Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms moet je mazzel hebben.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Soms moet je mazzel hebben.

Ongelezen bericht door Moos »

Net even een klein rondje om een nog kleiner watertje gedaan met de dametjes. Ik was even vergeten dat het woensdagmiddag is, maar daar werd ik meteen weer aan herinnerend toen ik een vrouw geheel gekleed in het wit in dat mini losloopgebiedje met kind aan de rand van het watertje zag zitten :F:
Ik dus meteen Vera bij me geroepen, en naast me mee laten lopen. Ging prima, we gingen goed, totdat bleek dat die mensen brood voor de eendjes bij zich hadden, en Saar dat ook gesignaleerd had. En hop daar ging Saar, recht op die mensen af, direct dwars het water in, en half zwemmend half wadend begon ze vakkundig het zojuist gestrooide brood op te eten. Oeps :mrgreen:

Vera echter liep nog steeds netjes bij me (braaaaaaaaaaaaave hond), en dat beloonde ik door een paar keer met de bal te gooien, ondertussen steeds een stukje doorlopend. Ging goed, ging prima, dus ik geef Vera zelf de bal in d'r bek, zeg "klaar" en leef geheel in de veronderstelling dat ze dan verder rechtdoor zou blijven lopen.
Dom :mrgreen:

Vera zag namelijk Saar in het water en dacht "heeeee, dat zie je niet vaak, zussie ook gezellig in het water, ga ik ook gezellig naartoe :cheer: ". Dus ik zie uit mijn ooghoeken Vera recht op die mevrouw (in het wit!) met kind afstieren, en net op het moment dat ik adem haal om heeeeel hard "Veraaaaaaaaaaaaaa" terug te roepen, zie ik haar afbuigen, het water in gaan, en die mensen verder straal negeren. Pfoeeeeee :smile:
Ze heeft verder nog wat met Saar en de bal lopen spetteren, die mensen nog steeds pal langs de waterkant op ik denk 1.5 meter afstand, en al die tijd die mensen geen blik waardig gekeurd.
Ik kreeg zelfs nog een vriendelijke glimlach van mevrouw en een knikje toen de honden op mijn roepen ook weer terugkwamen. Nou ja, Vera dan, Saar was nog evennn bezig om te kijken of er verderop nog meer brood lag, maar kwam daarna toch ook aanscheuren.

Soms moet je gewoon even mazzel hebben :mrgreen: :smile:
Afbeelding
doggy

Re: Soms moet je mazzel hebben.

Ongelezen bericht door doggy »

Wat vonden die mensen ervan?
Moesten ze ook lachen ?
Moos
Zeer actief

doggy schreef:Wat vonden die mensen ervan?
Moesten ze ook lachen ?
Ik kreeg zelfs nog een vriendelijke glimlach van mevrouw en een knikje toen de honden op mijn roepen ook weer terugkwamen.
Afbeelding
Nuran Gino
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

Toch prettig dat Vera de mensen geen blik waardig gunde, en gewoon lekker ging plonzen.
Ook wel fijn dat die menen niet meteen als gekken lopen te gillen, zo van haal die honden weg! :mrgreen:
Gelukkig heb je ook nog mensen die zich niet druk maken als ze wat vies/nat worden,
.
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Hahaha, zoals ik weleens lees over Saar en Vera lijkt me dit helemaal geen actie voor Saar :F:
Ik denk dat de mevrouw het best vermakelijk vond, en het kindje ook :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nuran Gino schreef: Gelukkig heb je ook nog mensen die zich niet druk maken als ze wat vies/nat worden,
.
Nee, maar ho, dat was dus nou net de mazzel :mrgreen: :cheer: Omdat zelfs Vera die mensen straal negeerde konden de honden in het water spelen zonder dat die mensen er last van hadden, laat staan nat werden :wink: Nou ja, het brood voor de eendjes dat in het water lag was op, maar goed, dat valt niet echt onder 'overlast' haha.
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Moos schreef:
doggy schreef:Wat vonden die mensen ervan?
Moesten ze ook lachen ?
Ik kreeg zelfs nog een vriendelijke glimlach van mevrouw en een knikje toen de honden op mijn roepen ook weer terugkwamen.
Dat kreeg iemand anders ook eens hier in het park, ik stond verderop, en dat was dezelfde situatie als deze.
Alleen was dit een meneer.
Die glimlachte ook, maar daarna werd hij alsnog boos.

Vandaar mijn vraag.
Moos
Zeer actief

doggy schreef:
Dat kreeg iemand anders ook eens hier in het park, ik stond verderop, en dat was dezelfde situatie als deze.
Alleen was dit een meneer.
Die glimlachte ook, maar daarna werd hij alsnog boos.

Vandaar mijn vraag.
Dan had ik dat er toch wel bijgezegd? En bovendien was het dan geen mazzel meer hebben :mrgreen:
Maar die mevrouw had niks om boos over te worden omdat Vera dus wonder boven wonder straal negeerde. Dat was nou net de mazzel. Pffffffff :roll: :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Pablo schreef:Hahaha, zoals ik weleens lees over Saar en Vera lijkt me dit helemaal geen actie voor Saar :F:
Ik denk dat de mevrouw het best vermakelijk vond, en het kindje ook :mrgreen:
Saar is dolll op eten. Dus als er ergens vreten te halen valt is ze er als de kippen bij :mrgreen:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mooi verhaal :ok: :ok:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Inderdaad leuke mazzel dit! :D
Zag Vera en Saar al met hun vieze vachtjes over de vrouw met witte kleren heengaan hahahaha! :smile2:
Of ze dan nog zou glimlachen..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”