poembaa schreef:Passen we even op met generaliseren?
Klopt,er zijn ook echt wel goede.Maar de verkeerde verbruien het voor de goede.
Moderator: moderatorteam
poembaa schreef:Passen we even op met generaliseren?

Kijk even naar Inge's profiel,zou ik zeggenAnneMarie schreef:Inge O, je kunt dat zien aan een hond. Aan de staartstand, oa. Ik kan wel zien of een hond blij is of niet....

Dan hebben mijn honden het nog beter.AnneMarie schreef:Okay, mooi dat er honden zijn die dat leuk vinden.
Inge O, je kunt dat zien aan een hond. Aan de staartstand, oa. Ik kan wel zien of een hond blij is of niet....
Het is ook net wat een hond gewend is, wat ie kent... Honden die de hele dag in huis zitten zijn al blij met een stoepwandeling aan de riem.
Mijn hond, en die van vrienden van mij, reageren duidelijk heel anders, blijer, vrolijker, actiever, als ze los kunnen en hun eigen gang kunnen en mogen gaan. Die rennen wel mee naast de fiets, omdat ze dan méé mogen maar daar is ook echt alles mee gezegd.
Maar ja, ik heb hier ook een prachtige omgeving en een hond die veel gewend is los te lopen etc.
Een goei hondenleven heeft![]()
![]()
Ik fiets met Frenk wel eens naar de Haarlemmerhout (5 minuutjes ofzo). Het eerste stuk trekt hij mij zo ongeveer voort, zo gaaf vindt hij het. Mijn vriend heeft laatst naar ons gekeken en die wist niet wat hij zag. Frenk veranderd in een racemonster naast de fiets. Hij mag van mij niet in galop, dus ik moet hem echt afremmen en vertellen om in te houden. Klinkt dat als een hond die het niet leuk vindt?Moos schreef:Vera vindt het hardstikke leuk naast de fiets hoorAnneMarie schreef:Overigens ken ik weinig honden die het leuk vinden om naast de fiets te lopen...ze raken hun energie kwijt, ja, misschien zijn er uitzonderingen, maar rennen en spelen is voor een hond volgens mij veel leuker/hondvriendelijker/prettigerZe mag lekker mee, en ze kan lekker rennen. Dan is ze al dik tevreden. En daarnaast gaan we bijna altijd met de fiets ook nog eens naar leuke plekken toe.

Ach, zo ruimdenkend...AnneMarie schreef:Een goei hondenleven heeft![]()
![]()

o dan heb ik een uitzondering denk ikAnneMarie schreef:Dat advies komt van dierenartsen/kynologenvereniging, kenners. Op asfalt naast de fiets dus.
Als je de hond los laat en je zit zelf op de fiets is het wat anders.
Overigens ken ik weinig honden die het leuk vinden om naast de fiets te lopen...ze raken hun energie kwijt, ja, misschien zijn er uitzonderingen, maar rennen en spelen is voor een hond volgens mij veel leuker/hondvriendelijker/prettiger

een openstaande bus, dus met klep/deuren etc. compleet open.AnneMarie schreef:Malinois een auto koelt toch doordat je rijd met open ramen?
Of heb je het over een wijd openstaande auto met deuren open etc?
Een raam of twee ramen open maakt een stilstaande auto nog steeds een vreselijk heet ding.

Es schreef:Advies is toch echt niet te fietsen als het warmer dan 20 graden is.
Frenk schreef:Ach, zo ruimdenkend...AnneMarie schreef:Een goei hondenleven heeft![]()
![]()
Waarom moet je het nou zo zeggen. Alsof honden die een ander leven hebben geen goed hondenleven hebben?
Wat jij doet is van alles impliceren, en als mensen het dan ook zo lezen roepen "ohh maar zo bedoelde ik het niet hoor".AnneMarie schreef:Wat voelt menigeen zich hier aangevallen zeg....
Wat een enorme interpretaties en invullingen van een objectief citaat....
Ik zeg toch nergens dat ANDERE honden het DAN slechter hebben? Ik geef alleen mijn eigen ervarinkje aan en ik ben alleen maar blij te horen dat andere honden graag naast de fiets rennen.
Is toch leuk en fantastisch?
Inge O ik begrijp echt niet waarom jij je aangevallen voelt![]()
IK sta WEL open voor andere reacties, bij jou is het kennelijk zwart of wit in deze wereld.
jammer.

In het offline leven ook niet, hoor.AnneMarie schreef:Hier niet althans

Inderdaad, ik word echt triest van dit soort berichten. Heb het weleens vaker aangegeven, er zijn echt mensen tussen die wel hun best doen voor en met de honden. Mijn bus staat hooguit een paar minuten stil met een goede elektrische vin als ik snel in en uit de bus ga om een hond op te halen of thuis te brengen. De honden hebben het achterin beter, dan ik zelf voorin, want het is daar veel koeler.marian* schreef:poembaa schreef:Passen we even op met generaliseren?
Klopt,er zijn ook echt wel goede.Maar de verkeerde verbruien het voor de goede.
Ramona25 schreef:en word er weer fijn op los gegeneraliseerd.

AnneMarie schreef:Ja leuk om dit te citeren, dat maakt het duidelijk. Ik ben niet Thom![]()
En inderdaad ik vind niet dat je je hond als halve invalide behandelt als je extra voorzichtig bent met hitte.
Ik kwam gisterenmiddag nog iemand tegen met een Hovawart aan de fiets, rennend, over asfalt om 13.45 uur 's middags in de volle zon.
Hij was al 45 minuten aan het fietsen zei hij.
Lekker.
Misschien dat dit ras extra hitte bestendig is? De eigenaar vond ik ieder geval van wel.
Aangezien ik een keer geholpen heb met een Berner Senner opzijschuiven die in een keer doodgevallen is toen de eigenaar in de volle zon naar de veteranen optocht aan het kijken was, en ik later hoorde dat dit door een warmte schok kwam, ben ik extra alert geworden.
Ik vraag me af als je in procenten gaat rekenen hoe vaak het dan daadwerkelijk mis gaat. Vind dat je dan pas echt conclusies kan trekken. Maar dat kun je alleen berekenen als iedere HUS officieel zou werken en je een goede overkoepelende organisatie zou hebben. Nu wordt er zoveel zwart gedaan en aangekloot dat het einde zoek is.marian* schreef:Ramona25 schreef:en word er weer fijn op los gegeneraliseerd.
Maae zou dat niet óók komen doordat het toch redelijk vaak mis gaat?
Ramona25 schreef:Het doet soms best een beetje zeer, als je zelf juist zo je best doet alles in goede banen te leiden.

Daarom geef ik nieuwe klanten altijd de gelegenheid om eerst eens mee te wandelen en te kijken of het van beide kanten klikt. Ik zie dan of de hond in de groep zou passen en of hij echt zo braaf is als men aan de telefoon beweerd en de klant ziet hoe ik werk.marian* schreef:Ramona25 schreef:Het doet soms best een beetje zeer, als je zelf juist zo je best doet alles in goede banen te leiden.
"Probleem" is dat elke zichzelf respecterende HUS dat van zichzelf zegt![]()
Als je je hond(en) aan iemand mee geeft lijkt het mij beter dat je eerst een beetje weet met wie je in zee gaat en dan beslist.
Maar als ik een HUS zie met 20 honden die door 1 persoon worden uitgelaten hoef ik niet meer.
En ja,toen ik laatst omhoog zat heb ik ook gebruik gemaakt van een HUS.Maar die dame ken ik,ik weet dat ze erg goed is en niet meer dan een paar honden tegelijk meeneemt.
Oh, dus blijkbaar weet je zelf ook prima waar je mee bezig bent als je hier bepaalde teksten schrijft.AnneMarie schreef:Nee dat blijkt....
Hier niet althans

Ramona25 schreef:Daarom geef ik nieuwe klanten altijd de gelegenheid om eerst eens mee te wandelen en te kijken of het van beide kanten klikt. Ik zie dan of de hond in de groep zou passen en of hij echt zo braaf is als men aan de telefoon beweerd en de klant ziet hoe ik werk.marian* schreef:Ramona25 schreef:Het doet soms best een beetje zeer, als je zelf juist zo je best doet alles in goede banen te leiden.
"Probleem" is dat elke zichzelf respecterende HUS dat van zichzelf zegt![]()
Als je je hond(en) aan iemand mee geeft lijkt het mij beter dat je eerst een beetje weet met wie je in zee gaat en dan beslist.
Maar als ik een HUS zie met 20 honden die door 1 persoon worden uitgelaten hoef ik niet meer.
En ja,toen ik laatst omhoog zat heb ik ook gebruik gemaakt van een HUS.Maar die dame ken ik,ik weet dat ze erg goed is en niet meer dan een paar honden tegelijk meeneemt.
Maar goed.. het is toch maar afwachten hoelang je door alle negativiteit op deze manier met je HUS verder kunt gaan. Misschien is het maar beter om het zwart te gaan doen en dan met 3/4 hondjes per keer. Dan hou je aan het eind van de rit financieel evenveel over en ben je van een hoop gedoe af.
Ik moet natuurlijk niets en vind het veel leuker om met 8 honden te lopen, dan met 4. Helaas is mijn geldboom in de tuin nog steeds niet gaan groeien en zijn er inderdaad een hele hoop kosten om alleen de uitlaatservice al te kunnen draaien.ranetje schreef:![]()
Bedoel je dat je met veel honden moet lopen omdat je wit werkt?