Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.
Wat zijn we weer vriendelijk.
Ik geef mijn mening op een nette manier, en zeg hoe ik er tegenaan kijk.
Ik geef je tips wat je eventueel in het vervolg kunt doen, dat doe ik om je te helpen.
En dan krijg ik woorden als ''gelul" naar mijn hoofd gesmeten.
Zoek het verder dan maar uit als je alleen maar wilt horen wat in jouw straatje past.
Ik denk dat je dan beter van dit forum kunt verdwijnen, want er zal nog wel vaker iets tegen je gezegd worden waar jij anders over denkt.
En mijn menig verandert echt niet door woorden als "gelul".
Overigens, ja, ik vind dat je je kinderen niet dagelijks naar de opvang hoort te brengen.
Wij hebben dan ook geen kinderen, en als ik ooit aan kinderen begin, dan zorg ik dat ik thuis ben.
En mocht ik wel willen gaan werken, dan zal dat alleen gebeuren als ik familie heb die voor ze wil zorgen.
Mijn kinderen gaan niet naar een opvang.
Dat een ander dat wel doet, is zijn/haar keuze, maar ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de zorg en opvoeding van mijn kinderen, dus schuif ik dat niet een ander in de schoenen.
Als er dan iets niet gaat zoals ik dat wil, voel ik mezelf daar uiteindelijk nog steeds verantwoordelijk voor, want ik heb er tenslotte voor gekozen om de zorg die mijn verantwoordelijkheid is, aan een ander toe te vertrouwen.
Ik vind familie dan ook een heel ander verhaal, dat geldt voor mij ook als het over opvang voor honden gaat.
En dan nog zou ik een briefje per hond maken, en een tasje/doosje per hond mee geven.
Ik geef je tips wat je eventueel in het vervolg kunt doen, dat doe ik om je te helpen.
Zoek het verder dan maar uit als je alleen maar wilt horen wat in jouw straatje past.
Ik denk dat je dan beter van dit forum kunt verdwijnen, want er zal nog wel vaker iets tegen je gezegd worden waar jij anders over denkt.
Overigens, ja, ik vind dat je je kinderen niet dagelijks naar de opvang hoort te brengen.
Wij hebben dan ook geen kinderen, en als ik ooit aan kinderen begin, dan zorg ik dat ik thuis ben.
En mocht ik wel willen gaan werken, dan zal dat alleen gebeuren als ik familie heb die voor ze wil zorgen.
Dat een ander dat wel doet, is zijn/haar keuze, maar ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de zorg en opvoeding van mijn kinderen, dus schuif ik dat niet een ander in de schoenen.
Als er dan iets niet gaat zoals ik dat wil, voel ik mezelf daar uiteindelijk nog steeds verantwoordelijk voor, want ik heb er tenslotte voor gekozen om de zorg die mijn verantwoordelijkheid is, aan een ander toe te vertrouwen.
Ik vind familie dan ook een heel ander verhaal, dat geldt voor mij ook als het over opvang voor honden gaat.
En dan nog zou ik een briefje per hond maken, en een tasje/doosje per hond mee geven.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Selectief lezen noemen ze het ook wel eens.Zoek stok! schreef:Ik blijf maar lezen dat de hond dus wel brokken tot z'n beschikking had. Het is dus zeker niet zo dat de eigenares de hond voer onthouden heeft. Hij zal vast minder gegeten hebben omdat hij de brokken niet goed eet, of omdat hij stress had, dat geloof ik direct van je.smoekie schreef: Dus voor ons valt er verder niets op te schrijven, geen hoeveelheden, voor wie of wat. Het staat er gewoon klaar.
--
Tis heel mooi hoor, dat aparte voer dat sommige aan hun honden geven, maar juist door ze apart voer of wat dan ook te geven, kunnen dergelijke dingen dus voorkomen.
En apart voer? Ik zou toch eens nadenken over ander voer voor je honden. Cesar en Frolic? Dat vind ik net zoiets als zelf elke dag McDonalds voer eten. Koop dan gewoon huismerkbrokken bij de AH ofzo. Maar dit terzijde, want je zit vast niet te wachten op deze opmerking
Sterkte voor je hondje en ik hoop dat dat je nog een verklaring krijgt van de pensionhoudster.
Als Syll het alleen op die brokken zou moeten doen, wat nu dus gebeurt is, krijgen we dus een uitgemergelde hond terug, als je iets minder selectief zou hebben gelezen, zou je hebben gelezen dat ze nagenoeg niets van die brokken eet en dat dat ook de reden is dat ze cesar krijgt.
De eigenaresse heeft haar dus wel degelijk haar voer onthouden, maar goed, terug te lezen schijnt dat er nog steeds bij niemand in te gaan behalve bij de mede eigenaar (vervanger)? Van het betreffende pension.
Wat denk jij wel voer we in de afgelopen jaren al allemaal geprobeerd hebben. Denk je nou echt dat we van begin af aan alleen maar dit gegeven hebben? We hebben al van alles gegeven maar ze wil gewoon pertinent niets anders. Ze eet wel eens een brokje maar krijgt het bijna niet weg. Ze heeft (en dan zal ik het iets breder uitleggen) ook altijd wat met haar tanden gehad, zo erg dat een half jaar geleden nagenoeg al haar tanden zijn getrokken, daar waar de andere toch nog wel enigszins ander voer lusten als er echt niets anders staat, hongert zij zich dus echt wel uit, dat dat voor andere niet te begrijpen is, kan ik begrijpen
Thuis hebben ze altijd 2 bakken voer tot hun beschikking staan, 1 met standaard voer waar alles in zit, 1 met frolic. Syll krijgt elke dag haar bakje Cesar, zou ze die niet krijgen, zou ze verder totaal niets eten en zou iedereen denken dat de hond verwaarloosd zou worden omdat ze graatmager eruit zou zien.
Jij vind het misschien hetzelfde als elke dag McDonalds, maar denk je dat je het maag en darmstelsel blij maakt door elke keer ander voer te geven? Denk het niet. Zodra je iets gevonden hebt waar ze het goed op doen (goede ontlasting-goed eten etc etc etc) ga je niet te pas en onpas zitten wisselen van voeding, ze krijgen af en toe iets tussendoor waarvan je weet dat ze het lekker vinden (stokje van pedigree – wat vlees – stukje kaas – hondenhamburger o.i.d.) maar in principe is het voor je hond het beste om ze voeding te geven waar alles inzit en dat krijgen zij plus wat extras in de zin van frolic. Mijn eigen hond krijgt afwisselend frolic en als die op is bonzo meat balls. Niks mis mee hoor.
Dus wat de reden zou moeten zijn dat ik standaard voer zou moeten kopen van de AH ontgaat mij. Als dit voer goed is, of dat de honden het daar goed op zouden doen, zie ik trouwens niets in wat daar mis mee zou zijn.
Ieder heeft zijn eigen soort voer(voeding) voor de hond, en de kern of bedoeling van jouw reactie daarover ontgaat mij dan ook totaal.
Enne misschien is het je ontgaan, of heb je het nog niet gelezen
Maar inmiddels dus reactie gehad van het pension waarin dus excuses en restitutie van het bedrag die mijn moeder betaald heeft voor het verblijf van Syll
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja dat hadden ze hier ook allemaal niet idd. omdat het dan gesloopt en event. opgevreten wordt... hier hebben ze ook geen poespas in de kennels dus al helemaal niet op vreemd terrein.smoekie schreef:Als ik langs al die kennels loop, zie ik er geen enkele hond (uitzonderingen daargelaten) zitten met een deken,mand of wat dan ook, hoogstens enkele speeltjes, en thats is, verder zijn ze totaal overgeleverd aan een vreemde omgeving

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ach nee hoor.. hier eet mn reu ook ruim een week niet als mn teef loops is, geen enkel brokje, stukje vlees of wat dan ook...Mechelfan schreef:
Volgens mij takelt een hond die beschikking heeft over voer niet zo snel af, maar dat terzijde.
iedereen heeft daar z'n mening al over gegeven denk ik.
jammer dan hij krijgt de kans 2 x per dag... niet gegeten na een half uur dan gaat het weg.
Krijgen vanzelf wel weer honger.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oh dus dan is die metacam volledig onzinnig gegeven...smoekie schreef:En dat jij jouw bernersenner thuis zou laten is jouw ding, en ook jij gaat net als andere volledig heen over het feit dat Nell in goede gezondheid was toen ik haar wegbracht, en nog steeds is dus what’s your point
Ik geef nl geen medicijnen aan een hond die niets mankeert...

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Als je hondje geen tanden heeft, kun je ook KVV voeren. Maar als jij zegt dat frolic en bonzo prima voeding is, dan hebben adviezen inderdaad geen zin. Ik kan prima begrijpen dat mensen geen zin hebben om te voeren zoals ik dat doe, maar wat jij geeft valt voor mij onder de noemer rotzooi (frolic, bonzo en cesar). Dat is de kern van wat ik wil zeggen (dan maar duidelijk).smoekie schreef:Mijn eigen hond krijgt afwisselend frolic en als die op is bonzo meat balls. Niks mis mee hoor.
--
Ieder heeft zijn eigen soort voer(voeding) voor de hond, en de kern of bedoeling van jouw reactie daarover ontgaat mij dan ook totaal.
Fijn dat het allemaal opgelost is, ik heb in je romans inderdaad wat gemist begrijp ik :N: Succes verder.

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hahaha ja rotzooi en gif ja... waarom scheiten honden lichtgevend oranje van frolic?smoekie schreef:maar in principe is het voor je hond het beste om ze voeding te geven waar alles inzit en dat krijgen zij plus wat extras in de zin van frolic. Mijn eigen hond krijgt afwisselend frolic en als die op is bonzo meat balls. Niks mis mee hoor.
En Bonzo ach ja... als je niks beter haalt weet je ook niet beter... ook Bonzo is zooi.
Geef dan Rodi hamburgers oid, dan geef je nog iets gezonds ook...

- smoekie
- Zeer actief
Paulala schreef:Wat zijn we weer vriendelijk.
Ehm
En ja, dat vind ik inderdaad zoals ik zei “gelul”Paulala schreef: Uiteindelijk zijn jouw dieren jouw verantwoordelijkheid, en door ze ergens achter te laten schuif je dat in andermans schoenen..
net zo goed als het niet over op vakantie kunnen of mogen gaan zolang je honden hebt, dat je dan maar thuis zou moeten blijven omdat er genoeg mensen zijn die niet eens op vakantie kunnen of zelfs geen huis hebben. Wat heb ik met die mensen te maken? Helemaal niets toch. Dus zo’n opmerking doet er toch helemaal niet toe. Jij vind jouw omgang met jouw honden en jouw thuisblijven beter dan hoe ik het doe. Prima hoor, is jouw ding, mijn ding is het niet in ieder geval. Ik wil graag op vakantie kunnen, en tot op heden is dat nagenoeg ook altijd goed gegaan. Simpel tochSmoekie schreef:Ik neem tenminste de volledige verantwoordelijkheid van mijn kinderen door er gewoon altijd voor ze te zijn 365 dgn per jaar zolang als dat ze me nodig hebben, en dat doe ik ook op pakweg 11 dgn per jaar na voor de hond, niks mis mee hoor, maar kom niet met stom gelul aan over het doorschuiven van de verantwoordelijkheid naar andermans schoenen.
En geloof me, ik kan heel heel goed tegen kritiek hoor, waar ik me alleen gruwelijk over verbaas, is dat mensen vanachter een vierkante bril schijnen te weten hoe het er aan toe is gegaan. Hoe zij dergelijke dingen in twijfel trekken, en hoe ze je proberen een of ander schuldgevoel in je mik te duwen omdat jouw (mijn in dit geval) manier van doen, niet die van hun is. Iedereen doet de dingen op zijn eigen manier, maakt dat de ene dan slechter? Volgens mij niet, maar volgens vele hier dus schijnbaar wel.
Dus nee, men hoeft totaal geen dingen te zeggen die in mijn straatje passen, iets minder selectief lezen zou al een heleboel schelen. Enne, ik ben geenzins van plan om van dit forum te verdwijnen, dus laat die vreugdedans maar achterwege, je zal mijn naam nog vaak genoeg voorbij zien stiefelen
Jouw mening hoeft van mij ook helemaal niet veranderen, net zo min als dat mijn mening veranderd, ik blijf het gelul vinden als je aankomt dat ik mijn verantwoording waar het de hond(en) betreft door zou schuiven, maar goed dat is mijn mening.
Ik ben zelf in de positie om thuis te blijven voor de kinderen, maar woon tegenover een kinderopvang die geopend is van 7 tot 20 uur dus dat is een discussie die ik liever niet voer daar ik dan ongetwijfeld andere misschien zou beledigen als je het dan gaat hebben over het afschuiven van verantwoording.
Het is te hopen dat mocht het ooit zover komen dat er wel bij jou kinderen aan te pas zijn, je tegen die tijd in de gelegenheid bent om datgene wat je nu zegt daadwerkelijk uit te voeren, en zou dat niet zo zijn, zou dat je nog steeds geen slechte moeder maken hoor, net zo min als dat het mij geen slecht baasje maakt, dat jij daar anders over denkt, tja dat is jammer, dat is jouw mening en idee daarover.
Het is dus precies wat je nu zelf al aangeeft, dat een ander (ik in dit geval) zijn hond wel wegbrent is ieders eigen keuze. Heb daar op zijn minst gewoon respect voor, en dat is bij vele niet te lezen, door vele word je (ik in dit geval) afgebrand als je je hond naar een pension brengt etc etc etc
Ik heb genoeg familie, maar daar kan ik mijn hond toch echt niet heen brengen, laat staan 3 honden,dus blijft er niets anders over dan de honden naar een goed pension te brengen, waarmee we dus weer aankomen waar we ergens heel erg in het verleden lijkt het wel begonnen zijn, en dat is bij de vraag hoe andere zouden reageren als het hen zou overkomen
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
Ik bedoel ermee te zeggen dat als je zelf de moeite had gedaan om alles op papier te zetten en niet alleen mondelingen afspraken te maken (buiten dan de naam op de cesar) er mss wel niks verkeerd was gegaan.
Ik heb zelf geen ervaring met kennels/pensions en dat wil ook niet, maar ik kan me voorstellen als er meerdere honden zijn met allemaal hun eigen 'gebruiksaanwijzing' het wel handig voor de pensionhouder zou zijn dat die 'gebruiksaanwijzingen' op papier staan.
Ik heb zelf geen ervaring met kennels/pensions en dat wil ook niet, maar ik kan me voorstellen als er meerdere honden zijn met allemaal hun eigen 'gebruiksaanwijzing' het wel handig voor de pensionhouder zou zijn dat die 'gebruiksaanwijzingen' op papier staan.

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
-
Mojuan
- Zeer actief
Het verschil tussen jou en mij is, de manier waarop je schrijft.
Jij komt niet bepaald volwassen over, je schrijft op een manier waarmee je anderen de kop in wilt drukken.
Je accepteert de mening van een ander niet, je walst er overheen door woorden als 'gelul' en 'selectief lezen'.
Heel makkelijk, maar daardoor verandert er niets aan het feit dat anderen een bepaalde mening hebben.
Ik heb mijn mening op een nette manier geplaatst.
Jij noemt mijn mening gelul.
Nergens heb ik hetgeen jij doet of jouw mening op dergelijke manier afgekraakt of afgestompt.
Het is dan ook nergens voor nodig om je zo te gedragen.
Tevens heb ik nooit gezegd dat ik een vreugdedans zou maken als je van het forum zou verdwijnen
Ook ben je ondankbaar, mensen geven je tips (waaronder ik) ondanks dat ik er anders over denk.
En daar reageer je totaal niet op, je reageert alleen maar op zaken waar je anders over denkt.
Verder ga ik niet meer in gesprek met je, want je hebt totaal geen respect voor anderen in de manier waarop je een discussie aangaat.
En aangezien ik er geen behoefte aan heb om mezelf zo af te laten kraken, laat ik het voor wat het is.
Jij komt niet bepaald volwassen over, je schrijft op een manier waarmee je anderen de kop in wilt drukken.
Je accepteert de mening van een ander niet, je walst er overheen door woorden als 'gelul' en 'selectief lezen'.
Heel makkelijk, maar daardoor verandert er niets aan het feit dat anderen een bepaalde mening hebben.
Nergens heb ik hetgeen jij doet of jouw mening op dergelijke manier afgekraakt of afgestompt.
Tevens heb ik nooit gezegd dat ik een vreugdedans zou maken als je van het forum zou verdwijnen
Ook ben je ondankbaar, mensen geven je tips (waaronder ik) ondanks dat ik er anders over denk.
En daar reageer je totaal niet op, je reageert alleen maar op zaken waar je anders over denkt.
Verder ga ik niet meer in gesprek met je, want je hebt totaal geen respect voor anderen in de manier waarop je een discussie aangaat.
En aangezien ik er geen behoefte aan heb om mezelf zo af te laten kraken, laat ik het voor wat het is.

-
Mojuan
- Zeer actief
Dat heb ik ook al geprobeerd uit te leggen.enjo schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat als je zelf de moeite had gedaan om alles op papier te zetten en niet alleen mondelingen afspraken te maken (buiten dan de naam op de cesar) er mss wel niks verkeerd was gegaan.
Maar zo te lezen vindt TS dat alles te wijten is aan een ander.
Zelf heeft ze geen verantwoordelijkheid gehad in dit verhaal, want het lag niet aan haar, want het was allemaal zo simpel.
Ipv dat ze ervan leert dat ze in het vervolg iets meer moeite moet doen, gaat ze steigeren.

- smoekie
- Zeer actief
En die van ons wel. Die laat ik niet op een kouwe vloer slapen, terwijl ze thuis gewend zijn in de bench een deken te hebben of een mand met daarin een zacht kleed.malinois schreef:ja dat hadden ze hier ook allemaal niet idd. omdat het dan gesloopt en event. opgevreten wordt... hier hebben ze ook geen poespas in de kennels dus al helemaal niet op vreemd terrein.smoekie schreef:Als ik langs al die kennels loop, zie ik er geen enkele hond (uitzonderingen daargelaten) zitten met een deken,mand of wat dan ook, hoogstens enkele speeltjes, en thats is, verder zijn ze totaal overgeleverd aan een vreemde omgeving
Gelukkig hebben wij wat dat betreft geen last van slopers.
En daarbij voelen wij ons goed dat ze gewoon hun eigen dingen meekrijgen, waaronder dus hun eigen voeding.
Ja, maar nogmaals, schijnbaar werkt dat voor jouw hond, ik heb gewoon altijd gezorgd dat er 24 u per dag voer staat voor de hond, en zo ook mijn moeder, niks mis mee hoor, al is het niet jouw manier van eten geven.malinois schreef:ach nee hoor.. hier eet mn reu ook ruim een week niet als mn teef loops is, geen enkel brokje, stukje vlees of wat dan ook...Mechelfan schreef:
Volgens mij takelt een hond die beschikking heeft over voer niet zo snel af, maar dat terzijde.
iedereen heeft daar z'n mening al over gegeven denk ik.
jammer dan hij krijgt de kans 2 x per dag... niet gegeten na een half uur dan gaat het weg.
Krijgen vanzelf wel weer honger.
Nee hoor niet volledig onzinnig. Die Metacam hebben we uit voorzorg laten geven omdat ik ten tijde van vertrek niet zeker wist of ze nou inderdaad dusdanig opgeknapt was dat ze zonder zou kunnen, en ik niet wilde dat ze toch nog wat pijn zou hebben. Daarmee heb ik ook nergens geschreven dat ze niets mankeerde, enkel dat ze dusdanig opgeknapt was (mede door de AB) dat er geen reden was om toch de vakantie te annuleren.malinois schreef:oh dus dan is die metacam volledig onzinnig gegeven...smoekie schreef:En dat jij jouw bernersenner thuis zou laten is jouw ding, en ook jij gaat net als andere volledig heen over het feit dat Nell in goede gezondheid was toen ik haar wegbracht, en nog steeds is dus what’s your point
Ik geef nl geen medicijnen aan een hond die niets mankeert...
Wel de dingen lezen zoals ze geschreven worden, en niet een eigen draai eraan geven zou je sieren.
Mijn hond heeft wel tanden, die heeft nergens last van, die van mijn moeder niet, en daar zijn we heel lang mee bezig geweest, tot ze uiteindelijk eens iets heel simpels kreeg (cesar) en dag ging er hartstikke goed in, en daar zijn we ook bij gebleven wat haar betreft.Zoek stok! schreef:Als je hondje geen tanden heeft, kun je ook KVV voeren. Maar als jij zegt dat frolic en bonzo prima voeding is, dan hebben adviezen inderdaad geen zin. Ik kan prima begrijpen dat mensen geen zin hebben om te voeren zoals ik dat doe, maar wat jij geeft valt voor mij onder de noemer rotzooi (frolic, bonzo en cesar). Dat is de kern van wat ik wil zeggen (dan maar duidelijk).smoekie schreef:Mijn eigen hond krijgt afwisselend frolic en als die op is bonzo meat balls. Niks mis mee hoor.
--
Fijn dat het allemaal opgelost is, ik heb in je romans inderdaad wat gemist begrijp ik :N: Succes verder.
Dat jij het troep vind moet jij weten, ik vind van niet, dat heeft niets te maken met het wel of geen zin hebben om ze te voeren zoals jij doet, jij doet het simpelweg op jouw manier, en ik doe het op mijn manier. De mensen zijn in de loop der jaren gewoon helemaal gek gemaakt wat betreft voedingen voor honden. Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten geven, ze worden gek gemaakt dat ze voeding moeten geven waar weet ik veel wat in zit, of waar iets juist niet in zit, uiteraard met bijbehorend prijskaartje, niet dat dat verder wat uitmaakt, maar ik heb mijn ouders en hun honden als voorbeeld, en ik draai simpelweg niet mee in die massashit van gezondheidsfreaks die stellen dat dingen als bonzo of frolic not done is.
Dat jij dat wel doet, nogmaals is jouw ding, prima daar heb ik respect voor, maar men mag hier wel eens leren respect te hebben voor de andere manier van opvoeden zoals een ander dat doet, en niet zijn of haar mening bij iemand door de strot proberen te duwen door dingen als slecht/troep en weet ik veel wat nog meer af te schilderen of noem maar op omdat iets jouw ding niet is, of omdat het jouw goedkeuring niet kan wegdragen.
Je kan al dit soort dingen zo goed op mensen terug passen, zelfde geld voor mensen die hun kinderen potjes te eten geven, zij die hun kinderen alleen maar vers geven, alleen maar gezond, geen zout,snoep.chips,limonade etc etc die hebben daarin ook altijd hun eigen mening, en dat maakt de een niet slechter dan de ander, en dat lijkt hier op het forum,of in ieder geval in dit topic er maar niet in te willen, iedereen vind zijn manier van opvoeden het beste en al wat een ander doet staat voor slecht of minimaal niet goed, zo komt het over.
Prima het zij zo, magt mig keine flause aus
Mijn antwoord naar jou toen, kun je lezen in mijn antwoord naar Zoek Stok, komt op hetzelfde neer. Jouw mening is niet de mijne, laat mij lekker mijn keuze, zoals ik jou de jouwe laat.malinois schreef:smoekie schreef:maar in principe is het voor je hond het beste om ze voeding te geven waar alles inzit en dat krijgen zij plus wat extras in de zin van frolic. Mijn eigen hond krijgt afwisselend frolic en als die op is bonzo meat balls. Niks mis mee hoor.
hahaha ja rotzooi en gif ja... waarom scheiten honden lichtgevend oranje van frolic?
En Bonzo ach ja... als je niks beter haalt weet je ook niet beter... ook Bonzo is zooi.
Geef dan Rodi hamburgers oid, dan geef je nog iets gezonds ook...
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
toch blijf ik alles heel onduidelijk vinden. Ik snap nog steeds niet helemaal wat je bedoelt, juist omdat je een heel eind eraan breidt
Dat maakt het ingewikkelder dan nodig is.
De 1 krijgt dus kuipjes met metacam, die heeft alles gehad. zij was ervoor ziek begrijp ik?
De ander eet slecht, krijgt daarom ook cesar, heeft dat niet gehad en was afgevallen en liep mank.
Is dat de conclusie die ik uit die vreselijk lange quotes moet halen?
Nogmaals, ik denk dat je het beter had moeten doorgeven. Je komt in deze topic al een beetje warrig over qua uitleg, dan kan ik mij voorstellen dat het niet geheel duidelijk overgekomen is.
Voortaan dus DUIDELIJK briefje erbij met wat de hond krijgt. Wij kregen in pension soms hele gebruiksaanwijzing erbij
Dat was wel meteen duidelijk, alle mensen konden het lezen en daardoor kan het gewoon niet fout gaan.
Wat ik wel jammer vind, eerst was alleen probleem dat ze niet gegeten had en extreem afgevallen was. Nu haal je diarree erbij, geen kleedjes in de kennel etc. Dat is gewoon perse gelijk willen hebben en het pension zwart willen maken. Dat is niet zo heel erg eerlijk, vind je niet? Immers heb je ooit voor die pension gekozen, toen was alles blijkbaar wel goed.
De 1 krijgt dus kuipjes met metacam, die heeft alles gehad. zij was ervoor ziek begrijp ik?
De ander eet slecht, krijgt daarom ook cesar, heeft dat niet gehad en was afgevallen en liep mank.
Nogmaals, ik denk dat je het beter had moeten doorgeven. Je komt in deze topic al een beetje warrig over qua uitleg, dan kan ik mij voorstellen dat het niet geheel duidelijk overgekomen is.
Voortaan dus DUIDELIJK briefje erbij met wat de hond krijgt. Wij kregen in pension soms hele gebruiksaanwijzing erbij
Wat ik wel jammer vind, eerst was alleen probleem dat ze niet gegeten had en extreem afgevallen was. Nu haal je diarree erbij, geen kleedjes in de kennel etc. Dat is gewoon perse gelijk willen hebben en het pension zwart willen maken. Dat is niet zo heel erg eerlijk, vind je niet? Immers heb je ooit voor die pension gekozen, toen was alles blijkbaar wel goed.
- smoekie
- Zeer actief
enjo schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat als je zelf de moeite had gedaan om alles op papier te zetten en niet alleen mondelingen afspraken te maken (buiten dan de naam op de cesar) er mss wel niks verkeerd was gegaan.
Zucht, weet je, als men nu eens een keer de moeite neemt om de dingen te lezen zoals ze opgeschreven staan, had je dus kunnen lezen dat er verder net als altijd weinig uit te leggen valt. Elke dag de bakken vullen, en elke ochtend cesar? Daar hoef je toch niet voor gestudeerd te hebben wel?
Zij heeft dingen opgeschreven ten tijde dat wij de honden brachten, wat weet ik niet, een grote gebruiksaanwijzing was er dan ook niet, hetgeen wat er was schreef ze op een post it en plakte dat op haar balie. En zoals je ook hebt kunnen lezen, heb ik antwoord op mijn mail gekregen, en daarmee is voor mij voorlopig de kous af, en hoop ik van haarzelf als ze terug is toch nog iets te horen.
Paulala schreef:Het verschil tussen jou en mij is, de manier waarop je schrijft.
Tevens heb ik nooit gezegd dat ik een vreugdedans zou maken als je van het forum zou verdwijnen![]()
Ik heb een heel andere manier van schrijven dan jij, dat klopt, ik tik direct wat ik denk of zou willen zeggen, en met schrift mis je nou eenmaal de intonatie en emotie dat je persoonlijk wel zou hebben, en wat ook de reden is dat dingen vaak anders opgevat worden dan bedoelt.Ik accepteer de mening van andere echt wel, ik kan alleen niet zo goed tegen dat selectieve lezen van sommige, die gaan ondanks dat ik dingen breeduit uitleg volledig voorbij aan andere dingen,en pikken er dingen uit waar ze op kunnen reageren, terwijl ik daar eerder bij een ander allang antwoord heb gegeven. Waarom? Joost mag het weten.
Ik heb jouw mening niet afgedaan als gelul, ik heb vond jouw reactie over het doorschuiven van je verantwoordelijkheden naar andere toe gelul. Dat jij dat misschien anders zou hebben omschreven is weer wat anders. Ik probeer op een respectvolle manier op iedereen op elke reactie antwoord te geven en merk dat dat andersom niet zo is. En de manier waarop doe ik nog steeds met respect zonder een ander daarmee te beledigen of wat dan ook.
Als ik dat wel doe of zou doen, dan ben ik de 1e om daar mijn excuus voor neer te gooien hoor, geen probleem.
Jij zegt dat jij datgene wat ik doe, of mijn mening op een dergelijke manier heb afgekraakt of afgestompt, daarin verschillen we dan van mening. Ik vind van wel, ik vind dat als jij tegen mij zegt dat ik mijn verantwoording niet neem, of dat ik deze doorschuif naar andere (wat ik dus niet vind) dat jij wel degelijk mijn mening of manier daarin afkraakt of afstompt, en daarin verschillen we dan ook van mening.
Jij kan mij wel ondankbaar vinden, maar ik heb de mensen eerder al bedankt die adviezen hebben gegeven aan de hand van mijn openingspost. Iedereen heb ik op elke reactie stuk voor stuk beantwoord op een nette manier, dat jij daar anders over denkt tja, wij zijn daar klaarblijkelijk nogal verschillend in.
Ik vind het van geen respect getuigen als men over en over again dingen terug blijft halen die al lang en breed zijn uitgelegd, waar ik al x op x antwoord op heb gegeven, maar waar men gewoon over heen leest. Als jij (en andere) niet lezen wat ik in mijn opening schrijf, of daar volledig aan voorbij blijven gaan is dat niet mijn fout. Lees al mijn berichten maar terug (tis veel inmiddels) maar daarin kun je zien dat ik iedereen stuk voor stuk, elke keer weer tot in het ellendige herhalen aan toe, steeds weer antwoord heb gegeven ondanks dat dit 10 cm erboven al beschreven stond. En ja er waren ook reacties bij die ik ook echt de moeite niet waard vond om op te antwoorden, en die gaf ik dan maar zo’n vrolijk smiley poppetje.
Dus nee, ik reageer niet op dingen waar ik anders op denk, ik reageer overal op, op elke reactie en antwoord die er gegeven is.
Jammer dat jij verder niet meer in discussie gaat omdat ik je zou afkraken, want dat is totaal de bedoeling niet geweest, net zo min als dat dat jouw bedoeling is neem ik aan.
Paulala schreef:Dat heb ik ook al geprobeerd uit te leggen.enjo schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat als je zelf de moeite had gedaan om alles op papier te zetten en niet alleen mondelingen afspraken te maken (buiten dan de naam op de cesar) er mss wel niks verkeerd was gegaan.
Zelf heeft ze geen verantwoordelijkheid gehad in dit verhaal, want het lag niet aan haar, want het was allemaal zo simpel.
Ipv dat ze ervan leert dat ze in het vervolg iets meer moeite moet doen, gaat ze steigeren.
En ik heb meerdere malen uitgelegd wat er opgeschreven is,en wat er uitgelegd is. Jij durft zelfs nog verder te gaan door te zeggen dat ik helemaal geen verantwoordelijkheid heb gehad hierin
Je durft wel moet ik zeggen. Ik zou nooit tegen iemand zeggen dat die geen verantwoordelijkheid heeft gehad zoals jij nu doet. Ik heb al wat ik heb kunnen doen gedaan, dat pensionhoudster ten tijde van niet luisterde valt alleen maar te betreuren, en gelukkig werd het ook door het pension betreurd, want van het pension heb ik inmiddels welgemeende excuses gekregen, en terugbetaling van het bedrag die mijn moeder heeft betaald voor het verblijf van Syll. Maar ja, het is allemaal zo simpel he vanachter zo’n vierkante bril.
Iemand legt een geval voor, en in plaats daar op te reageren krijgt de persoon in kwestie zelf de boeman toegespeeld, tis hier in dit topic dan ook letterlijk de omgekeerde wereld.
Maar goed, voor mij is het in ieder geval klaar zo, ik heb mail terug gehad, ik ben tevreden met wat daarin stond en dat is me genoeg waard. Er hebben genoeg reacties gegeven waar ik voor bedankt hebt
- smoekie
- Zeer actief
Vind het nog lachwekkend ook worden nu hoor.duitse herder schreef:toch blijf ik alles heel onduidelijk vinden. Ik snap nog steeds niet helemaal wat je bedoelt, juist omdat je een heel eind eraan breidtDat maakt het ingewikkelder dan nodig is.
Voortaan dus DUIDELIJK briefje erbij met wat de hond krijgt. Wij kregen in pension soms hele gebruiksaanwijzing erbijDat was wel meteen duidelijk, alle mensen konden het lezen en daardoor kan het gewoon niet fout gaan.
Conclusie: ja 1 heeft cesar gehad met metacam omdat zij de metacam niet in het bekje kon of wilde sputen. En ja die heeft ook alles gehad, en ja die was voor de vakantie inderdaad niet lekker (spieren verrekt tijdens het te hoge springen van haar)
Conclusie: 1 ander die slecht eet, en die daarom altijd cesar krijgt heeft dat niet gehad, en was inderdaad dusdanig afgevallen. 1/5 lichaamsgewicht waardoor ze zo verzwakt was dat ze niet meer op de benen kon lopen.
Dit alles stond ook al beschreven in mijn opening, dus zo moeilijk zou het niet moeten zijn.
En nogmaals, dat jij denkt dat ik het nog beter had moeten doorgeven kan best zo zijn, maar dan nog blijft er mijn moeder over, die terwijl ik bezig was alles in de hokken aan het zetten (voer-deken-mand-speeltjes) alles nog eens dunnetjes overdeed.
Correctie wbt diarree en kleedjes in de kennel. Dat diarree gebeuren was en is nog steeds voor mij geen issue, dat was een gevolg van. En waar jij gelezen hebt dat er geen kleedjes in de kennel lag? Die van ons hebben gewoon hun eigen dingen in hun kennel gehad verder hoor, ik had het over dat ik dat bij andere niet terugzag, dat ik bij andere kennels alleen maar lege kale hokken zag, terwijl wij van alles en nog wat meenemen om hun verblijf zo goed en leuk mogelijk voor de te honden te houden, dus dat heb je dan ergens verkeerd gelezen, maar geeft niet, gebeurt wel vaker
Als ik het pension zwart wil maken of dat perse wil had ik dat allang al gedaan dmv hun naam hier neer te kalken. Je kunt ook nergens terug vinden in mijn opening dat dat de bedoeling is geweest, mijn enige bedoeling is geweest wat andere hiermee zouden hebben gedaan, en jammer genoeg draait men hier de boel graag om dmv het “slachtoffer’ de “dader” te maken
En zoals je hebt kunnen lezen is het ook alle andere jaren op die paar dagen vorig jaar na altijd goed gegaan met de honden, en hebben we verder ook niks te klagen gehad. Trouwens ook over de andere 2 heb ik nooit iets te klagen gehad, ook dit keer niet. Het ging dit keer gewoon gruwelijk fout met de kleinste van het stel, en in plaats van daarop te reageren vond men het leuker de “schuld” bij de eigenaar te leggen, terwijl de “schuldige’ allang en breed “schuld” heeft erkend hier excuses voor heeft gemaakt en de vergoeding hiervoor dan ook terug stort.
Dus wat eerlijkheid betreft is oneerlijkheid iets wat men mij nooit kan verwijten. Ook niet naar het pension toe. Het gaat en blijft puur om dit geval met Syll en haar gezondheid gaan. Ben allang al blij dat pension in kwestie dit wel inziet, want daar gaat het tenslotte om,dat andere er liever omheen blijven draaien of zichtbaar relletjelellen ist mij om het even
Nou ja, misschien nu dan hasta la vista
-
Mojuan
- Zeer actief
Volgens mij begrijp je mijn zin niet.
Ik zeg niet dat je geen verantwoordelijkheid hebt genomen.
Ik bedoel te zeggen, dat in jouw ogen, jij niet verantwoordelijk bent geweest voor de vergissing die is gemaakt.
Dat zijn twee heel verschillende dingen.
Ik bedoel te zeggen, dat in jouw ogen, jij niet verantwoordelijk bent geweest voor de vergissing die is gemaakt.

- smoekie
- Zeer actief
Paulala schreef:Volgens mij begrijp je mijn zin niet.
Dat begrijp ik dan inderdaad verkeerd. Zoals Enjo het zegt, bedoelt ze dat als ik zelf de moeite had gedaan alles op papier te zetten ipv het mondeling te doen er misschien niets fout gegaan zou zijn.
Jij daaronder als reactie op haar zegt zoals je hieronder kunt zien dat je dat mij dat al eerder hebt proberen uit te leggen, en dat ik zoals jullie het lezen vindt dat alles te wijten is aan een ander (pensionhoudster)
Daaronder zeg je dus dat ik helemaal geen verantwoordelijkheid heb gehad in dit gedoe omdat het niet aan mij zou liggen omdat het zo simpel was, en dat ipv ik hiervan leer en meer moeite zou doen (in het vervolg) ik ga steigeren.
Sorry, maar leg mij dan maar uit hoe anders je het dan bedoelt als je je eigen reactie zo terug ziet? Zoals ik het van je lees, lees ik niets anders dat het volgens jou allemaal aan mij ligt, en geheel aan mijzelf te wijten viel?Paulala schreef:Dat heb ik ook al geprobeerd uit te leggen.enjo schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat als je zelf de moeite had gedaan om alles op papier te zetten en niet alleen mondelingen afspraken te maken (buiten dan de naam op de cesar) er mss wel niks verkeerd was gegaan.
-
Mojuan
- Zeer actief
Oke, ik probeer uit te leggen wat ik bedoelde.
Dat ik je uit wilde leggen dat je met iets meer moeite (briefje per hond, tasje/doosje per hond) dit misschien had kunnen voorkomen.
Maar ik het idee krijg, dat je dat onzin vindt.
En dat het dus echt alleen maar de fout is van het pension.
En dat jij niet verantwoordelijk bent geweest voor deze vergissing, dat jij alles prima hebt gedaan, en dat het allemaal simpel genoeg was voor de pensionhoudster om te begrijpen.
(dat jij het zo ziet)
En dat ik vind, dat je er beter een andere conclusie uit kunt trekken, dat ondanks de fout van het pension, je in het vervolg beter je best kunt doen om dit soort dingen te voorkomen.
Ik hoop dat het zo makkelijker te begrijpen is.
Dat ik je uit wilde leggen dat je met iets meer moeite (briefje per hond, tasje/doosje per hond) dit misschien had kunnen voorkomen.
En dat jij niet verantwoordelijk bent geweest voor deze vergissing, dat jij alles prima hebt gedaan, en dat het allemaal simpel genoeg was voor de pensionhoudster om te begrijpen.
(dat jij het zo ziet)
En dat ik vind, dat je er beter een andere conclusie uit kunt trekken, dat ondanks de fout van het pension, je in het vervolg beter je best kunt doen om dit soort dingen te voorkomen.

- smoekie
- Zeer actief
En daar ben ik het dus niet mee eens. Het zou anders zijn geweest, en dan had ik jullie enigszins gelijk gegeven, als we de honden voor het eerst hierheen zouden hebben gebracht, of dat we de dingen wat betreft voer en dergelijke zouden hebben veranderd of wat dan ook, maar niks van dat alles. Het enige wat anders was, was dat ook Nell dit keer een bakje cesar in de ochtend zou krijgen.Paulala schreef:Oke, ik probeer uit te leggen wat ik bedoelde.
(dat jij het zo ziet)
De honden gaan al jaren naar ditzelfde pension, ik hoef niets te zeggen want als ik bel weet ze al genoeg, en vraagt ze alleen naar de data. Op het moment van binnen komen zegt ze al dat ik haar de tassen met voer moet geven, vraagt of alles nog hetzelfde is gebleven. Ja ook dit keer, met dat verschil dus van Nell, en daarbij nogmaals aangegeven dat het de laatste keer niet goed gegaan is met Syll en of ze daar op wilde letten waarop ze uiteraard antwoordde dat dat niet meer zou gebeuren, en ook niet meer weet wat de reden is geweest dat het niet goed is gegaan de voorgaande keer wat syll haar cesar bakje.
In het begin lieten we de zakken voor hun hokken staan, stonden hun medicatie die we vaak uit voorzorg meegaven bij het raam voor hun kennel. Alles wat we haar vertelde zette zij direct in de computer. Dat is nou eenmaal hun manier van werken. En alles wat wij haar vertelde schreef zij dus op die post it om dat vervolgens voor we weggingen te verwerken in de pc (nieuwe DA, nieuwe medicatie Nell) dus hoe je het went of keert, ik kan wel een briefje meegeven, terwijl dat niet nodig hoeft en hoort te zijn maar zijzelf gooit alles in de pc.
Zijzelf heeft niet geluisterd naar wat wij (moeder en ik) afzonderlijk vertelde over Nell en Syll.
Toen we de honden voor de 1e maal brachten hadden we ook een heel mooi papiertje bij ons hoor met alles er op en eraan, en er is in al die jaren verder niets veranderd. Bij een ander pension gaat er ook weer een mooi papiertje mee waarop alle gegevens en gebruiken staan, dus ja ik zie het gewoon heel anders, en ik ben zoals net al zei blij dat het pension het net zo ziet als ik en dan ook hun excuses hiervoor hebben aangeboden evenals het geld dat er betaald is voor Syll.
Wat mij hier voornamelijk tegen de borst stuitte was dat in plaats van dat ik reacties kreeg van hoe mensen hierop zouden reageren ik de boeman toegespeeld kreeg. Ik las reacties van mensen die vinden dat je een hond niet naar een pension zou moeten brengen, dat je niet zonder je hond op vakantie zou mogen gaan, dat je je hond niet weg mag brengen als deze ziek is, terwijl de hond in dermate conditie was dat ik (en de DA) het gewoon verantwoord achtte ze weg te brengen etc etc etc.
Dan komen er bij mij echt wel dingen naar boven dat ik denk van “wtf wat denk jij wel niet vanachter die vierkante bril” mensen die denken te kunnen oordelen over iets waar ze zelf niet aan staan, die denken te kunnen oordelen over de lichamelijke gesteldheid van mijn hond, of de lichamelijk gesteldheid van de hond van mijn moeder. Die vragen wat de pensionhoudster er mee op schiet om de hond geen eten te geven, alsof ze dat bewust zou hebben, gedaan, terwijl ik allang heb uitgelegd dat zij dit niet bewust heeft gedaan, maar dat ze gewoon niet geluisterd heeft en heeft gedacht dat het 11 reserve bakjes waren.
Mensen die vanachter dat plastic ding mij weten te vertellen dat het allemaal wel mee zou vallen, die menen te weten dat de hond heus wel wat te eten zal hebben gehad. Die voorbij gaan aan telkens weer het genoemde feit dat zij geen brokken eet (kan eten).
Ik wil diezelfde mensen nog wel eens horen als zijzelf ooit eens voor eenzelfde geval zouden zijn, als zijzelf ondanks duidelijke uitleg een uitgemergelde hond uit het pension halen, ik weet bijna wel zeker dat zij dan heel anders zouden reageren, maar ja dat is wel vaker zo he, je moet eerst iets zelf mee maken voor je je er zelf iets bij voor kan stellen, heb je het niet meegemaakt, kan het nooit zo zijn, of overdrijf je op zijn minst
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Maar ga je nou je honden de volgende keer weer naar dit pension brengen?

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wordt helemaal kriegel van die paginalange quotes....
En dat is niet nodig mochten ze naar een pension gaan want daar hebben ze een binnenkennel.
En ja ik neem ook mn eigen brokken mee... maar wel netjes met voor elke hond een maatbeker waarop aangestreept wat ze moeten krijgen met hun naam op de aparte maatbekers.
Ik stop hier rustig een dag of 2 om te kijken of ze nog reageren... dan weet je ook of je het door moet blijven geven.
Ik heb een vrij goedkope brok, veel goedkoper dan al jouw cesarretjes en frolicjes bij elkaar hoor... maar ik weet wel dat het een hele goede brok is, zonder enige zooi er in. Verder voer ik AHV en dat is in mijn ogen een goede en goedkope KVV. Wederom vele malen goedkoper dan die zogenaamde goede zooi van cesar, frolic en Bonzo, dus goedkoop hoeft zeker niet slecht te zijn. Je moet alleen er wel wat voor over hebben dus goed zoeken.
jij oordeelt dus bij voorbaat al dat ze overgeleverd zijn aan een vreemde omgeving zonder eigen dingen etc. Misschien zijn ze dat wel gewend zoals bij mij... dat bedoel ik er mee... ze hebben hier niks in de kennel... ja stro of hooi in de winter in het nachthok...smoekie schreef:En die van ons wel. Die laat ik niet op een kouwe vloer slapen, terwijl ze thuis gewend zijn in de bench een deken te hebben of een mand met daarin een zacht kleed.malinois schreef:ja dat hadden ze hier ook allemaal niet idd. omdat het dan gesloopt en event. opgevreten wordt... hier hebben ze ook geen poespas in de kennels dus al helemaal niet op vreemd terrein.smoekie schreef:Als ik langs al die kennels loop, zie ik er geen enkele hond (uitzonderingen daargelaten) zitten met een deken,mand of wat dan ook, hoogstens enkele speeltjes, en thats is, verder zijn ze totaal overgeleverd aan een vreemde omgeving
Gelukkig hebben wij wat dat betreft geen last van slopers.
En daarbij voelen wij ons goed dat ze gewoon hun eigen dingen meekrijgen, waaronder dus hun eigen voeding.![]()
En dat is niet nodig mochten ze naar een pension gaan want daar hebben ze een binnenkennel.
En ja ik neem ook mn eigen brokken mee... maar wel netjes met voor elke hond een maatbeker waarop aangestreept wat ze moeten krijgen met hun naam op de aparte maatbekers.
dan weet je ook niet of en wanneer een hond iets eet... dat laatste is voor mij wel belangrijk want dan kan ik niks doen met mn hond omdat ik niet weet wanneer hij gegeten heeft (dit met het oog op maagtorsies)Ja, maar nogmaals, schijnbaar werkt dat voor jouw hond, ik heb gewoon altijd gezorgd dat er 24 u per dag voer staat voor de hond, en zo ook mijn moeder, niks mis mee hoor, al is het niet jouw manier van eten geven.
maar dan is ie toch nog niet beter? Hij zit toch niet voor jan lul op die metacam?smoekie schreef:Nee hoor niet volledig onzinnig. Die Metacam hebben we uit voorzorg laten geven omdat ik ten tijde van vertrek niet zeker wist of ze nou inderdaad dusdanig opgeknapt was dat ze zonder zou kunnen, en ik niet wilde dat ze toch nog wat pijn zou hebben. Daarmee heb ik ook nergens geschreven dat ze niets mankeerde, enkel dat ze dusdanig opgeknapt was (mede door de AB) dat er geen reden was om toch de vakantie te annuleren.
Ik stop hier rustig een dag of 2 om te kijken of ze nog reageren... dan weet je ook of je het door moet blijven geven.
het is bewezen dat het zooi is... dus dat is niks geen mening, dat zijn feiten.smoekie schreef: Mijn hond heeft wel tanden, die heeft nergens last van, die van mijn moeder niet, en daar zijn we heel lang mee bezig geweest, tot ze uiteindelijk eens iets heel simpels kreeg (cesar) en dag ging er hartstikke goed in, en daar zijn we ook bij gebleven wat haar betreft.
Dat jij het troep vind moet jij weten, ik vind van niet, dat heeft niets te maken met het wel of geen zin hebben om ze te voeren zoals jij doet, jij doet het simpelweg op jouw manier, en ik doe het op mijn manier. De mensen zijn in de loop der jaren gewoon helemaal gek gemaakt wat betreft voedingen voor honden. Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten geven, ze worden gek gemaakt dat ze voeding moeten geven waar weet ik veel wat in zit, of waar iets juist niet in zit, uiteraard met bijbehorend prijskaartje, niet dat dat verder wat uitmaakt, maar ik heb mijn ouders en hun honden als voorbeeld, en ik draai simpelweg niet mee in die massashit van gezondheidsfreaks die stellen dat dingen als bonzo of frolic not done is.
Dat jij dat wel doet, nogmaals is jouw ding, prima daar heb ik respect voor, maar men mag hier wel eens leren respect te hebben voor de andere manier van opvoeden zoals een ander dat doet, en niet zijn of haar mening bij iemand door de strot proberen te duwen door dingen als slecht/troep en weet ik veel wat nog meer af te schilderen of noem maar op omdat iets jouw ding niet is, of omdat het jouw goedkeuring niet kan wegdragen.
Ik heb een vrij goedkope brok, veel goedkoper dan al jouw cesarretjes en frolicjes bij elkaar hoor... maar ik weet wel dat het een hele goede brok is, zonder enige zooi er in. Verder voer ik AHV en dat is in mijn ogen een goede en goedkope KVV. Wederom vele malen goedkoper dan die zogenaamde goede zooi van cesar, frolic en Bonzo, dus goedkoop hoeft zeker niet slecht te zijn. Je moet alleen er wel wat voor over hebben dus goed zoeken.

- smoekie
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Maar ga je nou je honden de volgende keer weer naar dit pension brengen?
Eerlijk gezegd ben ik bijna wel zeker van niet, dan de honden maar wat verder weg brenge. We hebben wat haar betreft het vermoeden dat ze nagenoeg geen personeel meer in dienst heeft waardoor het volgens mij allemaal te veel voor haar is?????
Normaliter zagen we genoeg mensen op rondlopen die met de verzorging van de honden bezig waren. Hetzij met schoonmaken van de verblijven of het schoonspuiten van de uitlaatplaats etc etc. Maar goed dat is puur gissen omdat we niemand zagen tijdens het brengen en halen en zij ook de enige is die telefonisch bereikbaar is.
Hoe dan ook, hoop ik toch dat ik als ze terug is (van vakantie?) dat ze zelf ook nog iets laat horen.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
willen jullie AUB geen rel van dit topic maken
er valt niet door te komen met die lappen Qoutes
er valt niet door te komen met die lappen Qoutes
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik zeur niet, ik vind jouw manier van forummen bijzonder irritant en storend. Dus als je wilt dat ik je serieus blijf nemen, doe er dan aub iets aan.smoekie schreef:He Frenk, niet zo zeuren hoorFrenk schreef:Smoekie, mogen die quotes wat minder lang? Het is bijna een boek
Verder ben ik het met bernersennenfan eens. Als mijn hond pas geleden zo ziek is geweest en nog steeds herstellende is, dan houd ik de zorg in eigen hand. Ik zou hem niet eens achter kunnen laten dan.![]()
gaat als vanzelf, maarre zodra ik ze gebundeld heb, krijg jij de eerste druk.
En dat jij jouw bernersenner thuis zou laten is jouw ding, en ook jij gaat net als andere volledig heen over het feit dat Nell in goede gezondheid was toen ik haar wegbracht, en nog steeds is dus what’s your point
Verder heb ik geen bernersennen, maar was ik het eens met forummer bernersennenfan. En Nell stond toch nog steeds op medicatie en haar probleem was toch pas een paar dagen daarvoor? Dat noem ik geen goede gezondheid

- Frenk
- Zeer actief
Precies Twinktwinkeltje schreef:er valt niet door te komen met die lappen Qoutes

- twinkeltje
- moderator
doe dat dan ook nietFrenk schreef:Precies Twinktwinkeltje schreef:er valt niet door te komen met die lappen Qoutes
- Frenk
- Zeer actief
Doe eens niet zo aangebrand. Enjo vertelt simpelweg hoe zij het doet.smoekie schreef:Als je iets meer de moeite zou nemen om mijn opening te lezen, zou je gezien hebben dat er bij ons geen sprake is van eten op gezette tijden. De honden hebben zowel thuis als ergens anders (pension/hotel) 24 u per dag voer tot hun beschikkingenjo schreef:Zelfs al heb ik oppas in huis (meestal mijn moeder of schoonmoeder) dan schrijf ik alles nog op papier, hoelaat wie wat krijgt en hoeveel. De hoeveelheid doe ik trouwens nog in zakjes met de naam erop.
Dus voor ons valt er verder niets op te schrijven, geen hoeveelheden, voor wie of wat. Het staat er gewoon klaar.
Wij hebben nooit iets ermee gehad om honden op gezette tijden eten te geven, en zullen dat ook nooit doen, dat is gewoon ieder voor zich, dat dat voor jou en of jouw hond goed is prima, maar mijn ding is het niet. Enige waar een naam op moest komen te staan dit keer waren die bakjes voor Nell thats it.

- Frenk
- Zeer actief
Ik doe dat niet :N:twinkeltje schreef:doe dat dan ook nietFrenk schreef:Precies Twinktwinkeltje schreef:er valt niet door te komen met die lappen Qoutes

- Frenk
- Zeer actief
smoekie schreef:En geloof me, ik kan heel heel goed tegen kritiek hoor

- twinkeltje
- moderator
dit noem ik reldellenFrenk schreef:smoekie schreef:En geloof me, ik kan heel heel goed tegen kritiek hoor