, heel erg jammer.
Dat risico neem ik heel bewust.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

marian* schreef:
Jaap* schreef:Wel eerlijk antwoorden hé :mrgreen:
Vorig jaar is het me 1 keer gebeurd en langer geleden lag er een op mijn bed.Voor mij meer dan voldoende.
Dat zegt genoeg, lijkt me. De kat in kwestie maakt er dus geen gewoonte van? Wat is dan het probleem?

Beetje irrationeel, dit. Heb je zo'n hekel aan de buren dat je niets van hen kan velen?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jacksel schreef:
Caro. schreef:
Jacksel schreef:
Jaap* schreef:Ook al zo'n vreemde conclusie :19:
Waarom is dit een vreemde conclusie? Het is toch gewoon waar?
En wat stel jij dan voor als oplossing voor al die katten die niet binnen te houden zijn?
En nee, een stukje afgezet tuin van 2 x 3 meter is dan dus ook niet voldoende.
Katten verwonden zichzelf of worden uitermate agressief.

Kom maar met een voorstel dan wat wél werkt.
Ik zeg nergens dat ik een oplossing heb die wel werkt. Ik weet ook weinig van katten.

Ik merk alleen op dat zoals het nu is, niet erg *zoekt woord* eerlijk (ofzo) is. Is het ook niet een beetje wat 'normaal' is? Mensen vinden het normaal dat katten gewoon los alleen rondlopen en dingen doen die sommige mensen niet zo erg prettig vinden. Honden horen aan de lijn en dus mogen zij niet dezelfde overlast brengen die katten wel brengen

Ik bedoel:
een kat vist een vis uit de vijver of plundert volière/hond grijpt kat/konijn
kat loopt zomaar door je achtertuin/hond loopt zomaar door je achtertuin

Helemaal vergelijkbaar, behalve dat het van een kat algemeen geaccepteerd is, en van een hond niet. Dat het andere dieren zijn, ja natuurlijk. Andere overlast? Lijkt me niet... En ja, een eigenaar van een hond is over het algemeen aan te spreken, omdat die meestal wel (ergens) in de buurt van de hond te vinden is. Het is moeilijker om de eigenaar van een kat te vinden...
Ik denk dat het niet waar is wat je zegt. In principe zeg je dat katten veel meer overlast bezorgen dan honden en ik geloof dat dus niet.

Hoeveel mensen zitten jaarlijks op je EHBO vanwege aanvallen van katten? Ik weet het antwoord niet, maar ik gok vele malen lager dan de 20.000 mensen voor hondenbeten.
Hoeveel schapen worden jaarlijks doodgebeten of opgejaagd door honden? Hoeveel honden worden jaarlijks doodgebeten door andere honden?

Als je de 2 dierensoorten met elkaar gaat vergelijken (wat je natuurlijk niet moet doen omdat het totaal andere dieren zijn, maar wat jij wel doet en waar ik nu dus even in meegaan), dan vrees ik echt dat de hond er veel beroerder vanaf komt qua overlast en gevaar dan de kat.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
pepim schreef: Wacht eens even, ik bedoel vreemde katten én vreemde honden komen niet in mijn achtertuin.
Ik heb een paar jaar geleden een hond uit de buurt uit mijn tuin gezet toen die daar ineens rond liep en Bente loops was (en hij dus over een hek van 1 meter hoog is gekomen) en ik heb dagelijks meerdere vreemde katten die lekker in de vijver zitten te hengelen of mijn tuin als toilet gebruiken.
De hond werd 's morgens los gelaten en 's avonds weer binnen gehaald.Hij is veel te jong gestorven doordat hij een niet opgemerkte wond aan zijn achterpoot had waar gangreen in kwam.
Afschuwelijk :jank:

Natuurlijk is het zo Marian, dat er mensen zijn die hun kat naar buiten pleuren (relatief veilig of niet) en er niet of nauwelijks naar omkijken.
Net zoals je mensen hebt die hun honden nauwelijks uitlaten of medische zorg onthouden.

Die mensen zijn niet aanspreekbaar op de overlast die hun kat bezorgt, sterker nog: je weet niet eens van wie die kat vaak is.

Het is alleen jammer dat vaak de kat hierop afgerekend wordt en niet de eigenaar, wat 'wij' (op het HF altans) vaak wel doen met honden.

Een paar huizen verderop wonen mensen die niet van dieren houden en die hadden er een probleem mee dat één van onze katten in hun tuin kwam. We hebben gepraat en ik heb ook uitgelegd dat ik een kat niet kan leren om in één bepaalde tuin niet te komen en dus hun medewerking gevraagd. Ze zouden iedere keer als ze de kat zagen een emmer water die kant opmikken.
Zou het probleem dan nog blijven bestaan, dan zou ik verder naar een oplossing zoeken (wat er dan stomweg op neerkomt, dat ik de kat zal moeten herplaatsen, want natuurlijk heb ik geen oplossing).
Gelukkig hielp de emmer water razendsnel en ze hebben de kat nooit meer in hun tuin gezien.
Afbeelding
A good dog never dies...

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Hanneke2 schreef:als een kat die gezellig met baas en honden meewandelt (ik ken er wel een paar zo, en Pippi deed het ook graag bij de hele kleine rondjes).
De kat van de buren wandelt met hen mee naar het cafe hier om de hoek en nestelt zich daar bij zijn baasjes op het terras. Ik vind dat zo'n topgezicht :ok:

En voor de discussie:
Ik woon midden in de stad en er wonen hier veel mensen met honden en katten om ons heen. Ik heb van de katten geen last, behalve af en toe een kattendrol in de plantenbak aan de voorkant van het huis en ik heb van de honden geen last, behalve af en toe een drol die ik hier op straat tegenkom. Dat kan ik wel redelijk tegen elkaar wegstrepen dus. :mrgreen: Verder heb ik Frenk dus van jongs af aan geleerd dat de katten er gewoon bij horen en niet iets zijn om druk over te gaan doen. En bij hem werkt dat tot nu toe prima. Iedereen blij.
Katten zijn nu eenmaal katten en die hebben op een andere manier leefruimte nodig dan honden. :19: Waarom zou ik dat een kat of een kattenbaasje willen ontzeggen? Ik heb zelf zoveel plezier van mijn huisdier, waarom zou je dat een ander niet gunnen?

Als iedereen nou z'n best zou doen om elkaar zoveel mogelijk prettige leefruimte te geven en z'n eigen overlast (want dat heb je namelijk zelf in de hand) zoveel mogelijk beperkt, dan hoeft er niemand ruimte in te leveren en kan iedereen gewoon prettig leven. Met katten en honden incluis.

Ik maak me kwader over de hondenbaasjes die de hondenpoep in het park en op de uitlaatstroken niet opruimen (waardoor we straks wel eens dat park als uitlaatplek zouden kunnen verliezen, omdat we dat park nou eenmaal delen met iedereen!), dan ik me ooit heb opgewonden over een buurtkat :19:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Caro. schreef:
Jacksel schreef: Ik zeg nergens dat ik een oplossing heb die wel werkt. Ik weet ook weinig van katten.

Ik merk alleen op dat zoals het nu is, niet erg *zoekt woord* eerlijk (ofzo) is. Is het ook niet een beetje wat 'normaal' is? Mensen vinden het normaal dat katten gewoon los alleen rondlopen en dingen doen die sommige mensen niet zo erg prettig vinden. Honden horen aan de lijn en dus mogen zij niet dezelfde overlast brengen die katten wel brengen

Ik bedoel:
een kat vist een vis uit de vijver of plundert volière/hond grijpt kat/konijn
kat loopt zomaar door je achtertuin/hond loopt zomaar door je achtertuin

Helemaal vergelijkbaar, behalve dat het van een kat algemeen geaccepteerd is, en van een hond niet. Dat het andere dieren zijn, ja natuurlijk. Andere overlast? Lijkt me niet... En ja, een eigenaar van een hond is over het algemeen aan te spreken, omdat die meestal wel (ergens) in de buurt van de hond te vinden is. Het is moeilijker om de eigenaar van een kat te vinden...
Ik denk dat het niet waar is wat je zegt. In principe zeg je dat katten veel meer overlast bezorgen dan honden en ik geloof dat dus niet.

Hoeveel mensen zitten jaarlijks op je EHBO vanwege aanvallen van katten? Ik weet het antwoord niet, maar ik gok vele malen lager dan de 20.000 mensen voor hondenbeten.
Hoeveel schapen worden jaarlijks doodgebeten of opgejaagd door honden? Hoeveel honden worden jaarlijks doodgebeten door andere honden?

Als je de 2 dierensoorten met elkaar gaat vergelijken (wat je natuurlijk niet moet doen omdat het totaal andere dieren zijn, maar wat jij wel doet en waar ik nu dus even in meegaan), dan vrees ik echt dat de hond er veel beroerder vanaf komt qua overlast en gevaar dan de kat.
Ik vergelijk dezelfde situaties, voor hond of kat. En wat van katten normaal wordt genoemd is voor een hond onacceptabel. Katten jagen geen schapen nee. Ze vissen wel in vijvers en als ze de kans krijgen denk ik dat ze ook best een volière op stelten willen zetten. En in een tuin poepen hebben er veel ook geen moeite mee.

Dat schijnt dan 'algemeen geaccepteerd' te zijn, want dat zit in de aard van het beestje.

Moet je je hond eens die dingen laten doen. Je hebt al woedende mensen als een hond een keertje losbreekt en in een tuin komt (al dan niet achter een kat aan, zoals Jamey een keer deed *oeps*. Katten lopen dagelijks door de tuinen van mensen heen.

Ik zeg gewoon dat als een hond, of een kat, precies hetzelfde doen, het van een kat niet/minder als overlast wordt gezien dan van een hond. Voor precies dezelfde acties. Dat vind ik gewoon vreemd.

En nee, ik heb dus helemaal geen zin in katten via mijn dakraam in mijn huis (waarbij ik niet de enige in de flat ben waarbij dit is gebeurd). En mijn ouders hebben ook helemaal geen zin in katten in de tuin die de vijver leegvissen enz. Bij honden zijn we zo erg van het verantwoordelijkheden nemen enz. Maar een kat mag gewoon doen wat ie wil, want dat zit in de natuur. Heb je dan als katteneigenaar geen verantwoordelijkheden tegenover de medemens?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:
Frenk schreef:
Martijn schreef:Toen ik middenin Amsterdam woonde gingen ze ook elke dag los.
En jij denkt dat het niet mogelijk is om een hond aangelijnd tevreden dagen te bezorgen? Door allerlei activiteiten te ondernemen?
Ik vind het ook een valse opmerking. Zeker tegen iemand waarvan je juist leest hoe betrokken ze bij haar honden is en er geen sprake is van verwaarlozing.
nou als ik naar mijn honden kijk, niet inderdaad...
Maar als Paulala naar haar honden kijkt, dan lukt het wel. En dat was waar het over ging toch? :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Jacksel schreef:Heb je dan als katteneigenaar geen verantwoordelijkheden tegenover de medemens?
Weg wuiven of dingen irrationeel noemen is veel makkelijker :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jacksel schreef:Ik vergelijk dezelfde situaties, voor hond of kat. En wat van katten normaal wordt genoemd is voor een hond onacceptabel.
En wat jij schijnbaar niet snapt is dat dat niet eerlijk is, want katten en honden zijn volstrekt verschillende dieren. :19:

Blijft voor mij staan dat als je een kat hebt die overlast veroorzaakt dat je iets met die klachten moet. Maar dan is de invulling van de term 'overlast' wel weer een hele lastige :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

marian* schreef:
Jacksel schreef:Heb je dan als katteneigenaar geen verantwoordelijkheden tegenover de medemens?
Nee, volgens mij zegt hier niemand dat je als kattenbaas geen oplossing moet zoeken als je kat overlast geeft. Maar wat jij onder overlast verstaat vind ik echt spijkers op laag water. Sorry hoor, maar 1x een kat uit je huis jagen en 1x van je bed :19:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Frenk schreef:
Jacksel schreef:Ik vergelijk dezelfde situaties, voor hond of kat. En wat van katten normaal wordt genoemd is voor een hond onacceptabel.
En wat jij schijnbaar niet snapt is dat dat niet eerlijk is, want katten en honden zijn volstrekt verschillende dieren. :19:
En dus mogen katten wel overlast bezorgen? Ofwel, dingen doen die men bij honden overlast zou noemen? Dat is wat ik niet snap namelijk. Waarom een bepaalde actie met een bepaald gevolg bij de een wel overlast is en bij de ander niet.

Zou toch wat zijn als we zouden zeggen 'voor Marokkaanse Nederlanders is dit geen overlast want het hoort bij hun cultuur, maar voor autochtone Nederlanders is dit wel overlast want het hoort niet tot hun cultuur' :denken:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

marian* schreef:
Met irrationeel bedoel ik dat jij reageert alsof de buurman zijn motor even parkeert in je woonkamer. :wink: Een kat mag dan andermans bezit zijn, het is een levend wezen met een eigen willetje, dat niets begrijpt van drempels en deuren.
Frenk
Zeer actief

Jacksel schreef:
Frenk schreef:
En dus mogen katten wel overlast bezorgen? Ofwel, dingen doen die men bij honden overlast zou noemen? Dat is wat ik niet snap namelijk. Waarom een bepaalde actie met een bepaald gevolg bij de een wel overlast is en bij de ander niet.

Zou toch wat zijn als we zouden zeggen 'voor Marokkaanse Nederlanders is dit geen overlast want het hoort bij hun cultuur, maar voor autochtone Nederlanders is dit wel overlast want het hoort niet tot hun cultuur' :denken:
Selectief quoten is wel een kunst :roll:
Deze zin stond eronder degene die je nu quote:
Blijft voor mij staan dat als je een kat hebt die overlast veroorzaakt dat je iets met die klachten moet. Maar dan is de invulling van de term 'overlast' wel weer een hele lastige :mrgreen:
Maakt jouw reactie een tikje overbodig, niet waar :roll:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

christo schreef:
marian* schreef:
Met irrationeel bedoel ik dat jij reageert alsof de buurman zijn motor even parkeert in je woonkamer. :wink: Een kat mag dan andermans bezit zijn, het is een levend wezen met een eigen willetje, dat niets begrijpt van drempels en deuren.
En dus zal je in mijn ogen als eigenaar iets moeten doen om dat te voorkomen. Moeten we bij onze honden toch ook :19: De kat snapt daar inderdaad niets van, jij als eigenaar wel. Conclusie, als eigenaar moet je voorkomen dat je huisdier overlast veroorzaakt. Het dier zelf kan daar inderdaad niets aan doen
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Frenk schreef:
Jacksel schreef:
Frenk schreef:

Nee, want ik wilde duidelijk maken dat overlast in mijn ogen niet verschuift als je met een ander dier te maken heeft. En dat heeft niets te maken met jouw tweede stukje, vandaar dat ik die uit de quote gelaten heb.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:
Frenk schreef:

En wat ik bedoel te zeggen, is dat ieder dier weleens overlast bezorgt (en laten we over de mens al helemaal niet beginnen :N: ).
Dat wil jij weer niet begrijpen. Waarom niet? Waarom zo gefocused op die kat, terwijl jij als hondenbezitter ook weleens overlast zal bezorgen.
Dat hoort bij een hond, dat hoort bij een kat, door hoort bij een mens.... dat hoort dus bij het leven. Alles wat leeft, ademt, beweegt, pist, poept, rent, enz. enz. enz.

Uiteraard allemaal mits binnen proporties. Als een vreemde kat je huis onder pist of als de buurhond 24 uur per dag blaft, dan hebben we het over hele ander overlast en moet daar natuurlijk iets aan gedaan worden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Frenk
Zeer actief

Jacksel schreef:
Frenk schreef:
Jacksel schreef:
Frenk schreef: En wat jij schijnbaar niet snapt is dat dat niet eerlijk is, want katten en honden zijn volstrekt verschillende dieren. :19:

Nee, want ik wilde duidelijk maken dat overlast in mijn ogen niet verschuift als je met een ander dier te maken heeft. En dat heeft niets te maken met jouw tweede stukje, vandaar dat ik die uit de quote gelaten heb.
Ja, dat heeft het wel, want daar staat namelijk dit:
Maar dan is de invulling van de term 'overlast' wel weer een hele lastige :mrgreen:
Het leegvissen van een vijver is heel duidelijk overlast. Daar is niemand het over oneens. Maar het zonder baas buiten struinen is heel wezenlijk wel iets wat katten doen en honden niet. Als je jouw lijn dan moet hanteren, namelijk katten en honden gelijk, dan zou een kat dat niet meer mogen. Terwijl een kat dus ook buiten kan hobbelen zonder direct overlast te veroorzaken. Afhankelijk dus van hoe je het begrip overlast invult.
Snap je het nu?

Edit: oh. en mijn eerste zin: "blijft voor mij staan dat als je een kat hebt die overlast veroorzaakt dat je iets met die klachten moet." heeft een directe relatie met jouw openingsvraag: "en dus mogen katten wel overlast bezorgen?"! :roll:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Frenk schreef:
Martijn schreef:
thom schreef: Dat is best een valse opmerking, Martijn.
Niet iedereen heeft zoveel ruimte als jullie hebben.
Toen ik middenin Amsterdam woonde gingen ze ook elke dag los.
En jij denkt dat het niet mogelijk is om een hond aangelijnd tevreden dagen te bezorgen? Door allerlei activiteiten te ondernemen?
Ik vind het ook een valse opmerking. Zeker tegen iemand waarvan je juist leest hoe betrokken ze bij haar honden is en er geen sprake is van verwaarlozing.
nou als ik naar mijn honden kijk, niet inderdaad...
Ik laat 's avonds laatste rondje tegenwoordig van ellende de honden maar uit op een fabrieksterrein omdat het hier in de zomer werkelijk barst van de katten, die er niet over piekeren om maar een cm aan de kant te gaan (tot het een keer verkeerd gaat, auto of hond)
Zelfs op het fabrieksterrein ben ik inmiddels katten tegengekomen... heel jammer voor ze... mijn honden gaan daar dus gewoon wel los.
Ik kan niet naar het bos 's avonds/'s nachts omdat dit niet mag en omdat ik daar geen hand voor ogen kan zien en ja zelfs daar lopen katten... je kunt tegenwoordig nergens meer komen of ze lopen wel ergens. Ik laat mn honden niet los in de wijk maar ik ga ze absoluut niet aan de lijn veroordelen omdat iemand anders zn dieren niet vast wil houden.
En groot gelijk heb je :ok:

Ik zou dat ook niet doen. In de wijk is Puch meestal vast, maar als ik in het bos een kat tegen zou komen... nou, die kat redt zich wel hoor :wink:

En het is stomweg zo dat als je je kat buiten los laat, je risico's loopt. Je mag (vind ik) verwachten dat niemand zijn hond er expres op afstuurt, maar als er een ongeluk zou gebeuren? Nee, je zou mij dan niet horen, behalve dat je natuurlijk verdrietig bent.

Ik verwacht trouwens niet dat iedereen zijn hond ook in de buurt aan de lijn houdt, omwille van de katten. Wat ik dan zou 'verwachten' is dat áls je een kat ziet en je hond kan niet met katten, dat je je best doet om hem even aan te lijnen.
Afbeelding
A good dog never dies...

marian*
Erelid
Contacteer:

christo schreef:
marian* schreef:
Die kat kan er-zoals al gezegd is-inderdaad niks aan doen,maar de eigenaar wel.
Nog even voor alle duidelijkheid:ik heb niks tegen katten.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

marian* schreef:
christo schreef:
marian* schreef:
Die kat kan er-zoals al gezegd is-inderdaad niks aan doen,maar de eigenaar wel.
Nog even voor alle duidelijkheid:ik heb niks tegen katten.
Maar wat is dan acceptabel? Mag een kat wel buiten rondlopen, mits hij geen vijvers leegvist of volieres sloopt? Waar ligt voor jou de grens?
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Frenk schreef:]
Maar wat is dan acceptabel?
Acceptabel is voor mij dat een dier(welk dier dan ook) dat iemands huisdier is geen overlast veroorzaakt en dat als dat wel gebeurt de eigenaar dat inziet en zelf de overlast doet ophouden.
In het geval van katten betekent dat een goed afgesloten tuin of balkon maken en dat niet -zoals zo vaak gedaan wordt-leggen bij degene die de overlast ervaart.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

marian* schreef:
Frenk schreef:]
Maar wat is dan acceptabel?
Acceptabel is voor mij dat een dier(welk dier dan ook) dat iemands huisdier is geen overlast veroorzaakt en dat als dat wel gebeurt de eigenaar dat inziet en zelf de overlast doet ophouden.
In het geval van katten betekent dat een goed afgesloten tuin of balkon maken en dat niet -zoals zo vaak gedaan wordt-leggen bij degene die de overlast ervaart.
Mijn buren hebben geen tuin of balkon. En toch een kat. En desondanks heeft er niemand overlast.
Maar dat 'mag' dus niet?
Edit: ik ben het er voor de volledigheid dus niet mee eens dat katten niet gewoon buiten rond zouden kunnen lopen.
Laatst gewijzigd door Frenk op 15 jun 2009 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”