ranetje schreef:Een ander die je bezig zag heeft misschien wel gedacht dat het zielig was dat jouw pup zo veel
moest 
haha dat zal best wel gebeurd zijn, alhoewel ik het meeste gewoon thuis deed.
Buiten de deur was meer voor het leren kennen van de wijde wereld, maar dat deden we ook samen en soms ook met behulp van de clicker.
Ze hebben me wel voor gek verklaard als ik met m'n pup tussen mn benen op het gras of op de stoep zat om naar het verkeer te kijken, maar hij vond verkeer eng en wende er heel gauw aan op deze manier.
Ik ben niet zo van het dwingen als het ook op een andere manier kan.
Hij mocht van mij ook niet spelen met onbekende honden, ik had er nog drie thuis en verder ging ie mee naar de club, dus honden zag ie genoeg en ik wist welke honden betrouwbaar waren en welke niet.
Dus ik was toch al vreemd in de ogen van de meeste hondenbezitters die ik zo in de buurt tegen kwam
Ik oefende, toen ie wat ouder was maar overduidelijk nog steeds erg jong soms wel dingetjes met hem op het speelveldje achter ons huis.Dat werd nauwelijks gebruikt en was best groot.
Dr hebben best vaak mensen staan kijken maar dat waren vaak herder liefhebbers en die hadden dan een grote glimlach op hun gezicht vanwege Jan zn enthousiasme.
Ach, iedereen doet dingen op zn eigen manier denk ik en daar is niks mis mee, zolang het past bij de pup of de hond in kwestie.
Het is ook moeilijker als het je eerste hondje is, dan lees/hoor je hier dit en daar weer dat en weet nog niet dat de waarheid gewoon ergens in het midden ligt.
Andere mensen maken je dan ook vaak gek met hun 'oh kan ie dat nog niet eens, nou die van mij kan al.......' vul dat zelf maar in.
Net als met kinderen, die moeten ook het liefst met 4 maanden al kruipen, met 9 maanden lopen en met 10 maanden zindelijk zijn en als die van jou daar wat langer over doen ben jij een slechte moeder of je hebt een dom kind...