Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag over mishandeling.
Moderator: moderatorteam
- Inge2104
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
- Aantal honden: 1
Vraag over mishandeling.
Ik heb even een vraagje!
Wij wonen in een nogal grote flat met dus nogal veel mensen dicht op elkaar!
Mijn vriend gaat iedere dag om de zelfde tijd weg en komt dan vaak dezelfde man tegen met zijn hondjes.
Een poos terug zag hij al eens dat hij de honden schopte.
Nu zijn we net terug van vakantie en is hij die man dus al weer 2x tegen gekomen! mijn vriend staat dan op de onderste verdieping van de flat, man 1 erboven, stapt in de lift met hondjes, je hoort een hoop gestommel en dan gillende honden.
Wij hebben dus het sterke vermoeden dat hij die honden mishandeld.
Kan ik daar wat mee?
En zo ja, bij wie kan ik dan terecht?
Ik sprak net een andere hondeneigenaar hier uit de flat en zij zei ook al dat ze er wel meer mensen over had gehoord!
Ik wil dit niet zomaar voorbij laten gaan, iemand moet toch voor die hondjes opkomen?!
Alvast bedankt!
Wij wonen in een nogal grote flat met dus nogal veel mensen dicht op elkaar!
Mijn vriend gaat iedere dag om de zelfde tijd weg en komt dan vaak dezelfde man tegen met zijn hondjes.
Een poos terug zag hij al eens dat hij de honden schopte.
Nu zijn we net terug van vakantie en is hij die man dus al weer 2x tegen gekomen! mijn vriend staat dan op de onderste verdieping van de flat, man 1 erboven, stapt in de lift met hondjes, je hoort een hoop gestommel en dan gillende honden.
Wij hebben dus het sterke vermoeden dat hij die honden mishandeld.
Kan ik daar wat mee?
En zo ja, bij wie kan ik dan terecht?
Ik sprak net een andere hondeneigenaar hier uit de flat en zij zei ook al dat ze er wel meer mensen over had gehoord!
Ik wil dit niet zomaar voorbij laten gaan, iemand moet toch voor die hondjes opkomen?!
Alvast bedankt!

- Pablo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier
Re: Vraag over mishandeling.
Je kunt de dierenbescherming bellen denk ik.
Als die man er al genoeg over had gehoord van andere flatbewoners en die mensen ook willen getuigen moet er wel wat aan gedaan worden lijkt me.
Als die man er al genoeg over had gehoord van andere flatbewoners en die mensen ook willen getuigen moet er wel wat aan gedaan worden lijkt me.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
iedereen in de flat die het hoort zal een melding moeten maken en mss kan je man erop aan spreken...dat zou ik in ieder geval wel doen.
- iones
- Zeer actief
Je kunt eens aanbellen en hem er op aanspreken.
Mensen zijn laf. Ze willen geen ruzie. Ze gaan toch geen melding doen. Ik denk dat je zelf moet aankloppen bij de dierenbescherming en dat zij eens moeten informeren bij omwonenden of die ook iets opgevallen is. Mensen doen uit zichzelf niets.
HOe gedragen de honden zich eigenlijk? Kun je daar iets aan zien?
Mensen zijn laf. Ze willen geen ruzie. Ze gaan toch geen melding doen. Ik denk dat je zelf moet aankloppen bij de dierenbescherming en dat zij eens moeten informeren bij omwonenden of die ook iets opgevallen is. Mensen doen uit zichzelf niets.
HOe gedragen de honden zich eigenlijk? Kun je daar iets aan zien?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
In eerste instantie zou ik persoonlijk die man er eens op aanspreken, mischien dat er hele andere dingen spelen, als dat jij (julie ?) in gedachten hebben .. Je weet het immers maar nooit 
Mocht het tegendeel bewezen zijn, dan kun je of bij de Dierenbescherming terrecht, echter .. Die zal je door verwijzen richting het politie bureau, en dan dien je over dusdanige bewijzen te beschikken, dat er 'hardbewijs' op tafel ligt, waar ze wat mee kunnen. Dus b.v. meerdere oog getuige verslagen en of mischien wel een foto o.i.d. Eerder zullen ze echt niet in actie komen (wie weet heb je wel een persoonlijke ruzie met die man!)
Mocht het tegendeel bewezen zijn, dan kun je of bij de Dierenbescherming terrecht, echter .. Die zal je door verwijzen richting het politie bureau, en dan dien je over dusdanige bewijzen te beschikken, dat er 'hardbewijs' op tafel ligt, waar ze wat mee kunnen. Dus b.v. meerdere oog getuige verslagen en of mischien wel een foto o.i.d. Eerder zullen ze echt niet in actie komen (wie weet heb je wel een persoonlijke ruzie met die man!)
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
jelle
- Zeer actief
mormaliter kun je met zulke dingen wel degelijk bij de Dierenbescherming terecht, en dan blijf je zelf ook anoniem tov de man in kwestie. Dwz om wettelijke redenen (en om je te kunnen terug bellen met evt vragen) moet je wel je gegevens geven, maar de "dader" krijgt die gegarandeerd niet. Als de inspectiedienst het nodig vindt kunnen ze dan verder onderzoek instellen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Inge2104
- Zeer actief
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Het probleem is een beetje dat ik ze zelf dus nooit tegenkom, en ik heb ook geen idee waar ze precies wonen!
Ik ben wal al wat aan het rondvragen bij andere mensen en als ik wat meer concrete info heb zal ik contact opnemen met de dieren bescherming!
Ik zie zijn vriendin weleens met de honden, heel soms maar, en dan lijken ze wel op hun gemak maar heb er eigenlijk nooit zo op gelet want ik had geen idee...
Als ik 'm een keer tegen kom spreek ik hem er misschien wel op aan maar weet eigenlijk niet of ik dat wel durf
Het probleem is een beetje dat ik ze zelf dus nooit tegenkom, en ik heb ook geen idee waar ze precies wonen!
Ik ben wal al wat aan het rondvragen bij andere mensen en als ik wat meer concrete info heb zal ik contact opnemen met de dieren bescherming!
Ik zie zijn vriendin weleens met de honden, heel soms maar, en dan lijken ze wel op hun gemak maar heb er eigenlijk nooit zo op gelet want ik had geen idee...
Als ik 'm een keer tegen kom spreek ik hem er misschien wel op aan maar weet eigenlijk niet of ik dat wel durf

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
In d eflat tegenover ons woont ook een stel met 2 van die kleine frutsels... een aantal keer heb ik 1 daarvan zo afgrijselijk naar horen gillen.. elke keer ging ik dus de flat in maar kon ze natuurlijk nooit meer vinden.. totdat ze ene kee rop de gallerij stonden en er visite kwam...nou jezes zeg of dat ene ding werd vermoord.. maar die was gewoon hysterisch zo blij
Ik heb het later wel tegen die man staan vertellen dat als ik ze wel was tegenkomen toen ik de flat instormde dat het toch wel even naar was geweest maar achteraf is dat dus gewoon en zeer hysterisch ding.
Ik heb het later wel tegen die man staan vertellen dat als ik ze wel was tegenkomen toen ik de flat instormde dat het toch wel even naar was geweest maar achteraf is dat dus gewoon en zeer hysterisch ding.
-
wen
- Zeer actief
Je kan hiervoor altijd de DB bellen.
Ze gaan dan voor je kijken en jij blijft 100% anoniem, ze mogen nieteens papieren meenemen waar jou gegevens op staan
want je weet maar nooit.
Maar ze zullen helaas ook als het echt een mishandeling betreft niets kunnen doen als ze geen bewijs hebben.
Dus als ze zelf niet zien dat de hond geschopt wordt of als hij geen letsel heeft kunnen ze niets doen.
Maar soms helpt een bezoekje wel als afschrik maar helaas verplaatsen zulke mishandeling zich dan naar plekken waar niemand het kan zien
Ze gaan dan voor je kijken en jij blijft 100% anoniem, ze mogen nieteens papieren meenemen waar jou gegevens op staan
want je weet maar nooit.
Maar ze zullen helaas ook als het echt een mishandeling betreft niets kunnen doen als ze geen bewijs hebben.
Dus als ze zelf niet zien dat de hond geschopt wordt of als hij geen letsel heeft kunnen ze niets doen.
Maar soms helpt een bezoekje wel als afschrik maar helaas verplaatsen zulke mishandeling zich dan naar plekken waar niemand het kan zien
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Als ik al ergens melding van zou doen, zou ik dat pas doen op het moment dat ik iets zeker weet, en niet omdat er eens een keer iets half om half gezien heb, en je een beetje een vermoeden hebt. Dat er meerdere zijn die het vermoeden hebben, houd alleen maar in dat ze nooit iets zelf gezien hebben, en is dat niet eigenlijk een beetje de beste basis? Als iedereen op basis van vermoedens melding of aangiftes zou gaan doen zou het er onterecht beroerd uitzien voor vele.
je kent hem zelf niet, je weet niet eens waar hij woont etc, ik zeg, als je weet dat hij elke dag om een bepaald tijdstip de honden uitlaat. Houd dan zelf eens een oogje in het zeil om zelf met je eigen ogen te zien of het waar is dat hij zijn honden zou mishandelen. Immers hoeft er maar 1 te zijn die iets denkt gezien te hebben en verteld dit door, en ineens hebben ze allemaal wel iets gezien, maar wat kan niemand vaak zeggen.
succes
je kent hem zelf niet, je weet niet eens waar hij woont etc, ik zeg, als je weet dat hij elke dag om een bepaald tijdstip de honden uitlaat. Houd dan zelf eens een oogje in het zeil om zelf met je eigen ogen te zien of het waar is dat hij zijn honden zou mishandelen. Immers hoeft er maar 1 te zijn die iets denkt gezien te hebben en verteld dit door, en ineens hebben ze allemaal wel iets gezien, maar wat kan niemand vaak zeggen.
succes
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
jelle
- Zeer actief
Inspecteurs zijn er als het goed is juist ook voor opgeleid om de echte gevallen te kunnen onderscheiden van de verkeerd begrepen situaties. In eerste instantie komen ze misschien alleen maar kijken, en als er niets aan de hand blijkt te zijn dan gaan ze dus gewoon weer weg zonder probleem.

- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Mij is ooit door de db verteld dat er zeker 3 officiele klachten moeten worden ingediend voor ze gaan kijken. Ook de anonieme mensen moesten hun gegevens vermelden, anders was het geen officiele klacht
Dus toch niet helemaal anoniem.
Dit is denk ik 2 jaar geleden dat wij een geval hadden, waar we achteraan gegaan zijn. Ik zou zeker eens kijken of er mensen zijn die mee willen werken.
Groetjes Marieta
Dit is denk ik 2 jaar geleden dat wij een geval hadden, waar we achteraan gegaan zijn. Ik zou zeker eens kijken of er mensen zijn die mee willen werken.
Groetjes Marieta

-
wen
- Zeer actief
Met anoniem bedoelde ik ook dat diegene waar het over gaat niet te weten komt van wie de melding afkomstig is.Marieta schreef:Mij is ooit door de db verteld dat er zeker 3 officiele klachten moeten worden ingediend voor ze gaan kijken. Ook de anonieme mensen moesten hun gegevens vermelden, anders was het geen officiele klachtDus toch niet helemaal anoniem.
Groetjes Marieta
Bij de DB moeten je gegeven wel vermeld worden anders kunnen ze er niets mee en krijg jij ook niet te horen hoe het is afgelopen.
En ze gaan ook kijken als er maar 1 melding binnen is gekomen maar in dit geval is het wel handig als er meer mensen melden.
Dus eerst wat meer feiten
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Hey, het was eigenlijk niet eens een reacte op jou hoor
Oke het anonieme kan ik dan nog begrijpen waarom de gegevens genoteerd worden, al kan ik de reacties van mensen die schrik hebben ook begrijpen. Die willen die gegevens dan niet doorgeven, omdat ze schrik hebben van die persoon. Ik heb dan ook vooral mensen voor me gehad, die wel vaker iets hadden doorgegeven onder hetmom van anoniem zijn, maar waar dus wel wat fout was gegaan.
Mij is toen verteld dat ze er 3 nodig hadden. Maar misschien is het in die 2 jaar veranderd?
Groetjes Marieta
Oke het anonieme kan ik dan nog begrijpen waarom de gegevens genoteerd worden, al kan ik de reacties van mensen die schrik hebben ook begrijpen. Die willen die gegevens dan niet doorgeven, omdat ze schrik hebben van die persoon. Ik heb dan ook vooral mensen voor me gehad, die wel vaker iets hadden doorgegeven onder hetmom van anoniem zijn, maar waar dus wel wat fout was gegaan.
Mij is toen verteld dat ze er 3 nodig hadden. Maar misschien is het in die 2 jaar veranderd?
Groetjes Marieta

-
jelle
- Zeer actief
Of dat van die drie klachten is een lokale "regel". Ik ben jarenlang actief geweest bij DB, oa ook aan de telefoon gezeten en hier geldt het zeker weten niet. Over het al dan niet anoniem had ik ook al geschreven.

-
wen
- Zeer actief
Ik voelde me ook niet echt aangesproken hoor maar zag wel dat ik het niet helemaal goed verwoord had.
hebbe ik wel vaker problemen mee
Mijn moeder is zelf jaren afdelingsinspecteur geweest dus weet wel zo ongeveer hoe het in zijn werk gaat.
En heb helaas een tijdje geleden zelf ook een melding gemaakt en daar was 1 melding ook genoeg.
hebbe ik wel vaker problemen mee
Mijn moeder is zelf jaren afdelingsinspecteur geweest dus weet wel zo ongeveer hoe het in zijn werk gaat.
En heb helaas een tijdje geleden zelf ook een melding gemaakt en daar was 1 melding ook genoeg.
-
yvonne dl
- Zeer actief
Als je het zeker weet zou ik gewoon melding maken.
bel de dierenbescherming,dat kan je op internet vinden.
maar ik heb armida die gilt zo hard dat het lijkt of ze vermoord word als we thuiskomen.
Ook bonita die zo zwaar mishandels bij ons kwam,dat ze het buiten ook binnen hoor,uitgilde aan het riempje.
de mensen liepen langs me en r was er maar 1 die vroeg waarom ze zo gilde.
Wat was ik blij dat ze dat vroeg aan mij zeg.
Want ik schaamde me rot.
Maar je man heeft die vent zien shoppen,dus zal er echt wel meer aan de hand zijn.
bel de dierenbescherming,dat kan je op internet vinden.
maar ik heb armida die gilt zo hard dat het lijkt of ze vermoord word als we thuiskomen.
Ook bonita die zo zwaar mishandels bij ons kwam,dat ze het buiten ook binnen hoor,uitgilde aan het riempje.
de mensen liepen langs me en r was er maar 1 die vroeg waarom ze zo gilde.
Wat was ik blij dat ze dat vroeg aan mij zeg.
Want ik schaamde me rot.
Maar je man heeft die vent zien shoppen,dus zal er echt wel meer aan de hand zijn.
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
gillende hondjes wil toch niet gelijk zeggen dat het om mishandeling gaat. Je moet ze hier is horen als ik naar buiten ga :N: Blow en Flirt gillen ook omdat ze met hun bal willen spelen. En dat klinkt echt of ze vermoord worden 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Inge2104
- Zeer actief
Nee, dat weet ik inderdaad! Maar mijn vriend heeft 1x gezien dat hij schopte, en niet een zacht "hollewippertje" maar een flinke trap!jip007 schreef:gillende hondjes wil toch niet gelijk zeggen dat het om mishandeling gaat. Je moet ze hier is horen als ik naar buiten ga :N: Blow en Flirt gillen ook omdat ze met hun bal willen spelen. En dat klinkt echt of ze vermoord worden
Ik weet op het moment ook nog niks zeker en daarom heb ik nog geen melding gemaakt maar ik had dit topic geopent om wat meer info te krijgen, dat mocht ik wel meer te weten komen waar ik dan terecht kan!