Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe lang kan een hond met deze temperatuur in de auto?
Moderator: moderatorteam
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Re: hoe lang kan een hond met deze temperatuur in de auto?
Ik zou Jagger nog geen minuut alleen laten dan.
Wat die mevrouw ook voor reden gehad heeft, ik vind dit schandalig.
Wat die mevrouw ook voor reden gehad heeft, ik vind dit schandalig.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gister was het warmer, maar ik heb gewoon met de honden in de open polder gelopen. Er was genoeg wind en ook zijn daar natuurlijk slootjes.marian* schreef:Vandaag is het een stuk koeler,maar ik denk dat het gisteren toch heel dik 25 graden wasCaro. schreef:In de auto moet je nu natuurlijk geen honden achterlaten, al helemaal niet met een raampje dicht en langer dan 5 minuten.
Maar verder is het toch nog niet zo bloedheet?
Alhoewel ik aan Kaya weinig gemerkt heb dat ze last van de hitte had en die heeft er toch vrij snel last van.
In ieder geval vind ik het voor gezonde honden nog niet nodig om aanpassingen te doen. Behalve dat je uiteraard niet je hond die dit niet gewend is, nu ineens een uur naast de fiets moet gaan laten lopen. Dat is altijd stom.
Als het bloedheet wordt, dan ligt hier de koelhalsband klaar voor Kaya, die ik dit jaar toch maar voor alle zekerheid heb gekocht (ze wordt ook een dagje ouder natuurlijk en kan ook niet bijzonder goed tegen warmte).
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ja, dat vind ik erg ja. Op een aantal verschillende punten zelfsMartijn schreef:Vind je het erg als ik concludeer dat je niet zo zuinig op je hond bent als je hem met een betaalde groepsgewijze service meegeeft?

- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik vind een berg honden een uur in een auto zonder deze temperaturen al niet kunnen. Ik gluur altijd in de uitlaatservice busjes die in het losloopgebied geparkeerd staan om te kijken naar de indeling van zo'n auto. Maar 9 van de 10 keer is het een gewoon busje met een tussenschot in het midden en daar zitten de honden los in. Ik hoor ook wel eens een hoop gebrul (vand e uitlaatservicemeneer), geblaf en gejank als er een paar honden met elkaar op de vuist gaan. Dus een uur, en dan nog zonder toezicht, lijkt me zowiezo niet verantwoord.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hangt heel erg van de reden af MartijnMartijn schreef:Vind je het erg als ik concludeer dat je niet zo zuinig op je hond bent als je hem met een betaalde groepsgewijze service meegeeft?ranetje schreef:En maar denken als baasje dat je hond fijn wordt uitgelaten
Hoe kun je nu niet weten dat je hond dan met dit weer in die bus zit? Hij gaat toch altijd met die bus? Je weet toch dat het warm buiten is?
Als iemand zijn been breekt en de hond kan eens een keer mee met de uitlaatservice kan ik me daar best wat bij voorstellen.
Natuurlijk weet je dat de hond in een bus zit, maar doorgaans dient dat ding toch te rijden om de honden naar een bos te brengen.
De ventilatie lijkt me dan toch iets beter dan wanneer hij een uur stilstaat?
- Paddle
- Zeer actief
Als ik mijn gewoonlijke fietstocht doe loopt mijn hond op het (niet zo hete) gras de meeste tijd en ze kan in de helft wat plonzen als ze wilt om af te koelen. Ik zie niet in wat er daar mis mee is en ik zou het eigenlijk helemaal niet kunnen waarderen mocht iemand me van de fiets halen omdat ze denken dat ik mijn hond niet goed behandel. Dat bepaal ik zelf wel...thom schreef:Omdat de temperatuur te hoog is nu. Een hond koelt af via de kussentjes onder de poeten, dat gaat een beetje moeilijk als de ondergrond zo warm/heet is.Es schreef:Ga zelf maar met de warmte en je hond een poosje in de auto zitten, voel je het wel.
Ik haal ook al mensen van de fiets af nu, die opeens bedenken dat het zo leuk is om hun hond te gaan fietsen vanwege het mooie weer.....

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
als de auto dicht zat, nee dat kan niet in mijn ogen zonder enige koeling. Zeker niet met meerdere honden.
Staat de auto open (neem aan dat het een bus is met zoveel honden) dan maakt het niet zoveel uit.
Ik ben gisteren ook gewoon met de auto naar trainen gegaan (dus ruim 2 uur rijden om een uur of half 4 's middags files niet meegerekend) maar rijdend heb ik de ventilator aan en ze hijgen dan niet eens (ik kan ze zien).
Gisteravond gewoon getraint... ook niets te warm.. lekker afkoelen in de sloot erna, auto open hondjes lekker laten liggen... ik denk dat het hier in huis en in de kennel buiten op dit moment warmer is dan bij mij in de open auto.
Staat de auto open (neem aan dat het een bus is met zoveel honden) dan maakt het niet zoveel uit.
Ik ben gisteren ook gewoon met de auto naar trainen gegaan (dus ruim 2 uur rijden om een uur of half 4 's middags files niet meegerekend) maar rijdend heb ik de ventilator aan en ze hijgen dan niet eens (ik kan ze zien).
Gisteravond gewoon getraint... ook niets te warm.. lekker afkoelen in de sloot erna, auto open hondjes lekker laten liggen... ik denk dat het hier in huis en in de kennel buiten op dit moment warmer is dan bij mij in de open auto.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
hier is het vandaag trouwens best aardig warmer dan gisteren,en ik heb net ook een oude taart van haar fiets laten afstappen omdat de (dikke) Labrador naast haar zowat met een blauwe tong rond rende 

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
uiteraard, als je mensen vriendelijk toespreekt dan wil dat wel eens helpen. Plus wat uitleg erbij. Ze gaf ook eerlijk toe dat ze er niet bij stil had gestaan. Ze gaan iedere vrijdagmiddag fietsen, reuze leuk natuurlijk, maar niet bij 30 graden.Martijn schreef:En dat deed taart toen ook braaf?pooh schreef:hier is het vandaag trouwens best aardig warmer dan gisteren,en ik heb net ook een oude taart van haar fiets laten afstappen omdat de (dikke) Labrador naast haar zowat met een blauwe tong rond rende
Aardig als ik ben heb ik ook meteen uitgelegd waar een zwemvijvertje voor de honden in de buurt is en dat ik erop gokte dat haar Labje het daar ook wel leuk zou vinden

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat is wel iets anders dan aan de lijn of de springer naast de fiets over het hete asfalt, hoorPaddle schreef:Als ik mijn gewoonlijke fietstocht doe loopt mijn hond op het (niet zo hete) gras de meeste tijd en ze kan in de helft wat plonzen als ze wilt om af te koelen.
Jouw hond loopt dus los.
Ik zie hier honden naast de fiets aan de lijn, lekker hard fietsen zodat ie moet galopperen en dan heerlijk de paden tussen de velden door (aan de lijn), dan wordt ie lekker moe
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Mijn honden zitten best regelmatig even in de stilstaande auto (flinke bus waar ze een eigen plek hebben, incl. mand ) maar nooit als het warm is, ook niet op een schaduwplek. Ik vind hyperthermie echt doodeng, het kan zo ontzettend snel gaan.
Verder pas ik ook nog helemaal niets aan tijdens deze zomerdagen. Doe gewoon de dagelijkse wandelingen (oké, niet om 12 uur 's middags als de zon op haar hoogste punt staat) en de honden liggen ook gewoon in de tuin in de zon. Het water zoeken we altijd al op en fietsen doen we sowieso altijd pas 's avonds laat. Lekker in de schemering met alle avondgeluiden om ons heen...
Verder pas ik ook nog helemaal niets aan tijdens deze zomerdagen. Doe gewoon de dagelijkse wandelingen (oké, niet om 12 uur 's middags als de zon op haar hoogste punt staat) en de honden liggen ook gewoon in de tuin in de zon. Het water zoeken we altijd al op en fietsen doen we sowieso altijd pas 's avonds laat. Lekker in de schemering met alle avondgeluiden om ons heen...
- daan!
- Zeer actief
weer zo'n lekker uitlaatservice dingetje.....
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik naar stal ga, neem ik de honden mee. Ik laat ze dan eerst uit, op stal staan ze in de auto met de achterdeuren open, en nadat ik klaar ben met mn paard, gaan ze weer uit.
Gaat prima zo.
Maar als ik bijv op de terugweg in de file kom te staan, vooor een open brug of zo, zet ik ook de motor af, achterdeuren open en ga ik bij de honden zitten tot de brug weer beneden is.
Ik neem zo min mogelijk risico...
Maar uitlaatservices...wat ik er van zie is niet best...
Gaat prima zo.
Maar als ik bijv op de terugweg in de file kom te staan, vooor een open brug of zo, zet ik ook de motor af, achterdeuren open en ga ik bij de honden zitten tot de brug weer beneden is.
Ik neem zo min mogelijk risico...
Maar uitlaatservices...wat ik er van zie is niet best...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Wauw als ik die verhalen zo lees...hebben we het hier goed !
Honden gaan met niemand mee...heb mijn kantoor thuis.
Tussen 11 en 19 u liggen de honden ergens op een koude vloer...in die hitte hebben ze geen zin om buiten te gaan.
Ze verlaten de ranch bijna nooit...tenzij om naar de DA te gaan...
AL de rest vinden ze hier...ruimte, water, speelvriendjes, lieve&consequente baas
Leuk om te lezen...zo beseffen we ons geluk des te meer .... Bedankt
Honden gaan met niemand mee...heb mijn kantoor thuis.
Tussen 11 en 19 u liggen de honden ergens op een koude vloer...in die hitte hebben ze geen zin om buiten te gaan.
Ze verlaten de ranch bijna nooit...tenzij om naar de DA te gaan...
AL de rest vinden ze hier...ruimte, water, speelvriendjes, lieve&consequente baas
Leuk om te lezen...zo beseffen we ons geluk des te meer .... Bedankt
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ik had ook al lang de politie gebeld, na 5 minuten al. Met deze temperaturen kun en mag je geen honden in een stilstaande auto laten staan!
Ze kunnen direct doodvallen doordat de witte bloedcellen gaan verkleven en er trombose ontstaat.
Politie bellen, dan wordt er een ruit ingetikt *beter niet zelf doen krijg je maar gedoe van* en ze krijgen een flinke bekeuring.
Overigens goed te lezen dat je zelf ook een ruit mag intikken als je zoiets ziet, zou dat graag doen. Misschien soms nog iets te vroeg ipv iets te laat :lol:
Mensen staan er vaak helemaal niet bij stil.
Fietsen met de hond AAN de fiets mag en kan tot 20 graden heb ik gehoord.
Mijn hond gaat los, in het bos en dan laat ik hem wel even lopen. Let goed op, heb water mee etc.
Zwemmen is ook van belang...
Ik ga nu vooral of ´s morgens ´s avonds of het bos in of naar het water. Bo heeft het echt bloodyhot.
Ze kunnen direct doodvallen doordat de witte bloedcellen gaan verkleven en er trombose ontstaat.
Politie bellen, dan wordt er een ruit ingetikt *beter niet zelf doen krijg je maar gedoe van* en ze krijgen een flinke bekeuring.
Overigens goed te lezen dat je zelf ook een ruit mag intikken als je zoiets ziet, zou dat graag doen. Misschien soms nog iets te vroeg ipv iets te laat :lol:
Mensen staan er vaak helemaal niet bij stil.
Fietsen met de hond AAN de fiets mag en kan tot 20 graden heb ik gehoord.
Mijn hond gaat los, in het bos en dan laat ik hem wel even lopen. Let goed op, heb water mee etc.
Zwemmen is ook van belang...
Ik ga nu vooral of ´s morgens ´s avonds of het bos in of naar het water. Bo heeft het echt bloodyhot.
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 27 jun 2009 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Malinois een auto koelt toch doordat je rijd met open ramen?
Of heb je het over een wijd openstaande auto met deuren open etc?
Een raam of twee ramen open maakt een stilstaande auto nog steeds een vreselijk heet ding.
Of heb je het over een wijd openstaande auto met deuren open etc?
Een raam of twee ramen open maakt een stilstaande auto nog steeds een vreselijk heet ding.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
AnneMarie schreef: Als dit van de diergeneeskundige faculteit is dan weet ik helemaal niet![]()
wat ik moet denken.
Hoe kom je daar nu bij?Het is een busje van een uitlaatservice.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
AnneMarie
- Zeer actief
Marian, vergissing, de faculteit stond genoemd, maar dat was voor vacatures en misschien helemaal niet deze uitlaatdienst
Zo krijg je dus heeeeeeeeeeeeeeeeel foute roddels SORRY fout.
Ik dacht al niet dat dit kon.
Dierenartsen zijn erg voorzichtig als het gaat om warmte en honden. Mensen zijn vaak veel te onbenullig daarmee. je kunt niet voorzichtig genoeg zijn....
Zo krijg je dus heeeeeeeeeeeeeeeeel foute roddels SORRY fout.
Ik dacht al niet dat dit kon.
Dierenartsen zijn erg voorzichtig als het gaat om warmte en honden. Mensen zijn vaak veel te onbenullig daarmee. je kunt niet voorzichtig genoeg zijn....
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Contacteer:
Advies is toch echt niet te fietsen als het warmer dan 20 graden is. En als ik iemand met deze warme temp. zie fietsen, liefst nog in galop zeg ik daar echt wat van hoor, soms gaan ze namelijk alleen met mooi weer fietsen, vinden ze zelf zo lekker...
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dat advies komt van dierenartsen/kynologenvereniging, kenners. Op asfalt naast de fiets dus.
Als je de hond los laat en je zit zelf op de fiets is het wat anders.
Overigens ken ik weinig honden die het leuk vinden om naast de fiets te lopen...ze raken hun energie kwijt, ja, misschien zijn er uitzonderingen, maar rennen en spelen is voor een hond volgens mij veel leuker/hondvriendelijker/prettiger
Als je de hond los laat en je zit zelf op de fiets is het wat anders.
Overigens ken ik weinig honden die het leuk vinden om naast de fiets te lopen...ze raken hun energie kwijt, ja, misschien zijn er uitzonderingen, maar rennen en spelen is voor een hond volgens mij veel leuker/hondvriendelijker/prettiger
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Contacteer:
Zo zielig,ik laat ze met zulk weer nooit in de auto zitten,als die stil staat bedoel ik,lange ritten vermijd ik dan ook zowiezo.

- Moos
- Zeer actief
Vera vindt het hardstikke leuk naast de fiets hoorAnneMarie schreef:
Met dit weer fiets ik niet met haar, maar dat is omdat ze hier nergens los kan naast de fiets. Aangelijnd naast de fiets met warm weer, tenzij het om een paar minuten gaat, lijkt me niet erg goed. Ik fiets overigens nu ook nooit langer nog dan een minuut of 15 met haar. Officieel ben ik aan het opbouwen, maar eigenlijk komt het er steeds op neer dat ik bij die 15 min blijf hangen
Los naast de fiets zou ze helemaal onwijs gaaf vinden weet ik zeker, maar goed, dat kan hier dus nergens helaas.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
AnneMarie schreef:Overigens ken ik weinig honden die het leuk vinden om naast de fiets te lopen...ze raken hun energie kwijt, ja, misschien zijn er uitzonderingen, maar rennen en spelen is voor een hond volgens mij veel leuker/hondvriendelijker/prettiger
De dwergteckel van mijn zus werd helemaal gek zodra hij door had dat hij aan de fiets mee mocht lopen
Een Dwergteckel.Aan de fiets.En zodra hij zijn mandje in moest(om uit te rusten op langere tochten) werd hij chagrijnig.

- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Contacteer:
Passen we even op met generaliseren? Niet alle uitlaatdiensten zijn slecht .... en niet alle mensen die gebruik maken van een (goede) uitlaatservice zijn slecht (Daar reken ik mezelf toe namelijk).
-
AnneMarie
- Zeer actief
Okay, mooi dat er honden zijn die dat leuk vinden.
Inge O, je kunt dat zien aan een hond. Aan de staartstand, oa. Ik kan wel zien of een hond blij is of niet....
Het is ook net wat een hond gewend is, wat ie kent... Honden die de hele dag in huis zitten zijn al blij met een stoepwandeling aan de riem.
Mijn hond, en die van vrienden van mij, reageren duidelijk heel anders, blijer, vrolijker, actiever, als ze los kunnen en hun eigen gang kunnen en mogen gaan. Die rennen wel mee naast de fiets, omdat ze dan méé mogen maar daar is ook echt alles mee gezegd.
Maar ja, ik heb hier ook een prachtige omgeving en een hond die veel gewend is los te lopen etc.
Een goei hondenleven heeft

Inge O, je kunt dat zien aan een hond. Aan de staartstand, oa. Ik kan wel zien of een hond blij is of niet....
Het is ook net wat een hond gewend is, wat ie kent... Honden die de hele dag in huis zitten zijn al blij met een stoepwandeling aan de riem.
Mijn hond, en die van vrienden van mij, reageren duidelijk heel anders, blijer, vrolijker, actiever, als ze los kunnen en hun eigen gang kunnen en mogen gaan. Die rennen wel mee naast de fiets, omdat ze dan méé mogen maar daar is ook echt alles mee gezegd.
Maar ja, ik heb hier ook een prachtige omgeving en een hond die veel gewend is los te lopen etc.
Een goei hondenleven heeft
- Moos
- Zeer actief
Ja, want die van mij komt natuurlijk nooit los, laat staan dat ze haar eigen gang mag gaan en zwemmen enzo. Dus als ze dan mee mag naast de fiets is ze blij met dat kleine beetje aandacht en beweging dat ze krijgtAnneMarie schreef:Okay, mooi dat er honden zijn die dat leuk vinden.
Een goei hondenleven heeft![]()
![]()
En ach die arme Saartje zit dan in het fietsmandje, dus die loopt soms dagen gewoon helemaal niet. Laat staan los, toe zeg, het blijft geen feest

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Mijn honden kunnen mij prima duidelijk maken wat ze leuk en minder leuk vinden en Gina noch Gianni had een hekel aan naast de fiets lopen, sterker nog ze genoten ervan.AnneMarie schreef:Overigens ken ik weinig honden die het leuk vinden om naast de fiets te lopen...ze raken hun energie kwijt, ja, misschien zijn er uitzonderingen, maar rennen en spelen is voor een hond volgens mij veel leuker/hondvriendelijker/prettiger
Trouwens wat denk je dat ze doen naast de fiets dan? kruipen?
Maar ben blij dat jij denkt dat alleen jouw honden en die van je vrienden een fijn hondenleven hebben en de honden die naast de fiets mee mogen eigenlijk maar zielige beestjes zijn
Ook fijn dat jij kunt zien of een hond blij is en dat je er even bij vertelt hoe je dat ziet, denk idd dat dat vooral voor Inge maar ook een hoop anderen hier een opzienbarend nieuwtje is
Allemachtig...wat een verstand
*typo

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Moos schreef:Ja, want die van mij komt natuurlijk nooit los, laat staan dat ze haar eigen gang mag gaan en zwemmen enzo. Dus als ze dan mee mag naast de fiets is ze blij met dat kleine beetje aandacht en beweging dat ze krijgtAnneMarie schreef:Okay, mooi dat er honden zijn die dat leuk vinden.
Een goei hondenleven heeft![]()
![]()
![]()
En ach die arme Saartje zit dan in het fietsmandje, dus die loopt soms dagen gewoon helemaal niet. Laat staan los, toe zeg, het blijft geen feest
Beau liep alleen mee naast de fiets omdat hij bang was om mij kwijt te raken, iedere dag tien minuten, de rest van de dag mocht hij alleen naar buiten om te plassen
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Moos
- Zeer actief
Ja, kijk dan moeten ze wel lollig doen naast de fiets natuurlijkTiny schreef:
![]()
Beau liep alleen mee naast de fiets omdat hij bang was om mij kwijt te raken, iedere dag tien minuten, de rest van de dag mocht hij alleen naar buiten om te plassen
Deze 'fiets-discussie' doet me trouwens denken aan toen ik een week of 2 geleden met Vera aan het fietsen was, Saar dus in het mandje. We gingen goed, we gingen lekker, totdat er een mevrouw me achterop kwam die opeens begon te schreeuwen "Hallo??!!!, joehooee?? Hallo!!!
Vera dus in de remmen, kwispelend achterom kijken, ik kletter bijna van mijn fiets....Komt die mevrouw langs ons gefietst, brede glimlach op d'r gezicht "ja, ik denk ik waarschuw even dat ik erlangs kom, want dat is natuurlijk niet niks zo fietsen met twee honden
Eh nou mevrouw, dank u wel hoor

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Moos schreef:En ach die arme Saartje zit dan in het fietsmandje, dus die loopt soms dagen gewoon helemaal niet. Laat staan los, toe zeg, het blijft geen feest
Ja maar ja maar,Saar is ook maar een klein hondje!Als je haar dan ook nog eens zomaar los laat lopen verslijten haar pootjes veel te hard!
Kan niet hoor