Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hart zat in mijn keel...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Mijn hart zat in mijn keel...

Ongelezen bericht door Caro. »

Mensenkinderen :N: :N:
Ik heb al hartkloppingen bij het lezen van het verhaal, laat staan hoe jij je gevoeld hebt.
Kan me voorstellen dat je de hoek niet omdurfde..... pfff, dat had allemaal heel anders kunnen aflopen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Wat het ras ook was... is denk ik eigenlijk niet zo belangrijk, je schrikt je kapot zacht uitgedrukt als je met je aangelijnde honden ergens loopt en er komt inene een hond vanuit een tuin rennen om je hond te grijpen..
Ben blij Marloes dat het met een sisser is afgelopen en dat ze Vera voorbij liep om direct op Saar af te gaan.. pfff en dat Vera bij je bleef en niet de aanval/verdediging inging.. dan had het hek van de dam geweest denk.. blij dus voor jullie dat het met een sisser is afgelopen
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mens je zou toch ter plekke dood blijven van schrik.

Saar rules dat ze er in doodsnood gewoon effe een stafford uitrent, en die verwondingen lijken mij inderdaad ook puur te komen van dat rennen / uitglijden in scherpe bochten.

Poeh, ik zou een flinke borrel nemen voor dat ik ging slapen, dit is echt nachtmerrie-materiaal.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

het is niet goed te praten wat er gebeurd is en ben blij dat het goed voor je is afgelopen, maar ik zit wel met een aantal dingen...ik mis namelijk wat nuance...

je zegt:

de stafford dook op saar, maar op welke manier? was ze agressief? was je bang, omdat saar wegrende en er op die manier iets kon gebeuren of was je bang, omdat je er vanuit ging dat de stafford saar zou bijten?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Gelukkig kent Saar al die verhalen uit de krant niet, maar dit had er eentje kunnen worden :eek:
gelukkig is het goed afgelopen,
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

nare situatie marloes, maar gelukkig "goed"afgelopen.

stafford had Saar iig niet direct in een dodelijke greep en baasje had ook nog invloed op de hond ( anders had ze haar niet kunnen stoppen en pakken)
het had natuurlijk niet mogen gebeuren, maar zulke ongelukkige dingen gebeuren nou eenmaal.

beterschap voor het staartje :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Gelukkig maar dat het zo gelopen is :ok:
Heb je nog een beetje kunnen slapen?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

tekkel schreef:
Moos schreef:Van het ene op het andere moment komt er uit 1 van de tuinen een Stafford-teef aangerend, en die duikt bovenop Saar.
Hoe weet je dat het een Stafford was? Heb je de stamboom gezien? Misschien was het wel een golden, en heb je het in de hektiek niet goed gezien. Het is zo makkelijk om maar meteen te roepen dat het een Stafford was :smile:

Sorry, kon het even niet laten :mrgreen:
Nou je zou bijna het ras er niet bij durven zeggen inderdaad :mrgreen: :wink:
Wat een nachtmerrie-verhaal :N:
Kleine Saartje, aggosss.... Misschien was er wel naar d'r hak gehapt?
Wel een mooie gelegenheid om een te gek nieuw tuigje te kopen :cheer:
Ik weet niet wat er precies gebeurt is. Ze heeft, zag ik later, ook twee wondjes op beiden liezen, dus hoe dat verder in het verhaal past :19:
Ze heeft nog wel wat tuigjes liggen :N: :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
tekkel schreef:
Moos schreef:Van het ene op het andere moment komt er uit 1 van de tuinen een Stafford-teef aangerend, en die duikt bovenop Saar.
Hoe weet je dat het een Stafford was? Heb je de stamboom gezien? Misschien was het wel een golden, en heb je het in de hektiek niet goed gezien. Het is zo makkelijk om maar meteen te roepen dat het een Stafford was :smile:

Sorry, kon het even niet laten :mrgreen:
Nou je zou bijna het ras er niet bij durven zeggen inderdaad :mrgreen: :wink:
Wat een nachtmerrie-verhaal :N:
Kleine Saartje, aggosss.... Misschien was er wel naar d'r hak gehapt?
Wel een mooie gelegenheid om een te gek nieuw tuigje te kopen :cheer:
Ik weet niet wat er precies gebeurt is. Ze heeft, zag ik later, ook twee wondjes op beiden liezen, dus hoe dat verder in het verhaal past :19:
Ze heeft nog wel wat tuigjes liggen :N: :mrgreen:

mm, hakje geschaafd, wondjes in de liezen... zou kunnen dat de hond haar toch even vast heeft gegrepen ( met voorpoten) .. was het een reu of teef?
Moos
Zeer actief

yamie schreef:

mm, hakje geschaafd, wondjes in de liezen... zou kunnen dat de hond haar toch even vast heeft gegrepen ( met voorpoten) .. was het een reu of teef?
Het was een teef :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
yamie schreef:

ook dan kan dat hoor.. het naar zich toe willen trekken. ..

maar goed, dat blijft toch gissen :wink:
Moos
Zeer actief

yamie schreef:
Moos schreef:
yamie schreef:

ook dan kan dat hoor.. het naar zich toe willen trekken. ..

maar goed, dat blijft toch gissen :wink:
Nou ik was er zelf niet zo blij mee toen ik zag dat het een teef was eigenlijk, omdat ik gokte dat een (intacte) reu uberhaupt mijn teefjes niet zou willen pakken :wink:

Maar goed, Saar heeft weer lekker meegehobbeld in het bos vanochtend :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:
de stafford dook op saar, maar op welke manier? was ze agressief? was je bang, omdat saar wegrende en er op die manier iets kon gebeuren of was je bang, omdat je er vanuit ging dat de stafford saar zou bijten?
Ik dacht dat ze leuk aan het spelen waren :idea:

Die Stafford dook iig niet op een leuke manier op Saar. Die kwam aanrennen met de kop recht naar voren, alles strak, en dook er toen op. Toen knapte Saars tuig dus en zetten ze het samen op een rennen. Dus tja, ehm, wat wil je precies horen? Ik was bang dat die Stafford Saar flink zou pakken ja. En niet omdat Saar wegrende. Ik denk eerder dat er daarom toch nog goed ingegrepen kon worden door die baas.

En het zal vast zo zijn dat als die hond echt alleen maar Saar had willen vermoorden, ze dat toch gedaan zou hebben hoor. Maar goed, op het moment zelf heb je even geen idee wat er gaat gebeuren en hoe dat af gaat lopen. Dat het niet leuk was, was wel duidelijk in ieder geval :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Nou ik was er zelf niet zo blij mee toen ik zag dat het een teef was eigenlijk, omdat ik gokte dat een (intacte) reu uberhaupt mijn teefjes niet zou willen pakken :wink:

Maar goed, Saar heeft weer lekker meegehobbeld in het bos vanochtend :wink:
nou fijn zo :ok:
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ow wat zal jij geschrokken zijn zeg! Gelukkig is het goed afgelopen...

Zo zie je maar dat het altijd kan gebeuren, denk je dat je je hond vast hebt, kunnen ze nog de straat op rennen...
Groetjes Lianne
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Mens, je schrikt je een ongeluk als dat gebeurt! :eek:
Ik kan me voorstellen dat je doemscenario's in je hoofd hebt zitten, klein Saartje tegenover een Staff teef. :(
Gelukkig dat haar verwondingen oppervlakkig zijn Marloes. :ok:
Hopelijk herstelt ze vlug van de schrik. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Jee, wat zal je geschrokken zijn zeg. Dat het nou net Saartje moet overkomen. Hoe gaat het met haar nagel en hak?
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Jemig, wat een verhaal :eek:
Doodeng.
Gelukkig heeft Saar er weinig aan overgehouden :ok:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

Moos schreef:
Dongo schreef:

Die Stafford dook iig niet op een leuke manier op Saar. Die kwam aanrennen met de kop recht naar voren, alles strak, en dook er toen op. Toen knapte Saars tuig dus en zetten ze het samen op een rennen. Dus tja, ehm, wat wil je precies horen? Ik was bang dat die Stafford Saar flink zou pakken ja. En niet omdat Saar wegrende. Ik denk eerder dat er daarom toch nog goed ingegrepen kon worden door die baas.

En het zal vast zo zijn dat als die hond echt alleen maar Saar had willen vermoorden, ze dat toch gedaan zou hebben hoor. Maar goed, op het moment zelf heb je even geen idee wat er gaat gebeuren en hoe dat af gaat lopen. Dat het niet leuk was, was wel duidelijk in ieder geval :wink:
nu is het iig wat genuanceerder...mij ging het meer om de vooroordelen van mensen, dat ze er al van uit gaan dat een stafford de hond wilt killen zoals jij ook al meteen deed denken...dat vind ik dan niet eerlijk...er zijn nog zoveel andere honden die op die manier op een andere hond duiken en dan wordt er vaak veel milder gereageerd...

dat het niet prettig was en je natuurlijk behoorlijk schrikt, begrijp ik volkomen!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

arme saar :roos:
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Dongo schreef:
Moos schreef:
Dongo schreef:

nu is het iig wat genuanceerder...mij ging het meer om de vooroordelen van mensen, dat ze er al van uit gaan dat een stafford de hond wilt killen zoals jij ook al meteen deed denken...dat vind ik dan niet eerlijk...er zijn nog zoveel andere honden die op die manier op een andere hond duiken en dan wordt er vaak veel milder gereageerd...

dat het niet prettig was en je natuurlijk behoorlijk schrikt, begrijp ik volkomen!
Ongeacht welke soort hond op die manier op mijn hond zou duiken: ik zou ook bang zijn voor killen ja. Al zou het een grote Golden zijn. Er zijn inderdaad nog tig andere honden die op zo'n manier op een hond duiken. Doet er alleen nu niet toe want nu was het een Stafford. De volgende keer is het misschien wel een lab, en ik denk dat Marloes dan op net zo'n manier zou reageren. Is gewoon niet fijn, als je hond gepakt wordt. Ongeacht ras.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Zo, dat is echt met een sisser afgelopen zeg. Kan me goed voorstellen wat er door je hoofd ging.....

Ik heb slechte ervaringen met grasveldjes in wijken. Hier vermijd ik ze altijd omdat er vaak honden loslopen en 'ontsnappen' (als het tig keer gebeurt, kun je eigenlijk niet meer van ontsnappen spreken) uit de tuin.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cantus
Zeer actief

Dazwa84 schreef:
Dongo schreef:

Ongeacht welke soort hond op die manier op mijn hond zou duiken: ik zou ook bang zijn voor killen ja. Al zou het een grote Golden zijn. Er zijn inderdaad nog tig andere honden die op zo'n manier op een hond duiken. Doet er alleen nu niet toe want nu was het een Stafford. De volgende keer is het misschien wel een lab, en ik denk dat Marloes dan op net zo'n manier zou reageren. Is gewoon niet fijn, als je hond gepakt wordt. Ongeacht ras.
mee eens hoor...ik zeg alleen dat veel(dus niet alle) mensen bij andere rassen, vaak(dus niet altijd) anders reageren...dat is ook logisch, want heeft met de reputatie van een hond te maken, die in dit geval voor een stafford wat minder gunstig is...

dus goed voor jou dat je bij een golden ook meteen bang bent dat ie gaat killen, maar ik denk dus dat veel mensen heel anders reageren als een golden op hun hond springt of een stafford of herder o.i.d.
Zoek stok!
Zeer actief

Dongo schreef: nu is het iig wat genuanceerder...mij ging het meer om de vooroordelen van mensen, dat ze er al van uit gaan dat een stafford de hond wilt killen zoals jij ook al meteen deed denken...dat vind ik dan niet eerlijk...er zijn nog zoveel andere honden die op die manier op een andere hond duiken en dan wordt er vaak veel milder gereageerd...
Eigenlijk schrijf je dat Marloes het verschil niet ziet tussen een hond die aan komt rennen om kennis te maken en een hond die vervelende plannen heeft. Wat kan zij er aan doen dat het een staff was. Ik word er moe van dat je het woord niet eens meer in je mond mag nemen zonder dat mensen in de verdediging schieten. Als het een ander ras was geweest, had ze ook niet gesproken over 'hond' maar het ras genoemd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Dongo schreef:
Dazwa84 schreef:
Dongo schreef:

mee eens hoor...ik zeg alleen dat veel(dus niet alle) mensen bij andere rassen, vaak(dus niet altijd) anders reageren...dat is ook logisch, want heeft met de reputatie van een hond te maken, die in dit geval voor een stafford wat minder gunstig is...

dus goed voor jou dat je bij een golden ook meteen bang bent dat ie gaat killen, maar ik denk dus dat veel mensen heel anders reageren als een golden op hun hond springt of een stafford of herder o.i.d.
Het is toch ook niet raar dat mensen bij een staff of dergelijke banger zijn dan dat er een golden aan komt rennen?!!
Sorry hoor maar dat zou ik wel hebben...stel ik loop op een grasveld en er komt een losse golden aan rennen of een staff...dan schrik ik bij de staff wel iets harder!
Groetjes Lianne
Zoek stok!
Zeer actief

Dongo schreef:dus goed voor jou dat je bij een golden ook meteen bang bent dat ie gaat killen, maar ik denk dus dat veel mensen heel anders reageren als een golden op hun hond springt of een stafford of herder o.i.d.
En dat denk ik dus niet. Ik heb een keer gezien dat een Golden op een klein hondje dook. De reactie van de eigenaren was echt niet 'goh die leuke Golden wil spelen met ons witje'. Ook een Golden heeft een bek vol tanden en ziet er niet gezellig uit als hij op een andere hond duikt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

lianne05 schreef:stel ik loop op een grasveld en er komt een losse golden aan rennen of een staff...dan schrik ik bij de staff wel iets harder!
Natuurlijk zie je ook wel iets aan de houding van de hond in kwestie, maar zelfs dan ben ik bij een staff(achtige) toch wel iets meer op mijn hoede.
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Dongo schreef:dus goed voor jou dat je bij een golden ook meteen bang bent dat ie gaat killen, maar ik denk dus dat veel mensen heel anders reageren als een golden op hun hond springt of een stafford of herder o.i.d.
En dat denk ik dus niet. Ik heb een keer gezien dat een Golden op een klein hondje dook. De reactie van de eigenaren was echt niet 'goh die leuke Golden wil spelen met ons witje'. Ook een Golden heeft een bek vol tanden en ziet er niet gezellig uit als hij op een andere hond duikt.
als je dus goed leest, zeg ik nergens dat alle mensen anders reageren en er dus ook mensen zijn die zoals in jouw voorbeeld reageren :19:

@ nanna en lianne,

ik zeg toch ook dat het logisch is...alleen vind ik dat niet altijd eerlijk, je kunt niet alle staffords over een kam scheren vind ik...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

En dat mag niet? Ik kan voor mezelf spreken dat ik zeker weten anders zal reageren als een teckel ze achterna zit of een staff hoor :hmmm:
Cantus
Zeer actief

Marion. schreef:
En dat mag niet? Ik kan voor mezelf spreken dat ik zeker weten anders zal reageren als een teckel ze achterna zit of een staff hoor :hmmm:
dat zeg ik toch niet :scratch:

maargoed zo zie je weer, linda geeft een voorbeeld aan waar mensen wel hetzelfde reageren en ik lees nu al meerdere reacties dat mensen wel anders reageren en dat is dus wat ik duidelijk wilde maken...het is logisch, maar niet altijd eerlijk ten opzichte van de individu...ik vind niet dat je alle staffords over een kam kan scheren...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”