Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat is geschikt

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Welk ras het meest geschikt?

Ongelezen bericht door YvetteJ »

anne_lies schreef:Ja ik vind een labrador ook echt een goede optie vind ze ook echt wel geweldig en super trouw. die van me vriend is ook niet echt waaks overdag maar ik denk als het er echt op aan komt dat je wel een probleem hebt als je daar verkeerde bedoelingen hebt :lol1: en een labrador is natuurlijk ook wel super intelligent en goed te trainen. Maar die van hem is wel een beetje over enthousiast bij het begroeten hij word echt helemaal gek als ik er aan kom en krijgt hele maal rode ogen en weet van gekheid niet meer wat hij moet doen. Komt dat vaker voor? weet wel dat het wel bekend staat dat een labrador mensen enthousiast begroet. was wel een beetje benieuwd. Niet dat ik het daarom zou laten
Ze zijn natuurlijk uitbundig, enthousiast en altijd vrolijk maar als je bovenstaande niet wilt dan kun je dit zelf in je opvoeding sturen. Ik denk dus niet dat dit een probleem hoeft te zijn.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

YvetteJ schreef:
anne_lies schreef:Ja ik vind een labrador ook echt een goede optie vind ze ook echt wel geweldig en super trouw. die van me vriend is ook niet echt waaks overdag maar ik denk als het er echt op aan komt dat je wel een probleem hebt als je daar verkeerde bedoelingen hebt :lol1: en een labrador is natuurlijk ook wel super intelligent en goed te trainen. Maar die van hem is wel een beetje over enthousiast bij het begroeten hij word echt helemaal gek als ik er aan kom en krijgt hele maal rode ogen en weet van gekheid niet meer wat hij moet doen. Komt dat vaker voor? weet wel dat het wel bekend staat dat een labrador mensen enthousiast begroet. was wel een beetje benieuwd. Niet dat ik het daarom zou laten
Ze zijn natuurlijk uitbundig, enthousiast en altijd vrolijk maar als je bovenstaande niet wilt dan kun je dit zelf in je opvoeding sturen. Ik denk dus niet dat dit een probleem hoeft te zijn.
Maar ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat het in een bepaalde mate altijd in het karakter kan blijven zitten. Een hond die graag bezoek als een dolle begroet, kan je denk ik niet ombuigen tot een hond die 1 aai komt halen met een beetje verlegen bekkie en klaar :wink: Je kan ze natuurlijk wel leren dat springen enzo not done is, maar je maakt er geen gereserveerde Collie van ofzo.
De Labjes die ik ken zijn inderdaad bijna allemaal vrij druk in hun begroeting (uitzonderingen daargelaten), maar ik moet ook zeggen dat als ze echt jonge hond af zijn (jaar of 3) dat vaak wel vanzelf meer beheerst wordt heb ik het idee.
Volgens mij zijn Goldens vaak sowieso wat gematigder in hun 'vrolijkheid'. Vera is voor een Golden erg druk in haar begroetingen, maar vergeleken bij een druk Labje is ze heel kalm :mrgreen: :mrgreen: Dat zit 'm er vooral ook in dat ze heel snel rustiger wordt, en dan ook gewoon iedereen verder negeert. Vreemd bezoek is ze uit zichzelf sowieso al rustig mee ("ken ik u?"), en nu ze bijna 1.5 is wordt ze sowieso ook wel wat minder dol over het algemeen.
Dus als dat doldrieste wat Labjes soms kunnen hebben je een beetje tegenstaat is een Golden (uit vrij actieve lijnen?) misschien wat? Vera kan je echt wel goed mee sporten, vast niet op top niveau, maar op recreatief niveau weet ik zeker dat ze leuk mee zou kunnen draaien met behendigheid of flyball enzo. Alleen dat waakse, nou ja, dat is hier dus echt he-le-maal niet, maar dat verschilt ook gewoon per hond.
Afbeelding
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

Moos schreef:
YvetteJ schreef:
Maar ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat het in een bepaalde mate altijd in het karakter kan blijven zitten. Een hond die graag bezoek als een dolle begroet, kan je denk ik niet ombuigen tot een hond die 1 aai komt halen met een beetje verlegen bekkie en klaar :wink: Je kan ze natuurlijk wel leren dat springen enzo not done is, maar je maakt er geen gereserveerde Collie van ofzo.
De Labjes die ik ken zijn inderdaad bijna allemaal vrij druk in hun begroeting (uitzonderingen daargelaten), maar ik moet ook zeggen dat als ze echt jonge hond af zijn (jaar of 3) dat vaak wel vanzelf meer beheerst wordt heb ik het idee.
Volgens mij zijn Goldens vaak sowieso wat gematigder in hun 'vrolijkheid'. Vera is voor een Golden erg druk in haar begroetingen, maar vergeleken bij een druk Labje is ze heel kalm :mrgreen: :mrgreen: Dat zit 'm er vooral ook in dat ze heel snel rustiger wordt, en dan ook gewoon iedereen verder negeert. Vreemd bezoek is ze uit zichzelf sowieso al rustig mee ("ken ik u?"), en nu ze bijna 1.5 is wordt ze sowieso ook wel wat minder dol over het algemeen.
Dus als dat doldrieste wat Labjes soms kunnen hebben je een beetje tegenstaat is een Golden (uit vrij actieve lijnen?) misschien wat? Vera kan je echt wel goed mee sporten, vast niet op top niveau, maar op recreatief niveau weet ik zeker dat ze leuk mee zou kunnen draaien met behendigheid of flyball enzo. Alleen dat waakse, nou ja, dat is hier dus echt he-le-maal niet, maar dat verschilt ook gewoon per hond.

nee het maakt niet uit hoor als ze uitbundig zijn met begroeten was gewoon een beetje benieuwd na ervaringen van andere die van me vriend is ook nog wel een hele jonge hond dus kan best zijn dat dat misschien wat rustiger word het is ook niet 100% labrador zit nog wat anders in en de dierenarts heeft gezegt dat hij wat een te hoge bloeddruk van zich zelf heeft dus misschien dat het hier ook mee te maken heeft. hij springt ook niet meer echt tegen je op alleen springt nog wel vlak voor je omhoog
Afbeelding
Moos
Zeer actief

anne_lies schreef:

nee het maakt niet uit hoor als ze uitbundig zijn met begroeten was gewoon een beetje benieuwd na ervaringen van andere die van me vriend is ook nog wel een hele jonge hond dus kan best zijn dat dat misschien wat rustiger word het is ook niet 100% labrador zit nog wat anders in en de dierenarts heeft gezegt dat hij wat een te hoge bloeddruk van zich zelf heeft dus misschien dat het hier ook mee te maken heeft. hij springt ook niet meer echt tegen je op alleen springt nog wel vlak voor je omhoog
Oh nou als dat doldrieste je verder niet uitmaakt zou ik persoonlijk lekker voor een Labje gaan. Ongecompliceerde baasgerichte honden, die je niet zoals een BC echt, echt, echt goed bezig hoeft te houden, maar die wel flinke wat energie hebben. Ik zou dan wel goed kijken naar de lijnen qua bouw. Ze worden soms nogal erg grof en breed gefokt, en dat lijkt me qua sporten niet echt heel goed. Denk ik hoor :wink:

(enneh, ik heb persoonlijk het idee dat gemiddeld genomen Lab teefjes een stuk inschikkelijker en minder plaat voor de kop zijn dan de reuen).
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Is je vriend gewoon een vriend of een partner waar je ooit mee wilt samenwonen? In dat geval zou ik namelijk ook nog rekening houden met het karakter van de labrador.
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

Ja dat is ook zo even op de lijn en bouw letten vind veel labradors echt gewoon te dik en grof (mischien krijgen die ook wel te veel voer en te weinig beweging) de lab van me vriend is heel slank en in mijn ogen perfect gebouwt maar dat komt misschien omdat hij mijn grote knuffel is. :engel:

Mag vanmiddag even kijken bij BC pups hoe het daar gaat en heb ook al mooie chocolade bruine labjes gezien staat wel stoer naast een zwarte lab. Maar een nadeel aan een teefje bij mij zit dat ze samen met een reu komt die niet is gecastereerd :scratch: weet wel dat er een pil is voor katten maar als het er voor honden is weet ik de nadelen daar niet van en het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat hij er de heletijd boven op zit. Maar misschien is dan casteratie ook wel een optie
Afbeelding
Moos
Zeer actief

anne_lies schreef:Ja dat is ook zo even op de lijn en bouw letten vind veel labradors echt gewoon te dik en grof (mischien krijgen die ook wel te veel voer en te weinig beweging) de lab van me vriend is heel slank en in mijn ogen perfect gebouwt maar dat komt misschien omdat hij mijn grote knuffel is. :engel:
Als je wil sporten met de hond zou ik daar absoluut op letten inderdaad :wink:
Mag vanmiddag even kijken bij BC pups hoe het daar gaat en heb ook al mooie chocolade bruine labjes gezien staat wel stoer naast een zwarte lab. Maar een nadeel aan een teefje bij mij zit dat ze samen met een reu komt die niet is gecastereerd :scratch: weet wel dat er een pil is voor katten maar als het er voor honden is weet ik de nadelen daar niet van en het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat hij er de heletijd boven op zit. Maar misschien is dan casteratie ook wel een optie
Pil moet je niet doen, is heel slecht voor de teef. Maar een teef kan alleen gedekt worden als ze loops is hoor, dus zeker niet hele hele jaar door. En een beetje normale reu zit dan dus ook absoluut niet het hele jaar door bovenop de teef.
Loopsheid is gemiddeld om de 6 maanden (en duurt zo'n drie weken), maar sommige teven zijn elke 5 maanden loops, en sommige 1 keer per jaar. Dan moet je ze dus uit elkaar houden. Ik weet niet of jullie samen willlen gaan wonen ofzo? Want als de honden niet bij elkaar wonen is die paar weken per jaar even niet samen zijn een makkie natuurlijk.
Je kan natuurlijk ook 'gewoon' voor een reu gaan. Twee reuen kan echter ook wel problemen geven onderling, maar dat ligt ook erg aan hoe de karakter zijn.

Toevoeging: BC zou ik ook gewoon niet doen hoor. Niet als je er niet echt behoorlijk fanatiek mee de hondensport in wil gaan.
Laatst gewijzigd door Moos op 19 jul 2009 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

kitty schreef:Is je vriend gewoon een vriend of een partner waar je ooit mee wilt samenwonen? In dat geval zou ik namelijk ook nog rekening houden met het karakter van de labrador.
partner waar ik mee ga samen wonen. Kan een labrador niet met 2 in een huis wonen? ze hebben dan wel alle ruimte binnen en buiten weet niet of dat nog wat uitmaakt?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

anne_lies schreef:
kitty schreef:Is je vriend gewoon een vriend of een partner waar je ooit mee wilt samenwonen? In dat geval zou ik namelijk ook nog rekening houden met het karakter van de labrador.
partner waar ik mee ga samen wonen. Kan een labrador niet met 2 in een huis wonen? ze hebben dan wel alle ruimte binnen en buiten weet niet of dat nog wat uitmaakt?
Jawel hoor, Labjes kunnen juist heel goed met zijn tweetjes :wink: Is leuk voor ze ook :ok:
Alleen voornamelijk als jij ook een reu neemt moet je even goed kijken naar de karakters, en hoe dat samen zal gaan.
Afbeelding
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

ik dacht al dat de pil voor een hond nooit goed kon zijn. Ze op den duur wel bij elkaar te wonen dus dan of de een casteren of gewoon een reu kopen is dan denk ik ook wel een optie. Hij gaat nu goed samen met een andere reu zijn beste vriend stoeien doen ze dan wel veel met zijn 2en maar het gaat niet verder dan gewoon spelen.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

anne_lies schreef:
samantha! schreef:
anne_lies schreef:misschien een labrador mijn vriend heeft er een die is buiten best heel druk maar in huis niks mee te doen luisterd ook heel goed.
Ik weet niet of een labrador nog steeds een optie is?
Maar ik vind een labrador best passen.
Als je een beetje een sportief type neemt kun je er heerlijk mee sporten.
Ze vinden het sowieso erg leuk om van alles met de baas te ondernemen.
Ze zijn niet heel waaks maar de mijne (en vele die ik ken) waarschuwen wel bij onraad.
Die van mij gaat daarna wel achter de sint bernard staan, maar het gaat om het idee :mrgreen:
Ja ik vind een labrador ook echt een goede optie vind ze ook echt wel geweldig en super trouw. die van me vriend is ook niet echt waaks overdag maar ik denk als het er echt op aan komt dat je wel een probleem hebt als je daar verkeerde bedoelingen hebt :lol1: en een labrador is natuurlijk ook wel super intelligent en goed te trainen. Maar die van hem is wel een beetje over enthousiast bij het begroeten hij word echt helemaal gek als ik er aan kom en krijgt hele maal rode ogen en weet van gekheid niet meer wat hij moet doen. Komt dat vaker voor? weet wel dat het wel bekend staat dat een labrador mensen enthousiast begroet. was wel een beetje benieuwd. Niet dat ik het daarom zou laten
Ik denk dat het grotendeeld ook opvoeding is.
Natuurlijk zijn het vrolijke honden maar je kunt ze ook heel goed sturen.
Die van mij is hartstikke blij als er mensen komen maar blijft netjes op de grond en laat zich rustig aaien.
Hij gaat echt niet als een dolle tekeer, want dat mag hier gewoon echt niet.
Ik ken heeeeeel wat labjes en die luisteren allemaal prima.
Je moet er wel rekening mee houden dat ze inderdaad wel wat beweging en uitdaging nodig hebben.
Maar dat was je al van plan zo te lezen.
Als je daar rekening mee houdt en met het feit dat ze gewoon enthousiast zijn denk ik dat een lab prima past.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

anne_lies schreef:ik dacht al dat de pil voor een hond nooit goed kon zijn. Ze op den duur wel bij elkaar te wonen dus dan of de een casteren of gewoon een reu kopen is dan denk ik ook wel een optie. Hij gaat nu goed samen met een andere reu zijn beste vriend stoeien doen ze dan wel veel met zijn 2en maar het gaat niet verder dan gewoon spelen.
Als de labrador van je vriend niet moeilijk is met andere reuen zou ik gewoon een reu nemen.
Labradors zijn hier over het algemeen best makkelijk in.
Hoe oud is de labrador van je vriend?
Misschien kan de eventuele fokker je ook wel helpen met je keuze.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef:
anne_lies schreef:ik dacht al dat de pil voor een hond nooit goed kon zijn. Ze op den duur wel bij elkaar te wonen dus dan of de een casteren of gewoon een reu kopen is dan denk ik ook wel een optie. Hij gaat nu goed samen met een andere reu zijn beste vriend stoeien doen ze dan wel veel met zijn 2en maar het gaat niet verder dan gewoon spelen.
Als de labrador van je vriend niet moeilijk is met andere reuen zou ik gewoon een reu nemen.
Labradors zijn hier over het algemeen best makkelijk in.
Hoe oud is de labrador van je vriend?
Misschien kan de eventuele fokker je ook wel helpen met je keuze.
die van me vriend is bijna 2jaar dus nog best jong. Ik zal dan ook bij de fokker informeren
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”