Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe lang kan een hond met deze temperatuur in de auto?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

hoe lang kan een hond met deze temperatuur in de auto?

Ongelezen bericht door xSuzannex »

en dan heb ik het over een stilstaande auto, in de schaduw.
toen ik cas aan het uitlaten was zag ik al het busje van de uitlaatservice die hier in de flat woont voorbij rijden richting huis. eenmaal thuis zag ik dat er honden achterin zaten, niet haar eigen honden die er meestal in zitten. ik dacht dat ze even boven was om haar eigen honden op te halen om daarna weg te rijden
45 a 60 minuten later moest ik even gauw weg, nog steeds zaten die honden achterin, ramen ondertussen volledig beslagen.
ik zou hooguit een kwartiertje weg zijn en had me al voorgenomen om bij thuiskomst te kijken of ik haar huis kon vinden, en zo niet even de politie te bellen zodat ze het huisnummer konden doorgeven.
ik vind het al van de zotte dat je andermans honden zolang in een auto laat zitten, en dan ook nog met deze temperatuur en midden op de dag.
maar hoe lang kunnen honden dit vol houden? valt het allemaal wel mee als de auto in de schaduw staat? of kan ik beter volgende keer direct iets proberen te doen als ik weet dat ze er al minimaal een half uur inzitten?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: hoe lang kan een hond met deze temperatuur in de auto?

Ongelezen bericht door marian* »

In een afgesloten auto zonder airco houden ze het niet lang uit hoor.Wie weet heeft deze bus airco?Maar dan nog,als de ramen beslagen raken krijgen ze te weinig zuurstof volgens mij.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Hangt denk ik af van de temperatuur in de schaduw, hoeveel honden erin zitten, hoe groot de auto is, hoeveel de ramen open staan etc. Persoonlijk vindt ik een uur wel erg lang, zelfs met minder hoge temperaturen is dat al lang.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik vind het niet meevallen. Laten we zeggen dat als het langer is dan 15 minuten, dan begint het wel zielig en gevaarlijk te worden.

Sterkter nog, ik heb ooit de politie gebeld omdat een rottweiler al 45 minuten in een gesloten auto zat en het beest hijgde zich de longen uit het lijf. Met goedkeuring van de politie een ruit ingetikt en de hond eruit gehaald.

Baasjes kregen een boete (terecht!), auto kapot, en de hond hoefde ze toch niet meer :sst:
:pop:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik laat mijn honden nog geen minuut alleen in de auto met deze temperaturen, ook niet in de schaduw met het raampje open.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik zou mooi de politie bellen...die honden horen niet zolang in een auto met deze temperaturen... of er moet stand airco inzitten dan is het wel goed tedoen.
Wat een slechte uitlaatservice trouwens denk je dat ze lekker met je honden ana het lopen zijn dan zitten ze gewoon in en stilstaande hete auto.
Als ik jouw was zou ik haar zeker aanspreken hierop vind het niet normaal :devil:
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Ik zou haar er toch ook zeer zeker op aanspreken... er zal toch maar je eigen hond in die auto zitten die je meegeeft om uit gelaten te worden... :hmmm: met deze tempraturen moet je helemaal geen hond in de auto laten zitten...
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Mijn honden blijven geen seconde alleen in de auto met deze temperaturen. Ook al staat de auto in de schaduw en is de auto nog koel door de airco.
Ik had allang de politie gebeld als ik zoiets zou zien.
ingrid2112
Zeer actief

Ongelezen bericht door ingrid2112 »

Veels te lang, zou ook in ieder geval wat doen. Sneu hoor.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Volgens mij is het zelfs zo dat een ieder verplicht is om hulpbehoevende dieren de nodige zorg te verlenen. Hoef je niet eens eerst de politie te bellen. Daar valt dit ook onder. Je mag dus, onee, je bent zelfs verplicht om een ruitje in te tikken. In art. 36.2 van de Gezondheids en Welzijnswet voor Dieren staat het. Althans, niet exact met die woorden maar het komt er wel op neer.
marian*
Erelid
Contacteer:

xSuzannex schreef:zag ik al het busje van de uitlaatservice die hier in de flat woont voorbij rijden richting huis. eenmaal thuis zag ik dat er honden achterin zaten, niet haar eigen honden die er meestal in zitten.
45 a 60 minuten later moest ik even gauw weg, nog steeds zaten die honden achterin
Fijne uitlaatservice trouwens :ok:
Zo een zou ik met naam en toenaam bekend maken in de omgeving.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Weer een reden om mijn honden aan niemand mee te geven.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Denk je dat je hond fijn uitgelaten wordt. Ik zou eens anti-mondopmondreclame gaan doen.
Dit hoort echt niet.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Als je het niet erg vind, ga ik het antwoord op je vraag niet zelf uitproberen. Ik heb geen idee hoeveel minuten "ze het volhouden", maar 5 minuten vind ik al te lang. En een kwartier vind ik veeeeeeeeeeeel te lang.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Is dat toevallig die nieuwe uitlaatservice in U., met al die vacatures voor nieuwe medewerkers uit het studentenleven van de diergeneeskundige faculteit?
Dit had ik echt niet moeten zien trouwens. Zou er in elk geval meteen melding van maken en een ruitje inslaan. Mijn honden zitten met deze temperaturen alleen tijdens de rit in de auto met alles open. Daarna is het meteen eruit of naast de auto wachten.
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Ik heb 1 keer mijn honden voor 10 minuten in de auto moeten laten wat ik al heel erg vond. Ik heb toen ramen en achterklep open gezet in een koele parkeergarage( gezien mijn honden komt er dan toch echt niemand in mijn auto hoor) Maar voor mijn gevoel was dat al te lang en vanaf die tijd zorg ik ook dat ik die situaties niet meer tegen kom en ze dus niet in de auto hoeft te laten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

En maar denken als baasje dat je hond fijn wordt uitgelaten :?
Schandalig dit :boos:
Laatst gewijzigd door ranetje op 25 jun 2009 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

EEn airco draait allen als de motor draait,anders staat hij gewoon uit.
En een ruitje intikken met een paar honden erin?En dan?
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

yvonne dl schreef:EEn airco draait allen als de motor draait,anders staat hij gewoon uit.
En een ruitje intikken met een paar honden erin?En dan?
Mmmm...ruiten aan de voorkanten niet? Neem aan dat de honden vast zitten in kennels of vastgezet aan in elk geval een riem? Checken of ze niet in nood verkeren?
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Het zou fijn zijn als er een soort BOVAG komt voor hondenuitlaatdiensten. Met een gedragscode waar ze zich aan te houden hebben en een tuchtcommissie. Of dat al die eenlingen in dienst komen bij een overkoepelend bedrijf of zo. Dat ze zich te verantwoorden hebben.

Ik heb voor Christo een beginnende hus gebruikt, en ben met die man gestopt omdat ik geen vertrouwen meer in hem had. En andere hussen durfden het weer niet aan met een dobermann :roll: maar nog steeds zou ik een goede hus een uitkomst vinden. Zonde voor al die honden die zich nu thuis het schompes vervelen dat er zoveel kaf tussen het koren zit.

@TS: ik zou de neiging krijgen om foto's op te hangen van het busje van de uitlaatdienst (naam & logo 'onherkenbaar' gemaakt) en het verhaal erbij.

Honden in een heet busje laten zitten tot de ruiten beslagen zijn, en waarom? Om lekker op je achterwerk in een koele zitkamer uitgebreid een bakkie leut te nuttigen? Walgelijk.

Misschien dat de politie er oren naar heeft, en dat zij er iets aan willen doen. De ophaaltijden zouden toch redelijk voorspelbaar moeten zijn?
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

das veels te lang, een zelfs met airco hoor.
Als ik nog geen kwartier met beide honden in de auto zit hebben ze het met de airco aan al vrij warm.
Met deze temperaturen moet je een hond niet alleen in de auto laten.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Tamara. schreef:Mijn honden blijven geen seconde alleen in de auto met deze temperaturen. Ook al staat de auto in de schaduw en is de auto nog koel door de airco.
Ik had allang de politie gebeld als ik zoiets zou zien.
Idem :ok:
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

dat is duidelijk, veel te lang en volgende keer ga ik direct ingrijpen.

om deze mevrouw en haar uitlaatservice gelijk af te vallen vind ik een beetje lastig. ik weet niet waarom het zolang duurde voor ze weer verder ging.
haar hondje is vd week vergiftigd, kantje boord, eergisteren was hij weer thuis gekomen. misschien kwam ze vanmiddag boven om ze op te halen en was er daar iets aan de hand ofzo.
maar aan de andere kant, haar eigen honden zitten ook regelmatig minstens een uur in de auto, niet met deze temperatuur hoor.
er zaten meerdere honden in, misschien aan de lijn maar zeker weten niet in een kennel, zag iig iets van een witte (zwitserse?) herder en een iets kleiner hondje.

@sandrah, nee dat is deze niet, ze woont in zeist, en werkt in zeist, odijk, bunnik etc. alles in haar eentje
Max2
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bernersennen

Ongelezen bericht door Max2 »

Hier is geen excuus voor hoor! De honden hadden in coma kunnen raken om vervolgens te sterven. Met deze temperaturen rijd ik al liever niet eens maar als het moet dan zo kort mogelijk en mag hij nog weleens eerst een duik in het water nemen van mij.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik bel de dierenambulance, tik een ruit in en bel de politie precies in die volgorde.... :S: :boos:

Geen enkel excuus voor om honden met deze temperaturen 1 uur in de auto te laten, en dat voor een uitlaatservice, zou je hond maar zijn die in die auto zit... :boos:
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Ga zelf maar met de warmte en je hond een poosje in de auto zitten, voel je het wel.

Ik haal ook al mensen van de fiets af nu, die opeens bedenken dat het zo leuk is om hun hond te gaan fietsen vanwege het mooie weer.....
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Max tien min, als het echt nodig is, in de schaduw en met de ramen open. Maar ik vermijd het zoveel mogelijk eigenlijk.

Waarom zou je niet mogen fietsen?
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Es schreef:Ga zelf maar met de warmte en je hond een poosje in de auto zitten, voel je het wel.

Ik haal ook al mensen van de fiets af nu, die opeens bedenken dat het zo leuk is om hun hond te gaan fietsen vanwege het mooie weer.....
Omdat de temperatuur te hoog is nu. Een hond koelt af via de kussentjes onder de poeten, dat gaat een beetje moeilijk als de ondergrond zo warm/heet is.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

In de auto moet je nu natuurlijk geen honden achterlaten, al helemaal niet met een raampje dicht en langer dan 5 minuten.

Maar verder is het toch nog niet zo bloedheet? Ik doe nog helemaal geen aanpassingen voor mijn honden met deze temperatuur.
Ik loop gewoon 's middags 1 of 1,5 uur. Weliswaar in de buurt van water, maar dat doe ik eigenlijk altijd al.
Gaat het richting 30 graden, dan wordt er 's middags niet meer zo lang gewandeld, maar met pakweg 24 of 25 graden lijkt mij er nog weinig aan de hand :denken:
Of je moet natuurlijk een hond hebben die wel bijzonder slecht tegen de warmte kan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Contacteer:

Caro. schreef:In de auto moet je nu natuurlijk geen honden achterlaten, al helemaal niet met een raampje dicht en langer dan 5 minuten.

Maar verder is het toch nog niet zo bloedheet?
Vandaag is het een stuk koeler,maar ik denk dat het gisteren toch heel dik 25 graden was :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”