Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onwaarschijnlijke kruisingen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Onwaarschijnlijke kruisingen

Ongelezen bericht door laeken »

Hier nog een hond met zgn mooie halfblauwe ogen. Op mij komt hij gewoon totaal kierewiet over :N:
Afbeelding
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

MARC_S schreef:Ik moet zeggen dat ik die witblauwe ogen ook wat engig vind. Niet eng als in gevaarlijk oid maar meer als in bijna blind of niet gezond overkomend.
Kijk, deze blauwe ogen vind ik mooi:
Afbeelding
Deze ook:
Afbeelding

Maar deze niet. Deze hebben geen duidelijke pupillen of gewoon een hele rare oogstand wat meteen verschrikkelijk uitpakt bij die blauwe ogen :N: Die honden lijken wel blind. Dat vind ik ook een beetje bij die hus/bull. Niet vervelend bedoeld maar ik zie gewoon geen pupillen meer. Alleen witte bollen :19: :wink:

Afbeelding

maar dat is maar hoe die pupillen op dat moment staan lijkt me. Buster kan ook hele grote pupillen hebben. en het blauwe van het oog is ook maar net hoe het licht erin valt. de foto van buster vind ikzelf niet zo`n mooie foto. maar het is moeilijk de hond direct in de camera te laten kijken.

verder heeft natuurlijk iedereen recht op zijn mening natuurlijk. ik zal me niet aangesproken voelen :pffff: :mrgreen: :mrgreen:

ohh ja, die laatste foto vind ik dan wel weer heel gaaf. een tricolor hond met blauwe ogen. juist heel apart zo :lol1:
Laatst gewijzigd door Emma op 04 jul 2009 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

hier twee honden met blauwe ogen naast elkaar.

Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

@Marc
Ik begrijp je voorbeelden heel goed en ben het erg met je eens :ok:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Emma schreef:
Chione schreef:
Emma schreef:hoe vind je deze? das mijn hond. een kruising Am. Bulldog met syberische husky.
ikzelf vind het een super hond ! zowel uiterlijk als innerlijk :I:

Afbeelding
Zulke lichte ogen heb ik nog nooit gezien of het komt door het contrast. Mooi wel.
sommige mensen vinden het eng. een geesteverschijning. ha,ha. ik kan dat wel begrijpen hoor. hij weegt ook bijna 40 kg. als dat op je af rent :mrgreen:

maar meestal vinden de mensen het heel erg gaaf !! de mensen die er schrik van hebben draaien ook zo bij. het is een echte knuffelkont. en absoluut geen ruziezoeker met honden.
Hij is zeker geen standaard hond. Ik hou wel van zo'n aparte look, maar het moet idd maar net je smaak zijn of niet. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Emma schreef:
MARC_S schreef:Ik moet zeggen dat ik die witblauwe ogen ook wat engig vind. Niet eng als in gevaarlijk oid maar meer als in bijna blind of niet gezond overkomend.
maar dat is maar hoe die pupillen op dat moment staan lijkt me. Buster kan ook hele grote pupillen hebben. en het blauwe van het oog is ook maar net hoe het licht erin valt. de foto van buster vind ikzelf niet zo`n mooie foto. maar het is moeilijk de hond direct in de camera te laten kijken.

verder heeft natuurlijk iedereen recht op zijn mening natuurlijk. ik zal me niet aangesproken voelen :pffff: :mrgreen: :mrgreen:

ohh ja, die laatste foto vind ik dan wel weer heel gaaf. een tricolor hond met blauwe ogen. juist heel apart zo :lol1:
Ben ik helemaal eens met de voorbeelden, soms kunnen die ogen ook lelijk of eng zijn. Maar ik denk ook dat het erg ligt aan de foto en pupilgrootte.

2 x Rhodin:

Afbeelding
:N:

Afbeelding
:I:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

yamie schreef: een beetje podenco kan dit ook hoor, uithoudingsvermogen is geen issue, een huskie heeft dat echt niet meer dan een echte podenco, misschien zelf wel minder ;) ( ligt aan de omstandigheden)

ik denk dat jij nog niet vaak podenco's echt op jacht heb gezien ( of er op heb moeten wachten)
Maar in Spanje worden ontzaglijk veel podenco's afgedankt omdat ze niet goed genoeg zijn voor de jacht. Elke podenco wil wel lekker achter een konijn aanrennen, maar lang niet allemaal gaan ze stug door tot ze het konijn ook hebben, en dan heb je er ook nog die uiteindelijk in een speelbuiging gaan voor het uitgeputte konijntje. :mrgreen:
MARC_S schreef:Nee dat klopt. Maar wat zou dan de hele filosofie achter lurchers zijn als de windhonden zelf prima voldoen? Misschien dat Cleo een podenco was voor koudere gebieden? Ik kan me wel voorstellen dat een vachtje met wol beter beschermd dan een enkele korthaarvacht :mrgreen:

Of ze is gewoon toeval, dat kan natuurlijk ook. :mrgreen: Maar toch heb ik eerder van iemand gehoord dat Spanjaarden vaker snelle sledehonden met podenco's kruisen. :denken:
Ze kruisen toch ook de andaluzjes met terriers om ze feller en vasthoudender te maken? En dan nog! In Lilo zit een flinke scheut terrier, maar doodschudden komt niet in haar op, en ze heeft de attentie-span van een kleuter. En daar krijg je geen goeie jachthonden van.

Ik heb een hele theorie over hoe de podenco geworden is wat hij nu is, maar het is nou te laat op de avond om daarover te beginnen. :tongue:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Emma schreef:tja. . .ik heb daar weer andere ervaringen mee. ik val er voor :I:

maar ik kan ook wel begrijpen dat mensen er niks mee hebben. maar mensen hebben ook verschillende oogkleuren. en veel poolhonden en bij sommige andere rassen zie je het ook. blauwe ogen.

ik denk vooral omdat mensen het hier niet veel zien (net als bij paarden ook minder voorkomt dan het bruine oog) het ``eng``is.

wat mensen niet kennen is al snel ``eng``.is mijn ervaring.

maar mensen die Buster kennen, weten allang dat het een lieve hond is. en geen kwaad in de zin heeft :D
Ik geloof ook best dat het lieve schatten van honden kunnen zijn, en het is rationeel ook nergens op gebaseerd. Of nou ja, misschien wel, ik denk dat je minder kan 'lezen' in die ogen. Jack heeft amberkleurige ogen, en dat is een open boek. Lilo heeft wat donkerder ogen en dat is al wat moeilijker. Ik ben ook echt een ogen-mens, daar val ik op of daar knap ik op af. Ik denk dat het dus heel persoonlijk is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ik vind die blauwe ogen ook meestal niet mooi, het is net of ik die honden niet kan vertrouwen. Slaat nergens op natuurlijk.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

MARC_S schreef:Ik weet niet of het iets van de laatste tijd is. Mijn neef zijn vrouw heeft daar een soort opvang en zij zegt dat het echt heel erg is op Aruba met de honden. De gemeente komt ze gewoon als je dat vraagt vergiftigen en dan liggen er overal creperende honden die vergif hebben gegeten :N:

Hier staat dat er inmiddels duizenden honden zijn.
http://www.wereldasielen.nl/index.php?id=181" onclick="window.open(this.href);return false;
Heftig, arme honden. :80:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Marjoleine schreef:
wendy71 schreef:Dit vind ik een hele mooie kruising:
:I: :I:

RR/DD

quote]
Een bruine harlekijn! Erg mooi!
En de kans dat dit gebeurt is erg klein, want er zit wel bruin in DD maar het is superzeldzaam!
Weet je toevallig de kleuren van de nestgenoten?
Er zat vast ook merle en zwart in :D
Geen idee Marjoleine, deze foto vond ik onder afbeeldingen via Google..
Zal vast veel meer kleurtjes in het nest gezeten hebben maar daar heb ik geen weet van helaas. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

-Gaby- schreef:

Afbeelding
:I: :I: :ok: .
Ik vind Rhodin werkelijk práchtig, ik kan me voorstellen dat je in love op hem bent.
Toppertje hoor!
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
_Leonie
Zeer actief

Afbeelding

Poedel x Eskimo dog

Vind het zelf een mooi beestje om te zien! :I:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Célie schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vader westie moeder labrador het hele nest !
Zo, goed verdeelde genen :mrgreen:
-Gaby-
Zeer actief

wendy71 schreef:
-Gaby- schreef:

Afbeelding
:I: :I: :ok: .
Ik vind Rhodin werkelijk práchtig, ik kan me voorstellen dat je in love op hem bent.
Toppertje hoor!
Dankjewel, ben ook erg blij met hem. ;)
Afbeelding
Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Nog een onwaarschijnlijke kruising: Luna, beagle, labrador, rottweiler!
Vader was een beagle x labrador, moeder was een beagle x rottweiler!

Afbeelding

Plaatje toch??? :pffff: :engel: :F:

'k heb nog wel ergens foto's van broertjes en zusjes maar die moet ik even opzoeken!
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Gisteren zag ik een Doberman x Amerikaanse bulldog. Had nooit verwacht dat het een hond was uit deze twee ouders, het was net een grofgebouwde Boxer ook qua kleur, bruin met zwart masker met kleine witte aftekeningen.
Afbeelding
Inge2104
Zeer actief

Ja ja, gevonden!
Luna met d'r moeder:
Afbeelding
Broertje:
Afbeelding
Nog een broertje:
Afbeelding
En nog 1:
Afbeelding
Een deel van het nest:
Afbeelding
Afbeelding
Emma
Zeer actief

-Gaby- schreef:Gisteren zag ik een Doberman x Amerikaanse bulldog. Had nooit verwacht dat het een hond was uit deze twee ouders, het was net een grofgebouwde Boxer ook qua kleur, bruin met zwart masker met kleine witte aftekeningen.

ik quote dit stukje even voor het gemak.

want ik vind jou hond ook heel bijzonder. had daarvoor ook nog nooit echt van de Catahoula (schrijf ik het goed?) gehoord.

ik vind dit wel een leuk topic, komen heel leuke honden voorbij. :ok:
-Gaby-
Zeer actief

Emma schreef:
-Gaby- schreef:Gisteren zag ik een Doberman x Amerikaanse bulldog. Had nooit verwacht dat het een hond was uit deze twee ouders, het was net een grofgebouwde Boxer ook qua kleur, bruin met zwart masker met kleine witte aftekeningen.

ik quote dit stukje even voor het gemak.

want ik vind jou hond ook heel bijzonder. had daarvoor ook nog nooit echt van de Catahoula (schrijf ik het goed?) gehoord.

ik vind dit wel een leuk topic, komen heel leuke honden voorbij. :ok:
Dankjewel, het is alleen geen kruising, maar het ging even om die blauwe ogen, vandaar dat ik zijn foto's plaatste. En je schrijft het zo goed hoor. Voluit is het Louisiana Catahoula Leopard dog. Alleen qua karakter zijn ze behoorlijk pittig, we hebben erg veel te stellen met hem. Het meeste vind ik echt een uitdaging, maar soms zitten er echt wel lastige dingen tussen. ;)

Ik vind het ook een leuk topic! Echt grappige/mooie honden komen voorbij!
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Opzich is dit wel humor:

Ik meende vroeger ooit ( lees, toen nog bijna niks weten van honden, was een jaartje of 12), een X Stabij te zien lopen, met veel rimpels en een dikke / stevige kop.
Ik heb daar echt een hele tijd overna lopen denken.
Een hele tijd terug, kwam ik er ineens achter: Het was een Flowered Sharpei.

Afbeelding
Foto is slechts ter illustratie.
Bron: Flickr.com
_Leonie
Zeer actief

Leuk Inge die foto's van Luna en haar familie. Hoe verzinnen mensen de kruisingen haha! :mrgreen:
Vind haar wel mooier dan de anderen uit het nest, lijkt alsof zij hoger op de poten staat. :denken:
Inge2104
Zeer actief

LéonieHonden schreef:Leuk Inge die foto's van Luna en haar familie. Hoe verzinnen mensen de kruisingen haha! :mrgreen:
Vind haar wel mooier dan de anderen uit het nest, lijkt alsof zij hoger op de poten staat. :denken:
Dank je!
Ze is denk ik ook de slankste uit 't nest! :mrgreen:
Maar de andere foto's zijn allemaal reutjes, misschien dat daar 't verschil in zit! :idea:
Heb ook een foto van een zusje, ergens, da's precies Luna, als die 2 ergens zouden rennen met z'n 2-en dan denk ik niet dat ik 't verschil zou zien!
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ooit zat bij Lana in de puppengroep een kruising Teckel x Newfoundlander. Dat was echt een geweldig beest om te zien. Hij had het lijf en de beharing van een Newfoundlander, maar dan op korte poten! :D
Emma
Zeer actief

voordat we voor ons kleine asiel jack hussel gingen. kwam ik op MP een kruising tegen van Franse bulldog (waar er waarschijnlijk ooit ook nog wel 1 van komt) met chihuahua !!

leek me echt een ontzettende leuk hondje !!
maar ik weet dat waar ze vandaan komt ook wel eens andere kruisingen hebben. weet dus niet precies wat ze met de moederhond doen. ze vroegen ook een aardige prijs, maar natuurlijk gewilde rassen die ouders. dus het zal wel verkopen. daarom toch maar voor asiel hond gegaan.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik heb er ooit 1 geplaatst. Dit is een 12 jarige kruising met een DD en een Husky:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

renee-uk schreef:De mooiste hond die ik ooit gezien heb was een kruising tussen een dober en een rottweiler.
De hoogte van de dober en qua breedte zat ie tussen de beide rassen in.
Echt een prachtige hond was dat en super vriendelijk ook nog.
Dat ben ik met je eens. Ik heb ook een keer zo'n kruising gezien en zou geneigd zijn er één te nemen, ware het niet dat je er net maar tegenaan moet lopen.

Dat liep ik niet, dus nu heb ik volbloed dobers. :mrgreen:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Célie schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vader westie moeder labrador het hele nest !
:smile:
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

in het asiel waar ik toen stage gelopen heb, zat een kruising mechelaar x chow chow
was een leuk beesje. bouw het slanke van een mechelaar en de vacht van een chow chow
en een blauwe tong

en ik heb hier zelf een kruising moeder boerenfox en vader jack russel en denk dat er nog iets
van een beagle in zit.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Emma
Zeer actief

Gaia schreef:Ik heb er ooit 1 geplaatst. Dit is een 12 jarige kruising met een DD en een Husky:
Afbeelding
Afbeelding

wauw !! :I:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”