Hij heeft tijd gekregen? Hij was sinds 17 april bij jou, schreef je, amper 2 weken na zijn komst is hij al afgemaakt. Die hond heeft helemaal geen tijd ( kans ) gehad om te wennen enz.Fannie schreef:Ja hoor!Lemuria schreef: What the h*ll!? Sorry, maar heb hier geen andere woorden voor! Ik wil niet beweren dat ik alles van hondengedrag weet, maar zelfs een leek als ik snap verdorie de denkwijze van Elrey!![]()
Erg knap als je "zijn denkwijze snapt" terwijl je niets weet van de achtergrond van de hond en je hem niet meegemaakt hebt in real life.
Het is normaal hondengedrag als een hond zich een positie gaat verwerven in een roedel waarin hij nieuw binnenkomt. Mijn roedel heeft een sterke alfateef en de plaatsen onderling zijn duidelijk. Ook zijn de honden het gewend dat er regelmatig een hond in opvang komt. Overigens heb ik zat volwassen reuen in opvang gehad en er was vrijwel nooit een probleem. En ik krijg doorgaans de 'moeilijke' honden die in "gewone" gezinnen niet terecht kunnen, bijv. omdat ze niet zindelijk zijn.
Wat ik niet normaal hondengedrag vind, is als een hond (op weg naar een toppositie?) een teefje grijpt en deze vervolgens flink uitschudt en niet meer los laat. En 5 dagen later nog eens. En vervolgens een mens bijt.
De hond heeft tijd gekregen om tot rust te komen. Natuurlijk is zo'n verhuizing enorm stressvol, dat weet iedereen die honden opvangt en herplaatst. Een nieuwe opvanghond hoeft hier dan ook niets te presteren. Gewoon meedraaien en de hond mag gerust een plek in de roedel gaan innemen. Dat gebeurt dan ook, maar doorgaans zonder geweld.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor kruising is dit?
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
Lemuria
Een WEEK dus? Je maakt een grapje. Dat hoop ik toch echt. Anders snap ik niet wat jij met honden moet die uit zo'n milieu komen. Echt niet.Fannie schreef:De hond heeft tijd gekregen om tot rust te komen. Natuurlijk is zo'n verhuizing enorm stressvol, dat weet iedereen die honden opvangt en herplaatst.
Jij mag dan een sterke roedel hebben, daar had Elrey niets mee van doen. Hij was een hond op zich, met een eigen karakter en eigen -aangeleerd- gedrag.
Een week. Tjongejonge.
-
Fannie
Twee weken Lemuria. Wel even goed lezen hè.
Wat bedoel je met "honden die uit zo'n milieu komen"? Welk milieu is dat?
Tuurlijk heeft een opvanghond wel te maken met de roedel waarin hij terecht komt. Of dat nu een gezin met kinderen en een hond is of bij mensen met meerdere honden. Hij heeft ermee te maken omdat hij zich erin gaat passen.
Tuurlijk was Elrey een hond met een eigen karakter en verleden.
Maar daarom hoeft men het nog niet goed te keuren dat hij twee keer een hond bijna dood schudt en vervolgens een mens bijt.
Tuurlijk heeft een opvanghond wel te maken met de roedel waarin hij terecht komt. Of dat nu een gezin met kinderen en een hond is of bij mensen met meerdere honden. Hij heeft ermee te maken omdat hij zich erin gaat passen.
Maar daarom hoeft men het nog niet goed te keuren dat hij twee keer een hond bijna dood schudt en vervolgens een mens bijt.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
nee maar meteen de spuit erin is wel het andere uiterste, of terugsturen naar Spanje, echt waar slaat dát op ?Fannie schreef:Maar daarom hoeft men het nog niet goed te keuren dat hij twee keer een hond bijna dood schudt en vervolgens een mens bijt.
het was trouwens eerst een andere hond 2 maal gebeten en nu is het bijna doodschudden? weet je de toedracht wel van de bijtincidenten? en denk je dat het arme beest niet iets teveel consternatie heeft gehad en daarom wellicht die persoon in het pension beet? en wat voor beet was dat eigenlijk en de toedracht?
daar zit nogal wat onderscheid in lijkt mij
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Lemuria
Wow, 2 hele weken? Ohw maar dat verandert natuurlijk de hele zaak. Dat zijn maar liefst 14 dagen en 336 uur! Nou nou. Je hebt inderdaad je stinkende best gedaan.Fannie schreef:Twee weken Lemuria. Wel even goed lezen hè.
Met 'dat milieu' bedoel ik het asiel waar hij vandaan komt. Het lijkt me dat het niet zo strak geregeld is als hier in Nederland, waar de beesten goed voer krijgen, een zachte plek om te liggen en genoeg (dit is natuurlijk altijd een relatief iets) aandacht krijgen van mensen.
Dat hij een mens beet zegt mij niets. Helemaal niets. Een van mijn honden heeft mijn ex ook eens gebeten en een teefje van me heeft 2 katten doodgebeten en had gegarandeerd meer slachtoffers gemaakt als ze daar de kans toe had gehad.
De hond die beet, deed dat in een moment van gekte, omdat hij in een gevecht was met onze andere reu en m'n ex zo dom was z'n klauwen daar tussen te steken.
Mijn teefje had veel meegemaakt in d'r verleden en ik wist uiteindelijk van mezelf dat ik niet de juiste persoon was om haar te geven wat ze nodig had. Maar zette ik daar na 2 weken de spuit in?! Nee, ik heb haar (ongeveer) 3 kwart jaar gehad en toen is ze naar een sledehondenteam gegaan, waar ze helemaal op d'r plekkie was. Beiden waren trouwens opvangers en schatten van honden.
Misschien had je dus niet naar Elrey moeten kijken, maar naar jezelf.
- frank1985
- Zeer actief
ik zit echt met open mond dit topic te lezen, begrijp ik goed dat er een hond ( met waarschijnlijk een hele vervelende tijd achter de rug ) naar nl word gehaald daat 2 weken de kans krijgt , het niet gaat zoals gewenst is en nu maar wordt afge....
ik vindt 2 weken wel heel weinig !! kan er niet met deze hond getraind worden of zo met iemand als een GT ?? kan er echt niet een plekje zonder andere honden gevonden worden... waarom moet het allemaal zo snel ??
als het echt zo is als wat ik er van begrijp dan vindt ik dit een hele maar dan ook hele misselijke zaak waar maar een iemand de dupe van wordt !!!
De hond !!!
ik vindt 2 weken wel heel weinig !! kan er niet met deze hond getraind worden of zo met iemand als een GT ?? kan er echt niet een plekje zonder andere honden gevonden worden... waarom moet het allemaal zo snel ??
als het echt zo is als wat ik er van begrijp dan vindt ik dit een hele maar dan ook hele misselijke zaak waar maar een iemand de dupe van wordt !!!
De hond !!!
-
*Jolanda*
Mijn amstafff teef (ook herplaatser) heeft pas na een goede 4 maand haar plek gevonden bij ons. En die heeft nog niet eens gedragsproblemen. Ik vind het afschuwelijk hoe er met die hond omgegaan is... Afspuiten omdat hij bijt er waren nog zoveel meer wegen die ingeslagen hadden kunnen worden. En ik ben van mening dat je dat die hond ook schuldig bent als je `m van spanje naar hier haalt.Fannie schreef:Twee weken Lemuria. Wel even goed lezen hè.
Ik vind het dan ook in en in triest hoe er met die hond omgegaan is. En ben dan ook laaiend op die stichting als er zosnel overgegaan wordt op euthenasie...
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Misschien, heel misschien hadden jullie alternatieven achter de hand moeten hebben of zo'n hond helemaal niet meteen in een roedel moeten plaatsen maar eerst bij iemand met maar 1 of 2 honden waar het goed mee klikte,wat op rust moeten laten komen.
Ik verbaas me al jaren over sommige stichtingen die "ten koste "van honden willen redden.
Gesleep en gedoe en de hond is niet te vertrouwen.... triest verhaal vind ik het
Ik verbaas me al jaren over sommige stichtingen die "ten koste "van honden willen redden.
Gesleep en gedoe en de hond is niet te vertrouwen.... triest verhaal vind ik het
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
waar ik me ook over verbaas is dat er dus een DA is die zomaar in een gezonde hond een spuit zet!
lijkt me niet dat een hond zomaar een spuitje krijgt omdat hij een andere hond gebeten heeft.
de hond had je ook een muilkorf om kunnen doen toch?
beetje vreemd is het hele verhaal wel.
gr laura
lijkt me niet dat een hond zomaar een spuitje krijgt omdat hij een andere hond gebeten heeft.
de hond had je ook een muilkorf om kunnen doen toch?
beetje vreemd is het hele verhaal wel.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Arme hond... een goed plan achter de hand voor als het niet zou gaan had wellicht een idee geweest, helaas is het al te laat 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- frank1985
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
-
Fannie
Mee eens. Daar zit een groot minpunt waar ik zelf ook debet aan ben.billy schreef:Misschien, heel misschien hadden jullie alternatieven achter de hand moeten hebben of zo'n hond helemaal niet meteen in een roedel moeten plaatsen maar eerst bij iemand met maar 1 of 2 honden waar het goed mee klikte,wat op rust moeten laten komen.
Normaal gesproken is er voor elke opvanghond een 'achtervang' beschikbaar, dus een andere opvanger die de hond overneemt als het écht niet gaat. In Elrey's geval was er geen achtervang want niemand wilde zo'n grote hond opvangen. Gezien alle positieve verhalen over Elrey en het feit dat hij al lang in een hele grote roedel woonde, dacht ik dat hij in mijn roedel zeker zou aarden.
@Frank, Nee ik vind dit geen goede afwikkeling van zaken. Ik vind het heel erg dat het zo gegaan is. Je haalt een hond naar Nederland om hem een fijn thuis te geven; dat is dus niet gelukt. Alle betrokkenen zijn verliezers: de hond heeft geen fijn thuis gekregen (maar is gelukkig wel vriendelijk ingeslapen ipv vergast in Spanje), de asielmedewerkers in Spanje hebben verdriet dat een van hun honden er niet meer is, de stichtingsmensen hebben inschattingsfouten gemaakt en hebben ook verdriet want juist Elrey gunden ze een thuis; idem ikzelf.
Het vitten op deze stichting is m. i. onnodig: in hun 20-jarig bestaan is dit de tweede hond die vanwege gedrag is ingeslapen.
@ Laura: de DA heeft echt niet "zomaar een spuit in een gezonde hond gezet". Daar is overleg aan vooraf gegaan. Een Snuitje is geprobeerd maar de hond raakte daar volkomen van over de rooie: begon te vechten en rond te stuiteren en was niet meer aanspreekbaar. Hij vond het al moeilijk als je gewoon aan zijn kop kwam. Muilkorf was geen optie dus.
- frank1985
- Zeer actief
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
ik heb dit echt met open mond zitten lezen
twee weken heeft Elrey gekregen, twee fokking weken!!! en de spuit erin, het is godsgeklaagd, als dit een standaart gang van zaken zou zijn had mijn hond allang een spuit gekregen, maar door inzet en bloed, zweet en tranen heb ik m nog en doet ie t verdorie goed, je moet je doodschamen

- frank1985
- Zeer actief
amen !!kitty2 schreef:ik heb dit echt met open mond zitten lezentwee weken heeft Elrey gekregen, twee fokking weken!!! en de spuit erin, het is godsgeklaagd, als dit een standaart gang van zaken zou zijn had mijn hond allang een spuit gekregen, maar door inzet en bloed, zweet en tranen heb ik m nog en doet ie t verdorie goed, je moet je doodschamen
![]()
-
Lemuria
Je kunt d'r nog zo'n suikerlaag overheen gieten, feit blijft dat Elrey, die in Spanje kennelijk prima functioneerde, naar Nederland is gehaald met alle stress van dien, hier 3 bijtincidenten had en toen gelijk werd afgemaakt. Problem solved.Fannie schreef:...
Als de stichting geen achterban heeft voor grote honden, moeten ze die verdorie gewoon niet hierheen halen. Is het nou werkelijk zo moeilijk om dat vantevoren te bedenken?
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Re: Wat voor kruising is dit?
Ik zit deze topic vol verbazing te lezen.
Is er gekeken of deze hond misschien pijn had waardoor je niet aan zijn hoofd kon zitten.
Twee weken en dan moet een hond al stressvrij zijn????
Ben er niet bij geweest en heb deze hond niet gezien maar het lijkt me sterk dat een hond elders functioneert in een groep en hier niet meer.
Arme hond.....
Is er gekeken of deze hond misschien pijn had waardoor je niet aan zijn hoofd kon zitten.
Twee weken en dan moet een hond al stressvrij zijn????
Ben er niet bij geweest en heb deze hond niet gezien maar het lijkt me sterk dat een hond elders functioneert in een groep en hier niet meer.
Arme hond.....
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben zelf wel een iets genuanceerdere mening toegedaan. Natuurlijk is het zwaar kloten dat een hond het niet gered heeft nadat hij uit een asiel is gehaald in Spanje. Maar ze hadden deze hond nooit moeten halen. Je ziet aan de hond dat het een hond is die veel te sterk is om tegengas te geven. Als deze hond link wordt wordt hij natuurlijk extreem gevaarlijk. Hij lijkt wel een beetje op een alabai-kruising. Dan blijkt dat hij hier honden verscheurt die hem teveel in de weg lopen en dat hij ook mensen aanvalt. Het is enorm klote maar ik weet niet of het wel zo eerlijk is om de hond dan in leven te houden. Ik ga nu wel uit van eerlijke observaties en kundige obsevaties. Mensen flink bijten en honden uit elkaar trekken is nu niet een gedrag dat snel zal lijden tot een goede plek. En hoe wil je een hond in leven houden waar nergens plaats voor is?
Ze hadden hem nooit mogen halen en nooit door deze hel mogen laten gaan, maar dat de hond is ingeslapen begrijp ik dan wel weer. Als ik een hond had gevonden in Spanje, zeg een fikse rottweilerreu. Die had meegenomen en nadat hij Cleo en een hond op straat had geperforeerd zou hij Martijn flink bijten als hij thuis kwam van zijn werk. Dan liet ik hem ook inslapen omdat ik er dan vanuit ga dat hij niet meer plaatsbaar is en dat mijn observaties kloppen over de hond en dat hij dus niet te redden is.
Honden muilkorven in grote roedels geeft echt problemen. Dat kan niet.
Ze hadden hem nooit mogen halen en nooit door deze hel mogen laten gaan, maar dat de hond is ingeslapen begrijp ik dan wel weer. Als ik een hond had gevonden in Spanje, zeg een fikse rottweilerreu. Die had meegenomen en nadat hij Cleo en een hond op straat had geperforeerd zou hij Martijn flink bijten als hij thuis kwam van zijn werk. Dan liet ik hem ook inslapen omdat ik er dan vanuit ga dat hij niet meer plaatsbaar is en dat mijn observaties kloppen over de hond en dat hij dus niet te redden is.
- sjef
- Zeer actief
Marc, ik ben het helemaal met je eens.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Tuurlijk had die hond nooit hier naartoe gehaald moeten worden, het spijt me zeer, zal nu welMARC_S schreef:Ik ben zelf wel een iets genuanceerdere mening toegedaan. Natuurlijk is het zwaar kloten dat een hond het niet gered heeft nadat hij uit een asiel is gehaald in Spanje. Maar ze hadden deze hond nooit moeten halen. Je ziet aan de hond dat het een hond is die veel te sterk is om tegengas te geven. Als deze hond link wordt wordt hij natuurlijk extreem gevaarlijk. Hij lijkt wel een beetje op een alabai-kruising. Dan blijkt dat hij hier honden verscheurt die hem teveel in de weg lopen en dat hij ook mensen aanvalt. Het is enorm klote maar ik weet niet of het wel zo eerlijk is om de hond dan in leven te houden. Ik ga nu wel uit van eerlijke observaties en kundige obsevaties. Mensen flink bijten en honden uit elkaar trekken is nu niet een gedrag dat snel zal lijden tot een goede plek. En hoe wil je een hond in leven houden waar nergens plaats voor is?
verschrikkelijk veel mensen tegen het zere been schoppen, maar al de honden uit buitenlandse
asielen naar het drukke NL halen, sorry maar ik vind het weinig succes hebben.
Maar feit is wel dat er de keuze is gemaakt om de hond hier naartoe te halen, er is gedaan alsof de hond prima van karakter en prima plaatsbaar was, goed, dan neem je dus de beslissing om een hond hier in NL neer te zetten, maar wees dan ook mens genoeg om die hond dan wel een kans te geven om zich op een normale manier te uitten, in plaats van binnen 2 weken de hond als totaal agressief af te voeren naar het crematorium,
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
Vergeet de Keizer nietMartijn schreef:Welk succes moest er behaald worden dan?Aimee schreef:al de honden uit buitenlandse asielen naar het drukke NL halen, sorry maar ik vind het weinig succes hebben.
Cleo doet het best leuk hier hoor. Jack en Lilo hebben het geloof ik ook wel naar hun zin.
Kiki is een enig hondje en Nelson helemaal.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Het zijn vaak honden die het leven zoals dat hier in Nederland gaat, totaal niet gewend zijn.Martijn schreef:Welk succes moest er behaald worden dan?Aimee schreef:al de honden uit buitenlandse asielen naar het drukke NL halen, sorry maar ik vind het weinig succes hebben.
Cleo doet het best leuk hier hoor. Jack en Lilo hebben het geloof ik ook wel naar hun zin.
Kiki is een enig hondje en Nelson helemaal.
Waarom moet er bij buitenlandse honden toch altijd ineens een wonder gebeuren?
Het zijn gewoon honden, hoor.
Ik ben het er wel mee eens dat je een hond als deze niet hierheen moet halen.
Om de doodsimpele reden dat als je zo een hond gaat herplaatsen dat je dat dan van A naar B moet doen en niet via zesentachtig tussenstations.
Er zijn zoveel agressieve, grote honden zoals deze. Gaat prima. Maar inderdaad niet in een bij elkaar geraapt groot roedel nee. Hehe.
Alsof dat met dezelfde hond die toevallig in nederland is geboren wel kan.
Maar om daar weer een "je moet ook geen buitenlandse honden hierheen halen" verhaal aan op te hangen.
Het zijn gewoon honden hoor. Het buitenland is groot en vrij divers.
Het zijn zelfs vaak genoeg zwervers. Je kan niet zeggen dat er geen verschil zit tussen het leven in Spanje
en het leven in Nederland. Je hebt ook geen idee hoe zo'n hond gesocialiseerd is, wat het gewend is of niet etc.
Ik vind dat je een zeker risico neemt, daarnaast, hoe lullig ook, wat is er mis met de honden in de Nederlandse
asielen?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dat zeg ik toch niet? Ik heb zelf te maken met een slecht gesocialiseerde hond uit het asiel, dus zal verderMartijn schreef:De gemiddelde asielhond heeft gewoon drie hoog achter op een balkon zitten schijten, hoor. Laten we niet doen alsof dat de goed gesocialiseerde succesverhalen zijn.Aimee schreef: Het zijn vaak honden die het leven zoals dat hier in Nederland gaat, totaal niet gewend zijn.
Mensen die hun verantwoordelijkheid nemen dumpen hun hond namelijk niet in het asiel en die mensen namen hun verantwoordelijkheid vantevoren heus niet ineens wel.
Niets. Maar ik hoef niet te beargumenteren waarom ik een hond niet neem.Ik vind dat je een zeker risico neemt, daarnaast, hoe lullig ook, wat is er mis met de honden in de Nederlandse
asielen?
Dat hoef jij toch ook niet?
niet doen dat die allemaal goed zijn opgevoed. Maar ik vraag me werkelijk af of je een reeds zieke hond, want dat zijn ze meestal wel, er nou zoveel mee helpt om naar Nederland te halen, om vervolgens te eisen dat de hond zich binnen een bepaald tijdsbestek net zo goed gedraagt tussen alles en iedereen als ieder andere hond.
Plus dat ik er bij blijf dat het dweilen met de kraan open is
-
tineke
Ik denk dat je echt een verkeerd beeld hebt van de buitenlandertjes hoor.Aimee schreef:Dat zeg ik toch niet? Ik heb zelf te maken met een slecht gesocialiseerde hond uit het asiel, dus zal verderMartijn schreef:De gemiddelde asielhond heeft gewoon drie hoog achter op een balkon zitten schijten, hoor. Laten we niet doen alsof dat de goed gesocialiseerde succesverhalen zijn.Aimee schreef: Het zijn vaak honden die het leven zoals dat hier in Nederland gaat, totaal niet gewend zijn.
Mensen die hun verantwoordelijkheid nemen dumpen hun hond namelijk niet in het asiel en die mensen namen hun verantwoordelijkheid vantevoren heus niet ineens wel.
Niets. Maar ik hoef niet te beargumenteren waarom ik een hond niet neem.Ik vind dat je een zeker risico neemt, daarnaast, hoe lullig ook, wat is er mis met de honden in de Nederlandse
asielen?
Dat hoef jij toch ook niet?
niet doen dat die allemaal goed zijn opgevoed. Maar ik vraag me werkelijk af of je een reeds zieke hond, want dat zijn ze meestal wel, er nou zoveel mee helpt om naar Nederland te halen, om vervolgens te eisen dat de hond zich binnen een bepaald tijdsbestek net zo goed gedraagt tussen alles en iedereen als ieder andere hond.
Plus dat ik er bij blijf dat het dweilen met de kraan open is
Micron ,Spok ,Sien en onlangs Teo zijn allemaal prima gezond hoor.
Het zijn echt niet alleen maar wrakken die overkomen hoor
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk ook dat het Cleo niet zoveel boeit dat het haar hier halen niet het hele probleem in Spanje heeft opgelost. Verder denk ik dat ze wel blij is als ik haar nu zo zie liggen onder mijn bureau. Ze heeft al 8 jaar een leven. Iets waar hondjes als Cleo dus normaal gesproken geen enkele kans op hebben in Spanje. Het kan ons en Cleo zelf ook weinig schelen of zij een druppel op een gloeiende plaat was.
Je kan het ook doen omdat je zelf een hondje wil en omdat een hondje uit Spanje je bevalt. Een beter hondje dan Cleo is er niet als maatje voor Dapper eerst en nu als ons gezellige altijd lieve vriendelijke zwarte rennertje. Dus ik zie niet in wat er meer is dan de situatie en waarom er meer zou moeten zijn. Ze is snotterig ja. Maarja, anders was ze snotterig in Spanje in een betonnen kenneltje al 8-9 jaar. Nu hebben wij lol en heeft zij lol. Zo simpel is het en meer is er niet.
Je kan het ook doen omdat je zelf een hondje wil en omdat een hondje uit Spanje je bevalt. Een beter hondje dan Cleo is er niet als maatje voor Dapper eerst en nu als ons gezellige altijd lieve vriendelijke zwarte rennertje. Dus ik zie niet in wat er meer is dan de situatie en waarom er meer zou moeten zijn. Ze is snotterig ja. Maarja, anders was ze snotterig in Spanje in een betonnen kenneltje al 8-9 jaar. Nu hebben wij lol en heeft zij lol. Zo simpel is het en meer is er niet.
- Agnes-en-Balou
- Zeer actief
Het is gewoon dweilen met de kraan open, om honden te 'redden' uit Spanje (of Griekenland etc)
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Dat denk ik inderdaad ook weleens, natuurlijk is het geweldig om deze dieren een goed tehuis te bieden, daar zeg ik helemaal niets van, maar het wordt wel in stand gehouden, zeker bij de windhonden, het lijkt mij beter om het probleem bij de bron aan te pakken.Agnes-en-Balou schreef:Het is gewoon dweilen met de kraan open, om honden te 'redden' uit Spanje (of Griekenland etc)