Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen rabiesenting en toch naar Duitsland ervaringen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Geen rabiesenting en toch naar Duitsland ervaringen?

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik denk erover, onverwachts, een paar dagen naar Duitsland te gaan. Daar heb ik nl een familielid wat in het ziekenhuis ligt.
Ik zou daar een pension ingaan, met hond.
Maar deze heeft geen Rabies enting, wel ooit gehad maar is verlopen, was toen erg pijnlijk voor hem, en ik ga verder niet meer naar het buitenland met hem.

Is dit een groot risico? Wordt er op gecontroleerd? Wat gebeurt er als ie geen enting heeft en wel meegaat en ze controleren?
Dat vraag ik me nu af.

Laatst sprak ik nog iemand die zijn hond nooit ent, het beesje was kerngezond en 13 jaar.....

Aangezien Bo teveel losloopt, met andere honden omgaat, het water ingaat etc doe ik de normale entingen wel. Niet ieder jaar een coctail maar Nobivac, dan kan je minder veel enten.
Neeltje

Re: Geen rabiesenting en toch naar Duitsland ervaringen?

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je loopt gewoon risico he. Ik zou het nooit doen, maar goed.

Hier wat meer regels voor Duitsland:

http://www.dogsincluded.nl/invoer/duitsland.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik woon al 7 jaar in dld en mijn honden zijn nog nooit gecontroleerd terwijl ik vaak genoeg ben aangehouden als ze in de auto zaten. en ik ga dagelijks de grens over ;)
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Waar wil je heen? Schwarzwald enzo, wil ik ze wel ingeënt hebben. Zelf woon ik op de grens, en gaan de honden regelmatig mee de grens over om te wandelen. Nooit gecontroleerd.
Maar toen we vorig jaar in de Eiffel op vakantie gingen, heb ik ze wel laten enten. Voor hun eigen gezondheid. Waren we toen naar Denemarken gegaan (en door Duitsland rijden) dan had ik ze niet laten enten.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat is het risico als je zonder enting gaat en je wordt "gesnapt" zeg maar... mss als je in een pension gaan vragen ze er wel naar ....
krijg je een boete dan is dat risico wel aanvaardbaar maar als ze je hond innemen oid vind ik het wel een risico...
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Paspoort van de hond thuislaten?? "Vergeten meneer, sorry" :).

Of gewoon wat tassen in de auto pakken, en als ze er naar vragen alles 10 keer overhoop halen, zijn geduld is dan vast wel op op een gegeven moment :).

Persoonlijk denk ik dat een paar dagen, helemaal als je de reden erbij verteld, niet zo'n probleem is?
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Ik zou het niet riskeren, als ze je aanhouden dan nemen ze je hond in beslag.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Buiten dat ze wel of niet controleren zou ik het risico niet lopen, stel dat je hond het krijgt...moet er niet aan denken, geloof niet dat ik het mezelf zou vergeven...Misschien is de kans klein, maar hij is er wel..
Groetjes Lianne
AnneMarie
Zeer actief

Ik ga naar Teutoburgerwald, 200 km over de grens

Er komt nauwelijks tot geen Rabies voor, hier niet, in het noorden al helemaal niet dus dat is geen risico. Het enige risico zijn overbodige regels en overvaccinatie....

Als ze de hond in beslag nemen is het een onaanvaardbaar risico dat wel.

Ik zou idd klungelig doen, paspoort vergeten etc.... :oohja:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ten eerste ben je al te laat en ten tweede zou de ergernis over de enting voor mij niet opwegen tegen inbeslagname dus zou ik ze enten of ergens in NL onderbrengen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

AnneMarie schreef:Ik ga naar Teutoburgerwald, 200 km over de grens

Er komt nauwelijks tot geen Rabies voor, hier niet, in het noorden al helemaal niet dus dat is geen risico. Het enige risico zijn overbodige regels en overvaccinatie....

Als ze de hond in beslag nemen is het een onaanvaardbaar risico dat wel.

Ik zou idd klungelig doen, paspoort vergeten etc.... :oohja:

als ik jopu was zou ik maar niet denken dat ze daar intrappen.

En hoe bedoel je overenten? Een rabiësvaccinatie is 3 jaar geldig, dus in een hondenleven hoef je die maar 3 à 4 keer te laten zetten, dat weegt niet op tegen het moeten inleveren van mijn hond!
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
lianne05
Zeer actief

Nanna schreef:
lianne05 schreef:stel dat je hond het krijgt...moet er niet aan denken, geloof niet dat ik het mezelf zou vergeven...Misschien is de kans klein, maar hij is er wel..

tsja, de kans dat jij het krijgt is ook levensgroot hoor ;-) Waarom zou een fladderende hondsdolle vleermuis wel mijn hond in de neus bijten maar niet mij in mijn lelieblanke nekje?
Gek, en ik hoef niet geënt te worden :denken: :roll:
Ik snap best dat de kans klein is en ja ook wij kunnen gebeten worden en idd wij worden niet ingeënt maar waarschijnlijk heeft dat een reden..
Het zijn niet alleen vleermuizen maar kunnen ook katten, vossen en andere honden die de ziekte overbrengen en dat is niet altijd te zien bij de andere dieren..je kan overigens ook al besmet raken door een krab of een lik...
Ht is natuurlijk niet voor niets dat zo'n inenting verplicht is..
Groetjes Lianne
lianne05
Zeer actief

Omdat dieren het sneller oplopen dan mensen! denk aan loslopende honden die eens bij een dood dier gaan ruiken in het bos, die kan besmet zijn met Rabiës.. de kans dat de honden en katten het dan eerder krijgen dan mensen is dus groter, tenzij de mensen ook aan een dood dier gaan snuffen :wink:
Groetjes Lianne
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Tjah, ik woon nu 6 jaar in Dld, ben nog noooit gecontroleerd bij de grens. Althans ze hebben nooit om de entboekjes van mijn honden gevraagd.
Mijn oudste twee zijn niet meer geent, omdat ze hun hele leven netjes zijn geent. De enting kost te veel van hun immuunsysteem. Ik weet het, het is mijn eigen risico, maar jagen doen ze niet meer. Ze zijn daar echt te oud voor.
Mijn jongste is wel netjes tegen Tollwut ingeent.

Het risico?? Dat ze je terug sturen naar Nederland, ze nemen niet zomaar je hond in beslag volgens mij.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ja, je moet gebeten worden ;)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nanna schreef:
lianne05 schreef: Ik snap best dat de kans klein is en ja ook wij kunnen gebeten worden en idd wij worden niet ingeënt maar waarschijnlijk heeft dat een reden..
Ik ga er eens helemaal voor zitten ;-)
Vertél.
:mrgreen:
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik heb toch ook al vaker gehoord dat ze als je niet ent het recht hebben om je hond in beslag te nemen of zelfs af te mogen maken !! Ik weet niet of het echt zo is maar ik zou het risico niet nemen en de hond zolang onderbrengen in nederland...
lianne05
Zeer actief

Nanna schreef:
lianne05 schreef:Omdat dieren het sneller oplopen dan mensen! denk aan loslopende honden die eens bij een dood dier gaan ruiken in het bos, die kan besmet zijn met Rabiës.. de kans dat de honden en katten het dan eerder krijgen dan mensen is dus groter, tenzij de mensen ook aan een dood dier gaan snuffen :wink:

Je krijgt toch geen hondsdolheid door het snuffelen aan een dood dier?
Volgens mij moet je daadwerkelijk gebeten worden.
Melanie 74 schreef:Ja, je moet gebeten worden ;)
Nee het kan ook door een krab of een lik... :wink:
Door snuffen gaat het niet maar stel dat je hond eraan gaat likken of hij wordt terwijl hij losloopt gebeten of gekrabt door een vos of kat...

Dit is mijn mening ik zou namelijk mijn hond wel inenten. Ze verplichten het natuurlijk niet voor niets...waarom zou je het niet doen? Het lijkt mij altijd nog beter dan je hond verliezen dmv van hondsdolheid of in beslagname...
Groetjes Lianne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb daar ooit voor stad en land afgebeld en gemaild, ook voor duitsland..
Xantos was toen nog pup en te jong voor de enting maar als hij hem toen niet kreeg zou hij op het moment dat hij in Duitsland was weer wel in overtreding zijn aangezien hij hem dan wel had moeten hebben...
Ik heb hem op duits advies wel later laten enten dus op het moment dat het mocht ook al zou dit te laat zijn voor de officiele papieren. Beter iets dan niets was hun mening, had het ook op papier van hun en aangezien het nog een pup was deden ze er verder niet zo heel moeilijk over. Maar inderdaad werd er gezegd dat als je de hond niet laat enten deze in beslag genomen mag worden.
Ik weet niet of de mails nog heb, ik denk het niet want dat is bijna 5 jaar geleden inmiddels... maar ik ent dus maar wel als ik er naar toe moet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zou wel laten enten en vragen aan de dierenarts of hij de entdatum kan vervroegen. Zodat het lijkt alsof je niet in overtreding bent. Ik weet dat onze dierenarts dit wel eens gedaan heeft.
AnneMarie
Zeer actief

Ik ben nu wel benieuwd wat Tollwut is????

Mijn dierenarts zei dat Rabies bijna niet meer voorkomt ,zeker niet in het noorden en dat het in die zin een zinloze actie is. Alleen in het Zuiden, het zwarte woud of de Ardennen, daar zou het nog wel kunnen en dan moet ie eerst alweer gebeten worden (er moet een wond zijn) door een vleermuis of vos.

Dus dáár ben ik niet zo bang voor.

Ik weet wel een dierenarts die de datum wil vervroegen...dan kan ik in ieder geval met een gerust hart de grens over. Moet ook niet denken aan gedonder, inbeslagname oid.

Heb overigens nog nooit gehoord dat een hond daardoor in beslag is genomen, maar ja.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

AnneMarie schreef:Ik ben nu wel benieuwd wat Tollwut is????

Mijn dierenarts zei dat Rabies bijna niet meer voorkomt ,zeker niet in het noorden en dat het in die zin een zinloze actie is. Alleen in het Zuiden, het zwarte woud of de Ardennen, daar zou het nog wel kunnen en dan moet ie eerst alweer gebeten worden (er moet een wond zijn) door een vleermuis of vos.

Dus dáár ben ik niet zo bang voor.

Ik weet wel een dierenarts die de datum wil vervroegen...dan kan ik in ieder geval met een gerust hart de grens over. Moet ook niet denken aan gedonder, inbeslagname oid.

Heb overigens nog nooit gehoord dat een hond daardoor in beslag is genomen, maar ja.

Tollwut=Rabies=hondsdolheid.
En met de Duitse politie zou ik geen loopje nemen,dus toch maar inenten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Vossen kunnen ook besmet zijn. Als je hond er achter aan gaat kan hij wel degelijk gebeten worden. Dus om de gezondheid van de hond zou ik het zeker doen.
En inderdaad ook om niet het risico te lopen dat je hond in beslag wordt genomen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

sjaak-k schreef:Paspoort van de hond thuislaten?? "Vergeten meneer, sorry" :).
Daarom krijg je bij een rabiesenting ook een penning die je aan de halsband moet dragen. Die vlieger gaat dus niet op als ze je aanspreken.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Frenk schreef:
Daarom krijg je bij een rabiesenting ook een penning die je aan de halsband moet dragen. Die vlieger gaat dus niet op als ze je aanspreken.
Nou, die heb ik anders niet gehad. Daarnaast heeft mn hond alleen een slipketting en geen halsband.

Ik denk dat als je hem nu laat enten, en het verhaal erbij verteld van het ziekenhuis, dat ze niet erg moeilijk doen.

Ik heb max gewoon voor rabies laten enten afgelopen april. Wellicht gaan we in het najaar nog weg, dan heeft hij het maar vast.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

sjaak-k schreef:
Frenk schreef:
Nou, die heb ik anders niet gehad. Daarnaast heeft mn hond alleen een slipketting en geen halsband.

Ik denk dat als je hem nu laat enten, en het verhaal erbij verteld van het ziekenhuis, dat ze niet erg moeilijk doen.

Ik heb max gewoon voor rabies laten enten afgelopen april. Wellicht gaan we in het najaar nog weg, dan heeft hij het maar vast.
Volgens onze DA was het verplicht om die zichtbaar te dragen in het buitenland :19:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Nanna schreef:
sjaak-k schreef:
Je hebt natuurlijk altijd kans dat ze wèl moeilijk doen, en dan staan ze volledig in hun recht. Met jouw sneue verhalen over ziekenhuzien of weet ik wat hebben ze natuurlijk geen barst van doen.
Je móet die hond niet meenemen, die had je ook bij vrienden achter kunnen laten.
True, maar misschien zijn ze dan iets schappelijker :).
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sjaak-k schreef:
Nanna schreef:
sjaak-k schreef:
Je hebt natuurlijk altijd kans dat ze wèl moeilijk doen, en dan staan ze volledig in hun recht. Met jouw sneue verhalen over ziekenhuzien of weet ik wat hebben ze natuurlijk geen barst van doen.
Je móet die hond niet meenemen, die had je ook bij vrienden achter kunnen laten.
True, maar misschien zijn ze dan iets schappelijker :).
met volwassen honden zijn ze niet zo schappelijk, het heeft bij mij heel wat voeten in de aarde gehad voordat ze het zwart op wit op papier wilden zetten en dat ging uiteindelijk omdat het nog een pup was... volwassen hond was absoluut moeilijk over gedaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”