Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hier binnenkort ook urban mushing (steppen)

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Mirry
Actief
Mijn ras(sen): Siberian Husky
Contacteer:

Re: hier binnenkort ook urban mushing (steppen)

Ongelezen bericht door Mirry »

je hebt ook van die bevestigingen voor naast de step (net als een springer zeg maar)

bedenk wel, als je ze laat trekken is dat zware inspanning, hou dan ook lagere temperaturen aan !!
van te voren zeker het een en ander over oververhitting informeren, je weet maar nooit he

als je op harde paden stept denk dan aan de hondenpootjes, misschien booties gebruiken of bospaden nemen

site over steppen met honden

info over mushing
Inner North - when nothing goes right.. go left
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Bedankt allemaal voor de reacties.
Heb evne gekeken maar die dingen zijn wel erg prijzig zeg.
Maar eens in een gewone fietsenwinkel kijken wat een step daar kost en dan eerst maar eens uitproberen of het een beetje wil met een hond naast de step.
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Ik heb zo'n step met een Walky dog eraan. Dus dan lopen ze naast de fiets en mogen ze niet (echt) trekken. Dat gaat prima. Ook een step bij de fietsenwinkel kun je zo'n walky dog aan maken.

Ik heb ook vergelijkend onderzoek gedaan, maar kon ze niet echt goedkoper vinden. Het is nl met hond wel fijn als er remmen op zitten. en aangezien ik hem ook gebruik 's morgens vroeg, wil ik er ook verlichting op. Enige wat ik nu mis is een bagagedrager. Hihi, nu kunnen we geen boodschappen doen met de step (of twee keer gaan haha).
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kimmeke »

Het is idd best prijzig, maar ik vond het z'n geld wel waard. Heb de step nog niet zoveel kunnen gebruiken door het warme weer maar hebben er al een hoop lol aan beleefd, zowel ik als Sanka!
En loop trouwens het risico dat het nog duurder wordt aangezien ik Sanka enkel mag laten trekken als ik niet sneller ga dan stapvoets :roll: Na 2 weken eindelijk antwoord op de vraag of het nu wel of niet mag en waar ik hoor op de baan... MAAR als de politie het moet opzoeken (en dus ZELF niet weet) vind ik dat ze me niet moeten tegen houden :pffff: Doe toch lekker voort! De agent waar ik het eerst aan was gaan vragen zei zelf dat hij me geen boete zou geven, hij ging er vanuit dat ik mijn hond niet ging martelen en dat ik haar alleen laat doen waar ze voor gemaakt is. Hij zou me wel tegenhouden om een babbeltje te doen en te horen hoe Sanka het doet :mrgreen:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Marjon80
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marjon80 »

poembaa schreef:En bedenk even, de PAwtrekker is echt gemaakt voor trekkende honden en in Nederland mag dat dus niet, tenzij je een groenlandse hond hebt (hihi, met een groenendaeler, kun je nog wel blond spelen hoor haha)
Mag wel, alleen kan je dan niet (of slecht) aan de (officiele) sledehondenwedstrijden meedoen. Recreatief met je niet-poolhond steppen waarbij de hond trekt mag zeker wel. Wij doen het namelijk ook en doen zelfs met wedstrijden mee! Buiten mededinging dan ;-) (maar ga dit jaar navraag doen bij de DASSC, daar zijn ze vrij soepel qua ras en kans dat we gewoon wedstrijden mee mogen lopen). Zolang je hond er plezier aan beleefd en je de gezondheid goed in de gaten houdt is er niets tot weinig aan de hand...
Marjon, Snow & Donna
Afbeelding
Marjon80
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marjon80 »

estelle schreef:Bedankt allemaal voor de reacties.
Heb evne gekeken maar die dingen zijn wel erg prijzig zeg.
Maar eens in een gewone fietsenwinkel kijken wat een step daar kost en dan eerst maar eens uitproberen of het een beetje wil met een hond naast de step.
Gewoon een beetje op Marktplaats of iets kijken. Onze step heeft €60 gekost :-D. Beetje verbouwen zodat hij goed bruikbaar is voor steppen in het bos et voila!

Hoeft inderdaad niet zo duur te zijn, als het frame maar in orde is...

Succes!
Marjon, Snow & Donna
Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Mag wel, alleen kan je dan niet (of slecht) aan de (officiele) sledehondenwedstrijden meedoen.
Ehm nee hoor, alleen geloof ik niet dat je er zo snel een boete voor krijgt. In Nederland is het laten trekken door een hond bij wet verboden. Verbod op trekhonden. En daarin is een uitzondering gemaakt voor die 5 rassen.

Maar nogmaals, mijn hond trekt ook wel eens aan de fiets of de riem, haha, noooooit een boete voor gehad.
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

poembaa schreef:
Mag wel, alleen kan je dan niet (of slecht) aan de (officiele) sledehondenwedstrijden meedoen.
Ehm nee hoor, alleen geloof ik niet dat je er zo snel een boete voor krijgt. In Nederland is het laten trekken door een hond bij wet verboden. Verbod op trekhonden. En daarin is een uitzondering gemaakt voor die 5 rassen.

Maar nogmaals, mijn hond trekt ook wel eens aan de fiets of de riem, haha, noooooit een boete voor gehad.
Het mag inderdaad niet in Nederland.
Of er snel een boete wordt gegeven weet ik eigenlijk niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”