Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HeroDog Tries To Help Wounded Dog

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

HeroDog Tries To Help Wounded Dog

Ongelezen bericht door Leanne »

Filmpje is best schokkend...er wordt een hond aangereden en vervolgens probeerd een andere hond hem te redden

De aangereden hond heeft het wel overleefd..denk dat hij dat zeker te danken heeft aan de hulp van de andere hond

Zou best kunnen dat het al eens geplaatst is

http://www.youtube.com/watch?v=N1-E_5VqZwI
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Re: HeroDog Tries To Help Wounded Dog

Ongelezen bericht door Fin »

Zo. Ik zit hier te janken. :jank: :mrgreen: Dat doen veel mensen al niet na als een gewond mens op de weg ligt...
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

:eek: :jank:
En er is dan niemand die even stopt he! :boos: Moest ik daar passeren, m'n vriend zou stoppen, willen of niet! Eventueel wel op de pechstrook dan ofzo, gezien de drukte...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ja dat filmpje heeft hier al eens eerder gestaan en toen waren we er al vrij snel uit dat er weinig heldhaftigs aan het hele verhaal was, maar dat de aangereden hond gewoon heel erg loops was en dat de "redder in nood" met hele andere dingen bezig was dan een slachtoffer redden...... :engel:
Gr. Aniek

Afbeelding
Leanne
Zeer actief

:eek: echt waar....dat zag ik er nu helemaal niet in :denken: maar bij nader inzien mss :denken: :mrgreen:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

als die hond met andere dingen bezig was, is het wel toevallig dat ze dan aan de kant van de weg komen.

meestal gebeuren dat soort dingen toch alleen op 1 plaats :mrgreen: tenminste de honden die ik heb zien rijden op een knuffel blijven meestal op 1plaats. en die belande toch al niet rijdende aan de andere kant van de kamer?

mmmhh ik weet het niet hoor :denken:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Waaruit in dit filmpje blijkt dat de hond het gerede heeft en niet overleden is?

En waaruit blijkt dat de aangereden hond loops was?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Leanne
Zeer actief

iones schreef:Waaruit in dit filmpje blijkt dat de hond het gerede heeft en niet overleden is?
Dat neem ik aan omdat je op het einde hoort dat de gewonde hond het overleefd heeft :19:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Emma schreef:als die hond met andere dingen bezig was, is het wel toevallig dat ze dan aan de kant van de weg komen.

meestal gebeuren dat soort dingen toch alleen op 1 plaats :mrgreen: tenminste de honden die ik heb zien rijden op een knuffel blijven meestal op 1plaats. en die belande toch al niet rijdende aan de andere kant van de kamer?

mmmhh ik weet het niet hoor :denken:
Omdat de motivatie om op een knuffel te rijden een hele andere is dan om een loopse teef te willen dekken. En als dat niet 1 2 3 lukt dan trekt een beetje flinke reu een niet tegenstribbelende teef een heel eind achteruit ja.

@Iones, uit het commentaar blijkt idd dat de hond het gered heeft, en nergens blijkt uit dat de hond loops was, maar er blijkt uit nergens uit dat de "redder" dit slechts uit nobele overwegingen deed. En praktisch gezien lijkt me de loopsheid een aannemelijker verklaring voor dit gedrag. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
iones
Zeer actief

Leanne schreef:
iones schreef:Waaruit in dit filmpje blijkt dat de hond het gerede heeft en niet overleden is?
Dat neem ik aan omdat je op het einde hoort dat de gewonde hond het overleefd heeft :19:
Oh! Ik heb dat niet gehoord aangezien ik het niet afgekeken heb. Ik vond het te verschrikkelijk. En uit het vorige topic heb ik het ook niet echt af kunnen leiden. Vandaar.
Budkes schreef: Omdat de motivatie om op een knuffel te rijden een hele andere is dan om een loopse teef te willen dekken. En als dat niet 1 2 3 lukt dan trekt een beetje flinke reu een niet tegenstribbelende teef een heel eind achteruit ja.

@Iones, uit het commentaar blijkt idd dat de hond het gered heeft, en nergens blijkt uit dat de hond loops was, maar er blijkt uit nergens uit dat de "redder" dit slechts uit nobele overwegingen deed. En praktisch gezien lijkt me de loopsheid een aannemelijker verklaring voor dit gedrag. :U:
MAar ook een beetje een vooringenomen verklaring, vind je zelf ook niet? Omdat dergelijke gedragingen bij dieren zonder meer wordt uitgesloten. En dat noem ik menselijke arrogantie. Want het is al vaker gebleken dat bepaalde eigenschappen die menselijk worden genoemd, óók bij andere diersoorten voorkomen. En dat die eigenschappen dus niet menselijk zijn.

Dat de hond loops was zou een verklaring kunnen zijn, maar het is niet aangetoond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Budkes
Zeer actief

iones schreef:

MAar ook een beetje een vooringenomen verklaring, vind je zelf ook niet?
Nee. :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
iones
Zeer actief

Budkes schreef:
iones schreef:

En waarom niet?

Je zoekt naar een verklaring en neemt maar wat aan, ondanks dat dit niet aangetoond is. Dat is toch vooringenomen?
Budkes
Zeer actief

iones schreef:
Budkes schreef:
iones schreef:

En waarom niet?

Je zoekt naar een verklaring en neemt maar wat aan, ondanks dat dit niet aangetoond is. Dat is toch vooringenomen?
Tsja, dat was een grapje, wat als ik het uit moet leggen niet grappig meer is :U:
vragen aan een zelfingenomen iemand of die dat zelf ook vind zeg maar.....

edit typfout
Gr. Aniek

Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Leanne schreef::eek: echt waar....dat zag ik er nu helemaal niet in :denken: maar bij nader inzien mss :denken: :mrgreen:
Nou ik dacht dus al te zien dat die hond gewoon lekker aan het rijden was.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Dat zie ik er toch niet in. Er zijn geen heupbewegingen, die hond schuifelt naar achteren, achterpoot voor achterpoot, en trekt de andere hond mee. Dat gaat ook op een heel gecontroleerde manier, niet dat schokkerige richtingloze dat je krijgt met rijden.
Leanne
Zeer actief

Ik zag het ook niet echt hoor...is niet eens bij me opgekomen
Maar het zou toch best mogelijk kunnen zijn :U:
Laatst gewijzigd door Leanne op 07 jul 2009 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Budkes schreef:
Tsja, dat was een grapje, wat als ik het uit moet leggen niet grappig meer is :U:
vragen aan een zelfingenomen iemand of die dat zelf ook vind zeg maar.....

edit typfout
Oh. Oeps...
sorry! (waar is die blonde smiley nou?)
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik had dit filmpje nog nooit gezien. Geweldig!!!! :E:
Ik snap niet waaruit jullie denken te kunnen zien dat de hond met andere dingen bezig is dan de hond weg te slepen, want dat is toch duidelijk het geval. Waarom zijn mensen toch vaak zo nuchter en moeten ze overal een verklaring voor hebben? Ik zie hier absoluut geen rijdende hond, hoor...... :19: :denken: Wonderen bestaan wel degelijk!!!!! :wink:

Ik snap niet dat er niemand stopt..... :boos: Ik was meteen op de rem getrapt.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Mireillevdw schreef:Ik had dit filmpje nog nooit gezien. Geweldig!!!! :E:
Ik snap niet waaruit jullie denken te kunnen zien dat de hond met andere dingen bezig is dan de hond weg te slepen, want dat is toch duidelijk het geval. Waarom zijn mensen toch vaak zo nuchter en moeten ze overal een verklaring voor hebben? Ik zie hier absoluut geen rijdende hond, hoor...... :19: :denken: Wonderen bestaan wel degelijk!!!!! :wink:

Als je het filmpje nou nog eens gaat bekijken, en ik denk dat als je zelfmoord wilt plegen daar zeker op je rem moet gaan staan en uit moet gaan stappen :denken:
iones
Zeer actief

Mireillevdw schreef:Ik had dit filmpje nog nooit gezien. Geweldig!!!! :E:

Is het een wonder? Je weet het niet. Er is nog zoveel van dieren wat wij niet weten. En al wat niet begrepen wordt of verklaard, wordt bij gevolg hardnekkig ontkend.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ow wow (de hond heeft het overleefd ) wat hartbrekend dat die hond die andere red! en ben blij dat het goed is afgelopen!!!
jammer dat er niemand stopte maar dat gebeurt zowieso veeel te weinig vind ik, in spanje zouden ze er nog even express overheen rijden :(
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Na nog een keer goed gekeken te hebben zie ik idd ook dat de hond rijdende bewegingen maakt.
Ik dacht de eerste keer dat het een angstige houding was.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”