Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doen ze met de Kong?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Re: Wat doen ze met de Kong?

Ongelezen bericht door rakker2000 »

ze vinden hem hier wel leuk, als ik ze pak staan ze
al om me heen. maar het is alleen likken. en als
tommy er niet mee bij kan, dan is er niets meer aan,
dan staan er heel snel 2 bij van ik ik ik, en dan 1 van de
2 pak hem en maak hem leeg.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Wat ik trouwens wel jammer vind is dat Frenk er zo snel klaar mee is, met zo'n kong. Hoe maken jullie hem moeilijker? Nu vul ik hem meestal met smuldier, smeerworst of van die cesarachtige pate en dan zo'n kong-koekje om hem af te sluiten/moeilijker te maken. Maar Frenk maakt er in een razend tempo korte metten mee. :N:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Brood met smeerworst; dat plakt enorm :mrgreen:
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Frenk schreef:Wat ik trouwens wel jammer vind is dat Frenk er zo snel klaar mee is, met zo'n kong. Hoe maken jullie hem moeilijker? Nu vul ik hem meestal met smuldier, smeerworst of van die cesarachtige pate en dan zo'n kong-koekje om hem af te sluiten/moeilijker te maken. Maar Frenk maakt er in een razend tempo korte metten mee. :N:
Ik stouw er werkelijk van alles in. Snacks, koekjes, leverworst, paté, brokken. Aanstampen die handel en voila... en ook FLINK aanstampen he? ;)

Verder bestaan er wel wat trucjes... bv. brokjes met kaas er tussen, en even in de magnetron. Heerlijk plakkerig en dradig en lastig te pakken... Wel even laten afkoelen voor je het geeft. En wat dacht je van de zomervariant... ingevroren kong? :)
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Gaia is niet voergericht genoeg om door te zetten met voer. Dus die doet er niet zo veel mee. Leeg issie wel geinig, maar het gaat meer om het apporteren, dan om wat anders.

Juno daarintegen heeft al eens geprobeert om hem heel door te slikken toen het hem niet snel genoeg ging. :N:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Het vervelende is dat Frenk heel veel niet lekker vind :N: :N: :N: Dus van alles erin prutten is leuk, maar daar haalt hij z'n neus voor op :pffff: :piew:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Frenk schreef:Het vervelende is dat Frenk heel veel niet lekker vind :N: :N: :N: Dus van alles erin prutten is leuk, maar daar haalt hij z'n neus voor op :pffff: :piew:
Als je tussen de smeerworst en ceasar twee kleine stukjes brood frut ruikt dat zo sterk dat ik me niet voor kan stellen dat hij dat dan niet moet :wink: En het plakt dus veeeel beter met iets van brood ertussen :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Gaia schreef:Juno daarintegen heeft al eens geprobeert om hem heel door te slikken toen het hem niet snel genoeg ging. :N:
Oh echt :smile: Ik zie het voor me, zeg :ok:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Frenk schreef:
Gaia schreef:Juno daarintegen heeft al eens geprobeert om hem heel door te slikken toen het hem niet snel genoeg ging. :N:
Ja, achteraf vond ik het ook wel grappig. Alleen op dat moment resulteerde het in met twee handen z'n bek open wrikken en dan vervolgens de kong er uit proberen te "schudden". Was een hele aparte ervaring om dat beest met zo'n xl kong in de weer te zien.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Toen Saar jong was kreeg ze weleens een Kong, maar aangezien die absoluut niet voergericht is was de gein er voor haar al snel af. En ik had geen zin om dat kreng iedere keer in de vaatwasser te doen, dus ik heb ze al heel snel de deur uit gedaan. Arm Miepje heeft nooit de kans gekregen om iets te proberen met de Kong, zoals zij wel meer is misgelopen in haar leventje. Haha, arm ding.
Frenk
Zeer actief

Gaia schreef:
Frenk schreef:
Ja, achteraf vond ik het ook wel grappig. Alleen op dat moment resulteerde het in met twee handen z'n bek open wrikken en dan vervolgens de kong er uit proberen te "schudden". Was een hele aparte ervaring om dat beest met zo'n xl kong in de weer te zien.
Oh, ik wist niet dat het al zover gevorderd was. Dat is op het moment zelf minder grappig ja. :wink:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Nou ja, je kijkt er eerst naar met totale ongeloof over hoe hij het in z'n kop haalt. Dan begin je te twijfelen of het wel goed gaat en als je dan door hebt dat dit echt niet gaat werken grijp je in.

De kong zat volledig in z'n bek met het smalste eind richting strot. Met zijn voernijd kon ik niet met 1 hand de kong er uit halen, want dat zou hij niet pikken. Al met al geen strak plan, Juno en de kong.
Afbeelding
RusselLies
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel

Ongelezen bericht door RusselLies »

Luca vind zijn kong ook ge-weldig!! :cheer:
Als ik hem pak uit de kast staat hij al naast me te springen.

Ik stop er de koekjes in van kong zelf, af en toe eens zwan TV worstjes ( daar zou hij n moord voor doen), wat koekjes,...afgezien van zijn kong krijgt hij namelijk geen snoep, dus voor hem is die kong echt extra verwennerij...

Ik vind het echt leuk hem ermee te zien spelen...hij gooit ermee, rolt ermee,...hij kan zich er altijd wel n hele tijd mee vermaken :mrgreen:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Napoleon is helemaal gek op zijn kong, tenminste op de gevulde kong :wink: Ik vul em met Duck en rijst of brood met smeerworst of vis noem het maar op.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Hier heeft nog geen enkele vulling van welke aard dan ook ooit in die Kong gezeten! :N:

Wat ze er wel ermee doet !?

Afbeelding

Draadje er doorheen, en je hebt een ideaal speledingetje voor buiten! :ok:
*joy*
Actief
Mijn ras(sen): Lakeland Terriër (en Franse Bulldog)

Ongelezen bericht door *joy* »

In verband met de heersende baknijd, wordt het hier meteen vechten als ik ze een Kong geef. Dus helaas ......
Geen beter leven dan een hondenleven!

Afbeelding
Muppet 23-9-2002 / 17-9-2012 . Dag lieverd.
Bailey 17-5-2002 / 6-7-2015 . Dag lieverd.

( http://www.nedlakelandterrierclub.nl/)
HELP DIERENTHUIS: http://www.dierenthuis.nl/
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Frenk schreef:Wat ik trouwens wel jammer vind is dat Frenk er zo snel klaar mee is, met zo'n kong. Hoe maken jullie hem moeilijker? Nu vul ik hem meestal met smuldier, smeerworst of van die cesarachtige pate en dan zo'n kong-koekje om hem af te sluiten/moeilijker te maken. Maar Frenk maakt er in een razend tempo korte metten mee. :N:
Ik heb hetzelfde probleem met Jack. Ik doe er best een paar lastige dingen in, lange broodkorsten of grote stukken worst die amper door het gaatjes passen, en grote brokken en ik duw het heel stevig aan met stukken jonge kaas, maar nog heeft hij hem heel snel leeg.

Kaas even laten smelten en weer laten harden heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik dan nog langer met een joelende springende Jack sta. (Zodra hij ziet dat ik de Kongs pak, wordt hij helemaal hyper.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Als iemand anders een blokje loopt met de hond kan jij hem rustig vullen. Ik vries de kong ook regelmatig in. Gewoon biogarde erin en dan invriezen. Dit kan je ook doen met het vocht van een gekookt kippetje. Stukjes kip met vocht invriezen.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

lebberen en bijten om de rest eruit te persen. als dat niet lukt, gaan ze moeilijk lopen doen met hun kong. ursula neemt de beide kongs heel slinks in bezit, hetgeen boe weer zwaar ergerlijk vindt.

en dan, dan pak ik alle kongs af want anders gaan ze knokken. rotmormels.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy is er handig mee. Likken en bij het laatste restje gaat ze de Kong laten stuiteren. Een heel enkele keer zit er een katttenbrokje echt heel erg vast geplakt, maar dat is zelden. Soms vind ik het wel zielig heb ik hem erg moeilijk gemaakt en is ze er meer dan een half uur mee bezig, maar daar zijn die dingen ook voor het zijn geen hop-slok eetbakjes.

Anne
Simmetje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Simmetje »

Als ik af en toe sushi eet en stiekum geen zin heb in de rijst onder de zalm, tonijn en garnaal dan spaar ik de rijst op voor Sebas. Na het eten vul ik de kong voor hem. Ik houd een beetje rijst over voor een tweede rondje. Sebas lebbert de kong leeg en gooit het laatste restje eruit. Dan brengt hij de kong terug voor zijn tweede rondje.

De laatste tijd komt hij al met het ding aanzetten als ik het doosje van de sushi openmaak. Dat gaat natuurlijk niet. Hij moet wachten tot ik klaar ben. Voor Sebas is dat geen probleem zolang ik maar besef dat hij weet dat ik de rijst voor hem moet bewaren.

Ik vul de kong verder met van alles. Oud brood, kaas, pindakaas, enzovoort. Vooral brood en pindakaas samen is lekker plakkerig en duurt even voor alles eruit is gelebberd. Mocht hij het laatste beetje er niet uitkrijgen dan krijg ik de kong retour met het verzoek er mee te gooien. Zo langzamerhand begint hij zelf ook met gooien.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Lola is met de kong grote stappen, snel thuis. :mrgreen:
Het kan haar niet snel genoeg gaan, ze gooit en smijt dat ding de hele kamer door. :smile:
Kan ik de leverpastei weer van de muur afschrapen, haha.
Lola's kong maak ik dan ook extra moeilijk maar ze heeft hem toch wel vlug leeg. :wink:

Jakko is heel beschaafd met de kong, die doet niet aan gooi en smijtwerk.
Vind ie eng. :wink:
Hij doer er dan ook veeeel langer over, soms raakt ie gefrustreerd van de kong en begint ie te grommen. :mrgreen:
Vaak help ik hem dan een beetje, dan peuter ik met een vorkje het zaakje wat losser voor hem.
Is hij ook weer happy. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”