Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull incident

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

rilana
Actief
Contacteer:

Re: Pitbull incident

Ongelezen bericht door rilana »

*Ellen* schreef:Dat woord "game" gaat me tegenstaan.

ja dat kan ik me goed voorstellen indd maarja het hoort immers bij de vechthond al is het niet meer hedendaags genetica is genetica
en daarom is het ook zo fijn dat een ieder kan kiezen voor een ras of niet ras danwel zijn hond :D

groetjes rilana
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Frenk schreef:Nou. Eerlijk gezegd wil ik echt niet elke keer dat ik een teen om de hoek van de deur steek met angst in m'n lijf hoeven lopen over een mogelijke aanval.
Sja Frenk,

Wat is nu realistisch in deze, er vanuit gaan dat er nooit niks aan de hond zal zijn of er vanuit gaan dat er ooit wel eens een keertje iets vreselijks zou kunnen gebeuren?

Ga je van het laatste uit dan houdt dat nog niet automatisch in dat je met angst in je lijf een teen buiten de deur steekt om te kijken of die van je voet afgebeten gaat worden. Toch?

Er zijn zoveel vreselijke dingen waar ik op een heel relaxte manier rekening mee houd. Denk aan het verkeer, bvb.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

@ Marc, ik zeg helemaal nergens dat het jouw uitspraak geweest is.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Wil de hond schreef:
Frenk schreef:Nou. Eerlijk gezegd wil ik echt niet elke keer dat ik een teen om de hoek van de deur steek met angst in m'n lijf hoeven lopen over een mogelijke aanval.
Sja Frenk,

Wat is nu realistisch in deze, er vanuit gaan dat er nooit niks aan de hond zal zijn of er vanuit gaan dat er ooit wel eens een keertje iets vreselijks zou kunnen gebeuren?

Ga je van het laatste uit dan houdt dat nog niet automatisch in dat je met angst in je lijf een teen buiten de deur steekt om te kijken of die van je voet afgebeten gaat worden. Toch?

Er zijn zoveel vreselijke dingen waar ik op een heel relaxte manier rekening mee houd. Denk aan het verkeer, bvb.
Ik hoop dat ik me met mijn hond veilig door de openbare ruimte kan bewegen, zolang ik me aan de regels hou. Dat betekent dus dat hij los gaat in losloopgebieden en aangelijnd blijft in aanlijngebieden. Maar blijkbaar is dat niet zo en moet ik een of ander werktuig aan gaan schaffen en op een cursus "hoe red ik mijn hond uit de kaken van een pittbull" gaan volgen.
Van die gedachte word ik echt niet vrolijk.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Frenk schreef:
Wil de hond schreef:
Sja Frenk,

Ik hoop dat ik me met mijn hond veilig door de openbare ruimte kan bewegen, zolang ik me aan de regels hou. Dat betekent dus dat hij los gaat in losloopgebieden en aangelijnd blijft in aanlijngebieden. Maar blijkbaar is dat niet zo en moet ik een of ander werktuig aan gaan schaffen en op een cursus "hoe red ik mijn hond uit de kaken van een pittbull" gaan volgen.
Van die gedachte word ik echt niet vrolijk.
Ik snap de angst voor de "kaaksloten" en de breaksticks, maar dat iedereen met zo'n ding op zak moet lopen lijkt me ook wat overtrokken. Misschien dat ik heel anders piep als er een breakstick van te pas zou moeten komen om een andere hond van mijn hond af te halen, maar nu denk ik er nog zo over.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

-Gaby- schreef: @ Marc, misschien een vervelende vraag, maar ik lees veel over Dapper en ik begin mij steeds meer af te vragen wat er met hem gebeurd is. Als je dat liever niet wilt vertellen is het ook prima natuurlijk.
Die kreeg helaas ineens kanker een paar maandjes geleden. Hij was een van de liefste honden die er zijn. De twee dames hier konden alles met hem doen. Eva kon met 9 weken al op zijn kop gaan zitten en alles was goed. Met mensen was hij ook een grote knuffel.

Geeft niks hoor, je kan me alles vragen als je iets wil weten.

Hij was pas 10 dus eigenlijk hadden we nu nog steeds 3 honden moeten hebben. Ik vind dat honden pas na hun 12e dood mogen :mrgreen: :wink:

Kijk, hij was net een mens en soms kwam hij zomaar met mij forummen door tegenover me te komen zitten :mrgreen:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door laeken op 04 jul 2009 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het is niet om vrolijk van te worden, maar het is toch een gegeven dat er onverantwoordelijke eigenaren met pitbullachtigen rondlopen in Nederland?

Neem dan gewoon je verantwoording naar je eigen hond toe, vind ik.

En hopelijk kun je als hij uiteindelijk van ouderdom overlijdt zeggen dat je je breakstickie nooit nodig hebt gehad.

Maar kun je Frenk nú al die garantie geven dat het inderdaad nooit nodig zal zijn?
-Gaby-
Zeer actief

MARC_S schreef:
-Gaby- schreef: @ Marc, misschien een vervelende vraag, maar ik lees veel over Dapper en ik begin mij steeds meer af te vragen wat er met hem gebeurd is. Als je dat liever niet wilt vertellen is het ook prima natuurlijk.
Die kreeg helaas ineens kanker een paar maandjes geleden. Hij was een van de liefste honden die er zijn. De twee dames hier konden alles met hem doen. Eva kon met 9 weken al op zijn kop gaan zitten en alles was goed. Met mensen was hij ook een grote knuffel.

Geeft niks hoor, je kan me alles vragen als je iets wil weten.

Hij was pas 10 dus eigenlijk hadden we nu nog steeds 3 honden moeten hebben. Ik vind dat honden pas na hun 12e dood mogen :mrgreen: :wink:
Ach... Dus dat is er met hem gebeurd. Wat zonde, hij klinkt zo bijzonder uit jullie verhalen en ik vond hem zo mooi in Martijns onderschrift! Ik had het niet willen vragen maar kon met de zoekfunctie ook niets vinden :oeps: en zijn naam komt zo vaak voorbij dat ik het toch graag wilde weten. Bedankt voor het antwoord. En pas na de 12e. Is ook mijn "regel". ;)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Wil de hond schreef:Maar kun je Frenk nú al die garantie geven dat het inderdaad nooit nodig zal zijn?
Nee, dat kan ik niet. Net zoals ik hem nog veel meer niet kan garanderen. :19:
Maar moet je je daardoor laten weerhouden? Ik snap je punt heus wel, Wil en ik ben ook echt niet naief... Maar ik heb geen zin om bewapend met wat dan ook over straat te gaan. Daarmee zeg ik niet dat je ongelijk hebt hoor. Door opmerkingen als de jouwe word ik wel aan het denken gezet.
Ik vind het alleen echt echt echt niet fijn :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

-Gaby- schreef:Misschien dat ik heel anders piep als er een breakstick van te pas zou moeten komen om een andere hond van mijn hond af te halen, maar nu denk ik er nog zo over.
Het verschil tussen jou en mij is dan nog wel dat de mijne 'een kleintje' is. :19: Dat maakt hem toch nog iets kwetsbaarder, of denk je van niet?
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Frenk schreef:
-Gaby- schreef:Misschien dat ik heel anders piep als er een breakstick van te pas zou moeten komen om een andere hond van mijn hond af te halen, maar nu denk ik er nog zo over.
Het verschil tussen jou en mij is dan nog wel dat de mijne 'een kleintje' is. :19: Dat maakt hem toch nog iets kwetsbaarder, of denk je van niet?
Jawel, dat maakt hem kwetsbaarder, de angst lijkt me (logischerwijs) daardoor groter bij mensen met kleine honden. Maar ook als ik een klein hondje zou hebben, dan had ik hetzelfde gezegd, ik zou niet altijd breakstick op zak hebben denk ik.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Je moet er gewoon niet zo'n punt van maken, als je dat niet doet wordt zo'n breakstick net zoiets als je sleutels, die neem je ook mee als je de deur uitgaat zonder allerlei rampscenario's over toestanden die met niet meer je huis in kunnen te maken hebben te verzinnen.

En, leuk is het niet.

Maar moeten toezien hoe je hond uit elkaar getrokken wordt is dat ook niet. En voorzover ik dat in kan schatten is in ieder geval in sommige delen van Nederland de kans dat dat ooit eens gebeurd gewoon aanwezig.

Er zijn ook mensen die er voor kiezen om met een mes op zak de hond uit te laten.
Frenk
Zeer actief

-Gaby- schreef:ik zou niet altijd breakstick op zak hebben denk ik.
Als het daadwerkelijk zo gevaarlijk is dat iedereen op die manier voorbereid moet zijn, dan vraag ik me af of je misschien geen andere algemene maatregelen zou moeten treffen. In ons omringende landen hebben ze toch gekozen voor muilkorfverplichtingen? Heeft dat hiermee te maken?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Breakstick kan altijd handig zijn als je met honden te maken hebt. Een paar maanden geleden nog een verhaal gehoord van een baasje van een nestgenoot van Eva. Zij liep in het park en een of andere mechel had ipv de bal de hand van zijn bazin in de mond. Die liet dus niet meer los. Dat heeft heel erg lang geduurd en niemand kon iets doen. Die hond liet nl de bal niet afpakken en die dacht dat hij alleen de bal had maar de hand zat erbij :oohja:
Als je dan een breakstick hebt ben je wel blij :lol1: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Frenk schreef:
Als het daadwerkelijk zo gevaarlijk is dat iedereen op die manier voorbereid moet zijn, dan vraag ik me af of je misschien geen andere algemene maatregelen zou moeten treffen. In ons omringende landen hebben ze toch gekozen voor muilkorfverplichtingen? Heeft dat hiermee te maken?
Ik geloof niet dat ik gezegd heb dat het zo gevaarlijk is en dat iedereen op die manier voorbereid moet zijn. :denken:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

-Gaby- schreef:
Frenk schreef:
Ik geloof niet dat ik gezegd heb dat het zo gevaarlijk is en dat iedereen op die manier voorbereid moet zijn. :denken:
Nee, dat heb jij ook niet gezegd. Ik ben het met jou eens (dacht dat dat wel gebleken was uit mijn reacties :mrgreen:) en borduurde dus over voort over het onderwerp. Sorry voor de verwarring :ok:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Frenk schreef:
-Gaby- schreef:
Frenk schreef: Als het daadwerkelijk zo gevaarlijk is dat iedereen op die manier voorbereid moet zijn, dan vraag ik me af of je misschien geen andere algemene maatregelen zou moeten treffen. In ons omringende landen hebben ze toch gekozen voor muilkorfverplichtingen? Heeft dat hiermee te maken?
Nee, dat heb jij ook niet gezegd. Ik ben het met jou eens (dacht dat dat wel gebleken was uit mijn reacties :mrgreen:) en borduurde dus over voort over het onderwerp. Sorry voor de verwarring :ok:
Is prima! Ik dacht al zoiets. ;)
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

verantwoordelijkheid moet van 2 kanten komen

de eigenaar van een staff moet gewoon weten dat zijn meestal hond niet met andere honden overweg kan
maar het zou ook wel erg fijn zijn dat mensen met andere honden hun honden ook gewoon aangelijnd houden op plaatsen waar ze niet los mogen lopen

vannacht liet ik de hondjes uit, doen we express laat zodat we geen honden tegen komen, liep er op het veldje hier voor de deur een zwarte hond los.. luisterde voor geen meter en in het donker had ik hem niet gezien
ik ben maar weer rechtsomkeer gegaan want baasje vertikte het om de hond aan te lijnen
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:Ik hou niet van dergelijke gespreksonderwerpen en stoer doen is niet mijn ding, ik hoop ook dat het nooit gebeurt maar
ik denk eerlijk gezegd niet dat ik degene ben die in dat geval met een dode hond naar huis kan.
Ik snap je niet helemaal :scratch: je bedoelt als jij met eva en/of cleo een pittbull tegenkomt die hen aanvalt? Maar loop jij met iets van een 'bescherming' rond?
Ik vind het zo'n rotidee dat ik dat zou moeten doen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef:
Madison schreef:
Wil de hond schreef:Je moet zelf weten wat je doet.

Als je liever jarenlang de kans loopt dat je op een kwaaie dag staat te kijken hoe Frenk in een kluifje verandert zonder dat jij daar iets aan kunt doen moet je dat risico gewoon lekker blijven lopen.

Als je liever jarenlang een breakstickje meesjouwt omdat er een geringe kans is dat je die ooit eens nodig zult kunnen hebben om je hond zonder noemenswaardige schade te kunnen behoeden voor een voortijdig einde als gehaktbal dan doe je dat.

Ik kies liever voor het laatste.
Ben ik het mee eens.
Dus jij hebt altijd een breakstick op zak en kunt hem gebruiken?
Als ik jou was zou ik het leren. Ik heb nu 2 keer een hond doodgebeten zien worden en dat zijn wel kleine hondjes. Kleine hondjes zijn geen partij voor een grote hond en het zijn en blijven honden. Dus ik zou persoonlijk wel mijn maatregelen nemen als ik een klein reutje had. Dat zeg ik heel eerlijk. :wink:
Ik had ook pepperspray toen mijn vorige hond door een opgejutte bullterrier werd aangevallen. Dat is 2 keer gebeurd en toen heb ik pepperspray gekocht. :ok:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

Martijn schreef:
Anne Panne schreef:verantwoordelijkheid moet van 2 kanten komen

de eigenaar van een staff moet gewoon weten dat zijn meestal hond niet met andere honden overweg kan
maar het zou ook wel erg fijn zijn dat mensen met andere honden hun honden ook gewoon aangelijnd houden op plaatsen waar ze niet los mogen lopen
Gelul.

Een doodgebeten hondje heeft helemaal niets meer met "had je hem maar niet los moeten laten lopen" te maken.
Honden die ook maar het eerste signaal gegeven hebben uit dat hout gesneden te zijn horen gemuilkorfd te zijn.
honden die niet luisteren, horen aan de lijn
zo heeft elke eigenaar zijn verantwoording
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

dus ik moet mijn honden muilkorven omdat ze loslopende honden kunnen bijten terwijl ik mijn honden gewoon aan de lijn heb zoals het hoort..?
Afbeelding

Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:Ja. Maar de straf voor onverantwoordelijk zijn is geen doodgebeten hond.

Een dusdanig agressieve hond de kans geven staat niet in vergelijking tot je hondje los laten lopen wara dat eigenlijk niet mag.
Helemaal waar :ok:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

Martijn schreef:
Anne Panne schreef:dus ik moet mijn honden muilkorven omdat ze loslopende honden kunnen bijten terwijl ik mijn honden gewoon aan de lijn heb zoals het hoort..?
Ja. Wel als het dat kaliber bijten is.
ik neem mijn verantwoording mijn hond aan gelijnt te houden

en ik verwacht dat van eigenaren van andere honden ook

hoevaak ik wel niet mijn hond zowat op heb moeten tillen of hangen omdat er zo'n onopgevoed niet luisterend mormel op ons af kwam..
moet niet gekker worden dat ik dan ook mijn honden nog moet muilkorfen :roll:
:eek:
Afbeelding

-Gaby-
Zeer actief

Martijn schreef:
Anne Panne schreef:dus ik moet mijn honden muilkorven omdat ze loslopende honden kunnen bijten terwijl ik mijn honden gewoon aan de lijn heb zoals het hoort..?
Hadden jullie Dapper ook altijd gemuilkorfd? (Is niet sarcastisch bedoelt.)
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ja, wat denk jij dan? Als jij dat niet kan voorkomen zeker. Je wil toch niet beweren dat elke even weggerende jonge labrador flink gebeten kan worden omdat jij daar loopt? :eek: Beestje kan van de kinderen zijn en die laten het even schieten. Staan ze erbij en dan gaat hij eraan zeker of wordt in ieder geval even naar de DA gebeten voor wat hechtingen?

Ik kom eens in de zoveel maanden hier honden tegen die ineens op de mijne afstormen. Hier is nu 3 maanden algeheel hondenverbod. Zou ik dan kunnen zeggen, tja, hondenverbod dus ze gaan maar naar de DA want ik heb ontheffing.....????? :denken: Dat kan toch niet?
Als je door het rood rijdt krijg je toch ook geen pijl door je arm geschoten. Je krijgt gewoon een briefje met daarop een bedrag :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Anne Panne schreef:moet niet gekker worden dat ik dan ook mijn honden nog moet muilkorfen :roll:
:eek:
Dat hangt ervan af wat er kan gebeuren :19: Als het bij gegrauw blijft en jij hebt de situatie in de hand, dan hoeft een muilkorf niet wat mij betreft. Maar als het risico bestaat dat er echt meteen flink gebeten wordt, dan vind ik wel dat je zou moeten muilkorven ja.
Laatst gewijzigd door Frenk op 05 jul 2009 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

-Gaby- schreef:
Martijn schreef:
Hadden jullie Dapper ook altijd gemuilkorfd? (Is niet sarcastisch bedoelt.)
Nee, wij zijn 2 hele grote mannen en konden die hond met 1 hand optillen. Als hij iets deed dan was dat in enkele seconden weer klaar dus hij heeft nooit de kans gekregen meer dan een krasje te doen. Als wij hem niet aan hadden gekund was hij zeker gemuilkorft geweest. Was hij dus een formaatje cane corso dan had hij de deur niet uitgekomen zonder muilkorf. Formaatje Dapper konden wij boven ons hoofd houden want hij woog 25 kilo :wink:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

MARC_S schreef:
Ja, wat denk jij dan? Als jij dat niet kan voorkomen zeker. Je wil toch niet beweren dat elke even weggerende jonge labrador flink gebeten kan worden omdat jij daar loopt? :eek: Beestje kan van de kinderen zijn en die laten het even schieten. Staan ze erbij en dan gaat hij eraan zeker of wordt in ieder geval even naar de DA gebeten voor wat hechtingen?

Ik kom eens in de zoveel maanden hier honden tegen die ineens op de mijne afstormen. Hier is nu 3 maanden algeheel hondenverbod. Zou ik dan kunnen zeggen, tja, hondenverbod dus ze gaan maar naar de DA want ik heb ontheffing.....????? :denken: Dat kan toch niet?
Als je door het rood rijdt krijg je toch ook geen pijl door je arm geschoten. Je krijgt gewoon een briefje met daarop een bedrag :wink:
even ten eerste.. ik vind het onverantwoord om kinderen met een hond te laten lopen, dus wat dat betreft ligt de schuld alsnog bij de eigenaar

hier in de buurt woont er een vrouw die 4 honden heeft.. ze ALTIJD alle 4 los laat lopen en dat terwijl ik al meerdere malen heb gewaarschuwd dat ze der honden vast moet doen
elke keer moet ik mijn honden optillen omdat die honden om me heen staan te springen.. en geloof me, een spartelende bullterrier in je handen is geen pretje..
maar madame kan je blijven waarschuwen.. ze laat ze altijd los lopen

en dan zou ik mijn honden moeten muilkorven voor de onverantwoordelijkheid van een andere hondenbaas.. ja de groeten!
Afbeelding

Frenk
Zeer actief

Anne Panne schreef:even ten eerste.. ik vind het onverantwoord om kinderen met een hond te laten lopen, dus wat dat betreft ligt de schuld alsnog bij de eigenaar

hier in de buurt woont er een vrouw die 4 honden heeft.. ze ALTIJD alle 4 los laat lopen en dat terwijl ik al meerdere malen heb gewaarschuwd dat ze der honden vast moet doen
elke keer moet ik mijn honden optillen omdat die honden om me heen staan te springen.. en geloof me, een spartelende bullterrier in je handen is geen pretje..
maar madame kan je blijven waarschuwen.. ze laat ze altijd los lopen

en dan zou ik mijn honden moeten muilkorven voor de onverantwoordelijkheid van een andere hondenbaas.. ja de groeten!
Maar wat kan de hond die daar het slachtoffer van wordt aan doen?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”