Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull incident

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Pitbull incident

Ongelezen bericht door tineke »

Zoek stok! schreef:Bedenk je ook dat er eigenaren zijn die eerst een aantal incidenten nodig hebben voordat ze besluiten dat het niet meer kan. Hoe vaak lees je hier op het forum al dat een hond zo lief was met anderen honden en 'ineens' niet meer lief is. Daar moet je toch op een of andere manier achter komen voordat je hier de vraag post en dan ook nog besluit maatregelen te treffen.
Zelf was ik al tot die conclusie gekomen in het verleden met Orson, zonder een lijst met incidenten,sterker nog ,hij heeft zijn hele leven geen enkele hond ernstig verwond.
Om te beginnen heb ik mijn hele ritme omgegooid en ben ik heeeeel vroeg in de ochtend gaan lopen , of eigenlijk laat in de nacht.
Toen ik het niet vertrouwde met hem droeg hij een milkorf en verder hebben we ons suf getraind wat ook gelukkig veel resultaat opleverde.
Hij kon gemakkelijk een wandeling met andere honden lopen zonder daar ook maar enige aandacht voor te hebben.
Wel moest je daar altijd wat bij blijven opletten maar je liep echt niet op eieren tijdens z'n wandeling.
Nu was Orson geen hond die voor de kill ging zonder aanleiding dat zal zeker schelen :wink:

Als hondenliefhebber kun je het niet maken mi wanneer je zeker weet dat jouw hond een andere gaat verwonden of zelfs misschien doden.om daar geen maatregelen voor te treffen.
Of dat nou bestaat uit een muilkorf of zo'n appel over je hond hebben dat hij onder alle omstandigeheden luistert is mij om het even,als je ze maar neemt.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

tineke schreef:Als hondenliefhebber kun je het niet maken mi wanneer je zeker weet dat jouw hond een andere gaat verwonden of zelfs misschien doden.om daar geen maatregelen voor te treffen.
Of dat nou bestaat uit een muilkorf of zo'n appel over je hond hebben dat hij onder alle omstandigeheden luistert is mij om het even,als je ze maar neemt.
Helemaal waar :ok:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Valerie schreef:Wat ik hier vaak lees is dat mensen niet ontspannen kunnen lopen met hun hondagressieve hond en dat vind ik wat apart. Ik heb ook honden gehad van niet hondagressief tot zowat compleet gestoord naar andere honden toe. Toch loop ik daar gewoon rustig mee, omdat ik mijn honden onder controle heb en als er iets gebeurd ik gewoon in kan grijpen. Daarom loop ik ook zonder stress. In die jaren is er ook nooit wat gebeurd, en ja ik heb weleens wat gekke fratsen uit moeten halen of met open mond gestaan maar nooit een muilkorf nodig gehad (iig niet om het gedrag naar andere honden toe dan).
Allemachtig, had ik een heel verhaal getypt, klik op bevestig...krijg ik een of andere melding of ik het concept op wil slaan of niet. Ik klik op 'ja' en vervolgens is het bericht verdwenen? Dit nieuwe forum vertoont steeds meer irritante kuren. :devil:

Nou goed, ik had dus geschreven dat Hera ook veel losloopt. Wel op overzichtelijke plekken e.d. maar ik moet wel altijd op mijn hoede zijn dat er geen losgeslagne labradors of enthousiaste pups op ons af komen denderen.
Aan de lijn is er niks aan de hand dan ben ik 10x sneller en staat Hera zo in de houdgreep.
Maar als ze los is en ik heb niet in de gaten dat er iets aankomt denderen dan kan ik wel te laat zijn. En ik wil het dus absoluut niet op mijn geweten hebben dat Hera een hond gruwelijk verwondt of zelfs dood.
Vandaar dat ik mijn ogen en oren overal heb zitten. Ben ik met Hera aan het apporteren bij het water dan kijk ik constant om mij heen. En dat klinkt vreselijk maar ik ben het natuurlijk nu ook wel gewend.

Met Bikkel en Kimba let ik daar dus allemaal niet op. Dan zal het mij worst wezen wat voor hond er komt loeren. En dat loopt dan toch prettiger hoor.
estelle

rilana schreef:
estelle schreef:
rilana schreef:iedereen moet doen wat ie wilt ik vind alleen wanneer een hond zo agressief is op andere honden behoort ie niet los behoort ie gemuilkorft en heeft die hond geen enkel bevoegtheid dus geen balletjes stokjes niks want wanneer dat mis gaat dat gaat niet NORMAAL :wink:

rilana
En als je het niet erg vindt krijgt mijn agressieve hond dus geen muilkorf om, mag ze heerlijk los rond rennen op overzichtelijke plekken en tot overmaat van ramp mag ze ook nog met dingen in dr bek sjouwen en apporteren.

ja moet je zelf weten maar als je mij tegen komt en je hond pakt mij hond ben jij nog niet klaar met mij en je hond ook niet :mrgreen: en dat soort mensen heb je ook :E:
Gelukkig pakt mijn hond jouw hond niet en goh, dat zonder muilkorf o.i.d.
Oh en trouwens, van mijn hond blijf je af. :ok:
tineke

estelle schreef:
Valerie schreef:Wat ik hier vaak lees is dat mensen niet ontspannen kunnen lopen met hun hondagressieve hond en dat vind ik wat apart. Ik heb ook honden gehad van niet hondagressief tot zowat compleet gestoord naar andere honden toe. Toch loop ik daar gewoon rustig mee, omdat ik mijn honden onder controle heb en als er iets gebeurd ik gewoon in kan grijpen. Daarom loop ik ook zonder stress. In die jaren is er ook nooit wat gebeurd, en ja ik heb weleens wat gekke fratsen uit moeten halen of met open mond gestaan maar nooit een muilkorf nodig gehad (iig niet om het gedrag naar andere honden toe dan).
Allemachtig, had ik een heel verhaal getypt, klik op bevestig...krijg ik een of andere melding of ik het concept op wil slaan of niet. Ik klik op 'ja' en vervolgens is het bericht verdwenen? Dit nieuwe forum vertoont steeds meer irritante kuren. :devil:

Nou goed, ik had dus geschreven dat Hera ook veel losloopt. Wel op overzichtelijke plekken e.d. maar ik moet wel altijd op mijn hoede zijn dat er geen losgeslagne labradors of enthousiaste pups op ons af komen denderen.
Aan de lijn is er niks aan de hand dan ben ik 10x sneller en staat Hera zo in de houdgreep.
Maar als ze los is en ik heb niet in de gaten dat er iets aankomt denderen dan kan ik wel te laat zijn. En ik wil het dus absoluut niet op mijn geweten hebben dat Hera een hond gruwelijk verwondt of zelfs dood.
Vandaar dat ik mijn ogen en oren overal heb zitten. Ben ik met Hera aan het apporteren bij het water dan kijk ik constant om mij heen. En dat klinkt vreselijk maar ik ben het natuurlijk nu ook wel gewend.

Met Bikkel en Kimba let ik daar dus allemaal niet op. Dan zal het mij worst wezen wat voor hond er komt loeren. En dat loopt dan toch prettiger hoor.
Dat had ik met Orson nou totaal weer niet daar liep ik redelijk ontspannen mee ,ook in groepen.
Hij luisterde echt uitstekend keek in de regel op alle honden neer :mrgreen: was alleen bij een conflict van (zijn :mrgreen: )belangen er als de kippen bij.
Ook liet hij zich niet uitdagen maar een mini teckel die hem altijd standaard enthousiast kwam gedag zeggen liet hij ongemoeid.
Ook het ophangen is mij onbekend met hem ,een duidelijk verbod en streng doorlopen waren in de regel voldoende bij hem ,tenzij de tegenpartij matte wilde.
Maar ook dan was hij zelfs nog bereikbaar en bestuurbaar.
Nu hebben we niet echt hele vreselijke dingen meegemaakt dat zal zeker schelen :wink:

Onze volgende hond wordt dus echt wel weer een fila wat ons betreft wegen de nadelen niet op tegen de voordelen.
Voor ons is het echt eens een fila altijd een fila :ok:
estelle

tineke schreef:
estelle schreef:

Dat had ik met Orson nou totaal weer niet daar liep ik redelijk ontspannen mee ,ook in groepen.
Hij luisterde echt uitstekend keek in de regel op alle honden neer :mrgreen: was alleen bij een conflict van (zijn :mrgreen: )belangen er als de kippen bij.
Ook liet hij zich niet uitdagen maar een mini teckel die hem altijd standaard enthousiast kwam gedag zeggen liet hij ongemoeid.
Ook het ophangen is mij onbekend met hem ,een duidelijk verbod en streng doorlopen waren in de regel voldoende bij hem ,tenzij de tegenpartij matte wilde.
Maar ook dan was hij zelfs nog bereikbaar en bestuurbaar.
Nu hebben we niet echt hele vreselijke dingen meegemaakt dat zal zeker schelen :wink:

Onze volgende hond wordt dus echt wel weer een fila wat ons betreft wegen de nadelen niet op tegen de voordelen.
Hera heb ik een paar keer op moeten hangen omdat de betreffende vreemde hond echt pijlsnel bij ons stond en ik geen tijd meer had om Hera in de houdgreep te nemen. Die keren dat het zo moest was ik eigenlijk altijd bij mijn oudesr in het westen waar ze geen boodschap hebben aan mijn aangelijnde hond.

Als ik zie dat een hond naar ons toekomt dan kan ik hera nu rustig tussen mijn benen nemen en haar kop met beide handen vasthouden zodat ze niks kan. Dan blijft ze ook gewoon rustig staan zonder woest te worden.
Komt er een hond echt klieren dan is hera niet meer te bereiken.
tineke

Nanna schreef:
tineke schreef: Onze volgende hond wordt dus echt wel weer een fila wat ons betreft wegen de nadelen niet op tegen de voordelen.
Heb je al wat op het oog? ;-)
Niet direct nee, maar de contacten met de fokster van onze keus zijn al wel gelegd :wink:
Bij voorkeur willen we graag een pup bij haar vandaan maar ons kennende kan het ook maar zo een herplaatser worden waar ons oog op valt :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

estelle schreef:

Ik heb ook zo een 'hondenradar' :wink: Ook als ik met mijn niet hondagressieve hondje loop dan zie ik altijd alles allang aankomen. Ik vind het wel handig, dan zie je wat er gebeurd en kun je daarnaar handelen zonder dus gestresst te raken.
En natuurlijk sommige dingen kun je niet zien aankomen, ik liep op een keer rustig in een aanlijngebied met mijn bull terrier en toen rende er opeens vanuit de bosjes een klein hondje keihard naar hem toe en nam een sprong en sprong regelrecht tegen zijn mond aan :N: en toen rende het hondje nog vrolijk een rondje en verdween weer in de bosjes. Nou we stonden allebei compleet perplex. Maar goed toen was er ook niets gebeurd gelukkig. Het is risicovoller als een hond al blaffend en fixerend op die van jouw afkomen.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

tineke schreef:
Nanna schreef:
tineke schreef: Onze volgende hond wordt dus echt wel weer een fila wat ons betreft wegen de nadelen niet op tegen de voordelen.
Heb je al wat op het oog? ;-)
Niet direct nee, maar de contacten met de fokster van onze keus zijn al wel gelegd :wink:
Bij voorkeur willen we graag een pup bij haar vandaan maar ons kennende kan het ook maar zo een herplaatser worden waar ons oog op valt :mrgreen:
Wat leuk, uit NL?
tineke

estelle schreef:
Hera heb ik een paar keer op moeten hangen omdat de betreffende vreemde hond echt pijlsnel bij ons stond en ik geen tijd meer had om Hera in de houdgreep te nemen. Die keren dat het zo moest was ik eigenlijk altijd bij mijn oudesr in het westen waar ze geen boodschap hebben aan mijn aangelijnde hond.

Als ik zie dat een hond naar ons toekomt dan kan ik hera nu rustig tussen mijn benen nemen en haar kop met beide handen vasthouden zodat ze niks kan. Dan blijft ze ook gewoon rustig staan zonder woest te worden.
Komt er een hond echt klieren dan is hera niet meer te bereiken.
Hele wilde honden had Orson de pest aan of honden die ons heel enthousiast wilde begroeten ,vooral als ze vreemd waren en ook wild ,dan wilde hij :mep: :mep:

Orson hoefde je ook nooit tussen je benen te nemen of zijn hoofd vast te pakken dat was niet nodig.
tineke

Brigitte schreef:Wat leuk, uit NL?
Nee ,er zitten hier ook weinig filafokkers trouwens :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat spannend, toch weer een fila :cheer: super, ik ben benieuwd
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

oh tineke! dat is toch veel leuker nieuws dan dat gemiepel hier! :cheer:

en wil je graag een orson of een orsinnetje? :engel:
Afbeelding
tineke

massam schreef:oh tineke! dat is toch veel leuker nieuws dan dat gemiepel hier! :cheer:

Het staat nog niet direct in de planning hoor :wink: maar als het zover is dan wordt het een orsinnetje :cheer:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Zoek stok! schreef:
pepim schreef:Daar ben ik het in principe wel mee eens. Ik denk gewoon even heel simpel; Marloes heeft een walgelijke ervaring indertijd opgedaan en haar hondje (> Moos) heeft het indertijd alleen maar gered omdat hij zich dood hield. Het zal je geliefde hondje maar zijn toch? Ik moet er persoonlijk niet aan denken!
Iedereen heeft zo z'n eigen angsten en dat is nogal afhankelijk van waar je mee loopt en wat je meegemaakt hebt. Ik ben bijvoorbeeld nu heel erg strikt met auto's en Izzie. Ze gaat heel ver voordat we een weg naderen aan de lijn, terwijl Bram langer los mag lopen. Dat zullen anderen als hysterisch afdoen, omdat Izzie heel erg goed luistert. Maar ik weet dat ze nog niet zo lang geleden auto's wilde drijven. Inmiddels negeert ze ze, maar ik vertrouw het nog steeds niet. Ik vind zelf dat het een reële angst is, terwijl een ander dat wellicht niet vindt.

Bij Bram ben ik een stuk minder bang voor auto's, maar heb ik wel m'n uitlaattijden en -plekken aangepast om grijpreuen uit de buurt te ontlopen. Ook ga ik niet op drukke tijden lopen omdat het me dan te onoverzichtelijk wordt en er te veel mensen lopen die niet op hun hond letten. Het is me iets te vaak gebeurd dat Bram gewoon ergens stond te snuffelen en het volgende moment gillend onder een hond lag die aan kwam rennen en beet. Dat kun je hysterisch noemen, maar ik vind dat ik gewoon zuinig ben op Bram :wink:

Klopt, ben ik helemaal mee eens! Hier doe ik ook zo mijn dingen en het zal me dan worst zijn of een ander het hysterisch vindt. Dan maar zou ik zeggen :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

tineke schreef:
massam schreef:oh tineke! dat is toch veel leuker nieuws dan dat gemiepel hier! :cheer:

Het staat nog niet direct in de planning hoor :wink: maar als het zover is dan wordt het een orsinnetje :cheer:
Gaaf Tineke :cheer: spannenddddd
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

tineke schreef:

:cheer: :cheer: :cheer:
Wat leuk voor jullie!
Voor Rio is het ook hartstikke leuk, een FB dametje helemaal voor zichzelf. :E:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

Nanna schreef:
rilana schreef: maar als je mij tegen komt en je hond pakt mij hond ben jij nog niet klaar met mij en je hond ook niet :mrgreen: en dat soort mensen heb je ook :E:
:mrgreen: Inderdaad. Komt door de orangine, zalle we maar zegge ;-)

de altijd even discriminerende vriendelijk lachende nanna :D :roos:

jaloers ?? :mrgreen: :pffff:
rilana
Actief
Contacteer:

ja moet je zelf weten maar als je mij tegen komt en je hond pakt mij hond ben jij nog niet klaar met mij en je hond ook niet :mrgreen: en dat soort mensen heb je ook :E:[/quote]

Gelukkig pakt mijn hond jouw hond niet en goh, dat zonder muilkorf o.i.d.
Oh en trouwens, van mijn hond blijf je af. :ok:[/quote]

ja ikwel maar mijn advocaat weet dat soort dingen heel erg fijn aan te pakken gelukkig met een rechtsbijstandverzerkering heb ik alleen je gegevens nodig :mrgreen: en die had ik je wel afgetroggelt als jou hond de mijne ff kwam smore omdat jij je verandwoording niet wilt nemen want geloof me maar jij had netjes gewacht tot de politie was gearriveerd dan :E: :wink: :mrgreen:

fijne dag mensen het is lekker weer :E: :roos:
rilana
Actief
Contacteer:

de bekende uitspraken

DAT DOET MIJN HOND NOOIT
DAT HEEFT IE NOG NOOIT GEDAAN
ZO IS MIJN HOND NIET

en ga dan even alle incidenten na die er gebeuren ik bedoel bel gewoon eens een dierenarts op in je buurt en vraag hoevaak hij een hond behandelt omdat die was aangevalle door een hond die DUS NOOIT WAT DOET beter gezegt NIET
:ok:

en vergeet er vooral niet bij te vragen hoe de baasjes/baasje eronder was en of ie evt trauma s er aan heeft overgehouden :piew: :piew:

maar vooral lekker egoisties blijven en denken nee dat doet mijn hond niet :roll: :ok:

en nogmaals een fijne dag tos heeeeel lekker zwemweer voor de rakkertjes :zweep: :zweep:
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Valerie schreef:Wat ik hier vaak lees is dat mensen niet ontspannen kunnen lopen met hun hondagressieve hond en dat vind ik wat apart.
Ik loop soms al niet eens meer ontspannen met mn sociale hond als ik op een km afstand de keffers weer hoor aankomen.
Mijn teefje die nu niet meer sociaal is, is vanaf dat ze een pup was een aantal keren flink gegrepen.
En het begon met kleine kefhondjes.
Zij is er nu zo klaar mee dat vooral als ze honden tegenkomt die grommend en blaffend in de lijn hangen ze heel boos word.

Ik heb ook een reu die is supersociaal maar ben soms bang dat die kleine etters hem ook grijpen dat ik liever een blokje omloop als ik ze tegenkom.
Heel lachwekkend eigenlijk dat ik met mn grote hond een blokje om ga voor die kleintjes maar de baasjes van die kleintjes zien het gevaar niet en laten ze gewoon aan de lange riem op je hond afrennen want het is zo stoer dat ie zo lelijk durft te doen tegen die grote hond.
Dan heb ik ze netjes bij me lopen laten hun ze gewoon op je hond afstormen en dan is het hap.
En als er dan een gat in je hond zit krijg je alleen te horen "ach daar kan zo'n grote hond toch wel tegen"

Nee ik ben klaar met veel hondeneigenaren, ik was bij mn teefje te naief en dacht als zo'n baasje ze eropaf laat is het vast wel goed nou niet dus en daar pluk ik nu de vruchten van :(:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

wilma23 schreef:Nee ik ben klaar met veel hondeneigenaren, ik was bij mn teefje te naief en dacht als zo'n baasje ze eropaf laat is het vast wel goed nou niet dus en daar pluk ik nu de vruchten van :(:
Ik vraag me dit af hoor. Zou het niet zo zijn dat je teef ook zonder die nare ervaringen veranderd was toen ze volwassen werd? Het kan het proces wel verergerd en versneld hebben. Ik zeg dus niet dat je hond er niks aan over kan houden psychisch als hij gegrepen wordt, maar het is ook zeker niet zo dat je hond uitvalt omdat ze gegrepen is. Bram zou dan inmiddels ook een schijthekel moeten hebben aan andere honden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zoek stok! schreef:
wilma23 schreef:Nee ik ben klaar met veel hondeneigenaren, ik was bij mn teefje te naief en dacht als zo'n baasje ze eropaf laat is het vast wel goed nou niet dus en daar pluk ik nu de vruchten van :(:
Ik vraag me dit af hoor. Zou het niet zo zijn dat je teef ook zonder die nare ervaringen veranderd was toen ze volwassen werd? Het kan het proces wel verergerd en versneld hebben. Ik zeg dus niet dat je hond er niks aan over kan houden psychisch als hij gegrepen wordt, maar het is ook zeker niet zo dat je hond uitvalt omdat ze gegrepen is. Bram zou dan inmiddels ook een schijthekel moeten hebben aan andere honden.
Ik blijf erbij dat een stabiele hond niet kapot te krijgen is. Als je een gevoelige hond hebt, KAN aangevallen worden een reden zijn om zelf aan te vallen. Maar of het echt een reden is, daar geloof ik niet in. Dan zou Noah ook alle honden moeten pakken, want zij heeft helaas menig hond achter haar kont aangehad. Puur omdat zij afwachtend is, daardoor dus een makkelijke prooi. Nu niet meer, hoewel ze altijd wat terughoudend is. Maar dat vind ik juist zeer goed, dat ze tegen bepaalde honden (dus geen rassen) terughoudend is. :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

duitse herder schreef: Ik blijf erbij dat een stabiele hond niet kapot te krijgen is. Als je een gevoelige hond hebt, KAN aangevallen worden een reden zijn om zelf aan te vallen. Maar of het echt een reden is, daar geloof ik niet in. Dan zou Noah ook alle honden moeten pakken, want zij heeft helaas menig hond achter haar kont aangehad. Puur omdat zij afwachtend is, daardoor dus een makkelijke prooi. Nu niet meer, hoewel ze altijd wat terughoudend is. Maar dat vind ik juist zeer goed, dat ze tegen bepaalde honden (dus geen rassen) terughoudend is. :ok:
Ik denk dat het op een bepaalde manier in de hond moet zitten om fel te worden zeg maar, zeker in een hond die toch al niet zo stabiel is.
Saar is ontelbare keren opgejaagd, en ook wel gegrepen. Opjagen soms meerdere keren in 1 week. Toch is ze nooit gaan grommen laat staan grauwen of uitvallen, nooit. En toch is Saar geen heel stabiel hondje hoor :wink: Maar ze is haar angst gewoon nooit om gaan zetten in agressie. En dat komt niet door mijn fantastische begeleiding hoor :mrgreen: , dat komt gewoon omdat dat echt, echt niet in haar zit.

Moos is in zijn leven meedere keren echt goed te grazen genomen, maar is daar ook nooit anders in zijn gedrag door geworden naar andere honden. Bij hem gooi ik dat wel op het feit dat hij gewoon een super stabiel hondje was.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

duitse herder schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik blijf erbij dat een stabiele hond niet kapot te krijgen is. Als je een gevoelige hond hebt, KAN aangevallen worden een reden zijn om zelf aan te vallen. Maar of het echt een reden is, daar geloof ik niet in. Dan zou Noah ook alle honden moeten pakken, want zij heeft helaas menig hond achter haar kont aangehad. Puur omdat zij afwachtend is, daardoor dus een makkelijke prooi. Nu niet meer, hoewel ze altijd wat terughoudend is. Maar dat vind ik juist zeer goed, dat ze tegen bepaalde honden (dus geen rassen) terughoudend is. :ok:
Nouw, ik denk dat ook een stabiele hond uiteindelijk wel kapot te krijgen is. Bram vind ik zeker voor een Kooiker stabiel, maar zou hij elke week gegrepen worden, dan zal hij daar wel een tik van meekrijgen. Direct na een incidenten merk ik wel iets aan hem en het ebt dan weer weg. Aan de andere kant denk ik dat veel mensen het gedrag van hun hond verklaren aan de hand van incidenten terwijl dat gedrag ook zonder die incidenten zich zo had ontwikkeld.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

duitse herder schreef:Ik blijf erbij dat een stabiele hond niet kapot te krijgen is.
Saar is vorig jaar ook gegrepen door een boxer-reu, wiens broer aan kwam hollen om te helpen ("zijn het teefjes? O, dan gaat het wel goed"). En zij "hing" ook voor dood in de bek van die boxer en keek me aan met een blik van "sorry vrouwtje, gegroet, het was gezellig maar ik moet nu gaan". Toen we de boxer eraf hadden en geconstateerd hadden dat het bloed in d'r nek van boxer's lip zelf was zijn we doorgelopen. En was ze gewoon weer heel normale Saar, met blije ogen dat we nog 15 km voor de boeg hadden.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Marion. schreef:
duitse herder schreef:Ik blijf erbij dat een stabiele hond niet kapot te krijgen is.
Saar is vorig jaar ook gegrepen door een boxer-reu, wiens broer aan kwam hollen om te helpen ("zijn het teefjes? O, dan gaat het wel goed"). En zij "hing" ook voor dood in de bek van die boxer en keek me aan met een blik van "sorry vrouwtje, gegroet, het was gezellig maar ik moet nu gaan". Toen we de boxer eraf hadden en geconstateerd hadden dat het bloed in d'r nek van boxer's lip zelf was zijn we doorgelopen. En was ze gewoon weer heel normale Saar, met blije ogen dat we nog 15 km voor de boeg hadden.
Maar Marion, ik snap dat je die blik in haar ogen gezien hebt en daar wil ik ook niets aan af doen. Dat vooropgesteld. Maar het lijkt mij toch heel anders als je gegrepen wordt en de lappen erbij hangen. Qua traumatische impact bedoel ik.
Afbeelding
tineke

Nanna schreef:Waarop? :denken:

Op de brede kaak geschikt voor het vermalen van granen en kleine knaagdieren :engel:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Frenk schreef:
Marion. schreef:
Maar Marion, ik snap dat je die blik in haar ogen gezien hebt en daar wil ik ook niets aan af doen. Dat vooropgesteld. Maar het lijkt mij toch heel anders als je gegrepen wordt en de lappen erbij hangen. Qua traumatische impact bedoel ik.
Als IK gegrepen wordt :eek:

Als "de lappen erbij hangen" heeft dat natuurlijk meer impact vooral op jezelf, maar ook ik denk dat een stabiele hond daar prima mee om kan gaan. Dat bedoelde ik toen ik het incident beschreef. Geen seconde (ná die aanval) heeft het impact op haar gehad. Op ons meer dan op haar, want wij hebben er nog over nagepraat.
Overigens ken ik ook een hondje waar de lappen wel bij hingen. Zeer stabiel hondje (en een zeer stabiele en nuchtere baas). Toen het hondje opgelapt was, of eigenlijk nog aan het herstellen was natuurlijk, was het gewoon weer Lodewijk. En baasje liep weer heel relaxed haar rondjes met het hondje. En natuurlijk zal haar hart een tik overgeslagen hebben als ze de boosdoener-honden weer ontwaardde, maar ze ging zeker niet honden (ook niet die) uit de weg. En ik heb het niet over gaatjes ofzo hoor, ik heb dichtgenaaide scheuren over het lijfje gezien van een cm of 20 (en het was een klein witje).
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Zoek stok! schreef:
Ze is een pittige dame dat zeker, maar denk dat ze niet zo extreem verandert zou zijn als nu het geval is.
Ze is zo vaak gegrepen, en waarom zou het echt niet weten.
Het was een heel leuke vrije pup die andere honden ook leuk vond, tot ze gegrepen werd. Ze was ook geen onzekere pup ofzo.
En ze is echt een aantal keren vaak gegrepen.
Denk dat ze daarom echt zo uitvalt, het is meer zoiets ik pak jou voor je mij kan pakken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”