Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat was je eerste ras en waarom evt. veranderd?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rintinde
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rintinde »

Ik was nog klein en wij kregen thuis een Ierse Setter. Ik ben zo min of meer met haar opgegroeid en daarna is ze naar kennissen van mijn ouders gegaan. Ik vond het ontzettend jammer, het was zo'n leuke hond en ik vind het zo'n geweldig ras.
Een aantal jaar terug hebben mijn ouders een vuilnisbakje uit Spanje genomen. Wat voor hondje het is weet ik niet. Ze is klein en harig, ontzettend lief en soms heb ik het idee dat ze niet weet dat ze een hond is.
Ze is vaak vrolijk, maar vind het fijner om bij je op schoot te kruipen.

Mijn eerste eigen hond is een fox terrier (gladharig) die is nu 1,5 jaar. Het is een geweldig leuk beestje, maar wat een energie zit erin :D Hij weet van geen ophouden en dat maakt hem ook leuk en bijzonder.

Het ras maakt mij werkelijk waar niets uit, ik vind het karakter veel en veel belangrijker :)
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Onze eerste hond was een (herplaatser) Schotse herder met stamboom. Bij de zoektocht naar een pup daarna, wilden we geen collie omdat dat teveel leek op hem. Zo zijn we bij de Alaskan Malamute uitgekomen. In de tussentijd zijn daar 2 kruisingen bij gekomen. Mijn mama zou nooit meer een malamute willen als ze mocht kiezen, maar het liefst een kruising uit het asiel. Een collie vindt ze geweldige honden dus daar zou ze naar neigen moest ze een rashond kiezen. Verder geen voorkeur tgo andere rassen.

Ik ben echter helemaal verknocht aan de Malamute, al blijf ik een zwak houden voor Collies. De reden dat ik misschien ooit een collie aanschaf is als ik een kat wil houden, want malamutes blijven echt wel 'killers' helaas.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Re: Wat was je eerste ras en waarom evt. veranderd?

Ongelezen bericht door Jay »

Eerste hond was een Duitse herder, geweldige hond, sterk en gezond.
Hierna nog diverse DH's gehad, maar geen enkele hiervan heeft een normale leeftijd bereikt. Allen in laten slapen op leeftijden tussen 5 mnd en 7 jaar. De DH uit mijn onderschrift was nog de meest gezonde en is 7 jaar geworden.

Voor mij nooit meer een Duitse herder, het ras is helemaal verkloot.

Per toeval op een nestje langhaar collies gestuit en helemaal gevallen voor het ras. Waarschijnlijk komt er in de toekomst ook nog eens een korthaar collie.
Laatst gewijzigd door Jay op 22 jun 2009 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Re: Wat was je eerste ras en waarom evt. veranderd?

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie is mijn eerste hond, bewust voor een beagle gekozen.
Ik zocht een hond met eigenwijs karakter en viel toen voor het smoelwerk van de beagle, zoals zovelen helaas gezien de overvolle asiels :jank:

Mijn zus kocht 13 jaar geleden een Akita (ik was toen 12) en die woont al vanaf haar 3e bij mijn moeder, ze leeft nog steeds.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”