Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frenk is te snel voor mij

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Frenk is te snel voor mij

Ongelezen bericht door Frenk »

Eergisteren tijdens sport&spel was er een parcoursje neergelegd met twee tunnels, een plank, sprongetjes en een paar bordjes met gehoorzaamheidsopdrachten. Hartstikke leuk natuurlijk :ok: Wat me daar opviel is dat Frenk bijvoorbeeld als een raket door zo'n tunnel sjeest, vervolgens is hij er eerder uit dan ik, en dan komt hij naar mij toe gerend om te kijken wat we vervolgens gaan doen. Gevolg: veel bijna botsingen en ik struikel over mijn eigen benen om Frenk niet onder de voet te lopen :mrgreen: Ik doe mijn best om hem zoveel mogelijk 'op te vangen', maar die kleine is gewoon watervlug (en ik niet :F:)
Wat kan ik hier het beste mee doen? Dit is natuurlijk maar een spelletje, maar we starten in september weer met behendigheid en ik wil graag weten hoe ik dit het beste aan kan pakken :ok:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Frenk is te snel voor mij

Ongelezen bericht door fenneke »

:O:

toch harder lopen :idea: :mrgreen:

waarschijnlijk wordt je dit op de les ook wel aangeleerd hoe er mee om te gaan :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Daarom ga ik liever speuren dan behendigheid, dat kan ik beter bijhouden :-)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja het is een combinatie van beide dingen. Jij moet leren zo handig mogelijk te lopen/te staan. Verder moet je de hond leren sturen, maar dat komt vanzelf. Ik denk dat je al een hele goede basis hebt hoor dat hij naar je toe komt voor de volgende opdracht. Straks leer je als hij in de tunnel is hem meteen te sturen naar de volgende hindernis. Dan hoef jij niet meer overal mee te lopen. Vooral door met rechte lijnen te werken waarbij je hem vooruit kan sturen maak je een begin in dit proces. Later maken ze dan eens een bochtje en om het moelijk te maken komt er op gegeven momenten 'fop' hindernissen bij. Aantrekkelijk hindernissen die in de lijn staan maar juist niet gesprongen of genomen moeten worden. Komt helemaal goed. Denk je dat ik straks mijn border bij kan houden? Ik niet namelijk :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Frenk schreef: Wat me daar opviel is dat Frenk bijvoorbeeld als een raket door zo'n tunnel sjeest, vervolgens is hij er eerder uit dan ik, en dan komt hij naar mij toe gerend om te kijken wat we vervolgens gaan doen.
ik denk dat je sneller bent als jij langs de tunnel rent :mann:

sorry, hij is té makkelijk :smile:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

massam schreef:
Frenk schreef: Wat me daar opviel is dat Frenk bijvoorbeeld als een raket door zo'n tunnel sjeest, vervolgens is hij er eerder uit dan ik, en dan komt hij naar mij toe gerend om te kijken wat we vervolgens gaan doen.
ik denk dat je sneller bent als jij langs de tunnel rent :mann:

sorry, hij is té makkelijk :smile:
:E:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”