Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitleg?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Uitleg?

Ongelezen bericht door lianne05 »

Hallo mensen,

Van dit stukje africhting weet ik eigenlijk heel weinig, en omdat ik hier ben (mede) om te leren wil ik graag een beetje weten wat het inhoud gewoon kort en bondig zeg maar... :D
heb uiteraard al wat onderwerpen doorgelezen maar daar kan ik tot nu toe niet invinden wat iets is bijv.
Groetjes Lianne
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Uitleg?

Ongelezen bericht door Chiki »

Wat wil je percies weten en wat heb je niet kunnen vinden? Misschien ligt ie aan mij :wink: , maar ik begrijp de vraag niet zo goed.
lianne05
Zeer actief

Ik wil bijv. weten welke onderdelen je hebt bijv. Ipo (dat ken ik :D ) en wat het inhoud...
Ik weet bijv. dat IPO bestaat maar wat t precies is... :19:
Groetjes Lianne
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

http://www.freewebs.com/hsvtdo/watisipo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar staat heel wat tussen.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

http://www.knpvforum.nl/forum/phpBB3/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

http://home.wxs.nl/~teune020/uitleg_steloefening1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hondensport.de/knpv.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

Allereerst zijn IPO en KNPV zijn 2 verschillende disciplines. Ik weet wat van IPO, over KNPV kunnen andere mensen van het forum je ongetwijfeld veel meer vertellen.

Heel in het kort dus:
IPO is een sport die bestaat uit 3 onderdelen, speuren, appel (gehoorzaamheid) en manwerk.
In aanloop dien je eerste het examen VZH (verkeerszekere hond) te halen. Hierna mag je doorstromen naar IPO 1, vervolgens naar IPO 2 en als laatste naar IPO 3. Heb je met je hond IPO 3 kun je deelnamen aan landelijke wedstrijden en je zo selecteren voor NK, WK e.d.

In elke afdeling zijn er per combinatie 100 punten te halen. In totaal dus 300 punten. Keurmeesters beoordelen elke combinatie in elk onderdeel.
In afdeling A dient een hond een spoor uit te werken van minimaal 600 pas en met verschillende hoeken. Op dit spoor liggen voorwerpen die de hond vervolgens moet verwijzen.
Afdeling B bestaat uit een gehoorzaamheidsprogramma wat verschillende onderdelen bevat zoals volgwerk, zit-, af- en staoefening, apporteren, vooruitsturen e.d.
Afdeling C is het manwerk, hierin wordt het totaalplaatje beoordeeld van gehoorzaamheid aan de geleider, de beet van de hond en zijn inzet. Het manwerk bestaat ook uit verschillende oefeningen zoals bv revieren en aanblaffen van de pakwerker, vluchtverhindering, transport van de pakwerker, overval en afstandstellen.

Dat is heel in het kort dus IPO :mrgreen: . De training hiervoor op wedstrijdniveau is behoorlijk arbeidsintensief. Ook niet elke hond is hiervoor geschikt. Binnen sommige verenigingen is het mogelijk om op recreatiefniveau te trainen voor maar 1 onderdeel, bv speuren.

Bedoelde je zoiets??? :mrgreen: :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=164778" onclick="window.open(this.href);return false;

er is een IPO demo en een workshop zodat je kennis kunt maken met het IPO programma...
Misschien leuk voor je om te komen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lianne05
Zeer actief

Kijk nu weet ik er wat meer over! Dank jullie wel voor de antwoorden...
Dus onder africhting wordt verstaan IPO en KNPV..

Het is trouwens niet dat ik het zelf wil gaan doen hoor, ik was gewoon geintresseerd, wil graag overal wat vanaf weten
Groetjes Lianne
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

lianne05 schreef:Kijk nu weet ik er wat meer over! Dank jullie wel voor de antwoorden...
Dus onder africhting wordt verstaan IPO en KNPV..

Het is trouwens niet dat ik het zelf wil gaan doen hoor, ik was gewoon geintresseerd, wil graag overal wat vanaf weten
en Belgische ring, Franse ring, mondioring, veldwerk,... :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”