Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er nog meer een hond die stiekem niet kan zwemmen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Wie heeft er nog meer een hond die stiekem niet kan zwemmen?

Ongelezen bericht door laeken »

Cleo is zo lief. Als Cleo zwemt dan peddelt ze heel langzaam met de voorpootjes en dan steekt haar dikke kont boven water uit. De achterpootjes trekt ze in en dus drijft de hele achterkant wat rond :mrgreen: Laatst zat ze achter een meerkoet aan en dan sprint ze het water in om vervolgens heel bleod met haar dikke kont boven water heel langzaam achter de meerkoet aan te drijven terwijl die meerkoet lachend weg zwemt :smile:
Eva en ook Dapper kunnen en konden wel zwemmen. Maar Cleo had in Spanje natuurlijk geen water gekend omdat het daar droog is.

ik zou ook niet weten hoe je een hond die de achterpoten niet gebruikt dat wel zou kunnen leren. Cleo is dus in feite een dobber met hele lichte aandrijving :mrgreen: Ze vind het wel hartstikke leuk om te "zwemmen"
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Wie heeft er nog meer een hond die stiekem niet kan zwemmen?

Ongelezen bericht door Felix »

Náh, als ze het leuk vindt .. Dan is het toch prima ?! De manier waarop ze het bewerkstelligd qua zwemmen .. Doet dat echt ter zaken !? :smile:

Maar grappig is het stiekum wel ;)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kiki! Ze plonst vol overtuigen het water in, zwemt ook gerust naar het diepe, om daar langzaam maar zeker richting de bodem te zinken. :N: Die gebruikt haar achterpoten ook niet, maar laat ze als een zak achter zich aan hangen, waardoor ze uiteindelijk dus kantelt en met een hoop gespetter ten onder gaat. :O:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Max2
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bernersennen

Ongelezen bericht door Max2 »

Max zwemt ook niet echt die springt en spartelt en blijft altijd aan de kanten.
Ik heb hem welgeteld 1x zien zwemmen en dat was een halve meter toen was hij aan de overkant :smile: (stond een teefje aan de overkant daar doet ie het dus wel voor :wink: )
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Onze Buddy (d.st kh)!!!
Als je die te water ziet gaat moet je d'r gewoon wel uitlachen, kan gewoon niet anders.
Die spettert en maait heel hard met haar voorpoten in het water, gaat op een gegeven moment op haar achterpoten lopend over de grond (net zoals een mens staat ze rechtop dus, alleen maait ze nog steeds met haar voorpoten al plonsend in het water). :smile:
Als het te diep wordt gaat ze dus echt koppie onder.
We hebben een zomerlang geprobeerd haar te leren zwemmen door haar achterlijf te ondersteunen maar ze snapt het gewoon weg niet :N:
En dat ze zeer regelmatig met de weims naar het water gaat die zwemmen geweldig vinden en het ook goed kunnen heeft ook niet geholpen.
Nee Buddy blijft op haar manier in het water plonsen op een verticale manier en maar niet snappen waarom die bal steeds verder weg drijft (waarop ik op een gegeven moment Faido erop uit moet sturen om de bal te halen uit het diepere water waar buddy niet meer op haar achterpoten kan staan).
Zij zwemt(= lees loopt) terug naar de waterkant en racet daar heen en weer tot Faido de bal heeft gebracht :piew:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds kon niet zwemmen, die hing verticaal in het water, snapte niet wat haar achterpoten eigenlijk aan haar lichaam deden.

Ik heb haar een zwemvest aangedaan, één keer was voldoende om haar die 'aja tiens :idea: zo kan het ook' klik te maken.
Sindsdien zwemt ze als een rat :cheer:

maar zij bleef dus ook niet drijven in het water.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Aidan heeft zo'n zelfde zwemles tegemoet dit weekend, ook met zwemvest.

@Marc - grappig dat er ook honden zijn die dan met de achterkant blijven drijven. Aidan zinkt als een baksteen. :N:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ivan kan nie zwemme nie :mrgreen: kan er ook niks aan doen, het is nog wel een labrador. :19:
Nou ja Coral, ik weet het niet of ze kan zwemmen, maar ik ga het binnenkort wel proberen aan de lange lijn het water in. Ik neem aan dat ze nog nooit het water in is geweest. Denk niet dat ze durft. Odin gaat sowieso wel, misschien gaat ze achter hem aan.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Brittje
Actief
Mijn ras(sen): Bonte jack russell en een black&tan jack russell

Ongelezen bericht door Brittje »

Shumy zwemt ook niet altijd goed, die is al bijna 2 keer verzopen... :N:

Hij gebruikt niet altijd zijn achterpootjes waardoor zijn kont naar beneden zinkt.
Maar hij vindt het zo lekker om het water in te gaan...

Van de week stond hij aan de waterkant, en ik ze Nee Shumy...
Kreeg hij per ongeluk een zetje van zijn rottweiler vriend Bram, en PLONS daar lag Shumy...
Spartelend in het water, heel ongelukkig kijkend...
Hij zwom gelukkig op zijn manier naar de waterkant en heb hem eruit gehengelt, en maar aan de politielijn gedaan...

Nero is normaal geen zwemmer, alleen pootje baden...
Nu had hij van een vriendin van mij zwemles gehad in een vennetje tijdens ons weekend weg, en hij kan wel zwemmen.

Toen Nero Shumy dus in het water zag liggen, ging hij ook ineens op de waterkant staan, en heel voorzichtig het water in...
En waarempel...hij ging zwemmen!!! :E:

Hij vond het heerlijk!!!

En uit het water, en er weer in ... :mrgreen:

In principe heb ik een 5 meter en 10 meter lijn voor Shumy als hij echt een stukje zou willen zwemmen ;)
Groetjes Britt, Shumy en Nero

Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Kenzo denkt dat hij kan zwemmen, maar hij kan het niet :mrgreen: Staart gaat helemaal omhoog en je ziet nog net een puntje van zijn neus. Voor de rest ligt hij onder water. Hij komt ook geen meter vooruit :mrgreen: Hij vindt zwemmen ook niet leuk, gaat alleen het water in achter een andere hond aan om te spelen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Bente kon niet zwemmen, en Beetle kan het ook niet. Lumi heb ik het zwemmen aangeleerd door met haar van pup af aan naar een hondenzwembad te gaan. Als ik haar nu buiten laat zwemmen kun je ook zien dat zij geen natuurlijke zwemmer is. Ze gaat heel beheerst het water in. Leuk vindt ze het wel!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

DuCain kan wel zwemmen maar steekt zijn staart dus als een antenne boven het water, inplaats van hem als roer te gebruiken :piew:
dat heb ik nog geen andere hond zien doen :wink:
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Mijne zwemmen alledrie, maar de ene heeft er meer vaardigheid in dan de andere..zo laat spike zich mooi drijven..je ziet echt dr rug mee vlak met het wateroppervlak, maar die witte hij spartelt eigenlijk meer enkel met zn voorpoten dan :N:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

S@ndr@ schreef:DuCain kan wel zwemmen maar steekt zijn staart dus als een antenne boven het water, inplaats van hem als roer te gebruiken :piew:
Dat doet Kenzo dus ook, geen gezicht haha
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Demi schreef:
S@ndr@ schreef:DuCain kan wel zwemmen maar steekt zijn staart dus als een antenne boven het water, inplaats van hem als roer te gebruiken :piew:
:smile: :smile: gelukkig ik heb niet de enige hond die het doet :F:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

ONze Polleke kon in het begin ook niet zwemmen, en ze durfde niet. Dan gooide ik een stok in het water die ze heel graag wilde halen en dan durfde ze het water niet ni. En dan gaf ik haar een zetje en dan plonsde ze met haar voorpootjes er op af.
Totdat het zetje niet meer nodig was, waarop ze ontspannener werd ,en normaal ging zwemmen. En toen vond ze het geweldig!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

S@ndr@ schreef:
Demi schreef:
:smile: :smile: gelukkig ik heb niet de enige hond die het doet :F:
Zo heb je op dat vlak toch al geen unicum rondlopen :F:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Quasar vindt water eng. Ik heb vroeger een keer met Bianca gewandeld. Hij zag Angel het water induiken en hij deed dat ook. Tot ie in de gaten had dat het water was. Ja, en toen stond ie aan de overkant en durfde niet terug. Ik denk dat we daar dik een half uur hebben gestaan met koekjes en roepen. Angel heeft ondertussen onderhand de elfstedentocht gezwommen en Quasar stond daar maar. Uiteindelijk is hij over een hééééél smal stenen dammetje terug naar ons gebalanceerd.

Inmiddels gaat hij wel weer het water in maar dan alleen om pootje te baden.
Afbeelding
Rintinde
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rintinde »

Laatst zijn we met Phantom bij het hondenstrand geweest. Hij werd compleet uitgelachen door de mensen om hem heen haha, dat arme beest was zo driftig met zijn voorpootjes aan het fietsen, het zag er inderdaad wel wat gek uit, maar ach.. hij verdrinkt gelukkig niet! ;)
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ja wij hebben er ook eentje
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... r#p3256894" onclick="window.open(this.href);return false;
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Jinx schreef:Quasar vindt water eng. Ik heb vroeger een keer met Bianca gewandeld. Hij zag Angel het water induiken en hij deed dat ook. Tot ie in de gaten had dat het water was. Ja, en toen stond ie aan de overkant en durfde niet terug. Ik denk dat we daar dik een half uur hebben gestaan met koekjes en roepen. Angel heeft ondertussen onderhand de elfstedentocht gezwommen en Quasar stond daar maar. Uiteindelijk is hij over een hééééél smal stenen dammetje terug naar ons gebalanceerd.

Dat doet me denken aan die keer dat ik met Bianca bij Groeneveld liep en Quasar zo ziek was.
Hij zat onder de poep en Bianca probeerde hem het water in te krijgen om de stank en de poep voordat hij de auto in ging een beetje weg te krijgen, maar dat lukte niet, wat ze ook probeerde.

Jagger mijdt water, dus of hij kan zwemmen? Geen idee.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Dagmar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dagmar »

Van Jessy weet ik niet of ze het kan, zij durft niet verder het water in dan tot haar buik.
Vito probeerd het altijd wel, maar hij weet denk ik niet welke beweging hij moet maken :19: hij probeerd zijn voorpoten op de grond te houden en strekt dan zijn achterpoten om een soort kikker-vliegtuig-potlood beweging te maken. Wat natuurlijk niet lukt en dan komt z'n kont bovendrijven en z'n kop gaat onderwater omdat zijn voorpoten een stuk korter zijn... Hij wordt ook altijd uitgelachen :pffff:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Demi schreef:
Boomer doet dat ook, zn staart mag nooit nat worden :mrgreen:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ariane schreef:
Jinx schreef:Quasar vindt water eng. Ik heb vroeger een keer met Bianca gewandeld. Hij zag Angel het water induiken en hij deed dat ook. Tot ie in de gaten had dat het water was. Ja, en toen stond ie aan de overkant en durfde niet terug. Ik denk dat we daar dik een half uur hebben gestaan met koekjes en roepen. Angel heeft ondertussen onderhand de elfstedentocht gezwommen en Quasar stond daar maar. Uiteindelijk is hij over een hééééél smal stenen dammetje terug naar ons gebalanceerd.

Dat doet me denken aan die keer dat ik met Bianca bij Groeneveld liep en Quasar zo ziek was.
Hij zat onder de poep en Bianca probeerde hem het water in te krijgen om de stank en de poep voordat hij de auto in ging een beetje weg te krijgen, maar dat lukte niet, wat ze ook probeerde.

Daar weet ik verder niks van. Ik refereerde aan het voorbeeld wat ik poste omdat ik zo snel even geen ander voorbeeld wist van zijn watervrees :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nou bikkel kan dus ook niet zwemmen.
Heb ik nog een topic over geopend hier destijds omdat hij midden op het meer gewoon echt aan het verzuipen was en ik er zwemmend heen moest om hem te redden.

Bikkel maait met zijn voorpoten boven het water uit. Gevolg, een enorm geplons van water wat dan weer in zn gezicht terecht komt waardoor het zwemmen nog lastiger wordt. uiteindelijk ligt hij zo'n beetje verticaal ivp horizontaal in het water :N:
Nu komt hij dan wel weer bij de kant maar heel erg handig en soepel gaat het allemala niet en ik hou nog steeds mijn hart vast soms. Maar ja, hij zwemt dus wel heel graag.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Mijn Spanieltje was dól op water, en dat is hij nog steeds, maar had géén idee hoe dat zwemmen werkte. Vol overtuiging sprong hij te water (vér ook meteen) en begond dan rap te zinken.... Na een aantal reddingen heb ik hem een zwemgordel (van die blauwe drijvertjes) aan gemeten en na 2x zwemmen met gordel had hij het helemaal voor elkaar. Scheelt mij veel stress ;-)
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan kan redelijk goed zwemmen, hij heeft het geleerd in zee. Hij durfde eerst niet maar zijn piep was zo belangrijk dat hij zijn angst overwon. Nu vind hij het helemaal geweldig om speeltjes op te halen.
Bedan is een echte waterrat. Hij gaat zodra hij water ziet erin. Vrijdag heeft hij een heel stuk naast me gezwommen, Daan en ik liepen op het pad naast het water en Bedan zwom zo met ons mee. Hij denkt dat hij zeehond is en duikt ook onder. Al zwemmend steekt hij zijn kop onder water om even te kijken, zijn kop komt weer boven om lucht te happen en weg hond om vervolgens weer boven te komen. Afgelopen donderdag was zijn lekke tennisbal gezonken en Bedan bleef pogingen doen om hem op te duiken, doodeng zo volhoudend was hij. Na heel veel roepen en zwaaien met een andere bal kwam hij toch maar naar de kant.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Afbeelding
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ariane schreef:

:mrgreen: Die vergeet je niet meer he? :smile: Wat stonk mijn auto toen :N: Maarre Quasar wilde het water wel in bij de lek maar dan niet zwemmen, gewoon spelen :smile:
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

bianca83 schreef:
:mrgreen: Die vergeet je niet meer he? :smile: Wat stonk mijn auto toen :N: Maarre Quasar wilde het water wel in bij de lek maar dan niet zwemmen, gewoon spelen :smile:
Nee, die vergeet ik echt nooit meer :smile:
Wel zielig, hij was zo beroerd.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”