Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Er zit geen kwaad in"

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: "Er zit geen kwaad in"

Ongelezen bericht door Felix »

Frenk schreef:
Felix schreef:Hoevaak ik wel niet in de bossen hier met honden van andere mensen in de rondte gelopen heb, terwijl de persoon waarvan die hond is, op kilometers afstand loopt te roepen en te gillen dat zijn hond nu maar eens moet komen ... Ik ben de tel daarin kwijt geraakt, en ja .. Dat zijn zeer regelmatig die leuke kleine hondjes ;)
:smile: :smile: :smile:
Grappig is het inderdaad soms wel ja ;)

In het park hier was eens een vrouwke, die had twee van die hondjes, naar ik meen uit Kreta ofzo. Dat ene hondje dat paste met gemak door de afrastering van het hondenveldje :smile:

Was wel een grappig beest om te zien, en een echte spring in het veld (letterlijk!) :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re:

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Anne Panne schreef:t komt in hart van nederland vanavond..

snap niet dat mensen altijd met hun zielige verhaal op tv willen..
had hart van nederland er ook aandacht aan besteed als het hier om een ander ras ging? vast niet :devil:
dat is larry ze geven bij hart van Nederland heel veel aandacht aan dieren nieuws en niet alleen om stafs
zeker in komkommertijd
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Re:

Ongelezen bericht door starfleet »

smoekie schreef: Dus dat er gezegd wordt dat de hond verder altijd hartstikke lief is vind ik niet meer dan normaal.
Ze zegt niet dat hij "verder" hartstikke lief is :wink: Ze bagatelliseert het gebeuren. Hij is lief punt. Ze doet net of dit iets is wat helemaal niet in zijn karakter past.

Anne
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix schreef:Als je een hond gaat optillen, dan plaats je hem fysiek boven de ander uit, dan vat de ander op, als een lagere plaats, en dat kan natuurlijk niet!

Dus daarop moet actie ondernomen worden ;)
Nanna schreef:
Felix schreef:
Nanna schreef:Heel juist. :mrgreen:
Die actie bestaat er uit dat ik de hond die meent mij agressief te moeten bespringen als ik mijn teckel optil, een trap tegen zijn muil geef die hem doet suizebollen.
:ok:
Aaah, mooi .. Dan kunnen we gelijk een aangifte doen wegens dierenmishandeling :ok:
Prachtig. Dan gaan we samen. Doe ik meteen aangifte van een aanval van jouw hond op mij. Kijken wie gelijk krijgt :mrgreen:
Niet zo moeilijk doen joh, je geeft felix gewoon net zo'n trap. Eens kijken hoe hem de pisser dán staat en of het nog een beetje wil vlotten met naar de politie hobbelen :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Felix schreef:
Hoevaak ik wel niet in de bossen hier met honden van andere mensen in de rondte gelopen heb, terwijl de persoon waarvan die hond is, op kilometers afstand loopt te roepen en te gillen dat zijn hond nu maar eens moet komen ... Ik ben de tel daarin kwijt geraakt, en ja .. Dat zijn zeer regelmatig die leuke kleine hondjes ;)
Goh, laat ik nou vooral veel labrador eigenaren tegen komen die geen klap te zeggen hebben over hun hond :mrgreen: Maar ik snap je probleem met kleine honden wel hoor. Niet echt een fijne combi met het lompe bulldozer gedrag van de gemiddelde labrador :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Felix schreef:
Nanna schreef:
Felix schreef: Dus iets genuanceerder mag wel, iedere hond kan bijten, en iedere hond is tot hele verschrikkelijke dingen in staat, en dat geldt ook voor b.v. een Maltezertje ...

Tot wat voor "verschrikkelijke dingen" is een malthezertje in staat? :denken:

Het is mischien geen Maltezertje, maar ik kom regelmatig op een woonwagenkampje hier in de buurt, en daar lopen altijd van die Chiuaua's (wel meer als 1), en die hebben altijd de gemene gewoonte om letterlijk in je broekspijpen te gaan hangen .. En reken maar dat je die kleine tandjes voelt, dat zijn net kleine scherpe stileto's!
Maar aan je reactie te proeven, zit jij in een net zo erge fase als dat naar jullie / jouw mening die Stafford eigenaar .. Iedere hond, hoe groot of klein ook, het is en blijft een roofdier ;)
:eek: dat is héél verschrikkelijk inderdaad. afschuwelijk zeg.......
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ja, dat is bijna net zo erg als uitschieten met de kaasschaaf :eek:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Felix schreef:
Frenk schreef:
Felix schreef:Hoevaak ik wel niet in de bossen hier met honden van andere mensen in de rondte gelopen heb, terwijl de persoon waarvan die hond is, op kilometers afstand loopt te roepen en te gillen dat zijn hond nu maar eens moet komen ... Ik ben de tel daarin kwijt geraakt, en ja .. Dat zijn zeer regelmatig die leuke kleine hondjes ;)
:smile: :smile: :smile:
Grappig is het inderdaad soms wel ja ;)
Ik lachte zeer zeker niet met je mee.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Zoek stok! schreef:
Felix schreef: Hoevaak ik wel niet in de bossen hier met honden van andere mensen in de rondte gelopen heb, terwijl de persoon waarvan die hond is, op kilometers afstand loopt te roepen en te gillen dat zijn hond nu maar eens moet komen ... Ik ben de tel daarin kwijt geraakt, en ja .. Dat zijn zeer regelmatig die leuke kleine hondjes ;)
Goh, laat ik nou vooral veel labrador eigenaren tegen komen die geen klap te zeggen hebben over hun hond :mrgreen: Maar ik snap je probleem met kleine honden wel hoor. Niet echt een fijne combi met het lompe bulldozer gedrag van de gemiddelde labrador :wink:
En dan is het in dit geval niet slechts een gewone lompe, maar een agressieve labrador. En dan badinerend gaan zitten doen over andere honden :ok: Heel sjiek :ok:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Re:

Ongelezen bericht door twinkeltje »

mercedes2803 schreef:Hilje is de naam, voor de tweede keer :wink:
Jouw toontje staat mij ook niet aan, dus dat scheelt weer :ok:
waarom laat je je nickname niet veranderen naar Hilje als je niet wil dat ze je bij je nick aanschrijven :19:
Afbeelding
X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

Verschrikkelijk voor het hondje dat hij nu z'n achterpootje moet missen.
Zijn eigenaar zal zich ook wel rot geschrokken zijn, hopelijk vallen de verwondingen bij hem mee.

De uitspraken van de vorige eigenaar waren niet zo slim :mep:
Vind het een goede zaak dat de politie dit incident eens nader gaat bekijken.
Hoe lief de hond ook is voor de baasjes, het blijkt een gevaar voor de omgeving te zijn :N:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”