Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechtende kat en hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

ik had vroeger bij mijn ouders een loeder van een pers. echt een kreng. alle katten en honden in de buurt waren bang voor haar. ze vocht zelde maar als ze knokte dan was de ander serieus de pineut. toen de maas buiten zijn oevers was waren kennissen met de honden hun dorp uit gevlucht. de poedel was een schatje maar de bouvier niet. de bouvier greep katten en ging voor de kill. bij familie waren e niet welkom dus mijn moeder zei kom maar, niet nagedacht over de katten. ze waren nog geen 10 minuten in huis en de bouvier vloog de gang in achter mijn pers aan. een hele hoop herrie in de gang dus wij er achter aan. de bouvier zat klem onder de trap en de pers zat midden in de gang toe te kijken. de bouvier drufde niet meer onder de trap uit te komen en is ook nooit meer achter een kat aan gegaan, zodra hij een kat zag rende hij al weg.
diezelfde dag zijn de kennissen met honden toch maar verhuisd naar mijn opa aangezien de bouvier ook niet met onze border collie ging en het teveel stress opleverde voor iedereen.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik heb het vanavond meegemaakt...
En ik kan je vertellen dat het absoluut geen pretje is.
Ik weet nog niet hoe de kat eraan toe is, hij is wel zelf weggerend nadat ik mijn honden ervanaf heb weten te halen.
:zweep:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nakisha schreef:Kijk, het is heel simpel. De één schiet uit zijn slof omdat de hond zich lostrekt en ervandoor gaat. De ander omdat de hond tegen andere honden tekeer gaat of ze aanvliegt. En ik, ik heb hier de strenge regel dat we niet idioot doen naar katten en ze NIET najagen!

Kennelijk was die regel, voor VREEMDE katten, volgens de heren niet meer van belang.

Dus nogmaals; de kat vloog niet de honden aan, de twee gekken doken samen op een kat.
Dat je het niet eens bent met de behandeling van deze kat door je honden kan ik me best voorstellen. Ik vind het ook vreselijk naar om te zien en wens alleen maar dat het nooit zover meer zal komen.

Jouw regels (niet achter katten aan) geldt voor de eigen katten, maar bij honden geldt die regel zelden of nooit voor "vreemde" katten zeker niet als ze in de eigen achtertuin verschijnen. :wink:

Het is heel moeilijk om een hond te leren zich niet met een vreemde kat in zijn eigen tuin te bemoeien.
Dus van achterlijk gedrag kan je ze echt niet betichten :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Xiara
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Xiara »

Of het achterlijk gedrag is of niet, ik snap Nakisha wel hoor.
Ik wil hier ook absoluut niet hebben dat Rose achter een kat aan gaat, of het nou een van mij is, bij vrienden, bij mijn ouders of op straat.
Niet achter katten aan, is en blijft ten alle tijden niet achter katten aan.

De woede snap ik eerlijk gezegd ook wel. Toen onze eigen bouvier onze eigen kat dood beet was het een begrijpelijke maar volstrekt onacceptabele situatie. Het heeft ons allemaal heel veel moeite gekost om daar weer over heen te komen. Het is niet alleen het verdriet om je kat maar ook het vertrouwen in je eigen hond wordt er door beschadigt.
en ik kan je wel vertellen, wij hebben tot de dag van vandaag nog niet weer het volle vertrouwen in de bouv. We zijn dol op d'r, ze is een absolute schat etc etc maar onbetrouwbaar en dat voelt toch ergens niet fijn
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Xiara schreef:Of het achterlijk gedrag is of niet, ik snap Nakisha wel hoor.
Ik wil hier ook absoluut niet hebben dat Rose achter een kat aan gaat, of het nou een van mij is, bij vrienden, bij mijn ouders of op straat.
Niet achter katten aan, is en blijft ten alle tijden niet achter katten aan.

De woede snap ik eerlijk gezegd ook wel. Toen onze eigen bouvier onze eigen kat dood beet was het een begrijpelijke maar volstrekt onacceptabele situatie. Het heeft ons allemaal heel veel moeite gekost om daar weer over heen te komen. Het is niet alleen het verdriet om je kat maar ook het vertrouwen in je eigen hond wordt er door beschadigt.
en ik kan je wel vertellen, wij hebben tot de dag van vandaag nog niet weer het volle vertrouwen in de bouv. We zijn dol op d'r, ze is een absolute schat etc etc maar onbetrouwbaar en dat voelt toch ergens niet fijn
Zij blijkt dus gewoon een hond te zijn.
Het zou ook handig kunnen zijn om je dat te realiseren bij elke hond die je in huis neemt.

Boos zou ik misschien ook zijn.
Maar dan vooral op mezelf, omdat ik me te veel heb laten verleiden om te denken dat "mijn hond zoiets niet doet".
Een hond blijft een hond.
Ongeacht wat wij er van willen maken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

kiki78 schreef:ik had vroeger bij mijn ouders een loeder van een pers. echt een kreng. alle katten en honden in de buurt waren bang voor haar. ze vocht zelde maar als ze knokte dan was de ander serieus de pineut. toen de maas buiten zijn oevers was waren kennissen met de honden hun dorp uit gevlucht. de poedel was een schatje maar de bouvier niet. de bouvier greep katten en ging voor de kill. bij familie waren e niet welkom dus mijn moeder zei kom maar, niet nagedacht over de katten. ze waren nog geen 10 minuten in huis en de bouvier vloog de gang in achter mijn pers aan. een hele hoop herrie in de gang dus wij er achter aan. de bouvier zat klem onder de trap en de pers zat midden in de gang toe te kijken. de bouvier drufde niet meer onder de trap uit te komen en is ook nooit meer achter een kat aan gegaan, zodra hij een kat zag rende hij al weg.
diezelfde dag zijn de kennissen met honden toch maar verhuisd naar mijn opa aangezien de bouvier ook niet met onze border collie ging en het teveel stress opleverde voor iedereen.
Mag ik vragen wat er "leuk" aan is als een kat de baas is over een hond? Ik lees het vaker, een kat mag lekker een hond meppen, opjagen etc, en de lol dat mensen hebben dan :19:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Inge O schreef:
Nakisha schreef: Kennelijk was die regel, voor VREEMDE katten, volgens de heren niet meer van belang.
en dat je als hondenmens niet weet dat dit zo in elkaar zit bij honden - bij alle honden, ja, dus ook die van jou - daar verbaas ik me dan weer mateloos over.

en dit gedrag beschrijven als 'achterlijk gedrag' vind ik al helemaal niet getuigen van enig inzicht in de hond.
Amen.

Die kat had daar niet moeten komen. Die honden handelen naar instinct.
duitse herder schreef: Mag ik vragen wat er "leuk" aan is als een kat de baas is over een hond? Ik lees het vaker, een kat mag lekker een hond meppen, opjagen etc, en de lol dat mensen hebben dan :19:
Is het jou ook opgevallen?
HOnden mogen op straat aangevallen worden en niemand zegt "rotkat" en "dat beest moeten ze bij zich houden" maar owee als het andersom is.

Hier op het terrein zijn de honden de baas en een kat heeft er niets in te brengen. En ze lopen de kans om opgejaagd te worden. Ik zal echter wel altijd proberen te voorkomen dat ze de kat te pakken krijgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik word zo moe van alle betwetertjes hier die mij het wezen hond gaan uitleggen... laat ook maar zitten. :pffff: Beter voor mijn bloeddruk om dit topic verder maar te verlaten. Ik heb geen zin meer om uit te gaan leggen wat ik de honden heb geleerd en wat ik wel of niet accepteer qua gedrag, ik zeg alleen nog dit:

Deze honden hebben geleerd andere dieren met rust te laten, PUNT. Als ze besluiten met z'n tweetjes op een vreemde kat te duiken word die regel met voeten getreden en ja, dan vind ik dat onacceptabel gedrag. Heeft niks met het wezen hond, jachtdrift en territoriaal gedrag van doen, maar met OPVOEDING. Wij mensen leren honden wel vaker bepaald natuurlijk gedrag af, niet soms?

Deze honden zijn zelfs gewend aan kleine vogeltjes, aangezien ik valkparkieten kweek. Ja, er zijn honden die dat soort beestjes als snack zien. Ik accepteer dat niet.
Er zijn honden die katten mogen najagen en zelfs bijten. Ik accepteer dat niet.
Er zijn honden die eenden, ganzen en ander wild vangen. Ik accepteer dat niet.
Er zijn honden die egels te grazen nemen. Ik accepteer dat niet.
Er zijn honden die in losloopgebieden hun neus achterna gaan en een spoor volgen, en het gevonden wild opjagen. Ik accepteer dat niet.

Kortom; het wezen hond heeft er geen lor mee van doen. Ik heb mijn honden een opvoeding gegeven en ik sta niet toe dat die regels worden overtreden. Jachtdrift mag op het balletje worden geuit. Territoriaal gedrag is tot op zekere mate toegestaan, maar dat betekend niet dat je een ander dier aanvliegt. Zo simpel!!

PSje- Ik snap het verschil tussen eigen en vreemd prima. Het heeft te maken met de opvoeding.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Nakisha schreef:Ik word zo moe van alle betwetertjes hier die mij het wezen hond gaan uitleggen... laat ook maar zitten. :pffff: Beter voor mijn bloeddruk om dit topic verder maar te verlaten. Ik heb geen zin meer om uit te gaan leggen wat ik de honden heb geleerd en wat ik wel of niet accepteer qua gedrag, ik zeg alleen nog dit:

Deze honden hebben geleerd andere dieren met rust te laten, PUNT. Als ze besluiten met z'n tweetjes op een vreemde kat te duiken word die regel met voeten getreden en ja, dan vind ik dat onacceptabel gedrag. Heeft niks met het wezen hond, jachtdrift en territoriaal gedrag van doen, maar met OPVOEDING. Wij mensen leren honden wel vaker bepaald natuurlijk gedrag af, niet soms?

Deze honden zijn zelfs gewend aan kleine vogeltjes, aangezien ik valkparkieten kweek. Ja, er zijn honden die dat soort beestjes als snack zien. Ik accepteer dat niet.
Er zijn honden die in losloopgebieden hun neus achterna gaan en een spoor volgen, en het gevonden wild opjagen. Ik accepteer dat niet.

Kortom; het wezen hond heeft er geen lor mee van doen. Ik heb mijn honden een opvoeding gegeven en ik sta niet toe dat die regels worden overtreden. Jachtdrift mag op het balletje worden geuit. Territoriaal gedrag is tot op zekere mate toegestaan, maar dat betekend niet dat je een ander dier aanvliegt. Zo simpel!!

PSje- Ik snap het verschil tussen eigen en vreemd prima. Het heeft te maken met de opvoeding.
Je hebt je best gedaan de honden op te voeden en ze jouw mening over andere dieren op te leggen.
Daarbij hoorde dat ze niets mogen najagen.
Nou blijkt dat ze toch nog hond zijn en het in een onbewaakt ogenblikje wel hebben gedaan.

Net zoals je een hond, hoe lief en vriendelijk ook, nooit met kleine kinderen alleen laat, kan je ook voor verrassingen komen te staan als de honden uit het zicht van de baas zich toch op een vreemde kat werpen.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Mijn katten hebben destijds regelmatig mijn honden (Huskies) de stuipen op het lijf jaagt, vooral m'n eerste kat (Pantertje) had daar een handje van, die zocht het soms ook op. Maar inderdaad, een kwartier later lagen ze dan weer samen te pitten. Onyx (Panter's zoon) heeft diezelfde eigenschap en slaat blij van zich af maar alleen met reden. De laatste, Ocelot is wat afwachtender en verandert pas in de duivel als zich een stel opengesperde kaken op 10cm van z'n snuit bevindt.
Zoveel katten, zoveel tactieken :).
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

duitse herder schreef:
kiki78 schreef:ik had vroeger bij mijn ouders een loeder van een pers. echt een kreng. alle katten en honden in de buurt waren bang voor haar. ze vocht zelde maar als ze knokte dan was de ander serieus de pineut. toen de maas buiten zijn oevers was waren kennissen met de honden hun dorp uit gevlucht. de poedel was een schatje maar de bouvier niet. de bouvier greep katten en ging voor de kill. bij familie waren e niet welkom dus mijn moeder zei kom maar, niet nagedacht over de katten. ze waren nog geen 10 minuten in huis en de bouvier vloog de gang in achter mijn pers aan. een hele hoop herrie in de gang dus wij er achter aan. de bouvier zat klem onder de trap en de pers zat midden in de gang toe te kijken. de bouvier drufde niet meer onder de trap uit te komen en is ook nooit meer achter een kat aan gegaan, zodra hij een kat zag rende hij al weg.
Mag ik vragen wat er "leuk" aan is als een kat de baas is over een hond? Ik lees het vaker, een kat mag lekker een hond meppen, opjagen etc, en de lol dat mensen hebben dan :19:
waar schrijf ik dat het leuk is? ik omschrijf de situatie op dat moment. ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het achteraf een grappig gezicht was om een uit de kluite gewassen bouvier onder de trap te zien liggen met een niet al te grote bol wol voor zich. mijn pers was niet eens de helft van zijn kop. mijn huidige kat is een muts eerste klas, niemand heeft last van haar want ze komt de tuin niet uit. ik wil ook geen last hebben van de huisdieren van andere mensen en probeer er alles aan te doen dat andere geen last hebben van mijn huisdieren
Afbeelding
Nakisha
moderator

ranetje schreef:
Nakisha schreef:Ik word zo moe van alle betwetertjes hier die mij het wezen hond gaan uitleggen... laat ook maar zitten. :pffff: Beter voor mijn bloeddruk om dit topic verder maar te verlaten. Ik heb geen zin meer om uit te gaan leggen wat ik de honden heb geleerd en wat ik wel of niet accepteer qua gedrag, ik zeg alleen nog dit:

Je hebt je best gedaan de honden op te voeden en ze jouw mening over andere dieren op te leggen.
Daarbij hoorde dat ze niets mogen najagen.
Nou blijkt dat ze toch nog hond zijn en het in een onbewaakt ogenblikje wel hebben gedaan.

Net zoals je een hond, hoe lief en vriendelijk ook, nooit met kleine kinderen alleen laat, kan je ook voor verrassingen komen te staan als de honden uit het zicht van de baas zich toch op een vreemde kat werpen.
Hier kan ik me helemaal in vinden, dank je. Ik ben het met je eens en je begrijpt ook wat ik bedoel. :ok:

oh jee, de arme honden hebben een foutje gemaakt 19 . nee, dat zou ik ook niet van hen pikken, hoe hálen ze het in hun hoofd eek ?
Nogmaals... die ''arme honden'' hebben één keer goed op de lazer gehad. Ik heb nog weken last gehad, de honden niet. Die waren het 's avonds alweer vergeten toen ze samen aan het ravotten waren....

Zo'n boeman ben ik niet hoor.

Ik snap jullie standpunten verder overigens wel. Hopelijk snappen jullie de mijne ook.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
Nakisha schreef: Kennelijk was die regel, voor VREEMDE katten, volgens de heren niet meer van belang.
en dat je als hondenmens niet weet dat dit zo in elkaar zit bij honden - bij alle honden, ja, dus ook die van jou - daar verbaas ik me dan weer mateloos over.

en dit gedrag beschrijven als 'achterlijk gedrag' vind ik al helemaal niet getuigen van enig inzicht in de hond.
ik snap dit werkelijk ook niet...
(ps. en ja ik heb vroeger ook katten gehad)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inge O schreef:
Nakisha schreef:
oh jee, de arme honden hebben een foutje gemaakt 19 . nee, dat zou ik ook niet van hen pikken, hoe hálen ze het in hun hoofd eek ?
Nogmaals... die ''arme honden'' hebben één keer goed op de lazer gehad. Ik heb nog weken last gehad, de honden niet. Die waren het 's avonds alweer vergeten toen ze samen aan het ravotten waren....

ik zie je ook helemaal niet als boeman, ik kan er alleen niet bij dat je zo zwaar met iets kunt zitten waarvan je voor de volle 100% weet dat het in een hond zit en wat er dus, ondanks de beste opvoeding, ook een keer kan uitkomen.
Ik snap jullie standpunten verder overigens wel. Hopelijk snappen jullie de mijne ook.
het standpunt van je opvoedingsregels snap ik helemaal en zo gaat het hier (op kleine details na) eigenlijk ook wel - de zware teleurstelling in je honden snap ik minder.
nou.... misschien op een iets andere manier, maar toen mijn eigen honden Sam te grazen hadden genomen, heeft het me toch ook echt moeite en tijd gekost om were een oke gevoel bij ze te hebben....
wellicht dat dit van wat andere orde is en ik zag het ook niet als, klote beesten jullie hebben DE REGELS overtreden... maar wel als godverdomme, dat hebben jullie maar wel mooi gedaan...

dus ik snap best dat men moeite kan hebben met acties van honden, ook al is het "des honds" en dat het best even wat tijd kan kosten om dat een plek te geven.. het weten en het gebeuren zelf, daar zit nog wel verschil tussen...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
yamie schreef:
Inge O schreef:
Nakisha schreef: Nogmaals... die ''arme honden'' hebben één keer goed op de lazer gehad. Ik heb nog weken last gehad, de honden niet. Die waren het 's avonds alweer vergeten toen ze samen aan het ravotten waren....

ik zie je ook helemaal niet als boeman, ik kan er alleen niet bij dat je zo zwaar met iets kunt zitten waarvan je voor de volle 100% weet dat het in een hond zit en wat er dus, ondanks de beste opvoeding, ook een keer kan uitkomen.
het standpunt van je opvoedingsregels snap ik helemaal en zo gaat het hier (op kleine details na) eigenlijk ook wel - de zware teleurstelling in je honden snap ik minder.
nou.... misschien op een iets andere manier, maar toen mijn eigen honden Sam te grazen hadden genomen, heeft het me toch ook echt moeite en tijd gekost om were een oke gevoel bij ze te hebben....
wellicht dat dit van wat andere orde is en ik zag het ook niet als, klote beesten jullie hebben DE REGELS overtreden... maar wel als godverdomme, dat hebben jullie maar wel mooi gedaan...

dus ik snap best dat men moeite kan hebben met acties van honden, ook al is het "des honds" en dat het best even wat tijd kan kosten om dat een plek te geven.. het weten en het gebeuren zelf, daar zit nog wel verschil tussen...
ja, dat snap ik wel en het is misschien niet logisch, maar dat ervaar ik zelf wel als van een andere orde. mijn herder flurk heeft ooit een paar keer mijn cairntje koddeke hard aangepakt en toen had ik ook wel even zo'n naar gevoel, maar ik heb het haar geen moment echt kwalijk genomen :wink: .
nee, kwalijk nemen is ook een te groot woord, maar toch... de feiten liggen dan wel voor je ogen zeg maar ;)

maar goed, het is ook wel een andere situatie.
maar ik snap dus best het even moeite hebben met de acties, alleen niet zo goed met, IK heb ze OPGEVOED en ze WETEN dat en DUS moeten ze dat NIET doen... uh ja.. welkom in de dierenwereld zeg ik dan maar...
Nakisha
moderator

yamie schreef:
Inge O schreef:
Nakisha schreef:

Ondanks alles wat hierna gezegd is, is DIT precies wat ik bedoel. Je ziet iets gebeuren wat werkelijk akelig is om te zien, om vervolgens te beseffen dat jou honden een ander dier hebben aangevallen. Dat voelt ongelooflijk rot, zeker als je daar zo streng op bent als ik. Het is zowat de meest heilige regel hier, met zoveel dieren....

Inge, ik denk dat we gewoon van mening verschillen. Ik begrijp jou ook wel, heus wel. Maar hier werkt het dus gewoon anders.
Ook vind ik het niet zo typisch ''des honds'' als jij. Ik ben van mening dat je zulke dingen met opvoeding zou moeten kunnen veranderen. Helaas is mijn opvoeding kennelijk nog tekort geschoten... Iets wat ik MIJZELF het meeste kwalijk neem. Kwestie van meer oefenen, dus.

Nu hebben we toevallig een zwerfkatje hier in de buurt die graag vlak achter het hek zit, nét buiten bereik van de honden, en niet onder de indruk van de honden is... dus die helpt me er nu bij. De kat blijft wel zitten, en ik kan het gedrag ombuigen naar wat ik WEL wil zien. Kattenbeest negeren, dus. Het gaat elke dag beter.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nakisha schreef:
yamie schreef:
Inge O schreef:
Nakisha schreef: Nogmaals... die ''arme honden'' hebben één keer goed op de lazer gehad. Ik heb nog weken last gehad, de honden niet. Die waren het 's avonds alweer vergeten toen ze samen aan het ravotten waren....

Ondanks alles wat hierna gezegd is, is DIT precies wat ik bedoel. Je ziet iets gebeuren wat werkelijk akelig is om te zien, om vervolgens te beseffen dat jou honden een ander dier hebben aangevallen. Dat voelt ongelooflijk rot, zeker als je daar zo streng op bent als ik. Het is zowat de meest heilige regel hier, met zoveel dieren....

Inge, ik denk dat we gewoon van mening verschillen. Ik begrijp jou ook wel, heus wel. Maar hier werkt het dus gewoon anders.
Ook vind ik het niet zo typisch ''des honds'' als jij. Ik ben van mening dat je zulke dingen met opvoeding zou moeten kunnen veranderen. Helaas is mijn opvoeding kennelijk nog tekort geschoten... Iets wat ik MIJZELF het meeste kwalijk neem. Kwestie van meer oefenen, dus.

Nu hebben we toevallig een zwerfkatje hier in de buurt die graag vlak achter het hek zit, nét buiten bereik van de honden, en niet onder de indruk van de honden is... dus die helpt me er nu bij. De kat blijft wel zitten, en ik kan het gedrag ombuigen naar wat ik WEL wil zien. Kattenbeest negeren, dus. Het gaat elke dag beter.
ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar je gaat me een stapje tever als je zegt, Ik ben dus in opvoeding tekort geschoten... dat is nou net wat men hier bedoelt, hoe goed je ook dingen wilt doen, het blijven dieren, dieren met hun eigen agende en manieren.
IK ben tekort geschoten in het beschermen van Sam, niet in het opvoeden van mijn honden.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Nakisha schreef: Nu hebben we toevallig een zwerfkatje hier in de buurt die graag vlak achter het hek zit, nét buiten bereik van de honden, en niet onder de indruk van de honden is... dus die helpt me er nu bij. De kat blijft wel zitten, en ik kan het gedrag ombuigen naar wat ik WEL wil zien. Kattenbeest negeren, dus. Het gaat elke dag beter.
maar dan ben je ze weer meer aan het wennen aan elkaar, zodat ze het katje meer als roedeleigen gaan beschouwen :wink: - zo heb ik het hier ook met asielkat meneerke gedaan. had ik hem hier zomaar zondermeer gedropt dan zou het toch doodnormaal geweest zijn dat hij het niet zou redden?
precies ook , mijn eigen honden doen mijn katten niks hoor, maar komt er een vreemde kat ineens in de tuin? die moet rennen voor zijn leven...

mijn honden zijn dus opgegroeid en opgevoed met katten, maar wel op een rustige manier, in de roedel.. dat staat los van wat ze ineens voor de ogen komt.
iones
Zeer actief

Nakisha schreef:
Zou je dat zwerfkatje niet liever opvangen of zorgen dat het in een opvang komt? Katten horen niet zomaar rond te zwerven, net zo min als honden.
Iemand moet hem toch voeren?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Nakisha
moderator

Zou je dat zwerfkatje niet liever opvangen of zorgen dat het in een opvang komt? Katten horen niet zomaar rond te zwerven, net zo min als honden.
Iemand moet hem toch voeren?
Dat zou ik graag doen, maar een warrige buurvrouw beweert dat het diertje van iemand is in de naburige flat. Ik weet niet of ik dat moet geloven... het beestje is slecht verzorgd.
We zorgen trouwens wel een beetje voor 'm hoor... af en toe word hem wel wat toegestopt. ;) Ik ben eigenlijk een beetje te lief....

Ik wil een dezer dagen eens informeren in die flat...

Er lopen hier trouwens heel wat katten rond, ook deels verwilderde katten. Dit beestje is ook niet écht tam... maar ook niet zo wild dat hij je aanvliegt. Het is echt een dorp hier... met boerderijen en alles wat erbij hoort....
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ja, dat is het hier ook een beetje. Maar nog meer platteland dan bij jou, want flats hebben we hier niet. Het is meer huis weiland huis en veel natuurgebied.
Nakisha
moderator

iones schreef:Ja, dat is het hier ook een beetje. Maar nog meer platteland dan bij jou, want flats hebben we hier niet. Het is meer huis weiland huis en veel natuurgebied.
Hier zit ik in het 'bewoonde' stukkie. Een flat(je) van een verdieping hoog... (die bedoel ik dus) en wat gezinshuizen. Loop je een stukje verder, dan staat er nog een school, en sta je naast de weilanden en boerderijen. :mrgreen:

Het dorpsleven... heerlijk...

Maarja, ik ga offtopic! :N:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik kan het dorps en plattelandsleven ook aanraden. Alleen op sommige plaatsen laat de houding van de mensen t.a.v. dieren nogal eens te wensen over. Vooral de gemeente Tubbergen, waar ik woon. Allerlei instanties komen langs huizen om om geld te schooien en krijgen iets. MAar de Dierenbescherming wordt aangekeken of ze gek zijn. En de gemeente heeft ook geen diervriendelijk beleid, ze betalen de dierenambulance niet eens dus die komt hier niet in geval van nood. En als een hond gevonden is en naar het asiel moet, pakken ze niet het dichtstbijzijnde asiel in Almelo dat heel goed aangeschreven staat, maar het asiel in HAaksbergen met een slechte reputatie.

Met honden wordt gebroodfokt, want die moeten vooral geld opleveren en verder worden ze afgedankt als ze niet meer fokken, katten worden wel gehouden maar die planten zich ook lukraak voort omdat castreren geld kost en dieren mogen geen geld kosten, die mogen alleen geld op brengen. En de jagers mogen ze dan vervolgens weer doodschieten als ze wegtrekken in de natuur. Fraai is het niet.

Alleen paarden. Die staan hier hoog aangeschreven en worden goed behandeld.
*joy*
Actief
Mijn ras(sen): Lakeland Terriër (en Franse Bulldog)

Re:

Ongelezen bericht door *joy* »

marian* schreef:
massam schreef:sam en ik zijn één keer achterna gezeten door een kat met een heul dikke staart en wij vinden ze eng. (ik zeg rennen sam zegt killen, we zijn nog in conclaaf over de beste oplossing. )
Dat heb ik ook een keer gehad toen ik met Max buiten liep.
Ik ben niet bang voor katten,maar van vreemde en kwaaie wel.En deze was kwaad én vreemd :N:
Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt. We liepen gewoon te lopen :mrgreen: , komt er ineens een dikke kwaje kat onderuit een auto, en geeft zo Bailey een haal over zijn neus! Bailey schrok zich rot :N: , en ik ook. En dat beest bleef blazend achter ons aan lopen.... Het was gewoon eng. Ik heb de hondjes snel meegetrokken, en heb een hele tijd dat straatje niet meer ingedurfd.
Geen beter leven dan een hondenleven!

Afbeelding
Muppet 23-9-2002 / 17-9-2012 . Dag lieverd.
Bailey 17-5-2002 / 6-7-2015 . Dag lieverd.

( http://www.nedlakelandterrierclub.nl/)
HELP DIERENTHUIS: http://www.dierenthuis.nl/
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: vechtende kat en hond

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Max is zelfs nog bang voor een insect, een kat is bijzonder interessant (hij rent er het liefste op af), maar als ze stil staan vindt ie het gewoon saai en gaat weg. Meeste katten die we tegenkomen rennen weg, en anders zijn ze buiten het bereik omdat het vaak in de wijk is (Max aan de lijn).
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Nou na reactie van sommige vraag ik mij daadwerkelijk af of sommige mensen wel van dieren houden. Ik heb een kat en een hond. Beide mogen andere dieren niet aanvallen. Punt uit. Heb ook geen jachthond genomen met een groter risico op het najagen van katten. Hier wordt niks nagejaagd. Er zijn 2 miljoen honden in Nederland, als die allemaal maar van alles gaan najagen, dan wordt het een gevaarlijke bedoening. Ik vind het gewoon een zeer gevaarlijke situatie. Met alle wegen e.d en andere gevaarlijke opstakels.

Een hond mag dus een kat op eigen terrein najagen volgens sommige? Nou misschien beschouwd die kat het terrein wel al eigen terrein. Misschien heeft het dier in de buurt jongen of een prooi liggen die hij wil verdedigen?
En een kat die aanvalt is in de regel ook niet zo maar zo geworden..... Vaak omdat ze in een nare situatie met honden zijn gekomen en nu maar kiezen voor de aanval. Als iedereen nou zorgt dat honden en katten elkaar niet hoeven te haten, hoeven zulk soort situaties helemaal niet zoveel voor te komen.

Ik ben een dierenvriend en respecteer elke dier hoe die ook is. Ik zal geen kat doodschoppen omdat hij mijn hond aanvalt. Hoe kun je!? Er zijn echt wel andere manieren hoor. De uitspraak alleen al beticht van hoe hoog het niveau van diegene is. :pffff: Sorry voor zulk soort mensen kan ik geen respect hebben en die zou ik wel eens zo'n flinke schop onder hun reet willen geven dat ze het nooit meer navertellen.... :piew:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Gisteren heeft Bobbes nog een kat in de boom gejaagd. Tsja, ik ben er niet altijd bij. Ik mest de stallen uit en ben bezig met van alles. Intussen zwerft Bobbes in de tuin, op het erf, de wei en tussen de stallen door. En daar trof ze een kat aan en daar jaagt ze dan op. Gelukkig is er altijd een boom in de buurt (stel je voor dat die er niet was) en daar vluchtte het dier in. Ik kom daar achter doordat ik geblaf hoor. Ik ga dan kijken en dan zit ze onder aan de boom te blaffen tegen de kat. Ik laat haar maar. Het is het risico van de kat om hier te komen op dat tijdstip. Dan zijn de honden altijd buiten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”