Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zaterdag wedstrijd
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Zaterdag wedstrijd
Zaterdag zou ik de eerste agility B wedstrijd met Bram gaan lopen. Maar de voorspellingen geven aan dat het zo warm blijft, tegen de 30 graden aan. Ben ik nou truttig als ik dat niet meer okay vind om een wedstrijd te lopen? Wat doen anderen dan, gewoon lopen of niet? Ik zit naast Bram (die al niet goed tegen warmte kan) ook nog met Izzie die in de tent moet blijven als ik met Bram loop.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Re: Zaterdag wedstrijd
Meeste dingen zitten in jou hoofd. Dus dan gaat het al niet goed.je kunt ervoor kiezen bijvoorbeeld 1 parcours te doen en afhankelijk daarvan kijken of je nog meer meedoet of naar huis gaat
Jan

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Ik ben tijdens een wedstrijd ooit naar huis gegaan vanwege de warmte.
Pardoes kon super tegen warmte (liep zelfs de snelste rondjes bij erg warme temperaturen) maar ik vond het zelf niet verantwoord. Een hond kan zijn warmte toch al slecht kwijt en er komen nog genoeg wedstrijden denk ik dan maar weer.
Met Harley zou ik niet eens gaan denk ik. Mede omdat hij totaal niet tegen warmte kan.
Pardoes kon super tegen warmte (liep zelfs de snelste rondjes bij erg warme temperaturen) maar ik vond het zelf niet verantwoord. Een hond kan zijn warmte toch al slecht kwijt en er komen nog genoeg wedstrijden denk ik dan maar weer.
Met Harley zou ik niet eens gaan denk ik. Mede omdat hij totaal niet tegen warmte kan.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja daar heb je gelijk in. Ik kijk Bram ook zowat oververhitjaninca2002 schreef:Meeste dingen zitten in jou hoofd. Dus dan gaat het al niet goed.je kunt ervoor kiezen bijvoorbeeld 1 parcours te doen en afhankelijk daarvan kijken of je nog meer meedoet of naar huis gaat

Linda, Izzie en Bram
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Zoek stok! schreef:Ja daar heb je gelijk in. Ik kijk Bram ook zowat oververhitjaninca2002 schreef:Meeste dingen zitten in jou hoofd. Dus dan gaat het al niet goed.je kunt ervoor kiezen bijvoorbeeld 1 parcours te doen en afhankelijk daarvan kijken of je nog meer meedoet of naar huis gaatIk kan alleen het spel doen, die zal wel vroeg zijn. Of ik ga even vragen of ze beginnen met de jumping of VP, wellicht doen ze dat wel vanwege de warmte. Dan is het echt de moeite waard om een parcours te lopen, spelletje is zo niet tellend
bij erg hoge temperaturen zetten ze het spel ook vaak naar het einde van de dag.
Indien het niet gaat kun je altijd nog gaan
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
- Zeer actief
- Contacteer:
In de B klasse loop je meestal het spel als laatste.
Dan zou je dus het vast en de jumping kunnen doen.
Is jou wedstrijd niet zondag? ipv zaterdag
Dan zou je dus het vast en de jumping kunnen doen.
Is jou wedstrijd niet zondag? ipv zaterdag
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja ik weet dat ik altijd kan gaan. Maar als ik van tevoren al weet dat het te warm is, ga ik liever 's ochtends naar het strand
Ik zal eens kijken hoe mijn trainer kijkt als ik zeg dat ik wellicht niet ga.

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Je wedstrijd is zondag en niet zaterdag
Zou inderdaad gewoon even met Jan overleggen.

- Zoek stok!
- Zeer actief

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ze krijgt het heen en weer met al die Jannenmarye schreef:Je wedstrijd is zondag en niet zaterdag![]()

Jan

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat verwachten ze welZoek stok! schreef:Zondag. Dat geeft weer wat ruimte, misschien is het weer dan omgeslagen!

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ben jij net zo'n strenge trainer? Dan kan ik me alvast psychisch voorbereiden op de reddingshondenwerk workshopjaninca2002 schreef:ze krijgt het heen en weer met al die Jannenmarye schreef:Je wedstrijd is zondag en niet zaterdag![]()

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
minstensZoek stok! schreef:Ben jij net zo'n strenge trainer? Dan kan ik me alvast psychisch voorbereiden op de reddingshondenwerk workshopjaninca2002 schreef:ze krijgt het heen en weer met al die Jannenmarye schreef:Je wedstrijd is zondag en niet zaterdag![]()

Jan

-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb zowel zaterdag als zondag wedstrijd (zaterdag met 3 honden en zondag met 4) dus ik denk dat ik het meeste doodga het weekend haha. Mijn honden kunnen goed tegen de warmte en verder houd ik natuurlijk goed rekening met ze. Ze blijven lekker in de auto, met volop water in de bakken en dan komt alles goed.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En? Hoe ben je gevaren?
Wij hadden FHN dag zondag. En ondanks dat we bijna geen zon hebben gezien was het snoeiheet ! Gelukkikg konden de honden daar makkelijk zwemmen. Hihi, maar Johan liep met Chasin' en ik heb het hondje 1 keer heel hard het veld zien af rennen om aan de zijkant een giga plas te doen. Tsja, afkoelen kan niet met je bekje dicht he !
Maar het viel mij tegen moet ik zeggen. Mijn honden hebben eigenlijk geen last van de warmte, maar het was vreselijk benauwd, waardoor schaduw ook niet echt koeler was. Dus ik denk dat je naast temperaturen ook naar luchtvochtigheid of zoiets moet kijken? Maar ja, dát staat dan weer niet op buienradar toch?
Wij hadden FHN dag zondag. En ondanks dat we bijna geen zon hebben gezien was het snoeiheet ! Gelukkikg konden de honden daar makkelijk zwemmen. Hihi, maar Johan liep met Chasin' en ik heb het hondje 1 keer heel hard het veld zien af rennen om aan de zijkant een giga plas te doen. Tsja, afkoelen kan niet met je bekje dicht he !
Maar het viel mij tegen moet ik zeggen. Mijn honden hebben eigenlijk geen last van de warmte, maar het was vreselijk benauwd, waardoor schaduw ook niet echt koeler was. Dus ik denk dat je naast temperaturen ook naar luchtvochtigheid of zoiets moet kijken? Maar ja, dát staat dan weer niet op buienradar toch?
- Maartje
- Zeer actief
Wat denk jij nou..............niet komen
Dat kan echt niet hoor
En als het wel warm is hoeft Izzie niet in de tent te wachten, als ik zelf niet aan de beurt ben, kan ik best oppassen. Dus er zijn geen redenen om niet te komen 

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja ja, kan Izzie Abby weer pletten zekerMaartje schreef:Wat denk jij nou..............niet komenDat kan echt niet hoor
En als het wel warm is hoeft Izzie niet in de tent te wachten, als ik zelf niet aan de beurt ben, kan ik best oppassen. Dus er zijn geen redenen om niet te komen

Maar ik kom er net achter dat ik zondag moet starten. Jij zaterdag toch?
Edit: ik zie het al, jij gaat ook zondag met Imke. Leuk

Linda, Izzie en Bram
- Maartje
- Zeer actief
De A is ook zondag. En Abby pletten mag niet!Zoek stok! schreef:Ja ja, kan Izzie Abby weer pletten zekerMaartje schreef:Wat denk jij nou..............niet komenDat kan echt niet hoor
![]()
Maar ik kom er net achter dat ik zondag moet starten. Jij zaterdag toch? Of ga je met Tess meedoen zondag?
- Jorda
- Actief
Ik mag zaterdag weer met Dena en ik loop al jaren het spel niet meer met haar, maar wat voor een weer het ook is, wel altijd de tellende parcoursen.
Suc6 met je eerste B1 wedstrijd! En gaan, want zou toch zonde zijn als je punten misloopt!
Groetjes van Jorda.
Suc6 met je eerste B1 wedstrijd! En gaan, want zou toch zonde zijn als je punten misloopt!
Groetjes van Jorda.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik geloof dat het ik geluk heb, de voorspellingen geven aan dat het zondag wat minder warm is dan de rest van deze week. Jij succes zaterdag 

Linda, Izzie en Bram
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Contacteer:
Dat is wel mooi. Wij hebben ook zondag een wedstrijd. En als het zo benauwd is als vandaag, jemig .. Heb je er zelf ook geen lol an haha.
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga Abby platknuffelen, dus plat wordt ze tochMaartje schreef:De A is ook zondag. En Abby pletten mag niet!Zoek stok! schreef:Ja ja, kan Izzie Abby weer pletten zekerMaartje schreef:Wat denk jij nou..............niet komenDat kan echt niet hoor
![]()
Maar ik kom er net achter dat ik zondag moet starten. Jij zaterdag toch? Of ga je met Tess meedoen zondag?

Kom jullie aanmoedingen met Caja aankomende zondag!

- _Do_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
- Contacteer:
Ik heb zondag wedstrijd, maar zoals het er nu naar uit ziet word het minder warm!
Blizz is ook niet vooruit te branden met deze warmte, dus heb ik er weinig aan om wedstrijd te gaan lopen. Maar zoals het er nu naar uit ziet gaan we wel.
Blizz is ook niet vooruit te branden met deze warmte, dus heb ik er weinig aan om wedstrijd te gaan lopen. Maar zoals het er nu naar uit ziet gaan we wel.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ah nog een hond die er last van heeft. Soms denk ik wel eens dat ik de enige hond heb die er zo op reageert. Ik zit de temperatuur zowat omlaag te kijken voor zondag_Do_ schreef: Blizz is ook niet vooruit te branden met deze warmte, dus heb ik er weinig aan om wedstrijd te gaan lopen. Maar zoals het er nu naar uit ziet gaan we wel.

Linda, Izzie en Bram
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb morgen wedstrijd gehoorzaamheid en dan nog van 14u tot 15u, zowat het warmste tijdstip van de dag. Ben ook aan het twijfelen of ik wel zal gaan, Kai heeft ook altijd veel last van de warmte. Nu is gehoorzaamheid niet zo intensief als agility, maar een uur in de zon staan :N: Ik weet nog niet goed wat ik ga doen. 

- _Do_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
- Contacteer:
Geef mij maar de winter, dan kan ze uren werken, maar met dit weer, is 15 min wandelen soms al te veel...Zoek stok! schreef:Ah nog een hond die er last van heeft. Soms denk ik wel eens dat ik de enige hond heb die er zo op reageert. Ik zit de temperatuur zowat omlaag te kijken voor zondag_Do_ schreef: Blizz is ook niet vooruit te branden met deze warmte, dus heb ik er weinig aan om wedstrijd te gaan lopen. Maar zoals het er nu naar uit ziet gaan we wel.
Gelukkig koelt het 's nachts ook weer wat af, dat scheelt wel.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
-
- Actief
- Contacteer:
Vandaag naar Rotterdam geweest maar pffff wat was het warm hoop voor jullie dat het morgen minder warm is want het was niet echt lekker.
Succes morgen!
Succes morgen!
- Zoek stok!
- Zeer actief
De temperatuur is helemaal niet zo gedaald als voorspeld was. Ik vond het maar warm vandaag. Ik wacht het maar af morgen, kan altijd nog zelf over de hindernissen gaan hopsenDeborah schreef:Vandaag naar Rotterdam geweest maar pffff wat was het warm hoop voor jullie dat het morgen minder warm is want het was niet echt lekker.
Succes morgen!

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoek stok! schreef:De temperatuur is helemaal niet zo gedaald als voorspeld was. Ik vond het maar warm vandaag. Ik wacht het maar af morgen, kan altijd nog zelf over de hindernissen gaan hopsenDeborah schreef:Vandaag naar Rotterdam geweest maar pffff wat was het warm hoop voor jullie dat het morgen minder warm is want het was niet echt lekker.
Succes morgen!
Dan loop je met Caja.
Ze zien het verschil vast niet

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik neem wel wat witte verf mee voor zo her en der een kloddermarye schreef: Dan loop je met Caja.
Ze zien het verschil vast niet![]()

Linda, Izzie en Bram