Kortom: Oud besje en jonge god, zijn daar nog speciale voorzorgsmaatregelen voor te treffen om 't voor beide aangenaam te houden? Niet dat Sammetje er straks is en ik iets tegenkom en denk 'Sjeuz muts, had je dat niet bedacht?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oudere dame te logeren, nog iets regelen?
Moderator: moderatorteam
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Oudere dame te logeren, nog iets regelen?
In het weekend van 25 juli komt de hond van m'n vader (waar ik mee ben opgegroeid) een weekendje logeren. Het is een oudere labrador-dame van bijna 11 die niet echt zin meer heeft in spelen en dat soort ongein. Hades is 10 maanden en heeft dat natuurlijk wel. Als Hades steeds maar wil spelen en Samba heeft daar echt geen zin in, wat dan te doen? Samba haar rust geven in de gang met de deur dicht? Hades even alleen zetten? Uitlaten zullen we sowieso apart moeten doen, dat gaat niet werken met onze stuiterbal samen. Eten geven doen we ook maar apart, ze eten allebei al zo snel, dat gaat helemaal rap als ze samen zijn denk ik. Ze hebben overigens dezelfde huisregels, d.w.z. dat ze allebei niet op de bank mogen of in de slaapkamer, ze hebben dus niet verschillende privileges. Samba blaft ook werkelijk nooit, dus dat is ook wel prima, niet dat Hades dat eventueel overneemt.
Kortom: Oud besje en jonge god, zijn daar nog speciale voorzorgsmaatregelen voor te treffen om 't voor beide aangenaam te houden? Niet dat Sammetje er straks is en ik iets tegenkom en denk 'Sjeuz muts, had je dat niet bedacht?
'
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Oudere dame te logeren, nog iets regelen?
Je zou eerst even kunnen aanzien hoe het gaat en dan zonodig ingrijpen.Wie weet regelt logeetje het prima zelf.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Neeltje
Ik zou het ze ook even samen laten uitzoeken, tenzij het de spuigaten uitloopt.
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
vaak geeft zo'n oud besje zelf wel aan wat ze wel en wat ze niet pikt en als het goed is pik Hades dat na 1 of 2 keer wel op
als ze niet voor zichzelf opkomt zou ik inderdaad 1 van de 2 even apart zetten zodat de oude hond wat rust kan krijgen.
veel plezier!!
als ze niet voor zichzelf opkomt zou ik inderdaad 1 van de 2 even apart zetten zodat de oude hond wat rust kan krijgen.
veel plezier!!

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Gewoon zelf laten uitzoeken. en ALS de oude dame eindelijk snauwt vertellen dat ze heeeeeeeeel knap is
Ik heb een oudje van 13 en een jonkie van net een jaar. Als de oude boos wordt en snauwt, stuur ik de jongste nog extra weg en zeg hoe knap oudje wel niet is
Opzich gebeurd het nooit meer, ze hebben beide hun eigen leven. De 1 slaapt de hele dag de ander is lekker actief en veel met mij mee
Ik heb een oudje van 13 en een jonkie van net een jaar. Als de oude boos wordt en snauwt, stuur ik de jongste nog extra weg en zeg hoe knap oudje wel niet is
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik heb het dit jaar ook al 2 keer gehad. Winnie de schotse collie van mijn ouders is 15,5 jaar en Kay is nu 8 maanden. Afgelopen maand in Winnie hier 1,5 week geweest en daarvoor ook al eens een paar dagen. Ik moest Winnie af en toe wel even in bescherming nemen, maar Kay had het snel door en uiteindelijk ging iedereen zijn eigen gang. Winnie lag vooral te slapen en ze liep af en toe van buiten naar binnen en andersom. Met Kay maakte ik meteen 's ochtends een goede wandeling waarbij hij even lekker kon spelen met andere hondjes of dat hij lekker kon zwemmen of gewoon even kon uitrazen. De rest van de wandelingen gingen groot en deels samen. Voor Kay nam ik dan de bal mee, zodat hij wat te spelen had en dus niet de kans had om Winnie lastig te kunnen vallen. Maar eigenlijk al vrij snel, had hij door dat hij deze oude oma met fluwele handschoentjes moest benaderen en eigenlijk was dat wel goed voor Kay. Hij heeft geleerd zo wat rustiger naar andere honden te doen. Winnie gaf ook wel een snauw als het te ver ging hoor, in het begin deed ze dat ook wat eerder, maar ook zij wende langzaam aan Kay. Geloof dat ik Kay 1 keer een verplichte time out heb gegeven in de bench. Maar eigenlijk als ik zag dat Kay te druk was dan ging ik buitenhuis gewoon wat leuks met hem doen. Winnie ging mee als ze dat wilde, die snuffelde wel wat rond op het veld terwijl ik met Kay aan het treibballen was ofzo...
Het enige waar ik wat meer tijd aan moest besteden was dat Kay van mij niet de plek van Winnie mocht inpikken, aangezien Winnie niet in zijn mand past en ze nooit in de bench van hem zou stappen. Dat vond Kay wel moeilijk, maar ook dat kwartje viel wel hoor. Ging hier prima allemaal. Zal even foto bijvoegen...

Moest overigens voor winnie wat extra kleden in huis leggen. Ons laminaat was gladder dan het laminaat van mijn ouders. Zo kanze dus wat makkelijker overeind komen.
Aan het eind van de week was Winnie zelfs een beetje meer opgeleefd door de jonge Kay. Ze ging toen toch nog een keer mee naar het bos en wilde ineens ook apporteren (wat ze eigenlijk al een tijdje niet echt meer wilde)
Het enige waar ik wat meer tijd aan moest besteden was dat Kay van mij niet de plek van Winnie mocht inpikken, aangezien Winnie niet in zijn mand past en ze nooit in de bench van hem zou stappen. Dat vond Kay wel moeilijk, maar ook dat kwartje viel wel hoor. Ging hier prima allemaal. Zal even foto bijvoegen...

Moest overigens voor winnie wat extra kleden in huis leggen. Ons laminaat was gladder dan het laminaat van mijn ouders. Zo kanze dus wat makkelijker overeind komen.
Aan het eind van de week was Winnie zelfs een beetje meer opgeleefd door de jonge Kay. Ze ging toen toch nog een keer mee naar het bos en wilde ineens ook apporteren (wat ze eigenlijk al een tijdje niet echt meer wilde)
Laatst gewijzigd door gyanty op 15 jul 2009 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ik neem aan dat ze elkaar al goed kennen, vaak is het zo, dat zie ik bij ons ook dat ze elkaar na een tijdje vanzelf met rust laten dus ik zou ze gewoon even aan elkaar overlaten en kijken hoe het gaat! misschien dat je tegen je hond ook kan zeggen dat het klaar is en dat je hem zo van de andere hond weg laat gaan..moet ie natuurlijk wel het commando klaar kennen
Laat Samba het niet weten als ze het zat is?
Laat Samba het niet weten als ze het zat is?
Groetjes Lianne