Dat meen je niet! Ik vind er echt niks aantrekkelijks aan, aan deze pup,. :N:MARC_S schreef:Dit moet ik overigens nooit in de handen gedrukt krijgen. Een mops x beagle![]()
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onwaarschijnlijke kruisingen
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Onwaarschijnlijke kruisingen
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Hele bijzondere combi inderdaad. Ik vind Mopshonden op zich erg lelijk, maar ik moet zeggen dat ik deze er nog best leuk uit vind zien! Ik vind Saluki's wel weer mooi. Vraag me wel af hoe ze uitgroeien, ik denk nog wel mooi ook...Pablo schreef:Wat dacht je trouwens van deze?
Saluki x Mopshond..![]()
http://www.hondenmarktplaats.nl/ads/kle ... ising.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Denk dat dat stiekem best leuke hondjes worden om te zien
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik kan het ze wel eens vragen of gewoon foto's maken als Eva en Cleo in die roedel terecht komen met wandelen.
Laatst gewijzigd door laeken op 03 jul 2009 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Niet over zeiken?MARC_S schreef:PS niet over zeiken want het zijn onze krakende overburen en die doen prima met hun honden en wij bemoeien ons er verder niet mee

- Pablo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier
Ja dat zou echt tof zijnMARC_S schreef:
Ik kan het ze wel eens vragen of gewoon foto's maken als Eva en Cleo in die roedel terecht komen met wandelen.
Vind het wel mooi om te horen dat honden van zulk kaliber toch allemaal mooi in harmonie samenleven
Jullie zijn toch zeker wel uitgenodigd tegen die tijd om op kraambezoek te komen?
Laatst gewijzigd door Pablo op 03 jul 2009 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

- -Gaby-
- Zeer actief
Jeetje, wat ontzettend veel honden! En ook nog eens niet de makkelijkste rassen. Ben wel jaloers op ze hoor... Mijn vader wandelde vroeger ook tijden in de bossen van de Veluwe met zijn roedel honden, ik ben daar ook stikjaloers op. Mijn opa en oma's achtertuin was het begin van de Veluwe.MARC_S schreef:
Vroeger wandelde ik altijd met alle honden uit de buurt, had ik ook mijn eigen roedeltje. Het lijkt me nog steeds super leuk, maar ik durf nu niet meer bij mensen aan te bellen om te vragen of ik hun hond uit mag laten.
Weer ontopic en over kruisingen gesproken, ik wandelde ook altijd met een Yorkshire Terriër x Kooiker hondje en dat was echt een leuk beestje. Helemaal bruin met een wit blesje en lange zwarte plukken aan de oren.
Laatst gewijzigd door -Gaby- op 03 jul 2009 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
laeken
- Zeer actief
Ik kon me voorstellen dat mensen het nogal oneens zijn als iemand fokt met stamboomloze honden en kruisingen. En ik wil geen gezeik over een beschrijving van andermans honden die zelf niet gevraagd hebben om beschreven te worden op internet. Heb het vorige bericht dan ook maar weggehaald. Ik vraag wel een keer of ik wat foto's kan makenFrenk schreef:Niet over zeiken?MARC_S schreef:PS niet over zeiken want het zijn onze krakende overburen en die doen prima met hun honden en wij bemoeien ons er verder niet mee
- -Gaby-
- Zeer actief
Maar jij hoeft je neem ik aan ook niet te verantwoorden voor wat andere mensen doen lijkt mij. Ik snap het wel, soms gaat het op dit forum kanten op die je helemaal niet op wilt gaan, ten minste, dat valt me soms op.MARC_S schreef:Ik kon me voorstellen dat mensen het nogal oneens zijn als iemand fokt met stamboomloze honden en kruisingen. En ik wil geen gezeik over een beschrijving van andermans honden die zelf niet gevraagd hebben om beschreven te worden op internet. Heb het vorige bericht dan ook maar weggehaald. Ik vraag wel een keer of ik wat foto's kan makenFrenk schreef:Niet over zeiken?MARC_S schreef:PS niet over zeiken want het zijn onze krakende overburen en die doen prima met hun honden en wij bemoeien ons er verder niet mee
Laatst gewijzigd door -Gaby- op 03 jul 2009 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Die zie je tegenwoordig best vaak hoor, lab x teckelMarion. schreef:Hierachter wonen 2 lab/teckel kruisingen. Lijf van een Lab en de korte pootjes van een Teckel. Wel een iets minder zwaar hoofd dan een Lab, dat dan wel.
- Chione
- Zeer actief
Die zijn leuk.Pablo schreef:Wat dacht je trouwens van deze?
Saluki x Mopshond..![]()
http://www.hondenmarktplaats.nl/ads/kle ... ising.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Denk dat dat stiekem best leuke hondjes worden om te zien
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Pablo
- Zeer actief
Ik heb mijn quote ook maar even aangepastMARC_S schreef:Ik kon me voorstellen dat mensen het nogal oneens zijn als iemand fokt met stamboomloze honden en kruisingen. En ik wil geen gezeik over een beschrijving van andermans honden die zelf niet gevraagd hebben om beschreven te worden op internet. Heb het vorige bericht dan ook maar weggehaald. Ik vraag wel een keer of ik wat foto's kan makenFrenk schreef:Niet over zeiken?MARC_S schreef:PS niet over zeiken want het zijn onze krakende overburen en die doen prima met hun honden en wij bemoeien ons er verder niet mee
Ik heb hier zelf ook een stamboomloze chihuahua rondlopen, zou een beetje hypocriet zijn als ik erover zou gaan zeiken, plus dat ik er eerlijk gezegd ook een beetje moe van word dat er altijd discussies van moeten komen, het gaat hier over onwaarschijnlijke kruisingen en niet over het feit of het wel of niet oke is

- Frenk
- Zeer actief
Moet ik dan nu ook iets aanpassen aan mijn bericht?MARC_S schreef:Ik kon me voorstellen dat mensen het nogal oneens zijn als iemand fokt met stamboomloze honden en kruisingen. En ik wil geen gezeik over een beschrijving van andermans honden die zelf niet gevraagd hebben om beschreven te worden op internet. Heb het vorige bericht dan ook maar weggehaald. Ik vraag wel een keer of ik wat foto's kan makenFrenk schreef:Niet over zeiken?MARC_S schreef:PS niet over zeiken want het zijn onze krakende overburen en die doen prima met hun honden en wij bemoeien ons er verder niet mee

-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij mij in de buurt loopt een kruising MechelaarXBull Terrier.
Lijf van een Bull Terrier, kop van een Mechelaar.
Hij is erg druk
Lijf van een Bull Terrier, kop van een Mechelaar.
Hij is erg druk
- Frenk
- Zeer actief
Ben ik niet helemaal met je eens. De discussie kan ook gaan over of het handige kruisingen zijn qua eigenschappen bijvoorbeeld. En een zijspoor in een discussie uitsluiten zou ik doodzonde vinden. Is voor mij vaak de charme van dit forum.Pablo schreef:Ik heb hier zelf ook een stamboomloze chihuahua rondlopen, zou een beetje hypocriet zijn als ik erover zou gaan zeiken, plus dat ik er eerlijk gezegd ook een beetje moe van word dat er altijd discussies van moeten komen, het gaat hier over onwaarschijnlijke kruisingen en niet over het feit of het wel of niet oke is

-
laeken
- Zeer actief
Ik denk dat het bediscussiëren van zaken prima is. Maar niet zaken die ik op internet zet over een ander. Handig zijn de honden sowieso aangezien ze fokken met honden die in een grote roedel perfect functioneren en die ook nog eens mooi, sociaal en goed met mensen zijn. Verder fokken ze niet wat raak want zover ik weet willen zij normaal gesproken ook geen pups en hebben ze die ook al een 2 jaar zeker niet gehad. Zij hebben geen ruimte voor honden die andere honden slopen of mensen bijten en dat doen die honden dus ook niet.Frenk schreef:Ben ik niet helemaal met je eens. De discussie kan ook gaan over of het handige kruisingen zijn qua eigenschappen bijvoorbeeld. En een zijspoor in een discussie uitsluiten zou ik doodzonde vinden. Is voor mij vaak de charme van dit forum.Pablo schreef:Ik heb hier zelf ook een stamboomloze chihuahua rondlopen, zou een beetje hypocriet zijn als ik erover zou gaan zeiken, plus dat ik er eerlijk gezegd ook een beetje moe van word dat er altijd discussies van moeten komen, het gaat hier over onwaarschijnlijke kruisingen en niet over het feit of het wel of niet oke is
Maargoed, verder hou ik er over op want ik denk dat jij ook niet echt zit te wachten op een discussie over de honden van je buren op internet die jij gestart bent door er iets over te schrijven toch?
- Frenk
- Zeer actief
Dat laatste snap ik en tegelijkertijd is het voor mij (zeg ik met nadruk) niet anders dan dat je het zou vertellen over een kruising die je zomaar tijdens een wandeling tegenkomt.MARC_S schreef:Ik denk dat het bediscussiëren van zaken prima is. Maar niet zaken die ik op internet zet over een ander.

- Frenk
- Zeer actief
Natuurlijk zijn die er zat. Maar er zijn net zo goed kruisingen waar je het tegenovergestelde van vindt. En als ik bijvoorbeeld lees een rottxshih en dan de shih als moeder, dan zit ik toch even zo :N: Niet eens omdat het geen leuke hondjes zouden kunnen zijn, want dat weet ik helemaal niet, maar het risico voor de moederhond lijkt me echt ongelofelijk groot. Of zie ik dat verkeerd?Nanna schreef:Die zijn er zat.

- Pablo
- Zeer actief
Ik heb weleens ergens opgevangen dat puppies zich naar het lichaam van de moeder vormen.Frenk schreef:Natuurlijk zijn die er zat. Maar er zijn net zo goed kruisingen waar je het tegenovergestelde van vindt. En als ik bijvoorbeeld lees een rottxshih en dan de shih als moeder, dan zit ik toch even zo :N: Niet eens omdat het geen leuke hondjes zouden kunnen zijn, want dat weet ik helemaal niet, maar het risico voor de moederhond lijkt me echt ongelofelijk groot. Of zie ik dat verkeerd?Nanna schreef:Die zijn er zat.
Dus ze groeien naargelang ze plek hebben.
Heb ook ooit eens op internet gelezen over een jack x am.bulldog, dracht verliep voorspoedig, en de bevalling ook.
Geen overdreven grote pups, alleen zag het er wel heel belachelijk uit toen de pups een week of 3 waren en half zo groot als moederhond waren

-
~Suzanne~
- Zeer actief
joh, wat een mooie hond... noem mij blond maar waar is dit een kruising tussen?Nanna schreef: Die zijn er zat. Kijk maar naar de Lurcher, onderhand haast een officieel ras
Super handige kruising windhond, met ook vaak nét dat scheutje volhoudend terriërbloed erin.
En nog mooi ook, als bonus.
Ik zou er niet zelf voor kiezen zo'n kruising te bedenken, maar ik vind deze hond wel mooi!
Suzanne
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
Ik heb een BC x Dobermann, BC als moeder. Druk beest, waaks en werkkarakter, maar wel een werker waar je iets mee moet doen. Wel een enorme pussy, echt een watje van een beest. 

Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een bruine harlekijn! Erg mooi!wendy71 schreef:Dit vind ik een hele mooie kruising:
![]()
![]()
RR/DD
En de kans dat dit gebeurt is erg klein, want er zit wel bruin in DD maar het is superzeldzaam!
Weet je toevallig de kleuren van de nestgenoten?
Er zat vast ook merle en zwart in
- -Gaby-
- Zeer actief
Dit is een kruising tussen een saluki en een deerhound. [/quote]Nanna schreef:joh, wat een mooie hond... noem mij blond maar waar is dit een kruising tussen?Suzanne123 schreef:
Ik zou er niet zelf voor kiezen zo'n kruising te bedenken, maar ik vind deze hond wel mooi!
Suzanne
Hmm, ik vind een Lurcher meestal wel mooi, eigenlijk alle windhondenrassen wel, maar ik vind dit half lange haar bij deze hond toch niet zo denderend. Alsof het een Afghaan is die door een brandende hoepel is gesprongen. :N:
Doe mij deze Lurchers maar:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Vaak ontstaan lurchers in Engeland door een kruizing staffordshire bull terrier x windhoud (greyhound bv) 
-
blondie
- Zeer actief
Een vroegere vriendin van mij had een kruising duitse dog labrador... een zwarte.. wat een prachtbeest was dat! Een wat grovere kop en de hoogte van een duitse dog.. was echt een mooi beest..
En de raarste kruising die ik niet om aan te zien vond.. en ik stond ook echt stil om te kijken wat het nu was..ook gezien toen ik jong was.. was een kruising poedel met een teckel... met alle respect het zal best een lief dier geweest zijn.. maar het zag er echt niet uit...
die had het postuur van een teckel.. maar een poedelkop en vacht...
Dat vond ik echt geen mooie kruising..
En de raarste kruising die ik niet om aan te zien vond.. en ik stond ook echt stil om te kijken wat het nu was..ook gezien toen ik jong was.. was een kruising poedel met een teckel... met alle respect het zal best een lief dier geweest zijn.. maar het zag er echt niet uit...
die had het postuur van een teckel.. maar een poedelkop en vacht...
Dat vond ik echt geen mooie kruising..
-
laeken
- Zeer actief
Cleo is in feite ook een lurcher. Ze is hoogst waarschijnlijk huskie/podenco en daarmee wordt in Spanje gejaagd. Dat ze dat kan bewijst het feit dat ze ook in NL hazen kan vangen. Ze mist de snelheid van de podenco wel wat, maar compenseert dat met een uithoudingsvermogen van de huskie waar je U tegen zegt. Dus de haas rent tot het gaatje en wordt dan alsnog gepakt. Cleo stopt niet en zal hem hoe dan ook vangen als hij op is. Ze zit er gerust 10 minuten aan een stuk achteraan en dat redt de podenco weer niet volgens mij. De huskie wel. 
-
laeken
- Zeer actief
Wat een scheet zeg!Nanna schreef:Nog een leukerd: rottweiler x riesenschnauzer
-
laeken
- Zeer actief
Misschien ook wel leuk om te laten zien. Dit zijn de honden van mijn neef. Echte Arubaanse honden en die zien er toch heel anders uit dan alles wat je hier zo hebt lopen in Europa. In dit geval zou er iets van pitbull of sharpei in kunnen zitten maar ook een heleboel Aruba-type. Dus laten we zeggen Aruba straathond x pitje/sharpei. Erg onwaarschijnlijk wat mij betreft. Het zijn geen makkelijke honden overigens. Wel hele mooie honden vind ik

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
hoe vind je deze? das mijn hond. een kruising Am. Bulldog met syberische husky.
ikzelf vind het een super hond ! zowel uiterlijk als innerlijk

ikzelf vind het een super hond ! zowel uiterlijk als innerlijk

-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
oh wat een mooierd zegEmma schreef:hoe vind je deze? das mijn hond. een kruising Am. Bulldog met syberische husky.
ikzelf vind het een super hond ! zowel uiterlijk als innerlijk![]()
- Frenk
- Zeer actief
Het zal ongetwijfeld een ontzettende lieverd zijnEmma schreef:hoe vind je deze? das mijn hond. een kruising Am. Bulldog met syberische husky.
ikzelf vind het een super hond ! zowel uiterlijk als innerlijk![]()