Quibus schreef:Wie heeft er een Jack Russel en kan mij meer vertellen over het ras????
Wij zijn namelijk druk aan het orienteren als het om hondenrassen gaat.
We willen zoals de meesten denk ik al weten nog een tweede hond erbij als kameraadje/vriendinnetje

voor onze bull.
Maar het moet niet nog zo'n grote joekel worden....wordt een beetje lastig met uitlaten.
Nu hoor ik 2 negatieve dingen over de Jack Russel en wou hier even peilen in hoeverre het waar is.
Men zegt dat de Jack Russel vreselijk druk is......
En dat ze totaal niet willen luisteren en los kunnen lopen.
Nu vraag ik mij af wat zijn jullie ervaringen als Jack Russel eigenaren?????????????????????????
Ik ben benieuwd.

Ik heb ook een Jack Russel.
Het is een reutje en hij is net 8 maanden geworden en geloof me ik had er een beetje schrik voor omdat ik ook dezelfde vooroordelen gehoord had als diegene die jij hier nu opnoemd.
Er zullen heus wel dergelijke JR rondlopen maar volgens mij heeft dat ook veel met de opvoeding van de hond te maken :N:
Luca is mijn eerste hondje en ik moet zeggen het is een droom van een dier!
Maar ik moet er wel bij vertellen ik ( en mijn vriend) zijn vanaf dag 1 dat hij ons kwam zeer consequent geweest : wat mag en wat mag niet. Luca heeft in huis niets kapot gemaakt.
hij luistert perfect : ik ga sinds hij 3.5 maand was met hem 2x week naar de hondenschool en we zitten nu in de B klas en gisteren nog proefexamen voor de C klas gedaan en dat ging perfect dus als alles goed gaat gaan we binnen 2 weken over.
In het bos als we gaan wandelen loopt Luca ALTIJD los al vanaf dat hij klein was eigenlijk. komen we eigenaars tegen met honden die ook los zijn laten we hem ook los en dat gaat prima. Hij volgt ons steeds zeer goed en als ik hem roep hij komt meteen.
Ik heb luca ook vanaf dag 1 overal mee naartoe genomen en hem overal aan gewend gemaakt : kleine kinderen, onze paarden, en ook andere honden ,...
qua druk zijn : energie heeft hij inderdaad te over : wij gaan vaak naar de ardennen en maken lange en zware wandelingen , als we dan thuiskomen heeft hij nog steeds energie met massa en wil hij nog spelen, spelen ,spelen... maar als je zegt nee nu in je mand gaat hij gewoon liggen en is hij braaf en dringt hij niet aan.
Hij kan ook perfect alleen zijn, blaft ook niet als hij alleen is,..
Hij kent wel van die momenten dat hij ineens zo'n energiestoot krijgt en 10 rondjes rond de tafel loopt, de tuin in spurt en daar als n gek rondloopt,..maar dat is in principe niet elke dag en dat is wel ns grappig

.
Ik vind het wel echt fijne hondjes, ook wilde ik eigenlijk in den beginne ook eigenlijk geen JR, maar het valt me 200% mee!