Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe lang kan een hond met deze temperatuur in de auto?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: hoe lang kan een hond met deze temperatuur in de auto?

Ongelezen bericht door marian* »

poembaa schreef:Passen we even op met generaliseren?

Klopt,er zijn ook echt wel goede.Maar de verkeerde verbruien het voor de goede.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

AnneMarie schreef:Inge O, je kunt dat zien aan een hond. Aan de staartstand, oa. Ik kan wel zien of een hond blij is of niet....
Kijk even naar Inge's profiel,zou ik zeggen :mrgreen:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

AnneMarie schreef:Okay, mooi dat er honden zijn die dat leuk vinden.

Inge O, je kunt dat zien aan een hond. Aan de staartstand, oa. Ik kan wel zien of een hond blij is of niet....

Het is ook net wat een hond gewend is, wat ie kent... Honden die de hele dag in huis zitten zijn al blij met een stoepwandeling aan de riem.
Mijn hond, en die van vrienden van mij, reageren duidelijk heel anders, blijer, vrolijker, actiever, als ze los kunnen en hun eigen gang kunnen en mogen gaan. Die rennen wel mee naast de fiets, omdat ze dan méé mogen maar daar is ook echt alles mee gezegd.

Maar ja, ik heb hier ook een prachtige omgeving en een hond die veel gewend is los te lopen etc.
Een goei hondenleven heeft :mrgreen: :cheer: :W:
Dan hebben mijn honden het nog beter.
Die lopen bijna altijd los, ZELFS als ik met ze ga fietsen :lekkerpuh: :E: .

Ik ga regelmatig met ze fietsen. Ruim een uur meestal en daarvan zitten ze ongeveer 5 min aan de riem.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Moos schreef:
AnneMarie schreef:Overigens ken ik weinig honden die het leuk vinden om naast de fiets te lopen...ze raken hun energie kwijt, ja, misschien zijn er uitzonderingen, maar rennen en spelen is voor een hond volgens mij veel leuker/hondvriendelijker/prettiger :denken:
Vera vindt het hardstikke leuk naast de fiets hoor :19: Ze mag lekker mee, en ze kan lekker rennen. Dan is ze al dik tevreden. En daarnaast gaan we bijna altijd met de fiets ook nog eens naar leuke plekken toe.
Ik fiets met Frenk wel eens naar de Haarlemmerhout (5 minuutjes ofzo). Het eerste stuk trekt hij mij zo ongeveer voort, zo gaaf vindt hij het. Mijn vriend heeft laatst naar ons gekeken en die wist niet wat hij zag. Frenk veranderd in een racemonster naast de fiets. Hij mag van mij niet in galop, dus ik moet hem echt afremmen en vertellen om in te houden. Klinkt dat als een hond die het niet leuk vindt? :mrgreen:
Eenmaal in het bos mag hij los en zet ik de fiets op slot. Dan lopen we ons rondje en dan gaan we terug. Vaak is het dan genoeg en wil hij terug in het krat voorop de fiets. Dan gaat hij parmantig in het rond zitten kijken.
Ook fietsen we wel eens 's avonds of 's ochtends vroeg door de stad. Tien minuten of een kwartier. Hij vindt het echt onwijs leuk.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

AnneMarie schreef:Een goei hondenleven heeft :mrgreen: :cheer: :W:
Ach, zo ruimdenkend... :roll: Waarom moet je het nou zo zeggen. Alsof honden die een ander leven hebben geen goed hondenleven hebben?
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik fiets met mijn Chihuahua, vanavond ook nog even een rondje gefietst, ben ik nou een dierenbeul :N: ?
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

AnneMarie schreef:Dat advies komt van dierenartsen/kynologenvereniging, kenners. Op asfalt naast de fiets dus.

Als je de hond los laat en je zit zelf op de fiets is het wat anders.

Overigens ken ik weinig honden die het leuk vinden om naast de fiets te lopen...ze raken hun energie kwijt, ja, misschien zijn er uitzonderingen, maar rennen en spelen is voor een hond volgens mij veel leuker/hondvriendelijker/prettiger :denken:
o dan heb ik een uitzondering denk ik
die begint te janken van blijdschap zodra ze de fiets ziet
en ik ga nu nog steeds fietsen met haar
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Met dit weer vind ik dat je kinders en honden domweg *niet* alleen moet laten in een auto. Ook niet voor vijf minuten. Er kan altijd iets gebeuren waardoor die vijf minuten een kwartier of een half uur worden, en dan heb je ellende.

Wat betreft fietsen denk ik dat het per hond verschilt of dat leuk is of niet. Fietsen met een doel (een leuk losloopgebied ofzo) is alweer iets anders dan alleen maar naast die fiets lopen. Ik ken honden die helemaal blij naast de fiets lopen, maar dan toch vooral honden die los lopen.

Ik heb zelf wat halfslachtige pogingen ondernomen om met Lilo te fietsen, misschien zou ik haar wel kunnen dwingen met een springer en alsmaar streng toespreken, maar een echt succes zou het geloof ik nooit worden. :roll: Lilo wil of met haar neus op de grond van hot naar her lopen, of ze wil harder rennen dan ik fiets (ik fiets niet zo hard want een beetje slechte knieën). Los naast de fiets heb ik nog niet geprobeerd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Flauw hoor, de discussie van: mijn hond heeft het beter dan jouw hond :blah: Maar ja....

En er zijn echt wel honden die fietsen echt helemaal geweldig vinden hoor. Ik zie vaak genoeg honden die helemaal blij en actief naast de fiets rennen (aangelijnd of niet). Mijn hondje vindt het eng, maar de hond van mijn tante bijvoorbeeld die wordt helemaal gek als ze naast de fiets mag lopen.
Al ben ik wel van mening dat het nu met dit warme weer niet zo handig is te lang te fietsen met je hond in de warme zon, maar dat moet ieder voor zich weten. Ik denk dat de meesten op dit forum in ieder geval wel weten wat hun hond wel/niet aan kan. Ik hoef bijvoorbeeld 's middags echt niet te gaan wandelen met mijn hondje, die kan erg slecht tegen warmte. Dus ga ik lekker 's avonds naar het strand om te zwemmen en te rennen en overdags ligt ze gewoon lekker in huis, het liefst op de koude vloer.

En honden in een warme auto... Je ziet het ieder jaar weer gebeuren, niet normaal. Die mensen mogen gewoon geen honden houden. Ik vind 1 minuut al lang als het zo warm is. En toch snap ik niet dat er ieder jaar weer mensen zijn die het toch gewoon lekker doen. :piew:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

AnneMarie schreef:Malinois een auto koelt toch doordat je rijd met open ramen?

Of heb je het over een wijd openstaande auto met deuren open etc?

Een raam of twee ramen open maakt een stilstaande auto nog steeds een vreselijk heet ding. :denken:
een openstaande bus, dus met klep/deuren etc. compleet open.
Als je auto rijdt koelt ie inderdaad voldoende in principe.
Een bus is vaak koeler dan een auto met veel glas. Een bus heeft minder glas nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Es schreef:Advies is toch echt niet te fietsen als het warmer dan 20 graden is.

Vergeet de luchtvochtigheid niet, nog veel erger als de temperatuur.

*typo
Laatst gewijzigd door Angelique. op 28 jun 2009 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Frenk schreef:
AnneMarie schreef:Een goei hondenleven heeft :mrgreen: :cheer: :W:
Ach, zo ruimdenkend... :roll: Waarom moet je het nou zo zeggen. Alsof honden die een ander leven hebben geen goed hondenleven hebben?

Nou idd.... ik heb zielige hondjes :jank: :ugh:
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Het ging mij niet zo zeer om het plezier van de hond als wel de gezondheid. Luchtvochtigheid is natuurlijk ook belangrijk, ik loop dagelijks lang met mijn honden, waarbij ze zlef hun activiteit bepaelen, die hebben goede conditie, maar zie wel dat de reactie en het herstel onder zomerse omstandigheden echt anders is.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Wat voelt menigeen zich hier aangevallen zeg :oohja: ....

Wat een enorme interpretaties en invullingen van een objectief citaat....

Ik zeg toch nergens dat ANDERE honden het DAN slechter hebben? Ik geef alleen mijn eigen ervarinkje aan en ik ben alleen maar blij te horen dat andere honden graag naast de fiets rennen.

Is toch leuk en fantastisch?

Inge O ik begrijp echt niet waarom jij je aangevallen voelt :denken:

IK sta WEL open voor andere reacties, bij jou is het kennelijk zwart of wit in deze wereld.

jammer.
AnneMarie
Zeer actief

Ja leuk om dit te citeren, dat maakt het duidelijk. Ik ben niet Thom :D

En inderdaad ik vind niet dat je je hond als halve invalide behandelt als je extra voorzichtig bent met hitte.

Ik kwam gisterenmiddag nog iemand tegen met een Hovawart aan de fiets, rennend, over asfalt om 13.45 uur 's middags in de volle zon.
Hij was al 45 minuten aan het fietsen zei hij.

Lekker.

Misschien dat dit ras extra hitte bestendig is? De eigenaar vond ik ieder geval van wel.

Aangezien ik een keer geholpen heb met een Berner Senner opzijschuiven die in een keer doodgevallen is toen de eigenaar in de volle zon naar de veteranen optocht aan het kijken was, en ik later hoorde dat dit door een warmte schok kwam, ben ik extra alert geworden.
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 28 jun 2009 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

AnneMarie schreef:Wat voelt menigeen zich hier aangevallen zeg :oohja: ....

Wat een enorme interpretaties en invullingen van een objectief citaat....

Ik zeg toch nergens dat ANDERE honden het DAN slechter hebben? Ik geef alleen mijn eigen ervarinkje aan en ik ben alleen maar blij te horen dat andere honden graag naast de fiets rennen.

Is toch leuk en fantastisch?

Inge O ik begrijp echt niet waarom jij je aangevallen voelt :denken:

IK sta WEL open voor andere reacties, bij jou is het kennelijk zwart of wit in deze wereld.

jammer.
Wat jij doet is van alles impliceren, en als mensen het dan ook zo lezen roepen "ohh maar zo bedoelde ik het niet hoor".
Dat werkt dus niet zoals je merkt.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Nee dat blijkt....

Hier niet althans :engel:
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Vreselijk, je zou maar denken dat je goed voor je hond zorgt en hem bij een uitlaatservises doen en dan doen ze dat met je hond.

Mijn honden worden in deze tijd nog geen 5 minuten alleen in de auto gelaten. Ook niet met ramen open.
Hoeveel honden moeten er nog dood voor het eens in die hersenen van bepaalde mensen doordringt.
En een excuus dat je eigen hond even gecontroleerd moet worden gaat er bij mij niet in.
Ik had de politie na een kwartier al gebeld en zeker als de ramen al beslagen zijn.

Jammer dan als zij haar baan zou verliezen. Maar als je zo met honden om gaat moet je ook niet werken met honden en zeker niet met andermans honden.

Daar is gewoon geen enkel excuus voor vind ik.

Groetjes Marianne
Frenk
Zeer actief

AnneMarie schreef:Hier niet althans :engel:
In het offline leven ook niet, hoor. :pffff:
Afbeelding
Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond

Ongelezen bericht door Ramona25 »

marian* schreef:
poembaa schreef:Passen we even op met generaliseren?

Klopt,er zijn ook echt wel goede.Maar de verkeerde verbruien het voor de goede.
Inderdaad, ik word echt triest van dit soort berichten. Heb het weleens vaker aangegeven, er zijn echt mensen tussen die wel hun best doen voor en met de honden. Mijn bus staat hooguit een paar minuten stil met een goede elektrische vin als ik snel in en uit de bus ga om een hond op te halen of thuis te brengen. De honden hebben het achterin beter, dan ik zelf voorin, want het is daar veel koeler.

Wat ik wel jammer vind, is dat TS niet even gevraagd heeft aan de desbetreffende HUS, of er een reden was (niet dat dat het lange stilstaan dan goed praat), maar het maar weer zo op een forum te zetten. Nu is het gissen naar waarom het gebeurd is en word er weer fijn op los gegeneraliseerd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
marian*
Erelid
Contacteer:

Ramona25 schreef:en word er weer fijn op los gegeneraliseerd.

Maae zou dat niet óók komen doordat het toch redelijk vaak mis gaat?
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

AnneMarie schreef:Ja leuk om dit te citeren, dat maakt het duidelijk. Ik ben niet Thom :D

En inderdaad ik vind niet dat je je hond als halve invalide behandelt als je extra voorzichtig bent met hitte.

Ik kwam gisterenmiddag nog iemand tegen met een Hovawart aan de fiets, rennend, over asfalt om 13.45 uur 's middags in de volle zon.
Hij was al 45 minuten aan het fietsen zei hij.

Lekker.

Misschien dat dit ras extra hitte bestendig is? De eigenaar vond ik ieder geval van wel.

Aangezien ik een keer geholpen heb met een Berner Senner opzijschuiven die in een keer doodgevallen is toen de eigenaar in de volle zon naar de veteranen optocht aan het kijken was, en ik later hoorde dat dit door een warmte schok kwam, ben ik extra alert geworden.

Kijk dat bedoel ik nou. (Vreselijk trouwens).
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Ramona25
Zeer actief

marian* schreef:
Ramona25 schreef:en word er weer fijn op los gegeneraliseerd.

Maae zou dat niet óók komen doordat het toch redelijk vaak mis gaat?
Ik vraag me af als je in procenten gaat rekenen hoe vaak het dan daadwerkelijk mis gaat. Vind dat je dan pas echt conclusies kan trekken. Maar dat kun je alleen berekenen als iedere HUS officieel zou werken en je een goede overkoepelende organisatie zou hebben. Nu wordt er zoveel zwart gedaan en aangekloot dat het einde zoek is.
Ik vind het heel jammer om dit soort topics en reacties te lezen, en dan begrijp ik natuurlijk sommige bezwaren en opmerkingen heel goed. Het doet soms best een beetje zeer, als je zelf juist zo je best doet alles in goede banen te leiden.

marian*
Erelid
Contacteer:

Ramona25 schreef:Het doet soms best een beetje zeer, als je zelf juist zo je best doet alles in goede banen te leiden.

"Probleem" is dat elke zichzelf respecterende HUS dat van zichzelf zegt :wink:
Als je je hond(en) aan iemand mee geeft lijkt het mij beter dat je eerst een beetje weet met wie je in zee gaat en dan beslist.
Maar als ik een HUS zie met 20 honden die door 1 persoon worden uitgelaten hoef ik niet meer.
En ja,toen ik laatst omhoog zat heb ik ook gebruik gemaakt van een HUS.Maar die dame ken ik,ik weet dat ze erg goed is en niet meer dan een paar honden tegelijk meeneemt.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

In principe vind ik dat je een hond niet in een auto moet achterlaten als de zon een beetje redelijk schijnt.
Maarja, zo werkt het niet altijd natuurlijk. Elke hond zal wel eens even moeten wachten, maar als het langer duurt dan een pakje sigaretten halen bij het tankstation haal ik hem er wel uit zegmaar. En ik probeer de auto in de schaduw te zetten met de ramen open. Ik zoek de problemen liever niet op, daar komt het een beetje op neer.
Ik zou niet weten wat je er verder over kunt zeggen :U:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ramona25
Zeer actief

marian* schreef:
Ramona25 schreef:Het doet soms best een beetje zeer, als je zelf juist zo je best doet alles in goede banen te leiden.

Als je je hond(en) aan iemand mee geeft lijkt het mij beter dat je eerst een beetje weet met wie je in zee gaat en dan beslist.
Maar als ik een HUS zie met 20 honden die door 1 persoon worden uitgelaten hoef ik niet meer.
En ja,toen ik laatst omhoog zat heb ik ook gebruik gemaakt van een HUS.Maar die dame ken ik,ik weet dat ze erg goed is en niet meer dan een paar honden tegelijk meeneemt.
Daarom geef ik nieuwe klanten altijd de gelegenheid om eerst eens mee te wandelen en te kijken of het van beide kanten klikt. Ik zie dan of de hond in de groep zou passen en of hij echt zo braaf is als men aan de telefoon beweerd en de klant ziet hoe ik werk.

Maar goed.. het is toch maar afwachten hoelang je door alle negativiteit op deze manier met je HUS verder kunt gaan. Misschien is het maar beter om het zwart te gaan doen en dan met 3/4 hondjes per keer. Dan hou je aan het eind van de rit financieel evenveel over en ben je van een hoop gedoe af.

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

AnneMarie schreef:Nee dat blijkt....

Hier niet althans :engel:
Oh, dus blijkbaar weet je zelf ook prima waar je mee bezig bent als je hier bepaalde teksten schrijft.
Nou, als jij er maar van geniet dan he :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ramona25 schreef:
marian* schreef:

Daarom geef ik nieuwe klanten altijd de gelegenheid om eerst eens mee te wandelen en te kijken of het van beide kanten klikt. Ik zie dan of de hond in de groep zou passen en of hij echt zo braaf is als men aan de telefoon beweerd en de klant ziet hoe ik werk.

Maar goed.. het is toch maar afwachten hoelang je door alle negativiteit op deze manier met je HUS verder kunt gaan. Misschien is het maar beter om het zwart te gaan doen en dan met 3/4 hondjes per keer. Dan hou je aan het eind van de rit financieel evenveel over en ben je van een hoop gedoe af.
:denken:
Bedoel je dat je met veel honden moet lopen omdat je wit werkt?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ramona25
Zeer actief

ranetje schreef: :denken:
Bedoel je dat je met veel honden moet lopen omdat je wit werkt?
Ik moet natuurlijk niets en vind het veel leuker om met 8 honden te lopen, dan met 4. Helaas is mijn geldboom in de tuin nog steeds niet gaan groeien en zijn er inderdaad een hele hoop kosten om alleen de uitlaatservice al te kunnen draaien.
Daarom zeg ik, wellicht dat je beter zwart een paar hondjes mee kunt nemen, maar helaas weet ik er een hoop in de buurt, die op die manier hun stationauto gewoon vol gooien en als ze er dan 1 kwijt zijn, wordt mijn naam genoemd, omdat die nu eenmaal bekend is hier in de regio. Zij hebben natuurlijk geen naam op hun auto staan.
Maar goed, dit is off-topic. Ik vraag me af of de TS al gevraagd heeft waarom die honden zolang moesten wachten?

AnneMarie
Zeer actief

In mijn Offline leven gelukkig wel :zweep: :lol1:

Ik denk dat Inge O en ik er uiteindelijk precies hetzelfde mee omgaan. Ik ga ook rustig met de hond fietsen, in het bos of elders.
Een paar uur wandelen en rennen doet ie echt wel nu.

Die hond die dood neerviel, daarvan had de dierenarts gezegd dat het een warmteschok was geweest, de man heeft nl autopsie laten plegen. Daar ben ik dus ook van geschrokken dat dat zo plots en onvoorzien kan.....

Overigens gaan er heel veel honden dood aan warmteschok.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”