Marjoleine schreef: Keuring Max, kruising basset x cocker
Middelgrote, kortbenige reu van 3 jaar, kortharig.
Hond met passend bone en prima bespiering.
Hoofd passend bij het lichaam, met duidelijke basset-invloeden in het type.
De schedel is rond en de neusrug is licht gewelfd.
Goed pigment in oog en lippen, de hond toont wat lip.
Goed bespierde hals die wat kort toont door de schouder, die iets naar voren is geplaatst.
De hond toont wat keelhuid. Voldoende hoeking in de voorhand, voorborst goed, de elleboog reikt niet tot de onderzijde borst.
Voor een sterke Franse stand in de polsen en voeten.
Overgang hals-rug wat abrupt vanwege de plaatsing van de schouder, de rugbelijning is verder in orde.
Ribkorf wat kort en de hond heeft veel lengte in de lendenen. Matig opgetrokken buik.
Diepe borst en goede ronding in de ribbenkorf.
Bekken sterk hellend, waardoor de wat laag aangezette staart wat abrupt aangezet lijkt.
Vrij sterke kniehoeking, de hak toont soms wat steil.
Achter sterker gehoekt dan voor, maar door de lange lichaamslengte is dit niet storend of zichtbaar in het gangwerk.
Zijkant hoofd
Hoofd van voor
Duidelijke franse stand (zo heet dat toch?)
Staande
van boven af
en typisch maxi met zijn neus aan de grond
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Keuring Max, kruising Baset x cocker
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Keuring Max, kruising Baset x cocker
- Mol
- Zeer actief
Re: Keuring Max, kruising Baset x cocker
[quote="Marjoleine"]maar door de lange lichaamslengte is dit niet storend of zichtbaar in het gangwerk
[/quote]
hoe kan je dat zien dan?
mol
[/quote]
hoe kan je dat zien dan?
mol
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De hond is achter sterker gehoekt dan voor en heeft daardoor achter meer paslengte naar voren dan voor.
Als de hond vierkant was of licht gestrekt zou hij dat verschil gaan tonen in het gangwerk, doordat hij dan de pas niet kwijt kan. Dan gaat hij corrigeren door bv te steppen, te kruisen, te krabben...
Maar doordat er veel lichaamslengte is, komt hij niet in de problemen met de verschillen in paslengte.
Dus ook al is er verschil, in het gangwerk zal het niet zichtbaar zijn door correcties van de hond en daardoor dus ook niet storen.
Als de hond vierkant was of licht gestrekt zou hij dat verschil gaan tonen in het gangwerk, doordat hij dan de pas niet kwijt kan. Dan gaat hij corrigeren door bv te steppen, te kruisen, te krabben...
Maar doordat er veel lichaamslengte is, komt hij niet in de problemen met de verschillen in paslengte.
Dus ook al is er verschil, in het gangwerk zal het niet zichtbaar zijn door correcties van de hond en daardoor dus ook niet storen.
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Ontzettend bedankt Marjoleine!!
Klinkt allemaal erg positief hahaha, maar ik moet nog even uitzoeken of dat ook echt zo is :-D
Ik vind zelf Maxi echt een ontzettend mooi gangwerk hebben als hij in gestrekte draf een spoor uitwerkt, dan zweeft hij zo'n beetje over het veld heen, daarin tegen kan hij soms ook heel truttig lopen en lopen aarzelen ofzo en dan ziet het er niet uit.
Maar hij kan het wel erg mooi :-)
Klinkt allemaal erg positief hahaha, maar ik moet nog even uitzoeken of dat ook echt zo is :-D
Ik vind zelf Maxi echt een ontzettend mooi gangwerk hebben als hij in gestrekte draf een spoor uitwerkt, dan zweeft hij zo'n beetje over het veld heen, daarin tegen kan hij soms ook heel truttig lopen en lopen aarzelen ofzo en dan ziet het er niet uit.
Maar hij kan het wel erg mooi :-)