ik ben het op zich wel met je eens maar generaliseren is ook niet eerlijkBudkes schreef: Maar ontopic, heel heel triest voor die honden, maar eigen schuld dikke bult voor de eigenaren van hun prijswinnende producten. Want dat zijn ze voor die gasten producten meer niet. Bah.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
diep tragisch
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: diep tragisch
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
het ligt eraan op welke manier deze openstaat... de mijne zitten rustig een hele dag in de bus met trainen, ook met 30+.. maar wel met klep open, speciale folie op de achter- en zijramen etc.AnneMarie schreef:
Dit verhaal geeft WEER eens aan dat je niet kunt overdrijven als het gaat om honden en een warme auto
Ik weet zeker dat ze het daar koeler hebben dan ik buiten de auto.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik heb de vader van mijn laatste nest voor mijn vriendin uit Noorwegen in Nederland geshowd. Ik heb een jaar voor hem gezorgd.
Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om hem ergens alleen te laten of wat dan ook, nog voor geen minuut. Er zou maar eens wat gebeuren.
Normaal gesproken zou je juist verwachten dat een professionele handler , die dik betaald word voor haar diensten , er voor zorgt dat er niets gebeurd met de honden van haar klanten.
Ik vind dit dieptriest. Wat moeten die arme honden geleden hebben.
Ik vind het ook heel erg voor de handler..hoe vertel je dat aan de eigenaren van de honden.
Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om hem ergens alleen te laten of wat dan ook, nog voor geen minuut. Er zou maar eens wat gebeuren.
Normaal gesproken zou je juist verwachten dat een professionele handler , die dik betaald word voor haar diensten , er voor zorgt dat er niets gebeurd met de honden van haar klanten.
Ik vind dit dieptriest. Wat moeten die arme honden geleden hebben.
Ik vind het ook heel erg voor de handler..hoe vertel je dat aan de eigenaren van de honden.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Weet je dat ik daar nu helemaal niets van begrijp ?MonaToetje schreef:Ik heb de vader van mijn laatste nest voor mijn vriendin uit Noorwegen in Nederland geshowd. Ik heb een jaar voor hem gezorgd.
Dus om de hond de nodige shows te kunnen laten lopen doe je hem een jaar weg
Dat iemand dat kan, daar snap ik niets van.
Vroegûh (eind jaren 70 begin 80), toen ik nog veel showde werden er enorme bedragen geboden voor boxers om in Engeland nieuw bloed te brengen . Daar hadden ze toen vooral slechte hoofden, ten tijde van de quarantaine . Hier werden toen boxers gehaald, vooral voor het hoofd. Ze kwamen toen ook bij mij voor mijn reu om die voor een bepaalde tijd te kunnen huren, geen haar op mijn hoofd
Gr. Aniek

- CKS
- Zeer actief
Ik vind dat er wel érg hard geoordeeld wordt over deze hondenshowdame. Heeft iedereen goed gelezen dat dit midden in de nacht gebeurd is? Ze kwam om 1 uur 's ochtends thuis, en heeft toen de honden in hun kennels in de van gelaten, met de deur van de van open en de raampjes ook gedeeltelijk, en met een stuk of 6 ventilatoren erbij. Om 06:30 's ochtends was het leed al geschied! Het is dus niet zo dat ze de van in de zon heeft laten staan oid. Sorry hoor maar ik zou toch ook niet verwacht hebben dat de temperatuur in de van midden in de nacht zover op zou lopen dat de honden het loodje zouden leggen.
Ik moet toegeven dat ik mijn hond ook wel eens een nacht in de auto heb gelaten. Uiteraard met de raampjes zover mogelijk open, en ik heb eerst gekeken waar de zon op zou komen zodat de auto ook 's ochtends in de schaduw zou staan... en ook dit was van iets van 1 uur 's nachts tot vroeg in de ochtend. Misschien was het probleem hier wel dat het zoveel honden waren die samen de temperatuur op hebben laten lopen, maar dan nog vind ik dat er eerder sprake is van een zeer ongelukkig ongeluk dan dat deze dame zo verschrikkelijk onverantwoordelijk bezig is geweest. Achteraf is het altijd makkelijk lullen natuurlijk
Overigens vind ik DA Ivan een bijzonder misselijk makende vent, even over de rug van de honden en de showdame sappig in de krant komen
bah..... Doe waar je voor betaald wordt en dat het het leven van de hond redden en laat het verhaal over aan de eigenaars en de showdame.... Mochten de eigenaars een rechtzaak willen aanspannen dan kan ie gewoon netjes een correct medisch rapport opmaken maar dit tendentieuze geleuter.. nee geen begrip voor.
Kees
Ik moet toegeven dat ik mijn hond ook wel eens een nacht in de auto heb gelaten. Uiteraard met de raampjes zover mogelijk open, en ik heb eerst gekeken waar de zon op zou komen zodat de auto ook 's ochtends in de schaduw zou staan... en ook dit was van iets van 1 uur 's nachts tot vroeg in de ochtend. Misschien was het probleem hier wel dat het zoveel honden waren die samen de temperatuur op hebben laten lopen, maar dan nog vind ik dat er eerder sprake is van een zeer ongelukkig ongeluk dan dat deze dame zo verschrikkelijk onverantwoordelijk bezig is geweest. Achteraf is het altijd makkelijk lullen natuurlijk
Overigens vind ik DA Ivan een bijzonder misselijk makende vent, even over de rug van de honden en de showdame sappig in de krant komen
Kees
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zo warm 's nachts? Dat vind ik wel een heel raar verhaal...Casey schreef:Ik vind dat er wel érg hard geoordeeld wordt over deze hondenshowdame. Heeft iedereen goed gelezen dat dit midden in de nacht gebeurd is? Ze kwam om 1 uur 's ochtends thuis, en heeft toen de honden in hun kennels in de van gelaten, met de deur van de van open en de raampjes ook gedeeltelijk, en met een stuk of 6 ventilatoren erbij. Om 06:30 's ochtends was het leed al geschied! Het is dus niet zo dat ze de van in de zon heeft laten staan oid. Sorry hoor maar ik zou toch ook niet verwacht hebben dat de temperatuur in de van midden in de nacht zover op zou lopen dat de honden het loodje zouden leggen.
Overigens vind ik DA Ivan een bijzonder misselijk makende vent, even over de rug van de honden en de showdame sappig in de krant komenbah..... Doe waar je voor betaald wordt en dat het het leven van de hond redden en laat het verhaal over aan de eigenaars en de showdame.... Mochten de eigenaars een rechtzaak willen aanspannen dan kan ie gewoon netjes een correct medisch rapport opmaken maar dit tendentieuze geleuter.. nee geen begrip voor.
Kees
Mijn honden slapen regelmatig 's nachts in de auto (wedstrijd of als ik logeren ben), met de klep op de pin... maar dan is het heerlijk koel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- iones
- Zeer actief
Ik denk dat dit ras ook nog eens extra gevoelig is voor warmte, als ik die vacht zo bekijk. Mogelijk had een ander ras het wel overleefd. Maar stom is het wel.
Ik geef mijn honden dus niet uit handen. Ik let er zelf op en ik wil niet te lang wegblijven.
Ik geef mijn honden dus niet uit handen. Ik let er zelf op en ik wil niet te lang wegblijven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Casey schreef:Ik vind dat er wel érg hard geoordeeld wordt over deze hondenshowdame. Heeft iedereen goed gelezen dat dit midden in de nacht gebeurd is? Ze kwam om 1 uur 's ochtends thuis, en heeft toen de honden in hun kennels in de van gelaten, met de deur van de van open en de raampjes ook gedeeltelijk, en met een stuk of 6 ventilatoren erbij. Om 06:30 's ochtends was het leed al geschied! Het is dus niet zo dat ze de van in de zon heeft laten staan oid. Sorry hoor maar ik zou toch ook niet verwacht hebben dat de temperatuur in de van midden in de nacht zover op zou lopen dat de honden het loodje zouden leggen.
Overigens vind ik DA Ivan een bijzonder misselijk makende vent, even over de rug van de honden en de showdame sappig in de krant komenbah..... Doe waar je voor betaald wordt en dat het het leven van de hond redden en laat het verhaal over aan de eigenaars en de showdame.... Mochten de eigenaars een rechtzaak willen aanspannen dan kan ie gewoon netjes een correct medisch rapport opmaken maar dit tendentieuze geleuter.. nee geen begrip voor.
Kees
Hier gaat het om een professionele handler die dus de honden van anderen verzorgt enz.
Ongelukjes kunnen inderdaad gebeuren en zitten in een klein hoekje,maar als prof heb je er juist voor te zorgen dat dit soort dingen gewoon niet kunnen gebeuren.Safety first en dan kom je zelf aan de beurt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Lemuria
Dit ras? Het waren 5 rassen. 1 Husky, 1 Malamute, 1 Akita, 3 Golden Retrievers en een Dalmatier. De Husky heeft het (tot nu toe) overleefd, dus aan de vacht ligt het zeker niet.iones schreef:Ik denk dat dit ras ook nog eens extra gevoelig is voor warmte, als ik die vacht zo bekijk. Mogelijk had een ander ras het wel overleefd. Maar stom is het wel.
Wat ik niet snap is dat alle honden (in het verhaal zijn het er opeens 8?) opeens om 6.30 uur amok maakten en toen zij buiten kwam, waren er opeens al 5 buiten westen. Heeft ze er zo lang over gedaan om eens te gaan kijken of zijn ze alle 5 spontaan tegelijkertijd binnen 1 minuut (langer zou ik niet nodig hebben om in willekeurig welk huis naar buiten te rennen) tegen de vlakte gegaan?
Ik weet het niet...wat er door haar hoofd is gegaan, maar het verhaal klopt van geen kanten. Kan ook aan de media liggen natuurlijk.
- iones
- Zeer actief
Het overkomt zelfs de politie.
http://www.nu.nl/algemeen/2034524/brits ... -auto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/algemeen/2034524/brits ... -auto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen