Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond alleen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MissyGirl
Zeer actief

Hond alleen?

Ongelezen bericht door MissyGirl »

Hallo allemaal,

Sinds dec. wonen ik en mijn vriend samen,hebben goede en gezellige buren.
Mijn buurman vraagd zo nu en dan of ik op zijn hond wil passen (Amerikaanse bulldog)
Nu heb ik de hond voor 2 weken.
Zelf nam hij de hond mee naar zijn werk,bij mij kan dat niet.

Hoe lang kan een hond alleen blijven? Zonder uit te laten? Of is dat per hond verschillend?

Groetjes Missy.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Hond alleen?

Ongelezen bericht door flamme »

Dat is per hond verschillend. Het ligt er vooral aan wat de hond gewend is.
Hij gaat altijd mee schrijf je, maar is de hond nooit alleen, bv als ze boodschappen doen ofzo?

En hoe oud is de hond, want als het een pup is dan is moet het misschien nog geleerd worden. maar als het de hond van de buurman is dan zou ik daar nu niet te veel energie insteken. in dat aanleren bedoel ik en gewoon zoveel mogelijk het normale ritme van de hond volgen. En de volgende keer even dit soort dingen doorspreken voor de hond in huis is.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MissyGirl schreef:Nu heb ik de hond voor 2 weken.
Zelf nam hij de hond mee naar zijn werk,bij mij kan dat niet.

Hoe lang kan een hond alleen blijven? Zonder uit te laten? Of is dat per hond verschillend?
Als een hond dat niet geleerd heeft, dan kan dat nog best een probleem zijn. Open deur, maar toch: hebben jullie dat niet doorgesproken van te voren?
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Heb je dit niet met de eigenaar besproken dan? die kan je precies vertellen hoelang zijn hond alleen kan blijven en of hij het wel kan... Natuurlijk is het bij elke hond verschillend...Als de hond altijd gewend is om mee te gaan en nooit alleen te zijn zal hij dat nu niet goed kunnen wat ook heel begrijpelijk is, die hond zal niet weten wat hem overkomt als hij ineens alleen gelaten wordt!
Groetjes Lianne
MissyGirl
Zeer actief

Hallo allemaal,

Haar baasje had verteld dat ze 10uur zonder uitlaten kan...maar ik vind dat echt te gek,dus ik maak er hooguit 4 uurtjes van,maar mijn vriend zegt dan weer dat ik die hond niet moet ''verwennen'' anders wend die weer aan mij...

Ik weet nu niet precies wat ik moet doen....

Groetjes Missy
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als de hond 10 uur zonder uitlaten kan, wil natuurlijk niet zeggen dat je altijd zo lang daarmee moet wachten. Tirsa kan ook 10 uur zonder als het moet, maar dat is alleen als het moet.

Doe gewoon waar je je goed bijvoelt. Het is maar voor een paar dagen, daar 'verpest' je de hond niet mee.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

MissyGirl schreef:Hallo allemaal,

Haar baasje had verteld dat ze 10uur zonder uitlaten kan...maar ik vind dat echt te gek,dus ik maak er hooguit 4 uurtjes van,maar mijn vriend zegt dan weer dat ik die hond niet moet ''verwennen'' anders wend die weer aan mij...

Ik weet nu niet precies wat ik moet doen....

Groetjes Missy
10 uur vind ik rijkelijk teveel, ik zou er zelf ook 4 uur ertussen laten. En de hond zal gauw doorhebben dat er bij jullie andere regels gelden dan bij hem thuis (helaas...), das niet echt een probleem.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn honden kunnen ook prima 10 uur hun plas ophouden en dat is maar goed ook want ik ga geen 6 keer op een dag wandelen :N: 4 keer is voldoende voor een volwassen hond en een dagje 3 keer trekken ze hier ook prima.
Dat alleen laten is wel tricky. Wat een hond thuis kan hoeft hij bij jou nog niet te kunnen. Dus ga niet rekenen op een hond die je lekker alleen kan laten als je werkt en probeer het vooral eerst even een paar keer korter en dat jij kan ingrijpen als hij doordraait.

Pfff, je hebt je wel iets op de hals gehaald als je niet weet of de hond dit kan en wel weet dat jij straks gewoon moet werken :denken:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

O ja, mocht je de sleutel van de buren hebben dan kan je ook kijken of hij daar wel beter alleen kan zijn als het bij jou niet wil. Vaak maakt dat wel een enorm verschil. Mijn honden kunnen zelden elders alleen zijn itt thuis :wink:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

MARC_S schreef:O ja, mocht je de sleutel van de buren hebben dan kan je ook kijken of hij daar wel beter alleen kan zijn als het bij jou niet wil. Vaak maakt dat wel een enorm verschil. Mijn honden kunnen zelden elders alleen zijn itt thuis :wink:
Das zekers waar, dat kunnen onze honden ook beslist niet...
MissyGirl
Zeer actief

Hallo allemaal,

Tja,ik ga het gewoon uitproberen denk ik...
Gelukkig ben ik nu 2 dagen vrij,ga ik eens kijken wat kan en vooral wat niet kan.
Nu had ze 5 uur alleen gezeten,maar mevrouw moest toch wel nodig plassen!
Maarja,misschien heeft ze,toen ik weg was even gedronken... :wink:
Als wij drinken moeten we een half uur later ook plassen denk ik dan maar! :smile:

Ik zal later deze week wel een foto posten van ons tweetjes :lol1:

Groetjesss Missy.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik vind wat Marc zegt wel wat in zitten. Als je een sleutel hebt en je gaat werken b.v. doe je de hond even in zijn eigen huis. Voor hetzelfde sloopt hij de kamer bij jullie en daar weer niet.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”