sielie schreef:renee-uk schreef:Die mensen moeten zelf de verantwoording voor hun hond nemen vind jij, maar moeten dat wel doen op een manier die jouw goedkeuring wegdraagt?
Vreemde gedachtengang
Als je er last van hebt zou je de wijkagent in kunnen schakelen, als je dat niet wilt lijkt het me dat je maar moet accepteren hoe die mensen met hun hond omgaan.
Ik zou persoonlijk heel erg boos worden als mijn buren zomaar kluiven over het hek zouden gaan gooien.
Ga het gesprek aan met die mensen als het je zo stoort, maar dan blijft nog staan dat het hun hond is en dat zij daar op hun manier mee omgaan.
Dat dat niet jouw manier is is jammer maar toch hun goed recht!
edit: typo
Vind je de manier waarop ze nu de verantwoording voor hun hond nemen wel goed dan?
Ze nemen nu de verantwoording door het beest de hele dag in zijn kooi te laten en te laten blaffen tot s'avonds laat. Het hoeft niet naar mijn manier, maar dit lijkt me ook niet de manier.
We hebben vandaag weer met ze staan praten over de overlast en ze waren bereid te luisteren, en nu ook eens een keer echt luisteren. Maar ze vinden het zelf moeilijk ermee om te gaan, omdat ze hem ook niet graag binnen hebben, omdat hij zo groot is, en ze hebben een kindje van 4...
Ik kijk even hoe het nu verloopt en anders kan ik inderdaad de wijkagent benaderen.
Nee ik vind dat ook geen goede manier, ik zou zo geen hond houden.
Maar ik vind ook niet dat ik mensen kan gaan vertellen hoe ze wel een hond moeten houden.
Mijn ideeën daarover kunnen wel hemelsbreed verschillen met die van hen, maar daarom hoeven mijn ideeën nog niet beter te zijn.
Als het de spuigaten zou uitlopen en ik geen gesprek met ze kon voeren, zou ik idd de wijkagent/dierenbescherming etc benaderen.
Maar ik zou ze wel zeggen dat ik dat ging doen.
De overlast vind ik iets anders, maar ook daar kan over gepraat worden en juist daar kan, als er geen gesprek mogelijk is, de wijkagent voor ingeschakeld worden.
Maar in je eerste posts kwam het over alsof je het het ergste voor de hond vond, maar hem een keer mee uit nemen wilde je niet omdat het dan wel erg makkelijk voor je buren zou worden.
Daar heb je ook best wel gelijk in, maar was in mijn gevoel niet helemaal te rijmen met het medelijden dat je met die hond had.
Maar je hebt nu dan wel een gesprek gehad, hopen dat het helpt dan maar