Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull incident

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Pitbull incident

Ongelezen bericht door Moos »

Overigens, nog even voor alle duidelijkheid als toevoeging op wat ik net schreef; als je als baas op wat voor manier dan ook kan voorkomen dat er gebeten wordt vind ik het allang prima, en hoeft er van mij niet gemuilkorft te worden natuurlijk.

Kan je dat echter niet, dan vind ik het argument van "maar dan kan ie zich niet verdedigen" echt van de zotten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het verhaal van de doodgebeten hond met muilkorf is hier ook gebeurd. Heel triest. Het is dus niet zo dat dat niet kan gebeuren want op het forum is een jaar of twee geleden ook een gemuilkorfde hond doodgebeten. Dat was denk ik niet gebeurd als de hond geen muilkorf om had.
Maar het verhaal van de weerloze hond is hetzelfde. Mijn nichtje had ook een flatcoat die niks deed. Hij werd keer op keer gepakt door reuen en op een kwade dag werd hij door een reu gepakt die van een terrasje gestormd kwam. De eigenaar riep alleen "hij maakt hem dood, hij maakt hem dood" en de flatcoat koos ervoor zich dood te houden. Heel raar maar die hond liep dus met een lappenpop van een flatcoat te schudden en te doen. Dat duurde en duurde en toen heeft de vriend van mijn nichtje die hond helemaal groggy geslagen tot hij los liet. Gevolg was dat die flatcoat geheel rasontypisch noodweer agressie ging vertonen. Intimiderende reuen begon hij recht en heel erg hard in hun gezicht te bijten. Door tot bloedens toe.

De hond die over het algemeen doodgebeten wordt is een weerloze hond tov de agressor. Dus in feite kan je al zeggen dat die ook gemuilkorft is. Wat gaat een JR doen tegen een mechelaar of rottweiler die voor de kill gaat? Dan zul je met de hond die voor de kill gaat toch het risico moeten nemen dat er ooit een nog veel grotere hond komt die hem pakt. Dat is nl wat er letterlijk gebeurd als jouw hond een andere hond pakt omdat jij hem niet wilde muilkorven.

Als een Cane Corso Eva pakt is ze net zo goed weerloos. Misschien nog wel weerlozer dan een andere gemuilkorfde Cane Corso :wink:

Verder denk ik dat mensen die denken dat hun hond een andere hond best kan gaan doodmaken maar die er toch voor kiezen hem niet te muilkorven omdat andere mensen hun honden bij zich moeten houden nog nooit zoiets meegemaakt hebben. Als je ooit je eigen hond of een andere hond bezig hebt gezien om een kleiner hondje dood te bijten ga je vanzelf wel muilkorven. Wat er ook aan vooraf ging aangezien je dat nooit meer mee wil maken. De rottweiler die bij ons voor de deur en voor de ogen van wel 5 mensen een 8 jarig foxje van een oude mevrouw met rollator doodbeet (om aan te geven hoe weerloos de bazin en haar hondje waren) had gewoon gemuilkorft moeten zijn want dan was er helemaal niks aan de hand geweest. Die hond trok zich nl los, rende tussen de auto's door en greep die fox om hem minutenlang als een lappenpop dood te schudden. Elke keer als hij los liet wilden mensen hem pakken en wegtrekken maar dan beet hij die mensen en begon weer opnieuw met de al levenloze hond te schudden die nog steeds aan de riem zat bij zijn bazin die alles weerloos moest aanzien. Het zijn dieren maar ik heb dat als brute moordpartij ervaren en als ik mijn honden daartoe in staat achtte en mijzelf niet in staat dat te voorkomen dan kocht ik hoe dan ook een muilkorf. Mijn hond is dan nl agressief en dan moet ik dat risico van zelf gepakt worden maar nemen. De gepakte hond heeft sowieso niks gedaan en die gaat dood door mijn hond als ik dat weiger om een of andere reden. :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Verder denk ik dat mensen die denken dat hun hond een andere hond best kan gaan doodmaken maar die er toch voor kiezen hem niet te muilkorven omdat andere mensen hun honden bij zich moeten houden nog nooit zoiets meegemaakt hebben. Als je ooit je eigen hond of een andere hond bezig hebt gezien om een kleiner hondje dood te bijten ga je vanzelf wel muilkorven. Wat er ook aan vooraf ging aangezien je dat nooit meer mee wil maken.
Dat denk ik ook. En ik denk dat die mensen die dan dus niet muilkorven (bij honden die grof bijten, en waarbij ze dat als baas niet kunnen voorkomen) sowieso het hele gevoel van angst bij hond-hond contacten, in de zin dat jouw hond de lul kan zijn, niet goed kennen. Die roepen wel "dan kan ie zich niet verdedigen", maar hebben volgens mij eigenlijk geen idee :19:

Ik merk dat zelfs op een andere manier nu ik met Vera loop. Vera mag van mij niet uit zichzelf op kleine hondjes af die duidelijk wat onzeker zijn. Ik heb namelijk zelf jaren met een onzeker klein hondje, zonder Golden als buffer, gelopen, en ik weet exact hoe ontzettend kwetsbaar je je dan voelt, en hoe je op een gegeven moment zelfs van een aanlopende Golden denkt "k*t" omdat jouw hondje net de week daarvoor weer eens opgejaagd is en hem daarom op dat moment zelfs wil peren voor vriendelijke Retrievers.
Maar ik loop regelmatig op met mensen die ook wat grotere honden hebben, waar Vera dan mee speelt, en die laten dan gewoon hun honden op zo'n klein timide hondje afdenderen. En ik krijgt niet uitgelegd dat je dat niet moet doen, "want", ze zegt men dan , "als dat kleine hondje zo bang is hebben ze dus iets fout gedaan in de opvoeding, niet mijn probleem".

En ik denk dat het ook zo werkt bij mensen die hun hond die echt grof bijt niet muilkorven. Weten zij veel hoe je je voelt met een kwetsbare hond dag in dag uit, juist omdat er types rondlopen die hun hond-agressieve hond niet onder controle hebben maar ook niet muilkorven.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik heb nu de comfortabele situatie dat ik twee sociale teven heb die lichamelijk in staat zijn 100% de hondentaal te spreken. Dus geen gecoupeerde teef meer zoals Wuilus of een sharpei oid. Gewoon twee pure hondjes van gematigde grootte. Ik reken er nu dus altijd op dat de honden er zelf uitkomen met elke hond. Dat gaat ook zo. Als er nu een stafford of weet ik wat mijn honden grijpt dan zijn ze ook niet zo kwetsbaar dat er geen tijd meer is iets te doen.
Wat dat betreft ben ik dus heel blij met wat we nu hebben. Ik voel me heel zeker en ben nooit echt bang als er loslopende honden komen.
Ik kan me echter prima voorstellen dat als je met Saar loopt je best even gaat zweten als er een herderteefje met een borstel op de rug op jullie af komt rennen. Ik kan mijn honden dan gewoon loslaten. Ze zijn samen dus net iets remmender wat agressie betreft voor een andere hond. Dat intimideert toch. Maar een klein wit hondje kan zelfs opgepakt worden en dan meegenomen zodat je echt niks kan doen.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

MARC_S schreef:
Als een Cane Corso Eva pakt is ze net zo goed weerloos. Misschien nog wel weerlozer dan een andere gemuilkorfde Cane Corso :wink:
Ik pik dit er even uit :mrgreen:

Deze cane corso zou dus eigenlijk ook voetboeien aan moeten of beter gezegd nooit buiten moeten lopen want als er iets gebeurd zou de tegenpartij het in 90% van de gevallen afleggen.
De tegenpartij is ook verbazend genoeg bijna altijd onschuldig.
Mijn mening is dat als iemand zijn hond niet onder controle heeft met loslopen dat hij die gewoon lekker vast moet houden, word hij echt niet slechter van.
Ik heb ook een hond die los niet luisterd, ik sta zowat wortel te schieten. Komt hij los een hond tegen kan het fout gaan net zoals hij onder een auto kan rennen. Er zijn meer gevaren aan het los laten lopen van je hond en dat ligt niet altijd bij de tegenpartij al is dat wel het makkelijkste.
Als iedereen gewoon zijn hond in de gaten houd is er weinig aan de hand maar zoals altijd, dat gebeurd te weinig
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik heb nu de comfortabele situatie dat ik twee sociale teven heb die lichamelijk in staat zijn 100% de hondentaal te spreken. Dus geen gecoupeerde teef meer zoals Wuilus of een sharpei oid. Gewoon twee pure hondjes van gematigde grootte. Ik reken er nu dus altijd op dat de honden er zelf uitkomen met elke hond. Dat gaat ook zo. Als er nu een stafford of weet ik wat mijn honden grijpt dan zijn ze ook niet zo kwetsbaar dat er geen tijd meer is iets te doen.
Wat dat betreft ben ik dus heel blij met wat we nu hebben. Ik voel me heel zeker en ben nooit echt bang als er loslopende honden komen.
Ik kan me echter prima voorstellen dat als je met Saar loopt je best even gaat zweten als er een herderteefje met een borstel op de rug op jullie af komt rennen. Ik kan mijn honden dan gewoon loslaten. Ze zijn samen dus net iets remmender wat agressie betreft voor een andere hond. Dat intimideert toch. Maar een klein wit hondje kan zelfs opgepakt worden en dan meegenomen zodat je echt niks kan doen.
Ja precies. Ik ben dan ook onzettend blij met Vera wat dat betreft. Ik heb het een paar keer gehad nu dat een Herder teefje inderdaad (sorry :mrgreen: ), en laatst toevallig een Ridgeback, met kop op sluipstand, luid grommend met een noodgang op mijn honden afgezoefd kwamen. Omdat Vera groter is gaat zo'n hond dan recht op Vera af en zij regelt dat ook altijd wel op de 1 of andere manier. Ja, ze schrikt dan wel, en ja, ze wordt ook tegen de grond geschoffeld, maar ze is lichamelijk niet zo kwetsbaar, en gaat dan zo conflictvermijdend liggen doen verder dat het ook bij schoffelen blijft. Sinds ik Vera heb is Saar geen 1 keer meer opgejaagd. Ik zet Vera soms ook bewust in, als ik een grote hond met nogal dominante houding aan zie komen, en Vera hangt ergens in het water rond terwijl Saar in de buurt van die hond staat, roep ik Vera uit het water, en gaat zo'n hond direct weg bij Saar en naar Vera toe (want "he he, wat komt daar het water uit, evennn polshoogte nemen!!"). En het gaat met Vera dan gewoon altijd goed :19:

Ik wandel nu 100% meer ontspannen dan toen ik nog twee kleine hondje had, of, na het overlijden van Moos, alleen Saartje. Zoals ik eerder hier ook al zei, twee kleine hondjes doe ik nooit meer. Ik wil iig 1 teef erbij hebben van een (flink) middenslag formaat.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

chrico schreef:
MARC_S schreef:
Ik pik dit er even uit :mrgreen:

Deze cane corso zou dus eigenlijk ook voetboeien aan moeten of beter gezegd nooit buiten moeten lopen want als er iets gebeurd zou de tegenpartij het in 90% van de gevallen afleggen.
De tegenpartij is ook verbazend genoeg bijna altijd onschuldig.
Mijn mening is dat als iemand zijn hond niet onder controle heeft met loslopen dat hij die gewoon lekker vast moet houden, word hij echt niet slechter van.
Ik heb ook een hond die los niet luisterd, ik sta zowat wortel te schieten. Komt hij los een hond tegen kan het fout gaan net zoals hij onder een auto kan rennen. Er zijn meer gevaren aan het los laten lopen van je hond en dat ligt niet altijd bij de tegenpartij al is dat wel het makkelijkste.
Als iedereen gewoon zijn hond in de gaten houd is er weinig aan de hand maar zoals altijd, dat gebeurd te weinig
Ik vind absoluut niet dat de tegenpartij onschuldig is per definitie. Ik vind ook niet dat een CC die normaal gesproken niet bijt of doorvecht een muilkorf om moet. Helemaal niet zelfs. Maar ik vind wel dat een hond nooit schuld is aan het feit dat hij afgeslacht wordt door een andere hond. Als je je eigen hond in staat acht om een andere hond dood te maken zonder dat je zelf iets kan doen dan moet je wat mij betreft maatregelen nemen om dat te voorkomen. De schuldvraag is zo ver gezocht op het moment dat er een dode hond ligt. Stel dat een JR Eva en Cleo aanvalt. Als die dan meer zouden doen dan zich weren en de andere hond flink corrigeren daarvoor dan is het toch sowieso teveel drama voor wat er eigenlijk gebeurd is? Een patsend of loslopende hondje dat gromt en borstelt en misschien zelfs aanvalt roept het toch niet over zichzelf af om doodgemaakt te worden door een hond die niet te stoppen is en waarvan de baas niet in staat is de hond te stoppen?

Dan krijg je nl het verhaal, tja, dat hondje kwam nu eenmaal los op mijn aangelijnde hond af en die kan daar niet tegen dus beet hem dood....Ik vind dat dat niet kan. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wij weten niet eens of we ooit nog wel een reu willen gezien het comfort van twee teven. Van reuen heb je sowieso zelden tot nooit last en Cleo en Eva zijn even sociaal naar teven als reuen omdat ze zelf gewend zijn aan teven. Wuilus kon geen teef luchten of zien maar die leefde dus ook niet met een teef. Ik denk dat dat veel uitmaakt. Wij kunnen met Cleo en Eva rustig met Sjefke en Nozem gaan wandelen. Dan heb je 4 volwassen best wel pittige teven en die hou je met 1 brulletje in het gareel en dan gaan ze daarna spelen en rondrennen.

Met een reu is dus elke ontmoeting al weer even onder honden kijken naar het geslacht. Iets dat ik nu niet hoef te doen. Eva lijkt zelfs een voorkeur voor teefjes te hebben want haar beste vriendinnen zijn teefjes. Reutjes willen ruiken en dat vindt Eva al vrij irritant. :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:Wij weten niet eens of we ooit nog wel een reu willen gezien het comfort van twee teven. Van reuen heb je sowieso zelden tot nooit last en Cleo en Eva zijn even sociaal naar teven als reuen omdat ze zelf gewend zijn aan teven. Wuilus kon geen teef luchten of zien maar die leefde dus ook niet met een teef. Ik denk dat dat veel uitmaakt. Wij kunnen met Cleo en Eva rustig met Sjefke en Nozem gaan wandelen. Dan heb je 4 volwassen best wel pittige teven en die hou je met 1 brulletje in het gareel en dan gaan ze daarna spelen en rondrennen.

Met een reu is dus elke ontmoeting al weer even onder honden kijken naar het geslacht. Iets dat ik nu niet hoef te doen. Eva lijkt zelfs een voorkeur voor teefjes te hebben want haar beste vriendinnen zijn teefjes. Reutjes willen ruiken en dat vindt Eva al vrij irritant. :mrgreen:
Hier idem hoor, als het even kan in combinatie met de al aanwezige hond(en) wil ik zoals ik er nu over denk ook geen reuen meer. Saar en Vera hebben nooit problemen met andere honden, ik merk ook geen verschil in hun gedrag naar teven of reuen toe, behalve dan misschien dat Vera inderdaad histige reuen niet leuk vindt (maar dan niet snauwt, maar als een aal weg kronkelt steeds), en naar enorm sullige Lab-reuen weleens uit kan buiten dat zij de teef is "dus mag ik alles van je he schat? :mann: " :smile: Maar in begroeten of spelen zijn ze heel erg sociaal en makkelijk naar zowel teven als reuen toe. Ze zijn beiden ook niet pittig, dus zodra de andere hond dat wel is zijn ze meer dan bereid direct de onderdanige partij te zijn.
Met Moos was het toch altijd opletten, want die werd dus soms gewoon gegrepen "omdat hij een reu was". Dat heb ik met Saar en Vera nog nooit meegemaakt, dat ze uit het niets echt fors gegrepen werden omdat het teefjes zijn :19:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef: Een patsend of loslopende hondje dat gromt en borstelt en misschien zelfs aanvalt roept het toch niet over zichzelf af om doodgemaakt te worden door een hond die niet te stoppen is en waarvan de baas niet in staat is de hond te stoppen?
Ik vind het wel fijn dat je dit schrijft want juist deze honden lopen het risico om dat wel te overkomen als zij een baas hebben die vind dat hij alleen maar wil spelen.
Als er zo een hond op mij afkomt met mijn aangelijnde hond die kort op de voet loopt, dan brengt die hond mij in de problemen. Nu zal mijn hond niet snel overgaan tot dood bijten maar afhankelijk van de grote van die hond kan het wel gebeuren dat het fout gaat. In dit geval zou die baas zijn hond lekker moeten aanlijnen want stel het is een grote hond die op die manier op bijv Saar afkomt loopt Saar een heel groot risico dat zij het leven zal moeten geven. Twee verschillende situaties, in de 1 geeft ie het leven en de ander neemt hij het, die voorkomen had kunnen worden als die persoon zijn hond aangelijnd had ipv lekker los t elaten rennen want hij doet verder niets hoor.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Frenk schreef:
Chione schreef:Het enige rare alhier is dat er altijd een pup/jonge hond bijgesleept wordt.
Dat is gewoon een voorbeeld van een situatie de vrij gemakkelijk kan gebeuren. En de vergelijking met een auto gaat dan echt niet op. Het gaat namelijk niet om het uitbannen van alle risico's ofzo, het gaat om het nemen van je verantwoordelijkheid als je met een echt agressieve hond aan de lijn loopt.
Het gaat de verantwoording nemen naar je eigen hond toe. Doe je dit niet, zijn de gevolgen jouw schuld, niet die van de persoon die ergens met zijn aangelijnde hond loopt of van de automobilist die over jouw hond heen rijd.

Je kunt inderdaad niet alle risico's uitbannen, vandaar dat je zelf op moet letten!
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
laeken
Zeer actief

Chione schreef:
Frenk schreef:
Chione schreef:Het enige rare alhier is dat er altijd een pup/jonge hond bijgesleept wordt.
Dat is gewoon een voorbeeld van een situatie de vrij gemakkelijk kan gebeuren. En de vergelijking met een auto gaat dan echt niet op. Het gaat namelijk niet om het uitbannen van alle risico's ofzo, het gaat om het nemen van je verantwoordelijkheid als je met een echt agressieve hond aan de lijn loopt.
Het gaat de verantwoording nemen naar je eigen hond toe. Doe je dit niet, zijn de gevolgen jouw schuld, niet die van de persoon die ergens met zijn aangelijnde hond loopt of van de automobilist die over jouw hond heen rijd.

Je kunt inderdaad niet alle risico's uitbannen, vandaar dat je zelf op moet letten!
Hier ben ik het gewoon niet mee eens. Ik vind dit niet kloppen. Het is niet mijn schuld dat iemand zijn hond niet wil muilkorven en dat in een onoplettend moment mijn hond DUS wordt doodgebeten.
Ik vind dat vergelijkbaar met iemand die met een pistool loopt en die de eerste de beste persoon die hem een klap geeft doodschiet. Slaan mag niet, klopt. Maar je kan niet zeggen, pech dat je dood bent, had je maar niet moeten slaan. :neenee: :19:

Elke hond kan een keer losschieten of naar een andere hond rennen. Dat betekent niet dat hij dan overgeleverd is aan de grillen van die hond. Wel een beetje, dus een keer een gaatje oid is niet erg dan. Maar als je dan een hond hebt die pakt en schud en nooit meer te stoppen is dan is dat een buitensporige reactie op weinig. Veel teveel geweld om niks.

Je wordt toch ook niet in je achterhoofd geschoten als je door het rood rijdt? Dan wel maar eens in de 25 keer want de rest van de keren wordt je gewoon geflitst. Alleen bepaalde flitspalen beginnen te schieten. Tja, dan moet je maar niet door het rood rijden. Zelf ik ben wel eens per ongeluk door het rood gereden. Snap je wat ik wil zeggen? :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Ik ook niet hoor ;-) Bak en Wim zijn ongecastreerde reutjes en zullen nooit een confrontatie opzoeken, integendeel. Als ze hem kunnen vermijden doen ze dat. Ik loop echt niet meer spitsroeden met hen dan met mijn teven.
Gisteren kwamen we een (loslopende!) hoogloopse SharPeiteef tegen die zich ronduit stond aan te bieden. Maar één fluitje en de mannen lopen weer mee.
Ik vind zelf reuen fijner, ze zijn gelijkmatiger van karakter en mooier.
Maar ik geef wel toe dat als ik voor een potent ras zou kiezen, ik ook eerder voor de teef zou gaan vanwege het gebruiksgemak.
Moos zocht ook geen confrontatie op, maar is een paar keer te grazen genomen door reuen die gewoon uit het niks op hem doken. Met een baas erbij "oh is het een reutje? Ja, dat gaat nooit goed met die van mij". Ik heb dat met Saar en Vera nog nooit meegemaakt "oh, teefjes? ja, dat gaat nooit goed met die van mij".
Het scheelde ook wel erg waar ik liep moet ik zeggen. Op plekken waar ik het grootste deel van de honden wel kende maakte het ook weinig uit of ik met een reu of een teef liep. Maar ik loop ook veel op plekken waar elke hond die we tegen komen een vreemde hond is, en als je dan met alleen 1 reutje van een paar kilo loopt, loopt dat toch echt wat ongemakkelijker dan als je met een teef van ruim 25 kilo loopt (en een mini teefje lekker veilig in haar kielzog) is mijn ervaring :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:
Je wordt toch ook niet in je achterhoofd geschoten als je door het rood rijdt? Dan wel maar eens in de 25 keer want de rest van de keren wordt je gewoon geflitst. Alleen bepaalde flitspalen beginnen te schieten. Tja, dan moet je maar niet door het rood rijden. Zelf ik ben wel eens per ongeluk door het rood gereden. Snap je wat ik wil zeggen? :wink:
Haha nee doodgeschoten zal je niet worden maar je weet ook dat als er op dat moment een tegenligger aan komt dat het fout kan gaan, zo fout dat er doden kunnen vallen dus eigenlijk is het hetzelfde als met honden, hond lo sop aangelijnde honden af laten stormen kan inhouden dat het fout gaat :wink: net zoals het door rood rijden fout kan gaan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

toch blijven dit soort incidenten altijd te wijten aan mensen en de manier waarop ze met hun honden omgaan. het ze zoeken het maar uit syndroom.
Oeps ; hij is ontsnapt!!
doet ie anders nooit hoor!
of de lieve baas, van hij willen alleen maar spelen :oohja:
of nog erger, hij ziet er zo lief uit :sst: die doet vast niets :N:
vul het rijtje maar aan.
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Elke hond kan een keer losschieten of naar een andere hond rennen. Dat betekent niet dat hij dan overgeleverd is aan de grillen van die hond. Wel een beetje, dus een keer een gaatje oid is niet erg dan. Maar als je dan een hond hebt die pakt en schud en nooit meer te stoppen is dan is dat een buitensporige reactie op weinig. Veel teveel geweld om niks.
Precies. Toevallig liep ik gisteren met de dames over de parkeerplaats hier, en moest bij een bocht abrupt stil staan. En net op dat moment kwam er ook iemand met twee honden diezelfde bocht om, en stonden we dus met zijn alleen op 1 vierkante meter "bom" stil. Honden ook opgepropt naast elkaar.
Dit waren vriendelijke Jack Russeltjes, dus niks aan de hand, maar het was toch lekker geweest als dat honden waren geweest die direct vol in Saar en/of Vera hadden gehangen omdat de baas dat dus niet kon voorkomen.
Dat gaat toch helemaal nergens over dan :19:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Nee dta klopt ook niet, als ik jou was zou ik voortaan lekker binnen blijven want alle honden kunnen ineens iets doen wat niet verwacht word. Van de honden waarvan de baasjes iets verwachten heb je namelijk weinig te vrezen zolang je je hond bij je houd of aangelijnd heb
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik heb beide partijen en snap dus beide partijen. Ik heb een teef die niet van buurtende honden houd en een sociale hond. Nanni hield ik altijd bij haar kop vast zodat ze niets kon doen. Zij heeft nooit gebeten, wel gevochten. Haar muilkorven was onzin, want dan pleurde ze nog als ze losliep andere honden op haar rug. En op straat was het makkelijk, je pakte haar kop vast en dan gebeurde er ook niets.
Wat voor moeite is het om te muilkorven? "omdat hij zich niet kan verdedigen". Daarintegen geef je hem dus wel vrijbrief om andere honden te verwonden :19: Hoe vaak gebeurd het dat een gemuilkorfde hond doodgebeten wordt? Ik hoor vaker dat die niet gemuilkorfde honden andere honden tot bloedens toe bijten dan dat de gemuilkorfde hond wonden heeft.
Maar dat is niet hun eigen hond he, dus boeien :tong: Andersom is die mentaliteit namelijk precies zo. Heel hard misschien, maar soms hoop ik juist dat de aanvallende honden eens hetzelfde lot krijgen. Niet voor de hond, maar dan opeens kunnen de aanvallende hondeneigenaren WEL rennen en zijn hond bij zich houden :hmmm:
Perry en Noah

Afbeelding
Moos
Zeer actief

chrico schreef:Nee dta klopt ook niet, als ik jou was zou ik voortaan lekker binnen blijven want alle honden kunnen ineens iets doen wat niet verwacht word. Van de honden waarvan de baasjes iets verwachten heb je namelijk weinig te vrezen zolang je je hond bij je houd of aangelijnd heb
Waar slaat dat nou weer op? :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

:tong: Andersom is die mentaliteit namelijk precies zo. Heel hard misschien, maar soms hoop ik juist dat de aanvallende honden eens hetzelfde lot krijgen. Niet voor de hond, maar dan opeens kunnen de aanvallende hondeneigenaren WEL rennen en zijn hond bij zich houden :hmmm:
dat klopt, zolang de hond zonder tegenstand de andere partij te pakken kan nemen is zo'n lakse honden baas er eentje die met zijn handen in zijn broekzakken naar de zon staat te staren, maar o wee, als ze een hond tegen komen die dat niet vreet, en die zich kan verdedigen qua formaat.
dan wordt fikkie wel met spoed opgehaald. onder vernietigende blikken van wat een gevaarlijke rothond is dat :wink:

mensen doen ook gewoon waar ze mee wegkomen
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
chrico schreef:Nee dta klopt ook niet, als ik jou was zou ik voortaan lekker binnen blijven want alle honden kunnen ineens iets doen wat niet verwacht word. Van de honden waarvan de baasjes iets verwachten heb je namelijk weinig te vrezen zolang je je hond bij je houd of aangelijnd heb
Dat het net zo veroordelend is als jij aan het praten bent alleen gezien vanaf de andere kant en dan slaat het nergens meer op :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef:
Moos schreef:
Dat het net zo veroordelend is als jij aan het praten bent alleen gezien vanaf de andere kant en dan slaat het nergens meer op :smile:
Ach. Als ik toch nog even benadruk dat als je kan voorkomen dat je hond andere honden grof aanvalt, er wat mij betreft helemaal geen muilkorf nodig is, valt dat volgens mij reuze mee hoor.
Mijn honden gaan sowieso niet naar honden toe die kwaad willen, dus het zal mij verder ook een zorg zijn als mensen daarmee in losloopgebieden rond willen gaan struinen en ze uit de buurt van mijn honden houden.

Maar als je weet van je hond dat hij direct voor de kill gaat, en je weet van jezelf dat je dat niet kan voorkomen als er onverhoopt ergens een hond de bocht om komt bijvoorbeeld. Ja, dan moet je wat mij betreft muilkorven ja. Je kan je hond natuurlijk ook een paar andere honden dood laten bijten, maar goed, is toch erg lullig.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

wat mij betreft muilkorven ja. Je kan je hond natuurlijk ook een paar andere honden dood laten bijten, maar goed, is toch erg lullig.
wel ja een paar gelijk nog wel :sst: :U: 1 is genoeg hoor, als het ooit zover zou komen, bij een ongelukkig toeval , als alles tegen zit :F: enz.
het is in ieder geval slordig
chrico
Zeer actief

Elke hond kan voor de kill gaan en mensen die weten dat hun hond zo kan zijn gaan niet in een uitlaatgebied op hoogtijmomenten lopen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:wel ja een paar gelijk nog wel :sst: :U: 1 is genoeg hoor, als het ooit zover zou komen, bij een ongelukkig toeval , als alles tegen zit :F: enz.
Maar jij laat dat dus niet gebeuren :mrgreen: , want je kan je honden handelen zonder dat er gewonden vallen toch? :wink:

Ik heb het dus over van die bazen die dat niet kunnen handelen, en dan vertikken te muilkorven "want dan kan ie zich niet verdedigen". Als je dan een hond hebt die zich meteen vastbijt en elke hond die te dicht in de buurt komt (en nogmaals, je kan dat als baas dus niet voorkomen), dan heb je na een paar jaar wel een aardige score iig qua zwaar gewonde honden denk ik zo :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dat soort mensen muilkorft al helemaal niet, als het ze toch al niet interesseert,
ik zou het wel weten als je dat soort mensen na een keer kent, dan hup de andere kant op bij de eerste glimp
laeken
Zeer actief

Even aan de mensen die het allemaal wel mee vinden vallen. Niet lullig bedoeld maar gezien het type hond loop je dus ook domweg dat risico niet. Dat praat wel erg makkelijk. Elke hond kan voor de kill gaan. Ja, een tekkel kan een muis of konijn killen met wat moeite. Dat begrijpen jullie toch ook wel? Natuurlijk kon het mij met Wuilus geen reet schelen of er een hond kwam. Ze was een teef van bijna 40 kilo en 70 cm. Wat moet daarmee gebeuren? Niks, dus mij interesseerde het geen bal als er een agressief staffie kwam aanrennen. Ze zochten het maar uit want ik liet haar dan gewoon los en zij ga maar, regel het maar. Ze vocht niet door en beet niet door als ze zelf niet gebeten werd. Ze grauwde en werkte de hond eronder. Die staff kon ze dus veilig prima hebben als die agressief werd.

Nu met Eva en Cleo ook wel. Die worden niet gepakt en laten zich ook niet zomaar pakken. Desnoods rennen ze weg en dat kunnen ze hard haha. Maar als je met Dapper liep en er kwam een dogo aanrennen met de staart in de nek dan schijt je dus wel peentjes. Dan voel je je heel erg bedreigt en heel onzeker. Dan kan die eigenaar van de dogo wel zeggen laat het ze maar uitzoeken of het is hier een losloopgebied maar dat is wel heel makkelijk als jij de dogo hebt en ik het bastaardterriertje van 23 kilo. Laat duidelijk zijn dat als de situatie omgedraaid was en er kwam een loslopend JR op Dapper af hij meteen de lucht in ging aan de halsband en ik desnoods 500 meter zo met hem rende om die JR te beschermen. Al ruikt die aan zijn kont of beet in zijn billen, nooit zou ik Dapper dat hondje hebben laten opknappen zelf. :neenee:

Dus natuurlijk denk jij Whera, ach, zal allemaal wel. Wat kan jou gebeuren met 2 akitareuen en een dog. Niks natuurlijk. Dan zou ik ook niet al te moeilijk doen. Wel als ze andere honden doodbeten maar dat doen ze niet neem ik aan. Dus ik vind dat dat te makkelijk praat. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:dat soort mensen muilkorft al helemaal niet, als het ze toch al niet interesseert,
ik zou het wel weten als je dat soort mensen na een keer kent, dan hup de andere kant op bij de eerste glimp
Ik heb jarenlang het laatste rondje behoorlijk vervelend gelopen omdat er iemand liep met een grote kruizing die nogal graag andere honden greep. Leuk als je dan loopt met twee hondjes maatje kat. Dat was dus deur uit, honden achter me, en kijken of die hond ergens liep. Naar de eerste bocht, honden achter me, kijken of die hond ergens liep. Zo ja, dan weer naar binnen en later nog eens proberen. Dus ja, hup de andere kant op is ook mijn manier :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

chrico schreef:Elke hond kan voor de kill gaan
Dan zal ik Saar maar alvast gaan muilkorven voor het geval ze het op haar heupen krijgt met de Lab aan de overkant.
Elke hond kan voor de kill gaan, tja in theorie vast wel :wink: Maar maakt dat uit verder voor het al dan niet muilkorven van een hond waarvan bekend is dat die voor de kill gaat zonder dat je dat als baas kan voorkomen? In mijn ogen niet namelijk :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:dat soort mensen muilkorft al helemaal niet, als het ze toch al niet interesseert,
Ik heb jarenlang het laatste rondje behoorlijk vervelend gelopen omdat er iemand liep met een grote kruizing die nogal graag andere honden greep. Leuk als je dan loopt met twee hondjes maatje kat. Dat was dus deur uit, honden achter me, en kijken of die hond ergens liep. Naar de eerste bocht, honden achter me, kijken of die hond ergens liep. Zo ja, dan weer naar binnen en later nog eens proberen. Dus ja, hup de andere kant op is ook mijn manier :mrgreen: :wink:
Ik loop al jaren zo, ik ben erg conflict vermijdend, gewoon domweg omdat het geen meer waarde heeft.
maar als ik ooit een sociale hond tref hierna , dan word ik gek van vreugde :F:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”