pammetje schreef:tussen een kaakslot en een hond die gewoon door niet los wil laten zit een heel verschil
maar ja als je intressant wil doen moet je het zelf weten
Feit is dat je met dergelijke honden het niet voor elkaar krijgt om zelf, al doe je het nog met zoveel kracht de kaken los te krijgen, en of het nou zo lijkt, of dat het gewoon zo is dat de hond niet los wil laten, laten we dat dan maar in het midden houden, mij ook best, en heeft niets met interessant doen te maken, maar wel met wat ik met dit soort honden heb ervaren. Die van mijn ouders hebben zich wel eens zo vastgebeten in de mouw die ze in de tuin hadden hangen dat ze die breakstick nodig hadden om de hond los te krijgen, kaken waren zo verkrampt, dat wat we ook deden, en hoe rustig de hond ook hing, zelfs een stuk worst voor de neus kon er niet voor zorgen dat ze loslieten. Nou ja, dan houden we het er dus inderdaad maar op dat de honden liever aan dat stuk stoffen mouw bleef hangen dan te bijten in dat lekkere stukje worst waarvoor ze zelfs "dood" gingen liggen
In het verleden toen ze nog niet verboden waren en het een hele hype was om een pitje te hebben,ben ik ook wel eens getuige geweest dat men de hond pas kon los krijgen nadat ze deze met een schep

op zijn kop hadden gegeven om ervoor te zorgen dat de hond losliet, dit terwijl toen allang al bekend was dat als je een dergelijke hond in je bezit hebt, je ten alle tijde moet zorgen dat je een breakstick bij je hebt om als het om welke reden dan ook zover komt dat de hond zich ergens in vastbijt je deze los kan krijgen. Kun je nog zo'n sterke kerel zijn, maar met je blote handen krijgt niemand die kaken los.
Of men dat nou het op slot slaan van de kaken noemt(wat volgens andere niet zou kunnen, en waar ik wel in geloof) of het niet los willen laten no matter what dat boeit me verder niet, wat mij wel boeit is dat ik van mening ben dat je met dergelijke honden moet zorgen dat je ze wat er ook gebeurt altijd los moet kunnen krijgen en dat krijg je alleen met een breakstick waar sommige zelfs nooit van hebben gehoord