Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opleidingen - workshops
Moderator: moderatorteam
-
Kullemie
Opleidingen - workshops
Hoi
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met cursussen/workshops van O&O Nederland (Nederlandse vereniging voor instructeurs- en hondenopvoeding en –opleiding). Zijn deze de moeite?
Momenteel loop ik mee met de instructeurs op onze hondenschool, om na verloop van tijd zelf les te gaan geven. Maar ik zou dit graag willen ondersteunen met een aantal theoretische en praktische cursussen. Ik ben van plan om over een jaar of twee – drie de volledige opleiding tot instructeur/gedragstherapeut te gaan volgen bij Martin Gaus of Dogvision, maar dat kan dus echt niet vOOr deze tijd. Nu kwam ik op de site van O&O terecht die kortere cursussen en workshops aanbied. Ik zou willen beginnen met de basis “Algemene vorming” (ethologie) en “Motivatietraining”. Iemand ervaring hiermee, of met de organisatie in het algemeen?
Alvast bedankt!
Esmé
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met cursussen/workshops van O&O Nederland (Nederlandse vereniging voor instructeurs- en hondenopvoeding en –opleiding). Zijn deze de moeite?
Momenteel loop ik mee met de instructeurs op onze hondenschool, om na verloop van tijd zelf les te gaan geven. Maar ik zou dit graag willen ondersteunen met een aantal theoretische en praktische cursussen. Ik ben van plan om over een jaar of twee – drie de volledige opleiding tot instructeur/gedragstherapeut te gaan volgen bij Martin Gaus of Dogvision, maar dat kan dus echt niet vOOr deze tijd. Nu kwam ik op de site van O&O terecht die kortere cursussen en workshops aanbied. Ik zou willen beginnen met de basis “Algemene vorming” (ethologie) en “Motivatietraining”. Iemand ervaring hiermee, of met de organisatie in het algemeen?
Alvast bedankt!
Esmé
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Opleidingen - workshops
Ik ben zelf ook net begonnen bij een hondenschool en ze raadde mij daar ook aan om wat cursussen bij O en O te doen. Ook vanwege de betaalbaarheid en de korte duur. Zo kun je toch theoretisch onderbouwen en kan je kijken of het echt wat voor je is zonder dat je er meteen een fortuin aan kwijt bent (niet dat ik dat er niet voor over heb, maar ben ook nog maar een student...)

-
Neeltje
Ik heb de cursus instructeur bij Martin Gaus gedaan, ok, alweer 11 jaar geleden, maar kan het je zo aanbevelen. Een van m'n leukste 'vakanties' geweest.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Kullemie
Wel ik wil zeker ook een langere opleiding volgen. Alleen kan ik me dat voorlopig even niet veroorloven. Het is me die 6.000 euro (slik) wel waard, maar momenteel vraagt ons volledig-te-renoveren-huis al onze centen. Vandaar dus dat ik pas over een tweetal jaar met de opleiding van start wil/kan gaan, maar ondertussen zou ik alvast graag "iets" doen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dan zou ik niet de AV gaan doen maar bij Quiebus modules gaan volgen.
die methode spreekt mij veel meer aan en is ook duidelijker dan de AV. bij Quiebus heb ik de A en de B1 gedaan
die methode spreekt mij veel meer aan en is ook duidelijker dan de AV. bij Quiebus heb ik de A en de B1 gedaan

-
Neeltje
Maar de opleiding tot instructeur bij Martin Gaus is toch niet zo duur? Die is €395 ex BTW. Daarna kun je dan de gedragstherapie nog doen, en ja die is wel zo duur. Maar daarvoor zou je instructeur 1 en 2 kunnen doen.Kullemie schreef:Wel ik wil zeker ook een langere opleiding volgen. Alleen kan ik me dat voorlopig even niet veroorloven. Het is me die 6.000 euro (slik) wel waard, maar momenteel vraagt ons volledig-te-renoveren-huis al onze centen. Vandaar dus dat ik pas over een tweetal jaar met de opleiding van start wil/kan gaan, maar ondertussen zou ik alvast graag "iets" doen.
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Wat is Quiebus precies? Hebben ze een website?massam schreef:dan zou ik niet de AV gaan doen maar bij Quiebus modules gaan volgen.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik ben ook van plan om Martin Gaus instructeur 1 en 2 te doen over ongeveer een jaar. Schrok al van de €6.000 maar valt dus gelukkig wel mee.
Is de gedragskundige cursus dan wel zo duur?
-
Neeltje
Er staan op de site nu geen prijzen bij, maar toen ik er naar keek een paar jaar geleden was de opleiding €5000,00 maar je kunt iedere keer 1 module doen, dan scheelt de prijs.LéonieHonden schreef:Ik ben ook van plan om Martin Gaus instructeur 1 en 2 te doen over ongeveer een jaar. Schrok al van de €6.000 maar valt dus gelukkig wel mee.
Ik kan je dan wel aanbevelen bij de instructeursopleiding om te overnachten want je krijgt echt bergen huiswerk. BIj ons waren er maar een paar die niet naar huis gingen dat scheelde zo veel om niets te hoeven doen en meteen aan je opdrachten te beginnen. Er zijn er ook afgevallen die op en neer reden omdat ze gewoonweg geen tijd meer overhielden.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Mijn broer heeft hier het afgelopen jaar ook de opleidingen gedaan en was er ook erg tevreden overmassam schreef:dan zou ik niet de AV gaan doen maar bij Quiebus modules gaan volgen.
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org