Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull incident

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Pitbull incident

Ongelezen bericht door Mojuan »

Klopt precies zoals je het zegt.
Zo ervaar ik het ook.

Tegenwoordig probeer ik het mensen zelfs uit het hoofd te praten als ze ook een Staffie willen.
Dan vraag ik aan ze of ze er over hebben nagedacht hoe het is als ze buiten netjes met hun hond aan de lijn lopen en er steeds een loslopende hond op ze af komt waar hun hond niet van gediend is.
Of ze er over hebben nagedacht wat de gevolgen zullen zijn als hun hond dan grijpt en vasthoudt.
Of ze beseffen dat ze elke wandeling continu om zich heen moeten kijken en elke keer over moeten steken, een andere route moeten nemen omdat het anders mis kan gaan.
Of ze beseffen dat ze hun hond niet leuk mee naar het bos kunnen nemen, niet gezellig op het strand kunnen laten rennen, niet zo makkelijk bij iedereen op visite kunnen komen die toevallig ook een hond heeft.
Of ze beseffen dat ze dus eigenlijk een hond willen waar ze niets mee kunnen dan aangelijnde wandelingen en veel stress omdat anderen hun hond niet bij zich houden.
Want dat doen mensen nu eenmaal vaak niet, en die andere honden begrijpen niet dat jouw hond is zoals hij is.

Als ik al deze dingen opsom zie ik vaak toch wat twijfels in hun ogen.
En als ik ze dan vraag wat de reden is dat ze een hond willen, wat ze nou precies allemaal voor leuks met hun hond willen gaan doen, dan komt het park voorbij, het bos, het strand, leuk spelen buiten etc.
En dan begrijpen ze zelf al dat een Staf niet de juist keuze is.

En begrijp me niet verkeerd, een Staf heeft heel veel geweldige kanten, maar ik realiseer me nu dat mensen gewoon niet beseffen hoe het is als je werkelijk jarenlang met een hond over straat loopt met een bepaald karakter.
Hoe goed je zelf ook oplet, er kan altijd een hond los lopen, er kan altijd ineens iemand om een hoekje komen met een hond enz enz.
Net zoals ik dat zelf ook niet besefte toen ik eraan begon.
Ondanks dat ik veel info heb gezocht, veel met eigenaren van Staffies heb gesproken etc.
Iets weten is heel anders dan iets ervaren.

Net zoals ik weet dat het zeer doet als je je been breekt, maar ik heb nooit zelf een been gebroken, dus het nooit ervaren.
Pas als ik het meemaak weet ik echt hoe het voelt.

Mensen zien altijd hoe blij en gelukkig ik ben met mijn honden, en denken dan oh, dat wil ik ook!
Ze weten vaak helemaal niet wat ik mis, tot ik het ze vertel en vraag of ze dat ook willen.
:zweep:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Paulala schreef:Maar ik vermoed dat ik nooit meer een Staf wil als ik eenmaal een sociale kameraad heb gehad die leuk is voor in het bos, voor op het strand, voor bij de hondenschool etc etc.
Wat zal dat genieten zijn!
Dat denk ik ook. Wij zijn altijd dol op Dapper geweest en helemaal fan van dat type hond. Ik wilde rustig een stafford maar nu we Eva en Cleo hebben is alles wel heel erg anders. We zijn er inmiddels definitief uit dat wij nooit meer een hond nemen met kans op hond-hond agressie. Natuurlijk kan het altijd anders lopen dan je hoopt maar als je een staffordreu neemt weet je het al vrijwel zeker.

En hoe belachelijk het ook klinkt, ik krijg nu een hekel aan mensen die tegen mij gillen dat hun hond mijn hond zal slopen. Dus als ik mensen met staffords zie die tegen mij roepen, HAAL JE HONDEN WEG! etc etc wordt ik pissig. Ik weet dat het ontzettend oneerlijk is omdat ik tot een paar maanden geleden zelf met een hond liep die een JR rustig aan de kop kon pakken en dan niet meer loslaten. Erg, maar ik kan er niks aan doen nu ik zelf twee honden heb die ik overal kan laten lopen en die nog nooit een krasje op een hond gemaakt hebben. :N:

Ik loop ook overal en loop nergens meer voor om. Als er nu honden komen dan hebben die zich te gedragen want aan mijn honden zal het verder niet liggen. Die doen niks maar zijn ook geen watjes. Ze zijn pittig eerlijk en zachtaardig. En die eigenschappen zijn samen heerlijk om mee op pad te gaan.

Ze gaan ook niet met alle honden dollen. Maken gewoon kennis en lopen door. Soms snauwen ze een beetje maar ze doen niks. Zaaaliggg en een verademing na een hond die elke reu greep in grijpafstand. Dan moest je wel heel erg op tijd zijn met afleiden met een bal of koek wilde je met goed fatsoen een JR reutje kunnen passeren. Als die toch kwam dan moest ik zelfs mijn eigen hond ongeveer ophangen en gaan trappen naar een sociaal maar brutaal hondje dat niks gedaan had. Dat was gewoon naar. :ugh:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

MARC_S schreef:Erg, maar ik kan er niks aan doen nu ik zelf twee honden heb die ik overal kan laten lopen en die nog nooit een krasje op een hond gemaakt hebben. :N:
Wat kan een mens dan veranderen he haha. Voor heen liep ik bij wijze spreke zo op straat :S: Ik deed mijn best om alle honden te ontwijken en baalde er dan van als er soms wel eens een hond bij mij in de buurt kwam. Het was zo erg, ik baalde er uberhaupt dan al van als er een hond aan de riem ergens liep :oeps: Ik was ook altijd van ik lijn mijn hond aan, pech als jouw hond dan bij de mijne komt.
Nu ik dus sociale teef heb, wil ik dat ook heel graag zo houden en baal ik er dan van als iemand dus ook met zo een instelling loopt van, eigen schuld ik heb de mijne aangelijnd

Zie je een hond is goed voor je... Zelfs een sociale hond krijgt een mens sociaal :engel:
Perry en Noah

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef: Dat denk ik ook. Wij zijn altijd dol op Dapper geweest en helemaal fan van dat type hond. Ik wilde rustig een stafford maar nu we Eva en Cleo hebben is alles wel heel erg anders. We zijn er inmiddels definitief uit dat wij nooit meer een hond nemen met kans op hond-hond agressie. Natuurlijk kan het altijd anders lopen dan je hoopt maar als je een staffordreu neemt weet je het al vrijwel zeker.

En hoe belachelijk het ook klinkt, ik krijg nu een hekel aan mensen die tegen mij gillen dat hun hond mijn hond zal slopen. Dus als ik mensen met staffords zie die tegen mij roepen, HAAL JE HONDEN WEG! etc etc wordt ik pissig. Ik weet dat het ontzettend oneerlijk is omdat ik tot een paar maanden geleden zelf met een hond liep die een JR rustig aan de kop kon pakken en dan niet meer loslaten. Erg, maar ik kan er niks aan doen nu ik zelf twee honden heb die ik overal kan laten lopen en die nog nooit een krasje op een hond gemaakt hebben. :N:
Ik heb dat zelfs ook een beetje, in een wat andere mate wellicht, nu met de combi Saar/Vera vergeleken met Saar/Moos. Moos was echt niet moeilijk hoor, maar wel een volwassen reutje dat redelijk zeker van zijn zaak was, en daarnaast ook echt klein. Daar naast had ik dan wat onzekere, nog kleinere, Saar die dus ook absoluut niet als buffer kon werken, en ik ging op een gegeven moment ook bepaalde losloopplekken mijden omdat ik het in mijn broek deed als er bijvoorbeeld een Bouvier reu of teef met stramme poten op mijn hondjes afgelopen kwam :N:

Nu met Saar/Vera gaat alles groter dan een Cocker automatisch op Vera af, Vera is altijd bereid even netjes en beschaafd en eventueel onderdanig te doen, en dan ben je dus probleemloos klaar. Saar komt er niet eens meer aan te pas bij grotere vreemde honden, en daardoor is zij ook weer zekerder geworden waardoor andere honden haar met rust laten, waardoor ze weer zekerder wordt etc etc.
Van de week liep ik met de honden in een voor mij volkomen vreemd park, en kwamen we na elkaar een Boerboel reu en een DH reu tegen. Beiden kwamen op Vera af (Vera moet niks van honden met een dominante uitstraling hebben, dus die stond bij het water te doen alsof ze ze niet zag :mrgreen: ), Vera laat zich braaf besnuffelen, gaat eens wat op d'r gat weg zitten kijken, en loopt met neutrale staart weg toen de honden in kwestie klaar waren. Saar staat er dan nog net niet bij te fluiten van "pomtidom, ze zien me niet :mann: ". :mrgreen:
Ik zag even voor me dat ik daar gestaan had met Moos en Saar, en dan was ik er nu nog gestressed van geweest.
Ik doe dus ook nooit meer een combinatie van heel klein reutje met nog kleiner teefje, en dat is ook alleen maar vanwege het 'buiten moeten lopen' :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Daar heb ik dan weer geen last van dat Romeo alle reutjes zomaar wil grijpen uit het niets.
Hij doet het echt alleen maar als ze op hem af komen denderen of ineens zomaar aan zijn kont zitten ofzo.
Ik kan vrij gemakkelijk overal langs lopen met hem, hij kijkt niet naar andere honden, geen interesse in.
Maar vroeger was hij wel anders ja, dan moest ik dus idd veel moeite doen om hem erbij weg te houden.

Ik sta dus ook regelmatig een leuk kletspraatje met mensen te maken als hun honden aangelijnd zijn.
Dan staan we gewoon vlak bij elkaar te praten, en dan is er niets aan de hand.
Op zich is Romeo dus gewoon een heel relaxte hond om mee te wandelen.
Maar de wetenschap dat ALS hij pakt hij niet meer zomaar uit zichzelf los wil laten is gewoon erg rot.

Wat zou ik hem graag blij zien rennen en spelen.
:zweep:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Valerie schreef: Over het algemeen word er rond de nek(vel) een goede hold gezocht wat vrij rekbaar vel/vlees is dus als je er snel bij bent zou ik niet erg bang zijn dat er stukken van je hond worden afgescheurd.
Afbeelding

Dit kan daar wel het gevolg van zijn.... en ik denk dat dat precies de angsten zijn van iemand die met een doodgewone hond rondloopt en in aanraking komt met een pitje of iets van die strekking met een onnozele baas.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Het komt vaak verrotte slecht uit, en ja ik ga bij een evt. volgende hond ook kijken naar een sociale lijn,of ras
maar mocht het niet zo zijn, is het geen ramp :wink: het is gewoon een andere manier van met je hond omgaan,
ik heb wereld honden en een van de twee is een ramp met andere honden, So Be it
laeken
Zeer actief

Gadver Eline! :jank: Is dat in Kimba?
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

estelle schreef:
Rhiannon schreef:Ik snap dat die eigenaars van hun honden houden maar niet genoeg omdat soort incidenten te voorkomen.
Ik heb weleens een gevecht gezien met een pitje ik spring daar niet tussen, of hij moet mijn hond vast hebben..
Wat een gelul zeg.
Dat kan ik ook zeggen van die opmerking van jou, je reageert verder nergens op in dit topic alleen op mijn reactie :denken:

Wat ik verder lees is dat de eigenaars hier toch echt wel proberen te voorkomen dat dat soort incidenten niet gebeuren.
Dat is wat ik bedoel met van je hond houden je wilt niet dat hij of zij in een gevecht beland toch?
Wat ik zou doen, ik weet het niet ik weet alleen als ik twee pitjes zie vechten ik met mijn honden snel verdwijn omdat ik bang ben dat die agressie
zich verplaats naar mijn honden.
Misschien is het asociaal maar als ik daar op dat moment loop met mijn hondjes ga ik niet die honden uit elkaar proberen te halen dat mogen de eigenaars doen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

MARC_S schreef:Gadver Eline! :jank: Is dat in Kimba?
Yep, dat was in Kimba. :(
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

Ik heb echt geen verstand van het losmaken van honden tijdens gevechten, maar ik vraag me gewoon één ding af. Hoe kan een pitbull/staff vast blijven houden als zelfs zijn ogen worden ingedrukt of zijn ballen eraf worden geknepen? Is die 'drang' om vast te houden dan zo sterk dat ze zelfs zoveel pijn kunnen doorstaan?
laeken
Zeer actief

Madison schreef:Ik heb echt geen verstand van het losmaken van honden tijdens gevechten, maar ik vraag me gewoon één ding af. Hoe kan een pitbull/staff vast blijven houden als zelfs zijn ogen worden ingedrukt of zijn ballen eraf worden geknepen? Is die 'drang' om vast te houden dan zo sterk dat ze zelfs zoveel pijn kunnen doorstaan?
Hoeveel pijn denk je dat een pitbull heeft als zijn oor er op dat moment afgetrokken wordt door de hond die hij vast heeft? Denk je dat hij dan los laat? Daarom is dit dus ook zo'n groot probleem. Al gaat de poot eraf, loslaten ho maar want daar zijn ze op gefokt. Als er twee pitbulls vechten is de verliezer degene die opgeeft. Ze geven meestal dus niet op en pas als ze geen adem meer hebben en KO gaan stopt het. Uitputting eerder dan verwondingen. :wink:
Afbeelding
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

MARC_S schreef:
Madison schreef:Ik heb echt geen verstand van het losmaken van honden tijdens gevechten, maar ik vraag me gewoon één ding af. Hoe kan een pitbull/staff vast blijven houden als zelfs zijn ogen worden ingedrukt of zijn ballen eraf worden geknepen? Is die 'drang' om vast te houden dan zo sterk dat ze zelfs zoveel pijn kunnen doorstaan?
Hoeveel pijn denk je dat een pitbull heeft als zijn oor er op dat moment afgetrokken wordt door de hond die hij vast heeft? Denk je dat hij dan los laat? Daarom is dit dus ook zo'n groot probleem. Al gaat de poot eraf, loslaten ho maar want daar zijn ze op gefokt. Als er twee pitbulls vechten is de verliezer degene die opgeeft. Ze geven meestal dus niet op en pas als ze geen adem meer hebben en KO gaan stopt het. Uitputting eerder dan verwondingen. :wink:
Denk toch dat de gemiddelde huishond die ze tegenwoordig pitbull noemen niet een dergelijke gameness in zich hebben als dat je hier boven beschrijft.
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ben ik nou gek of is er echt een omslag gekomen qua mening over Staffords.
Ik ben al een paar jaar lid hier en in den beginne kon niemand een slecht woord speken over Staffs, dan kreeg diegene de wind van voren. Hartstikke lief waren ze, en als er wat gebeurde dan lag het aan de eigenaar, niet aan de hond.
Nu lees ik toch steeds vaker dat het vervelende gedrag in de hond zelf zit. In het ras.
Dat was een taboe eerst. Nu niet meer ?
*Ellen*

@ Marc, een hond in een stevig gevecht op leven en dood voelt geen pijn denk ik. De adrenaline giert door zijn lijf, en dat is pijnverdovend.
*Ellen*

Dat zeg ik.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

ik heb gelukkig nog nooit een echte vechtpartij meegemaakt, hier bij de plas lopen ook wel eens staffies en tot nu toe gaat dat allemaal heel sociaal, maar als ik de ervaringen hier weer lees vraag ik me bijna af of ik niet te makkelijk ben wat dat betreft. Ik zou in ieder geval nooit een hond willen hebben waarbij ik een breakstick nodig heb om ervoor te zorgen dat ie een andere hond los laat.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Joyce schreef:Ik zou in ieder geval nooit een hond willen hebben waarbij ik een breakstick nodig heb om ervoor te zorgen dat ie een andere hond los laat.
Ik zou nooit zonder een breakstick op zak én wetend hoe die te hanteren de deur uit gaan met mijn hond als de kans aanwezig is dat wij pitbullachtigen in handen van onverantwoordelijke eigenaren tegen zouden kunnen komen.
*Ellen*

Het is toch van de zotte dat je je hond gaat uilaten met een breakstick op zak.
In gebieden waar dat nodig is moet je helemaal geen hond houden.
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

*Ellen* schreef:@ Marc, een hond in een stevig gevecht op leven en dood voelt geen pijn denk ik. De adrenaline giert door zijn lijf, en dat is pijnverdovend.

nou ik heb honden horen janken van de pijn en ik heb honden horen janken van opwinding maar dat is echt wel iets anders en geloof me honden janken zeker wel van pijn en dat gejank gaat door merg en been kan ik je vertellen :(

nu is het ook zo tis maar net hoe game de desbetreffende hond is en dat hoeft helemaal geen pitbull te zijn dat kunnen indd alle honden zijn tot aan een chiwawa aan toe :D

en dan leg game zijn maar uit daar zijn vele meningen over
maar daar kom je i.g.g wel op dat stukje pijnverdovend uit...

ik vind incidenten gebeuren overal met al van soort honden
ik vind wel dat mensen met een risico hond zich goed bewust moeten zijn van het kunnen van zijn hond

groetjes rilana
*Ellen*

Dat woord "game" gaat me tegenstaan.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Wil de hond schreef:
Joyce schreef:Ik zou in ieder geval nooit een hond willen hebben waarbij ik een breakstick nodig heb om ervoor te zorgen dat ie een andere hond los laat.
Ik zou nooit zonder een breakstick op zak én wetend hoe die te hanteren de deur uit gaan met mijn hond als de kans aanwezig is dat wij pitbullachtigen in handen van onverantwoordelijke eigenaren tegen zouden kunnen komen.
Aangezien ik dat dus nooit zeker kan weten in een druk bevolkt landje als Nederland, dan moet ik dus zo snel mogelijk een breakstick aanschaffen en leren hanteren of niet meer buiten komen met Frenk?
Dat is toch niet realistisch?
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Je moet zelf weten wat je doet.

Als je liever jarenlang de kans loopt dat je op een kwaaie dag staat te kijken hoe Frenk in een kluifje verandert zonder dat jij daar iets aan kunt doen moet je dat risico gewoon lekker blijven lopen.

Als je liever jarenlang een breakstickje meesjouwt omdat er een geringe kans is dat je die ooit eens nodig zult kunnen hebben om je hond zonder noemenswaardige schade te kunnen behoeden voor een voortijdig einde als gehaktbal dan doe je dat.

Ik kies liever voor het laatste.
Frenk
Zeer actief

*Ellen* schreef:Dat woord "game" gaat me tegenstaan.
Hoezo?
Afbeelding
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

Wil de hond schreef:Je moet zelf weten wat je doet.

Als je liever jarenlang de kans loopt dat je op een kwaaie dag staat te kijken hoe Frenk in een kluifje verandert zonder dat jij daar iets aan kunt doen moet je dat risico gewoon lekker blijven lopen.

Als je liever jarenlang een breakstickje meesjouwt omdat er een geringe kans is dat je die ooit eens nodig zult kunnen hebben om je hond zonder noemenswaardige schade te kunnen behoeden voor een voortijdig einde als gehaktbal dan doe je dat.

Ben ik het mee eens.
Frenk
Zeer actief

Nou. Eerlijk gezegd wil ik echt niet elke keer dat ik een teen om de hoek van de deur steek met angst in m'n lijf hoeven lopen over een mogelijke aanval.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Madison schreef:

Ben ik het mee eens.
Dus jij hebt altijd een breakstick op zak en kunt hem gebruiken?
Afbeelding
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik als ik met mijn hond loop en een staff-achtige tegenkom, ik ook gewoon een blokje er voor om ga. Zonder hond loop ik er overigens gewoon langs, want dat het fijne en leuke honden voor mensen zijn geloof ik zo.

Misschien dat er nu een hoop mensen over me heen vallen, maar ik moet toegeven dat het soms wat jammer op me overkomt als sommige eigenaars van pitbull-achtigen (en dat bedoel ik dan in z'n algemeenheid, niet over de mensen hier op het forum) de hond-hond agressiviteit en het bijtvermogen van hun huisdier wat lijken te bagatelliseren.
Ik denk dat je toch zeker niet mag en kunt vergeten waar ze oorspronkelijk voor gefokt zijn, en wat voor eigenschappen dus in het ras gebakken zitten. Tuurlijk kan een hond van een compleet ander ras ook vasthouden, maar het is wel zo dat die in het algemeen niet over de mega-kaakspieren en het doorzettingsvermogen van een staffie beschikt.

Het zou in mijn ogen een beetje hetzelfde zijn als ik zou ontkennen dat mijn whippet effectief konijnen jaagt als ze de kans krijgt en dat haar mindset en bouw daar speciaal op zijn afgestemd, want honden van andere rassen zouden dat ook kunnen doen.
laeken
Zeer actief

*Ellen* schreef:Ben ik nou gek of is er echt een omslag gekomen qua mening over Staffords.
Ik ben al een paar jaar lid hier en in den beginne kon niemand een slecht woord speken over Staffs, dan kreeg diegene de wind van voren. Hartstikke lief waren ze, en als er wat gebeurde dan lag het aan de eigenaar, niet aan de hond.
Nu lees ik toch steeds vaker dat het vervelende gedrag in de hond zelf zit. In het ras.
Dat was een taboe eerst. Nu niet meer ?
Ik heb nooit gezegd dat als een staff een andere hond grijpt dat ook maar iets met de eigenaar te maken heeft. Hooguit dat hij hem die kans gaf. Toen ik 8 jaar geleden een staffordteefje wilde kopen wist ik al voordat ik het nest gezien had dat zij misschien later niet sociaal zou zijn. Wat ik ook zou doen. Dus dat is nooit mijn uitspraak geweest. :wink:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

wilma23 schreef:
Paulala schreef:Ik wist het wel, maar heb nooit beseft hoe dat in het dagelijks leven is.
quote]

Dat heb ik dus ook heel erg, je leest en hoort wel van andere eigenaren als je een ras hebt wat moeilijk is met soortegnoten, hoe het is en dat ze er niet mee kunnen.
Maar pas als je het zelf meemaakt dan besef je pas hoe moeilijk het eigenlijk is.
Wij hebben dat met onze teef en ik vind het dan zo jammer dat als je naar het bos gaat en het is er drukker dat ze niet los mag, of dat ze gewoon niet mee kan op visite ook met wandelen dat je maar een blokje om loopt of oversteekt.
Altijd je ogen en oren overal en extra alert en iedere keer maar weer moeten uitleggen waarom ze is zoals ze is.
Ik vind het moeilijker en zwaarder dan ik had verwacht.
Ik hou zielsveel van mn meissie maar deze kant van haar karakter vind ik heel erg moeilijk.
Helaas kan ik me bij het bovenstaande aansluiten. We hadden ook zo veel mogelijk informatie over het ras proberen te verzamelen als we konden. Al lang voordat Rhodin in beeld was, wilde ik al een Catahoula en heb toen al contact gehad met Catahoula eigenaren. We waren gewaarschuwd dat een Catahoula dominant kon zijn, ik heb me alleen nooit gerealiseerd dat de dominantie zich op deze manier zou uiten en wat het met je doet, om op deze manier met je hond om te moeten gaan. Ik had meer een zeer eenkennige hond verwacht die zeer gericht was op ons en weinig interesse zou tonen in andere honden, precies zoals hij nu doet bij andere mensen. Nee, ik had ook niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn. En ook de plaats waar wij wonen is gewoon niet handig, er zijn te veel honden in de buurt. Als ik bij mijn ouders ben is het echt een verademing, uren sjouwen zonder ontmoetingen met andere honden, gewoon wandelen, op je dooie gemak. Tsja, nu ik krijg ik vast iedereen over me heen, dat we stom zijn geweest enz, maar ik kan de klok niet terugdraaien en ik ben me er van bewust.
Het is nu eenmaal zo, ik ben ontzettend blij met Rhodin en we gaan er gewoon helemaal voor, ook zodat andere mensen geen last van mijn hond hebben. Ik wil niet dat ik anderen hun plezier vergal omdat mijn reu niet met bepaalde andere reuen kan. Ik herken ook heel goed wat Marc zegt en dat gevoel had ik ook altijd:
MARC_S schreef: En hoe belachelijk het ook klinkt, ik krijg nu een hekel aan mensen die tegen mij gillen dat hun hond mijn hond zal slopen. Dus als ik mensen met staffords zie die tegen mij roepen, HAAL JE HONDEN WEG! etc etc wordt ik pissig. Ik weet dat het ontzettend oneerlijk is omdat ik tot een paar maanden geleden zelf met een hond liep die een JR rustig aan de kop kon pakken en dan niet meer loslaten. Erg, maar ik kan er niks aan doen nu ik zelf twee honden heb die ik overal kan laten lopen en die nog nooit een krasje op een hond gemaakt hebben. :N:

Ik loop ook overal en loop nergens meer voor om. Als er nu honden komen dan hebben die zich te gedragen want aan mijn honden zal het verder niet liggen.
(Gelukkig loop ik nooit dat soort dingen te brullen, maar zeg "Volg" tegen de hond en loop snel door bij bepaalde reuen.)
Dus mocht er ooit een andere hond komen, dan gaan wij wel de "socialere kant" op hoogstwaarschijnlijk. Terwijl de hond voor de rest echt helemaal mijn droomhond is, qua alles (behalve poeprollen en alles proberen op te vreten wat eetbaar is :mrgreen: ). Ik was er ook altijd voor de volle 100% van overtuigd dat bijna alles wat de hond deed aan de opvoeding van lag. (Dat kunnen mijn ouders en vrienden beamen waarmee ik discussies heb gehad over honden, opvoeding, vechthonden, enz.) :oeps: Nou, niet dus, en het is een harde leerschool zo. En dan is onze hond alleen agressief tegen bepaalde reuen en echte verwondingen zijn nog nooit voorgekomen, veel lawaai en weinig wol (godzijdank). Ik zou denk ik nog veel banger zijn als ik een Staff van dit type aan de riem had waarvan ik wist dat hij een andere hond kon grijpen en niet meer los zou laten. :N:

@ Marc, misschien een vervelende vraag, maar ik lees veel over Dapper en ik begin mij steeds meer af te vragen wat er met hem gebeurd is. Als je dat liever niet wilt vertellen is het ook prima natuurlijk.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”