Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel honden houden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Re: Hoeveel honden houden?

Ongelezen bericht door Ellepel »

Ooit tien honden gehad...was erg gezellig, twee x daags in twee ploegen wandelen en voor de rest hebben ze ruimte genoeg op onze plaats...maar eh...de leeftijd speelt nu mee en de handjes willen niet meer zo, en vanwege vachtverzorging en een hele ingewikkelde reu zou ik er beslist niet meer dan zes willen.De reu loopt dan links, de vier meiden rechts, die zijn beschaafd met andere honden en die ene hand heb ik dan over voor de reu + mijn stem... :mrgreen: .Wel ga ik met de reu apart fietsen, omdat hij nooit los mag en zo krijgt ie toch zijn beweging.
Er blijft zo nog een plekje over voor een noodgeval of een hele mooie pup uit ene evt.toekomstig nestje.Meer passen er ook niet op de bank.... :lol:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Denise. schreef:
Maylala schreef:Ik vind 2 honden zelf perfect, voorwaarde is wel dat ze veel aan elkaar hebben. Als ik 2 honden zou hebben die niet klikken met elkaar denk ik dat ik voor allebei nog een vriendje erbij zou zoeken. Maar dat is gelukkig slechts hypothetisch. :)
sorry voor het off-topic :N:
Maar ik wou even zeggen dat ik Roos ken :mrgreen: Ik werkte samen met haar vrouwtje van het opvanggezin op de egelopvang.
Ik heb heel vaak met Roos gewandeld en vond het echt een heerlijk hondje, met prachtige ogen.
Hoe gaat het nu met haar?
Joh, wat leuk! :D
Het gaat heel erg goed met Roos, ze woont volgende week alweer 6 maanden bij ons. Ze is echt een heerlijk prinsesje, we zijn zielsgelukkig met haar. En zij ook met ons denk ik, ze bloeit prachtig op, wordt steeds zelfverzekerder en relaxter. Nu ik dit typ ligt ze languit naast me op de bank, keihard snurkend. :lol1: :I:
Zal binnenkort ook weer eens wat fotootjes van haar plaatsen. ;)

Doe J. maar de groetjes van Roos, en van mij.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hadden er eerst twee, toen drie en nu weer twee. Ik vind 2 het fijnst in ons geval omdat wij er geen 3e teef bij willen en eigenlijk ook geen reu. Dan zit je weer met piesen, dekken en ander gedoe buiten. Hier dus twee voorlopig.

Ik vind het maximum aan honden erg van de honden afhangen. Ik vind honden als Eva wel honden die recht hebben op een baas. Dan vind ik dat persoonlijk met 5 of meer honden wel echt dramatisch snel minder worden. Dat vind ik dus een beetje zielig van het hebben van heel veel honden ergens.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik heb er voorlopig 2 maar altijd 3 gehad en men vriend heeft er 5 en nog 2 in bestelling staan.
Ik train en wandel met de mijnes en ben verantwoordelijk voor hun en mijn vriend voor de zijnes en bemoei ik er me niet al te veel mee
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

wij hebben er twee. 1 grote en 1 kleine.
zo is het net leuk.

woonde ik een vette boerderij wordt het weer een ander verhaal natuurlijk :mrgreen:

heb bewust voor een klein hondje gekozen als tweede hondje. want met twee grote honden tegelijk lopen lijkt me niet zo fijn. Tenzijl ze meteen in een aangrenzend bos los kunnen. maar dat is hier niet zo.

3 honden wordt mij te gek. maar als je b.v hele kleine hondjes hebt zo het wel kunnen.

bij ons is ook wel voorwaarde dat het moet klikken tussen de honden. ik ga hier geen honden permanent scheiden. omdat ik dat lastig vind en omdat de honden dan in te kleine ruimte moeten, apart uitlaten enz.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Maylala schreef:
Denise. schreef:
Maylala schreef:Ik vind 2 honden zelf perfect, voorwaarde is wel dat ze veel aan elkaar hebben. Als ik 2 honden zou hebben die niet klikken met elkaar denk ik dat ik voor allebei nog een vriendje erbij zou zoeken. Maar dat is gelukkig slechts hypothetisch. :)
sorry voor het off-topic :N:
Maar ik wou even zeggen dat ik Roos ken :mrgreen: Ik werkte samen met haar vrouwtje van het opvanggezin op de egelopvang.
Ik heb heel vaak met Roos gewandeld en vond het echt een heerlijk hondje, met prachtige ogen.
Hoe gaat het nu met haar?
Joh, wat leuk! :D
Het gaat heel erg goed met Roos, ze woont volgende week alweer 6 maanden bij ons. Ze is echt een heerlijk prinsesje, we zijn zielsgelukkig met haar. En zij ook met ons denk ik, ze bloeit prachtig op, wordt steeds zelfverzekerder en relaxter. Nu ik dit typ ligt ze languit naast me op de bank, keihard snurkend. :lol1: :I:
Zal binnenkort ook weer eens wat fotootjes van haar plaatsen. ;)

Doe J. maar de groetjes van Roos, en van mij.

Wat fijn dat het zo goed gaat met Roos! Toen ik nog met haar wandelde zag je haar ook beetje bij beetje opbloeien maar ze had nog wel een lange weg te gaan. Echt superfijn dat ze zo´n goed huisje heeft! Als wij toen die tijd een hond hadden uitgekozen dan was het zeker Roos geworden ;)
En ik wacht de foto´s af, ben benieuwd hoe ze eruit ziet de knappe dame :I:
En ik zal zeker de groetjes doen :F:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb er 2, binnekort 3.
3 is voor mij nu wel het maximum.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Wij hebben er nu 4, voordeel ( of misschien eigenlijk nadeel :mrgreen: ) is dat wij buitenaf wonen met een aardige lap grond om ons huis. Als onze fokplannen lukken dan zullen het er ook nog wel een keer 5 worden maar eigenlijk vind ik 2 of 3 een mooier aantal.
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier 3. (Waarvan 1 officieel niet van ons is, maar wel bij ons woont, eet/drinkt en knuffelt :wink: )
Ik vind dat wel het maximum. Ik kan ze nu alledrie meenemen met wandelen.
Als ik appart moet gaan lopen vind ik het niet handig en prettig meer.

Pas een logéhond gehad. Ging hartstikke goed hoor, maar voor mij net té veel.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Wij hebben 3 honden .
Het is heel leuk en ik ben er echt heel gek mee maar er zitten wel degelijk nadelen aan het hebben van 3 honden.
Ik moet dubbele rondes lopen want 3 ridgebacks tegelijk uitlaten kan wel maar dan moet je niets tegenkomen en dat word lastig.
Dus ik laat eerst de oudste(5jaar) met de jongste uit(2 jaar) en dan de middelste ( 4jaar).
Iedereen moet zelf weten hoeveel honden hij wil.
Wat ik wel vind is dat je genoeg aandacht aan ze moet kunnen geven en medische zorg indien nodig.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik heb er 2, meer zou ik er ook op dit moment niet willen. Ik wilde er altijd maximaal 4 maar 2 is makkelijkste
Perry en Noah

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Momenteel 3 honden en 5 is de max. wil ik het voor mijzelf nog leuk houden :D
Uitlaten doe ik in tweeen als ik alleen ben en zijn wij met zijn tweeen dan nemen we ze alledrie mee.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Hier momenteel 4 (3 eigen, 1 tijdelijk).
Verder hangt het een beetje af van wat er toevallig aan komt waaien.
Skotti lag bijvoorbeeld ook niet in de planning, maar we waren verkocht toen we hem zagen. :I:
En toen hadden we er weer 4. Tsja...
2 is voor mij het minimum, ik zou niet kunnen wennen aan 1 hond denk ik.
Ook voor de honden zelf is het fijner om in een roedel te leven (mijn bescheiden mening).
Stiekem heb ik geen maximum, het komt zoals het komt.
Dit jaar hopen we een pup van Sóley aan te houden (da's dan dus 5).
De hond die hier tijdelijk woont gaat over ongeveer 2 jaar weg en tegen die tijd staat er weer een hond in de planning.
Maar aangezien je nooit van tevoren weet wat er gaat gebeuren, doe ik er verder geen uitspraken over. :wink:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Denise. schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat met Roos! Toen ik nog met haar wandelde zag je haar ook beetje bij beetje opbloeien maar ze had nog wel een lange weg te gaan. Echt superfijn dat ze zo´n goed huisje heeft! Als wij toen die tijd een hond hadden uitgekozen dan was het zeker Roos geworden ;)
Ja, och het hummeltje wat we in huis haalden.. Het is ondertussen, met heeeel veel liefde, geduld en positieve ervaringen, toch een redelijk onbezorgd dametje aan het worden. Hartverwarmend om te zien, echt bijna elke dag durft ze weer iets nieuws. Stoer prinsesje. :I:
Wat leuk dat er een bekende van m'n Truusje op het forum zit! Als je eens in de buurt van Haarlem bent en zin hebt om even Roos weer te zien, geef maar een brul. ;)

Ik zal even wat leuke fotootjes opsnorren. :ok:
Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Hmmm, niet veel ''enigskindjes'' hier...... ik heb maar 1 hond en dat bevalt tot nu toe goed. Op termijn willen we wel een tweede maar geen haast.

Van mij mag iedereen zoveel honden als ie wil zolang ze maar goed verzorgd worden, voldoende aandacht en beweging hebben en een ander er geen last van heeft.
Puma
Actief
Mijn ras(sen): Podenco
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Puma »

Heb sinds kort een 2e hond erbij, en vind het heerlijk, maar meer zou ik ook niet willen. Financieel moet het leuk blijven, en ik moet ze inderdaad allemaal aandacht kunnen geven.. Maar misschien zou ik er anders over denken als het kleine hondjes zijn, dan zou ik er eerder 4 nemen i.p.v. 3, maar voor mij nu is 2 prima..!
Vind het knap dat er mensen zijn met 4 honden of meer!
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ik heb er 3 en ben op alle 3 dol. Maar in de toekomst ga ik weer voor 2. Vind 3 net wat lastiger. Zeker alleen, met uitlaten enzo.

Maar iedereen moet zelf weten hoeveel honden hij kan houden. Zolang ze maar niks tekort komen :D
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Op dit moment is twee het maximum. Maar ik sluit niet uit, dat er over een paar jaar eentje bij komt.

Zolang je elke hond individueel aandacht kan geven en zorgt dat niemand last heeft van jouw honden, maakt het mij niet uit hoeveel honden iemand heeft.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

4 stuks, ik weet niet wat de max is het is maar net hoe het komt want nummer 4 is ook een soort van aan komen waaien. Als de roedel maar bij elkaar kan want dat vind ik wel het belangrijkste. Lopen doe ik 2 om 2 omdat als er iets onderweg zou gebeuren ik dat kan handelen. Jos en ik hebben wel zo ieders onze hond waar we mee trainen en dus de extra dingen meedoen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay is hier nog in zijn uppie, maar we hebben regelmatig logees. Momenteel 2 kleine hondjes erbij, alhoewel ik 3 erg gezellig vind, vind ik het niet handig. Maar er komt in de toekomst wel een bij hoor. Een schotse collie korthaar! Maar pas als Kay goed opgevoed is en lekker zijn draai heeft gevonden in een sport. 2 honden trainen vind ik ook meer dan genoeg en met wandelen en aaien voor elke hand 1.

Heb eerder 2 gehad. een kleine en een grote. De kleine liep altijd heel hard en de grote sjokte mee achter ons... Heel handig aan de lijn... :denken: Liep ook wel eens met 3 dan, maar dan moeten ze echt wel goed luisteren.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Maylala schreef:
Denise. schreef: Wat fijn dat het zo goed gaat met Roos! Toen ik nog met haar wandelde zag je haar ook beetje bij beetje opbloeien maar ze had nog wel een lange weg te gaan. Echt superfijn dat ze zo´n goed huisje heeft! Als wij toen die tijd een hond hadden uitgekozen dan was het zeker Roos geworden ;)
Ja, och het hummeltje wat we in huis haalden.. Het is ondertussen, met heeeel veel liefde, geduld en positieve ervaringen, toch een redelijk onbezorgd dametje aan het worden. Hartverwarmend om te zien, echt bijna elke dag durft ze weer iets nieuws. Stoer prinsesje. :I:
Wat leuk dat er een bekende van m'n Truusje op het forum zit! Als je eens in de buurt van Haarlem bent en zin hebt om even Roos weer te zien, geef maar een brul. ;)
Ik zal even wat leuke fotootjes opsnorren. :ok:
hihi het is inderdaad een stoer dametje, altijd als ik met haar ging wandelen en er kwam iemand langs dan ging ze achter mij staan. Maar zodra diegene dan voorbij was wou ze dr achteraan :smile2: En in het begin lag ze ook alleen maar onder de tafel, en ze kwam er alleen onderuit als ik of J. binnen kwam, dan wou ze graag even knuffelen :mrgreen: Wat me trouwens wel opvalt is dat ze nu helemaal niet meer bang is voor de camere :scratch: Ik heb nog foto´s op mijn pc staan waar ze echt wegduikt voor dat ding. En als ik eigen vervoer had gehad dan stond ik morgen voor de deur :F: Maar helaas is dat niet het geval :boos: Misschien ooit eens bij een forumwandeling ofzo!
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Zelf heb ik nu één hond, we zitten in de drukste tijd van ons leven nu, twee op de uni, twee op de middelbare school, allemaal nog puberend :mrgreen: , en ikzelf ga weer studeren. Geen tijd voor een andere hond op dit moment dus. Over een jaar of 5, als Anton met pensioen gaat hopelijk, dan nemen we sowieso een tweede erbij. Dan is het laatste kind uit huis, de hond 6 en een half, moet lukken. :F: Maximaal aantal honden mag je zelf weten, zolang je niet voor overlast zorgt en je controle hebt op ze vind ik bij wijze van spreken 100 nog goed. :19:
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Tjaaaaa....

Voor mij is twee het perfecte getal. Een hond vind ik ook goed, maar twee is toch dubbel plezier. :)
Stiekem wil ik héél graag er een mopsje of nog een bulletje bij, maar het idee van een derde hond houd me toch tegen. Ik zeg altijd; Ik heb maar twee handen! Twee honden kan dus, meer word een probleem...
Afbeelding
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Ik vind echt dat dat afhankelijk is van meerdere factoren, onder andere: woonruimte (flatje of boerderij), tijd, verantwoordelijkheid etc. Ik heb er zelf nu eentje, maar twee zou voor mij wel een heel goed aantal zijn. Maar stel dat ik op een boerderij zou wonen, zou ik denk ik wel een stuk of vier honden willen. Maar ja, het ligt natuurlijk ook aan het karakter van de honden, want ik denk dat mijn hondje niet zo een zin heeft in nog een hondje erbij haha.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb 3 honden.. 1 oude jack russel, 1 windhond van ca 9 en 1windhondx van 2 en een beetje.
3 is voor mij teveel... 2 zou voor mij ideaal zijn maar ik weet dat als de tijd daar komt dat ik er nog maar 1 heb en dat gaat goed dat ik het voorlopig even op 1 hou...
Bowie is de jongste en ik ga er even vanuit dat zij overblijft .... zij is zo druk en heeft de afgelopen 2 jaar al zoveel van mijn energie verbruikt dat ik vast wel een paar jaar de tijd nosig heb om bij tetanken.
Ik moet nu ook vaak alle honden apart uitlaten en dat is mij gewoon teveel werk.. ik doe het absoluut wel nu hoor want ik heb ervoor gekozen en ze mogen allemaal nog wel 10 jaar leven maar ik geloof niet dat ik ooit nog 3 honde zou willen... ja hele kleintjes en hele oudjes :mrgreen:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

wij hebben er nu 2 en dat vind ik in principe genoeg...zou ik in de toekomst eventueel fokplannen hebben dan max. een 3de erbij van het eigen nest, maar meer niet...

terug naar 1 hond zou ik sowieso niet meer willen...
Biene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biene »

Hier 6 (kleine) hondjes; de 7-de op komst in November! :cheer: Vind het prima te doen vooral daar ze zo klein zijn; moet er niet aan denken 7 grote honden te hebben; die krijg ik nooit in mijn opel corsa.....
T.z.t bouwen we (op een natuurlijke manier) af naar 4 hondjes max. maar nu vind ik zo,n groot roedel nog veel te leuk!
De leeftijden van onze honden zijn; 1x2jaar,1x4jaar,2x6jaar en 2x10 jaar oud; mooi verdeeld vind ik zelf.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Momenteel 7, volgend jaar 8....en meer zullen het er niet worden....dan komt er pas weer een hond als er een paar zijn gaan hemelen.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

We hebben er nu drie. 8, 7 en bijna 1 jaar oud, alle drie groot. Voor nu is het ook goed en genoeg.
Wellicht als de twee oudsten samen oud worden, dat we er weer een pup of jonge herplaatser voor de jongste bij nemen.
Voor de ruimte die we in en om het huis hebben hoeven we het niet te laten maar het moet ook wel praktisch blijven met vervoeren, uitlaten, vakantie en dergelijke.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Drie is voor mij het maximum. Ik wil alle honden in een keer uit kunnen laten en bv. ook met alle honden tegelijk kunnen fietsen. Dat kan met drie honden nog net. Twee honden is praktischer, maar nu er weer drie honden zijn, vind ik het wel weer heel erg gezellig. Zeker nu de jongste lekker mee begin te lopen en de basis een beetje kent.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”