Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik word langzaam gek

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sielie
geregistreerd lid

ik word langzaam gek

Ongelezen bericht door sielie »

onze buren hebben een hond, een bordeaux dog, echt een supermooi en lief beest, maar.....
ze geven hem bijna geen aandacht de hele dag, waardoor het beest vooral s'avonds de hele boel bij elkaar piept en blaft.
als we zelf net lekker in bed liggen en willen slapen want het is weer vroeg dag de volgende dag...

heb er al wat van gezegd, maar helaas....
toen dacht ik, zal ik anders een lekker bot ofzo over de schutting gooien zodat het beest wat te doen heeft, maar ja wil ook geen knallende ruzie met mijn buren.... :denken:

het is superzielig voor die hond en die kan er ook niks aan doen, je moet toch iets als je 1x per dag mee mag naar buiten een rondje rond de blok, je hebt geen speelgoed (want ze kopen niks meer omdat ie alles sloopt), je zit de helft van de dag in je buitenverblijf en kan niet lekker rondrennen.....het is gewoon zielig voor die hond. :(:

wat te doen? politie bellen? dierenbescherming? of iemand een goede tip?
doggy

Re: ik word langzaam gek

Ongelezen bericht door doggy »

Kun je geen gesprek aangaan en alles uitleggen?
Wat ze beter wel en niet kan doen?

Je zou evt. als het echt erger wordt, de wijk agent kunnen raadplegen.
elly p
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 bassets

Ongelezen bericht door elly p »

De hond gaan halen en mee uitnemen.. is dat geen optie ?
Afbeelding
Groetjes, Elly
sielie
geregistreerd lid

ik heb er al wat van gezegd, maar het zijn aparte mensen...
beetje aso zeg maar. op zich kun je er wel normaal mee praten, maar dit soort dingen komen gewoon niet over.
dan krijg je een reactie als "die hond is nou eenmaal een mongool"....:19:

om de hond zelf mee uit te nemen vind ik geen optie, want 1 het is niet mijn hond, die mensen hebben zelf voor een hond gekozen en moeten zelf hun verantwoordelijkheid ervoor nemen vind ik (bovendien heb ik zelf totaal geen ervaring met grote honden) en 2 ik heb nou niet super contact met mijn buren.
mijn vriend zou zoiets misschien nog wel willen doen, maar ik vind dat de mensen er zelf meer aandacht aan moeten besteden. we kunnen moeilijk elke keer die hond voor hen gaan uitlaten, dan komen ze er helemaal makkelijk mee weg.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Die mensen moeten zelf de verantwoording voor hun hond nemen vind jij, maar moeten dat wel doen op een manier die jouw goedkeuring wegdraagt?
Vreemde gedachtengang :denken:

Als je er last van hebt zou je de wijkagent in kunnen schakelen, als je dat niet wilt lijkt het me dat je maar moet accepteren hoe die mensen met hun hond omgaan.
Ik zou persoonlijk heel erg boos worden als mijn buren zomaar kluiven over het hek zouden gaan gooien.
Ga het gesprek aan met die mensen als het je zo stoort, maar dan blijft nog staan dat het hun hond is en dat zij daar op hun manier mee omgaan.
Dat dat niet jouw manier is is jammer maar toch hun goed recht!

edit: typo
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

renee-uk schreef:Dat dat niet jouw manier is is jammer maar toch hun goed recht!
Het is niet hun goed recht om hun hond herrie te laten maken en overlast te veroorzaken :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
renee-uk
Zeer actief

nee dat klopt, maar als je er dan verder niks aan wil doen kun je altijd nog de wijkagent inschakelen.
Dat zei ik ook al eerder :wink:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja mijn zus neemt ook regelmatig de hond van de buren mee. Wandelen moet ze toch al. De buren doen er ook geen reet mee en vinden het gek dat hun labrador zo onstuimig is en slecht met andere honden overweg kan. Oke het is hun verantwoording, maar misschien gaan ze ooit het licht zien als ze zien hoe leuk de hond het vind om met je mee te gaan. En op die manier kan je en het goede voorbeeld geven en ze misschien een beetje beinvloeden.
Afbeelding
sielie
geregistreerd lid

renee-uk schreef:Die mensen moeten zelf de verantwoording voor hun hond nemen vind jij, maar moeten dat wel doen op een manier die jouw goedkeuring wegdraagt?

Als je er last van hebt zou je de wijkagent in kunnen schakelen, als je dat niet wilt lijkt het me dat je maar moet accepteren hoe die mensen met hun hond omgaan.
Ik zou persoonlijk heel erg boos worden als mijn buren zomaar kluiven over het hek zouden gaan gooien.
Ga het gesprek aan met die mensen als het je zo stoort, maar dan blijft nog staan dat het hun hond is en dat zij daar op hun manier mee omgaan.

Vind je de manier waarop ze nu de verantwoording voor hun hond nemen wel goed dan?
Ze nemen nu de verantwoording door het beest de hele dag in zijn kooi te laten en te laten blaffen tot s'avonds laat. Het hoeft niet naar mijn manier, maar dit lijkt me ook niet de manier.

We hebben vandaag weer met ze staan praten over de overlast en ze waren bereid te luisteren, en nu ook eens een keer echt luisteren. Maar ze vinden het zelf moeilijk ermee om te gaan, omdat ze hem ook niet graag binnen hebben, omdat hij zo groot is, en ze hebben een kindje van 4...

Ik kijk even hoe het nu verloopt en anders kan ik inderdaad de wijkagent benaderen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sielie schreef:
renee-uk schreef:Die mensen moeten zelf de verantwoording voor hun hond nemen vind jij, maar moeten dat wel doen op een manier die jouw goedkeuring wegdraagt?

Vind je de manier waarop ze nu de verantwoording voor hun hond nemen wel goed dan?
Ze nemen nu de verantwoording door het beest de hele dag in zijn kooi te laten en te laten blaffen tot s'avonds laat. Het hoeft niet naar mijn manier, maar dit lijkt me ook niet de manier.

We hebben vandaag weer met ze staan praten over de overlast en ze waren bereid te luisteren, en nu ook eens een keer echt luisteren. Maar ze vinden het zelf moeilijk ermee om te gaan, omdat ze hem ook niet graag binnen hebben, omdat hij zo groot is, en ze hebben een kindje van 4...

Ik kijk even hoe het nu verloopt en anders kan ik inderdaad de wijkagent benaderen.
Kinderen van 4 liggen over het algemeen vroeg in bed dus ik zie niet in waarom de hond dan in ieder geval 's avonds in huis mag :19:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

snap niet dat ze zo een hond nemen als ze hem zo groot vinden/... je weet toch hoe groot je ras van keuze wordt :denken:

Heb ik weer een goed excuus om onze Bowie in een kennel tedoen.. ze is zeker 7 cm groter dan verwacht :E:
Afbeelding
sielie
geregistreerd lid

Ze hebben eerder een bordeaux dog gehad, maar die was kleiner dan die die ze nu hebben.
Deze reu is de grootste uit het nest geworden.
renee-uk
Zeer actief

sielie schreef:

Nee ik vind dat ook geen goede manier, ik zou zo geen hond houden.
Maar ik vind ook niet dat ik mensen kan gaan vertellen hoe ze wel een hond moeten houden.
Mijn ideeën daarover kunnen wel hemelsbreed verschillen met die van hen, maar daarom hoeven mijn ideeën nog niet beter te zijn.
Als het de spuigaten zou uitlopen en ik geen gesprek met ze kon voeren, zou ik idd de wijkagent/dierenbescherming etc benaderen.
Maar ik zou ze wel zeggen dat ik dat ging doen.

De overlast vind ik iets anders, maar ook daar kan over gepraat worden en juist daar kan, als er geen gesprek mogelijk is, de wijkagent voor ingeschakeld worden.

Maar in je eerste posts kwam het over alsof je het het ergste voor de hond vond, maar hem een keer mee uit nemen wilde je niet omdat het dan wel erg makkelijk voor je buren zou worden.
Daar heb je ook best wel gelijk in, maar was in mijn gevoel niet helemaal te rijmen met het medelijden dat je met die hond had.

Maar je hebt nu dan wel een gesprek gehad, hopen dat het helpt dan maar :wink:
Afbeelding

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik zou flink balen maar ws de hond wel samen met mijn honden uitlaten, en dan zo dat voor hen duidelijk wordt dat hij dan wel 's avonds rustig is. En stilletjes online mijn licht opsteken bij bordeauxdogliefhebbers, zodat als ze hem zouden willen herplaatsen, dat je die stap wat makkelijker voor hen maakt door tips te geven over mensen die wel een herplaatser-bordeauxdog willen. En de buren een Kong 'cadeau' geven tegelijk met een briefje over de overlast die jij ondervindt en de gevolgen die het voor jou heeft. En naar de wijkagent stappen voor een gesprekje, nog zonder deze mensen erbij, en duidelijk maken dat er veel valt te doen aan de overlast die jouw buren nu nog nalaten.

Ik zou hoe dan ook wat dan ook doen om een hond te helpen die doodongelukkig zit te huilen een paar meter van mijn gelukkige en tevreden honden af. Dan maar bemoeizuchtig. :ok:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dit gebeurt veelvuldig en ik snap gewoon niet dat mensen daar mee weg komen!
Hier een topic; http://forum.viva.nl/forum/list_messages/49635/2" onclick="window.open(this.href);return false;
Degene die het moet ondergaan kan in haar sopje gaarkoken en ze haat de hond nu. I.p.v. de mensen die deze ellende bij de hond veroorzaken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Ook lang zo een buur-hond gehad..om gek van te worden..blaffen dag en nacht..niks aan te doen..sterkte.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik vind het een beetje de omgekeerde wereld hoe sommigen suggereren dat topicstartster de hond van de buren zelf maar moet uitlaten en anders maar moet pikken dat dat beest de hele dag in een kooi zit te blaffen. Zou mooi worden zeg. "Oh, heeft u last van mijn hondenpoep in uw voortuin buurvrouw? Nou, dan ruimt u dat toch zelf even op, u heeft er last van, ik niet". Ik zou, als praten niet helpt, de wijkagent inschakelen. Hopelijk gaan ze er na dit gesprek iets aan doen waardoor dat niet nodig is.
Fin
Zeer actief

Geer schreef:Ik vind het een beetje de omgekeerde wereld hoe sommigen suggereren dat topicstartster de hond van de buren zelf maar moet uitlaten en anders maar moet pikken dat dat beest de hele dag in een kooi zit te blaffen. Zou mooi worden zeg. "Oh, heeft u last van mijn hondenpoep in uw voortuin buurvrouw? Nou, dan ruimt u dat toch zelf even op, u heeft er last van, ik niet". Ik zou, als praten niet helpt, de wijkagent inschakelen. Hopelijk gaan ze er na dit gesprek iets aan doen waardoor dat niet nodig is.
Als je mijn antwoord leest zie je dat het en, en, en is. Maar de hond zou mij het meeste aan mijn hart gaan.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

renee-uk schreef: Ga het gesprek aan met die mensen als het je zo stoort, maar dan blijft nog staan dat het hun hond is en dat zij daar op hun manier mee omgaan.

Dat zou mooi wezen als ik mijn nachtrust voor een deel moet opgeven omdat de buren de hond in de tuin laten blaffen en janken 's avonds. Ik zou beslist de politie inschakelen als ze de hond ' s avonds niet naar binnenhalen. Verder is het inderdaad hun zaak, zolang een ander er maar geen last van heeft. Van janken en piepen heb ik last.

Lijkt me trouwens heel erg om elke dag aan te moeten zien, dat zo'n beestje zit te verpieteren in de tuin en niet eens wat te kluiven of te spelen heeft.

Anne

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

sielie schreef:Ze hebben eerder een bordeaux dog gehad, maar die was kleiner dan die die ze nu hebben.
Deze reu is de grootste uit het nest geworden.
Flink klagen, misschien doen ze hem dan wel naar een andere eigenaar, daar is het beest het beste mee gediend denk ik. Gewoon smoesjes met dat kind van vier. Er zijn zoveel mensen met een grote hond en een klein kind. Ze willen er niet mee lopen en daarom is dat beest zo -gek als een deur als hij eens in huis mag bij de mensen.

Anne
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Deze mensen hadden helemaal nooit ene hond moeten nemen. Waarvoor willen zij nu een hond?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

elly p schreef:De hond gaan halen en mee uitnemen.. is dat geen optie ?
Ja dat zal lekker worden. :N: Meen je dit nou serieus? :denken:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

renee-uk schreef:nee dat klopt, maar als je er dan verder niks aan wil doen kun je altijd nog de wijkagent inschakelen.
Wat kunnen of moeten ze er dan aan doen? Dat lees ik niet in jouw post, namelijk.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nou sorry, maar ik zou ook geen onbekende hond mee wandelen nemen. Ik weet totaal niet hoe die hond is en ik heb er niet voor gekozen, maar moet er wel mee gaan lopen :denken:

Zou melding van geluidsoverlast doen bij de wijkagent.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Fin
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Nou sorry, maar ik zou ook geen onbekende hond mee wandelen nemen. Ik weet totaal niet hoe die hond is en ik heb er niet voor gekozen, maar moet er wel mee gaan lopen :denken:

Met als gevolg dat de hermandad maar adviseert om er een stroomblafband op te knallen? Dat advies heb ik met Aidan nl een keer gekregen. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

christo schreef:
Zoek stok! schreef:Nou sorry, maar ik zou ook geen onbekende hond mee wandelen nemen. Ik weet totaal niet hoe die hond is en ik heb er niet voor gekozen, maar moet er wel mee gaan lopen :denken:

Met als gevolg dat de hermandad maar adviseert om er een stroomblafband op te knallen? Dat advies heb ik met Aidan nl een keer gekregen. :wink:
De hermandad? Dat advies kan iedereen ze geven, ze zijn tenslotte gewoon verkrijgbaar in de dierenwinkel. Ze kunnen hem ook wegdoen als ze geen zin hebben aan gedoe. Lijkt me lastig te voorspellen. Ik zou in ieder geval niet elke dag in de herrie willen zitten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
angelique 69

Ongelezen bericht door angelique 69 »

IK zou zeker een klacht in dienen bij de politie laat hun er maar mee gaan praten.Als menesen heledagen van huis zijn wat moeten dat soort mensen met een hond. Hoe ziet het beest eruit ? Verwaarloost of is dat niet het geval?
renee-uk
Zeer actief

Frenk schreef:
renee-uk schreef:nee dat klopt, maar als je er dan verder niks aan wil doen kun je altijd nog de wijkagent inschakelen.
Wat kunnen of moeten ze er dan aan doen? Dat lees ik niet in jouw post, namelijk.
nog maar een keertje lezen dan....
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

starfleet schreef:
renee-uk schreef: Ga het gesprek aan met die mensen als het je zo stoort, maar dan blijft nog staan dat het hun hond is en dat zij daar op hun manier mee omgaan.

Dat zou mooi wezen als ik mijn nachtrust voor een deel moet opgeven omdat de buren de hond in de tuin laten blaffen en janken 's avonds. Ik zou beslist de politie inschakelen als ze de hond ' s avonds niet naar binnenhalen. Verder is het inderdaad hun zaak, zolang een ander er maar geen last van heeft. Van janken en piepen heb ik last.

Lijkt me trouwens heel erg om elke dag aan te moeten zien, dat zo'n beestje zit te verpieteren in de tuin en niet eens wat te kluiven of te spelen heeft.

Anne

Anne
renee-uk schreef: Als je er last van hebt zou je de wijkagent in kunnen schakelen, als je dat niet wilt lijkt het me dat je maar moet accepteren hoe die mensen met hun hond omgaan.
dit zei ik!
En dat zou ik zelf ook doen, maar ik zou wel eerst een goed gesprek hebben met mn buren in een geval zoals dit.
Afbeelding

Frenk
Zeer actief

renee-uk schreef:
Frenk schreef:
nog maar een keertje lezen dan....
Ik lees heel goed hoor, maar in je bericht staat ga het gesprek aan, maar accepteer dat zij het laatste woord hebben, schakel de wijkagent in of schik je in de overlast.
Dus, mijn vraag blijft staan.. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”