Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbull incident
Moderator: moderatorteam
- pammetje
- Zeer actief
Re: Pitbull incident
beste smoekie
zomaar een vraagje
als een kaak op slot zou slaan
hoek kun je die dan in hemelsnaam met een lullig stukje hout open breken?
en wat moet de hond pijn hebben als je door het slot heen breekt dan
dan moet heel de kaak ontwricht zijn
gek dat je dat nooit hoort dan
zomaar een vraagje

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Tja, wie zal het zeggen. Niemand die mij kan vertellen dat ze bestaan, net zo min als dat iemand mij kan vertellen dat ze wel bestaan?Budkes schreef:Dan bestaan ze dus, die marsmannetjes. Want jij kunt niet bewijzen met bronvermelding dat het niet zo is, dus dan is het wel zo.smoekie schreef:Sowwy jaap.smoekie schreef:als ik hier zo kijk zeg ik ja, maar nee, niet echt eerlijk gezegddat antwoord moet ik je schuldig blijven
edit- de quotes staan verkeerd benoemd, even kijken of ik ze kan veranderen....Gelukt.
Dus inderdaad, ik kan niet bewijzen met bronvermelding dat het niet zo is, als dat voor jullie inhoud dat het wel zo is prima hoor
Net zo min als dat ik kan "bewijzen" dat een pit wel een slot heeft, is er niemand( sorry excuus 1 DA waarvan men zegt dat hij zegt dat een "slot" niet bestaat) die met bronvermelding of dergelijke argumenten kan zeggen dat er van een slot geen sprake is.
Ik heb die andere kant diverse keren met mijn eigen ogen gezien, net zo goed als dat er vele andere zijn die zich wel bewust zijn dat dit soort honden zich af en toe zo vastbijten dat zij niet meer los kunnen laten.Voor vele is het schijnbaar zo wat ik niet gezien heb bestaat niet. Dus tot de tijd daar komt dat het jullie zelf overkomt en je hond zich ergens zo in vast heeft gebeten dat je die niet meer loskrijgt houden jullie vast aan het horen en zeggen verhaal van dat het niet kan, tis mij om het even wat dat betreft hoor.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Zal jij niet meemaken hoorPaulala schreef:Geweldige vergelijking!Budkes schreef:
Dan bestaan ze dus, die marsmannetjes. Want jij kunt niet bewijzen met bronvermelding dat het niet zo is, dus dan is het wel zo.
Nu heeft Smoekie vast geen antwoord meer haha.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Beste Pammetje,pammetje schreef:beste smoekie
zomaar een vraagje
Als ik jou was zou ik eerst een kijken wat dat lullige stukje hout nou precies is
Lezen waarom men adviseert zo'n lullig stokje bij zich te dragen als je in het bezit ben van een dergelijk ras.
Als je dat weet kom je maar weer terug en geef ik je weer antwoord goed
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Jawel hoor, wat je hebt gezien, klopt. Maar het is niet iets fysieks, maar iets wat tussen de oren zit: de hond wil niet loslaten. Als het iets fysieks was, zou je een pitbull ook nooit kunnen laten spelen met een speeltje, stel je voor dat de kaak dichtklapt. Of is het zo'n speciaal kaakslot dat die alleen in werking treedt bij andere hondensmoekie schreef:
Ik heb die andere kant diverse keren met mijn eigen ogen gezien, net zo goed als dat er vele andere zijn die zich wel bewust zijn dat dit soort honden zich af en toe zo vastbijten dat zij niet meer los kunnen laten.Voor vele is het schijnbaar zo wat ik niet gezien heb bestaat niet. Dus tot de tijd daar komt dat het jullie zelf overkomt en je hond zich ergens zo in vast heeft gebeten dat je die niet meer loskrijgt houden jullie vast aan het horen en zeggen verhaal van dat het niet kan, tis mij om het even wat dat betreft hoor.

Linda, Izzie en Bram
-
chrico
- Zeer actief
Ahhhhhhh nu snap ik het, het is geen echt slot maar een schuifdeur. Die kan je met een beetje mazzel ook met een koevoet open krijgen zonder de boel te slopensmoekie schreef:Beste Pammetje,pammetje schreef:beste smoekie
zomaar een vraagje
Als ik jou was zou ik eerst een kijken wat dat lullige stukje hout nou precies is![]()
Lezen waarom men adviseert zo'n lullig stokje bij zich te dragen als je in het bezit ben van een dergelijk ras.![]()
Als je dat weet kom je maar weer terug en geef ik je weer antwoord goed
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- pammetje
- Zeer actief
whahahahaaha
die is grappig
jij gaat mij vertellen dat ik moet kijken wat een breakstick inhoud
ik verslikte me hier in een slok drinken
jij bent echt de leukste thuis
die is grappig

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- smoekie
- Zeer actief
Gelukkig dat ik mijn mening mag hebben pfieuw was al bang dat dat niet mocht hierPaulala schreef:Je mag best je eigen mening hebben.
Maar jouw mening berust niet op feiten.
Het is niet alleen die ene dierenarts die het zegt, ook mijn eigen dierenarts weet dat een kaakslot niet bestaat.
En er zijn nog veel meer dierenartsen die dat weten.
Een röntgenfoto is genoeg om te kunnen zien dat er geen slot in het kaakgewricht bestaat, omdat het er gewoon het zelfde uitziet als bij andere honden.
Die kramp komt overigens ook niet vaak voor, negen van de tien keer is het gewoon feit dat de honden niet los willen laten.
Want als je goed oplet bij een gevecht van een Pit of Staf, zie je dat ze op een bepaald moment over gaan pakken.
Als je als eigenaar je hond dan bij de halsband vasthebt, is dat het moment waarop je hem van een andere hond af kunt halen.
Mijn mening berust juist wel op feiten. Feit is dat ik dat meerdere malen met mijn eigen ogen gezien heb hoe de pit vast hing en niet los KON laten. Dat dat er bij jullie niet ingaat omdat jullie afgaan op je DA doet daar voor mij niets aan af. Misschien zou mijn eigen DA ook wel ontkennen dat er van een “slot” geen sprake is.
Net zoals je bij een HA komt omdat je je knie niet meer kan bewegen die tegen je zegt dat je knie op “slot” zit. Dat houd niet in dat er “letterlijk” een slot in je knie zit. Het achterbeen wordt dan geblokkeerd wat er voor zorgt dat de knieschijf blijft vastzitten op het bovenbeen, wat tevens de reden is waardoor je je knie(gewricht) dus niet meer kunt bewegen. Maar goed, dat zal dan ook wel niet bestaan he
Diezelfde vergelijking kun je maken met de kaken van (o.a.) een pit als deze zich vastgebeten heeft. Dan kun je tig rontgenfoto’s maken, geen enkele foto zal aantonen dat er een “slot” inzit.
Maar goed, dan nog snap ik dat dramatische gedoe niet hoor. Jullie geloven niet dat de kaken van de hond op “slot” kunnen slaan, prima, niks mis mee toch, ik heb daarin gewoon een andere mening. Dat jullie een mening over iets hebben hoeft toch niet te betekenen dat ik die mening moet delen. Net zoals dat andersom geld, ik probeer uit te leggen waarom ik wel vind of meen te vinden dat een (oa) pit beschikt over een zogenaamd “slot” in de kaken waardoor deze soms niet meer los te krijgen is, zo mogen jullie vinden dat de DA gelijk heeft als deze zegt dat dat niet bestaat. Klaar toch
- smoekie
- Zeer actief
Ja,die was zeker grappig ja, als jij slap lult wat je met zo'n stukke lullig stukkie hout moet doenpammetje schreef:whahahahaaha
die is grappig
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
http://www.marcelshondenpagina.nl/fabels.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo en nu klaar
en anders google je maar lekker zelf.
Hier hoef je toch geen bewijs voor te hebben, alleen gezond verstand
Anders zou elke pitbull die 1x iets gebeten heeft hartstikke dood zijn aangezien je de kaken zou moeten breken om ze los te krijgen.
Zo en nu klaar
Hier hoef je toch geen bewijs voor te hebben, alleen gezond verstand
- smoekie
- Zeer actief
En juist dat fysieke gebeuren verschillen we gewoon in van mening.Zoek stok! schreef:Jawel hoor, wat je hebt gezien, klopt. Maar het is niet iets fysieks, maar iets wat tussen de oren zit: de hond wil niet loslaten. Als het iets fysieks was, zou je een pitbull ook nooit kunnen laten spelen met een speeltje, stel je voor dat de kaak dichtklapt. Of is het zo'n speciaal kaakslot dat die alleen in werking treedt bij andere hondensmoekie schreef:
Natuurlijk kan een pit wel spelen met speeltjes e.d. het gebeurt ook niet altijd, wat zeg ik, het gebeurt in uitzonderlijke gevallen dat een pit niet meer los kan laten, en juist in die gevallen moet je dus zorgen dat je zo’n lullig stukje hout bij je hebt zodat je hem weer los kunt maken.
Het kan gebeuren terwijl een hond aan een mouw hangt (zoals bij ons) maar inderdaad ook als hij in gevecht is met andere honden. Laat een hond ik noem maar wat 10x vechten, dan zal het misschien 2x voorkomen dat hij zo vastzit dat je hem zelf moet losmaken of misschien pas de 11e of 12e keer. Je kunt niet vooraf zien,zeggen of weten wanneer het een hond overkomt.
Maar het kan niet, dus waar hebben we het eigenlijk over
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Jee Smoekie, jij bent nogal een expert op het gebied van hondengevechten als ik dat zo lees 

Linda, Izzie en Bram
- smoekie
- Zeer actief
Valerie schreef:http://www.marcelshondenpagina.nl/fabels.php
Zo en nu klaaren anders google je maar lekker zelf.
Hier hoef je toch geen bewijs voor te hebben, alleen gezond verstandAnders zou elke pitbull die 1x iets gebeten heeft hartstikke dood zijn aangezien je de kaken zou moeten breken om ze los te krijgen.
- smoekie
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Jee Smoekie, jij bent nogal een expert op het gebied van hondengevechten als ik dat zo lees
Nee hoor, wij hebben alleen zelf pits en nestjes gehad in de tijd dat nogal wat jongelui het leuk vonden om een status hond te hebben als huisdier die ze
- pammetje
- Zeer actief
als het werkelijke op slot staat dan kun je niks met zo'n stukje houtsmoekie schreef:Ja,die was zeker grappig ja, als jij slap lult wat je met zo'n stukke lullig stukkie hout moet doenpammetje schreef:whahahahaaha
die is grappig
daarom zeg ik dat de kaak niet op slot slaat
als je info wilt hebben over de breakstick die heb ik genoeg voor je hoor
want ja ik heb 2 staffs en ik heb me wel goed laten voorlichten
en ik weet waarom breaksticks zijn gemaakt
en hoe je ze moet gebruiken

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hmm dan heeft mn dober er ook 1smoekie schreef:
Toen hij Xantos vast had, beet hij alleen maar zn strot dicht, niks meer en niks minder, met geen mogelijkheid open te krijgen...ik heb zn ballen omgedraaid, niks noppes nada.... dus dat is vast en zeker een slot...
* rent naar de telefoon om shownieuws te bellen *

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- pammetje
- Zeer actief
en een breakstick aanschaffen dan
want bij honden die vasthouden moet dat
want bij honden die vasthouden moet dat

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
Brigitte
- Zeer actief
Mijn honden krijg ik gewoon los met het commando LOS, is gewoon aan te leren hoor. En ze kennen ook het commando vast.smoekie schreef: wat mij wel boeit is dat ik van mening ben dat je met dergelijke honden moet zorgen dat je ze wat er ook gebeurt altijd los moet kunnen krijgen en dat krijg je alleen met een breakstick waar sommige zelfs nooit van hebben gehoord
-
Brigitte
- Zeer actief
Slek heeft ook een onderbijt, en een hele mooieJaap* schreef:Bulldogachtigen?
-
Brigitte
- Zeer actief
Dan gaan wij naar een dierenarts rontgenfoto's maken van het gebit van mijn Pitbull en dan mag jij het slot erop aanwijzensmoekie schreef:
Net zo min als dat ik kan "bewijzen" dat een pit wel een slot heeft, is er niemand( sorry excuus 1 DA waarvan men zegt dat hij zegt dat een "slot" niet bestaat) die met bronvermelding of dergelijke argumenten kan zeggen dat er van een slot geen sprake is.
-
Brigitte
- Zeer actief
Overigens heb ik ook een breakstick bij me en niet voor mijn honden maar omdat ik nog weleens te maken heb gehad met andere honden (en nee dit waren geen Staffie's/Pitbulls, zelfs geen Terriers of Dogachtigen) die zich hadden vast gebeten in mijn hond. En als de baas van die hond dus zijn hond niet kan los krijgen dan hebben we daar de hulp van mijn breakstick. Die ik dus vnl heb voor de veiligheid van mijn schattepatatjes 
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
jeetje smoekie je bent de enige hier die in de kaakslot geloofd, ondanks alle tegenstrijdige verhalen die er hier aangebracht worden
voel je je nu niet heel alleen? alleen met een mening die totaal geen feit is?

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
Brigitte
- Zeer actief
Ja, dat heb ik ook weleens als ik bij de tandarts mijn bek te lang open moet houden, leuk dat het een naam heeft 
- Limanade
- Zeer actief
ik heb dat bij andere bezighedenBrigitte schreef:Ja, dat heb ik ook weleens als ik bij de tandarts mijn bek te lang open moet houden, leuk dat het een naam heeft

- Limanade
- Zeer actief
nou ja.. als die toch open blijft staan heeft dat voor hem geen gevolgen hahaNanna schreef:daar zal ie dan blij mee zijn, dat je bakkes op slot slaatAnne Panne schreef:ik heb dat bij andere bezighedenBrigitte schreef:Ja, dat heb ik ook weleens als ik bij de tandarts mijn bek te lang open moet houden, leuk dat het een naam heeft

-
Brigitte
- Zeer actief
GatverAnne Panne schreef:ik heb dat bij andere bezighedenBrigitte schreef:Ja, dat heb ik ook weleens als ik bij de tandarts mijn bek te lang open moet houden, leuk dat het een naam heeft
-
Brigitte
- Zeer actief
Nee, heb een ernstige overbijt dankzij een beugel waarmee ik een jaar te lang heb rond gelopenNanna schreef:Ben jij een ernstige ondervoorbijter dan?Brigitte schreef:Ja, dat heb ik ook weleens als ik bij de tandarts mijn bek te lang open moet houden, leuk dat het een naam heeft
-
Brigitte
- Zeer actief
Nanna schreef:daar zal ie dan blij mee zijn, dat je bakkes op slot slaatAnne Panne schreef:ik heb dat bij andere bezighedenBrigitte schreef:Ja, dat heb ik ook weleens als ik bij de tandarts mijn bek te lang open moet houden, leuk dat het een naam heeft
-
Mojuan
- Zeer actief
Nog even en ik val van mijn stoel van het lachen
Ik heb denk ik een 'handslot' als ik buiten loop met mijn honden wil ik met geen mogelijkheid de riemen los laten als er een andere hond is waar ze op af willen.
Help, mijn hand zit op slot!
Ik heb denk ik een 'handslot' als ik buiten loop met mijn honden wil ik met geen mogelijkheid de riemen los laten als er een andere hond is waar ze op af willen.
Help, mijn hand zit op slot!

- smoekie
- Zeer actief
NopeAnne Panne schreef:jeetje smoekie je bent de enige hier die in de kaakslot geloofd, ondanks alle tegenstrijdige verhalen die er hier aangebracht worden
Vraag me enkel af of er in die kleine kupkes uberhaupt wel ruimte is voor "andersdenkende"
Dat jullie er niet in geloven dat een pit soms niet los kan laten prima, geef een ander de ruimte om dat wel te denken.