idd...dat is mijn goed recht toch...ik hoef toch niet overal automatisch vanuit te gaan...ik mag toch wel aan de hand van de info wat ik krijg en het is niet duidelijk voor mij vragen stellen? en vooral nadat de vooroordelen ook nog eens beaamt worden in een aantal reacties...Moos schreef:Dongo schreef:Nou jij vooral hoor. Want als ik iets zo opschrijf als dat het duidelijk niet om leuk spelen ging moet dat door jou in twijfel worden getrokken "want al die vooroordelen over Staffords toch".Moos schreef:
maar het was wel relevantie informatie...mensen kunnen een verhaal dan opeens heel anders gaan interpreteren...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hart zat in mijn keel...
Moderator: moderatorteam
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Mijn hart zat in mijn keel...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Precies. Mijn honden kunnen elk ras zelf wel af als het kwaad in de zin heeft. Komt er echter een zwaar ras als een presa of een staff dan kunnen ze dat niet. Ze zijn helemaal niet berekend op de manier waarop ze dan aangevallen worden als het mis gaat. Er is ook niks eerlijks aan om door een hondagressieve stafford aangevallen te worden. Die grijpt en stopt niet meer. Er zijn weinig andere honden tenzij getikt die dat doen. En een staff hoeft verre van getikt te zijn om dat te doen. In gevecht raken is dan nl al genoeg.Nanna schreef:Je kunt er ook voor kiezen om géén Staff te kopenDongo schreef:
@ nanna en lianne,
ik zeg toch ook dat het logisch is...alleen vind ik dat niet altijd eerlijkDan heb je ook nooit last van de logische vooroordelen.
En ik zeg niet dat iedere Staff altijd maar wil aanvallen en doodbijten, helemaal niet.
Maar ik kan me héél goed voorstellen dat mensen voor hun kleine hondje banger zijn als er een boze Staff aan komt hollen dan een kwaaie Labrador. Heeft toch niks met oneerlijk te maken?
Ik denk nl dat mijn honden en dan vooral Cleo zich over gaan geven. Dus stoppen en afwenden of zelfs op de rug liggen en de pootjes intrekken. De hond die dan doorgaat krijgt echt met mij te maken en ik ken geen staffords die dan niet doorgaan als ze eenmaal knappen. De meeste andere rassen mits niet geschift stoppen dan altijd. Cleo kan zelfs met malamute teven omdat zij gewoon laat weten dat ze ze als meerdere kan erkennen en dan is het goed.
Dus als er een grommende labrador op mijn honden af komt laat ik ze gewoon los en regelen ze het zelf. Als er een grommende loslopende stafford komt laat ik ze absoluut niet los en ga klaar staan om die hond zelf aan te vallen als hij/zij waagt een van mijn dames te grijpen. Ik laat dan ook rustig mijn tweede hond de eerste helpen en ik help haar zelf ook. Sorry. Geen enkele hond is bekend met het vast gegrepen worden en dan meteen tegen de grond getrokken tot ze dood zijn. Dat is wel wat er gebeurd als een stafford tot het gaatje gaat en dat sta ik niet toe.
Wat zal jij je dood geschrokken zijn zeg. Kan me voorstellen dat je met je hart in je keel de hoek om liep, pffffff. Saar is niks en ze is volledig weerloos.
Laatst gewijzigd door laeken op 24 jul 2009 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chione
- Zeer actief
Goede gebeurtenis om een flinke hartverzakking te krijgen, een vrolijk plaatje is het beslist niet. Gelukkig viel het nog mee, lichamelijk en hopelijk ook geestelijk voor je hond.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Moos
- Zeer actief
Nee hoor, je hoeft niet automatisch te geloven wat mensen opschrijven. Maar dan ook niet raar reageren als die mensen dat nogal vervelend vinden, om niet zomaar geloofd te worden op wat zijzelf zeggen.Dongo schreef:
idd...dat is mijn goed recht toch...ik hoef toch niet overal automatisch vanuit te gaan...ik mag toch wel aan de hand van de info wat ik krijg en het is niet duidelijk voor mij vragen stellen? en vooral nadat de vooroordelen ook nog eens beaamt worden in een aantal reacties...
En ach vooroordelen; als jij het feit dat de gemiddelde Stafford niet goed met andere honden kan een vooroordeel noemt dan moet je die definitie nog maar eens erop nakijken
Daarnaast, we waren er geloof ik allemaal wel over uit dat een Labje die aan komt denderen dwars door alle signalen van de andere hond heen niet bijzonder sociaalvaardig is.
Dan heb je nu een Stafford die aan komt rennen en direct zich bovenop een andere hond stort, en er daarna achteraan gaat jagen, dusdanig hard dat ik dus wel met een hondje zit met bloedende pootjes en wondjes. Exact hoe wou jij dat dan intepreten als "heus wel vriendelijk en sociaal"?
Laatst gewijzigd door Moos op 24 jul 2009 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Cantus
- Zeer actief
daar gaat het helemaal niet om...je openingspost was gewoon niet duidelijk over hoe en wat...vervolgens worden er dan reacties geplaatst die gebaseerd zijn op vooroordelen...Moos schreef:Maar mocht het, god verhoede, nog eens gebeuren, dan zal ik het hebben over een middelgrote hond met flinke spierkracht hoor. Voor de beeldvorming.
als je had gezegd het was een lab die op saar dook, waren er reacties geweest van oh die labs zijn altijd zo wild die willen gewoon spelen...
puur omdat je openingspost niet duidelijk was(in mijn opinie)...ik kon dus niet beoordelen vanuit je openingspost wat de bedoeling van de staff was...je zei alleen dook erop...pas erna in volgende reacties ging je nuanceren...
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Maar dat is een heel ander verhaalDongo schreef:maar de kans is er gewoon, dus blijf ik er altijd rekening mee houden...Frenk schreef:De kans dat ze komen aanstormen met verkeerde bedoelingen is nu eenmaal groter bij het ene dan bij het andere ras

- Chione
- Zeer actief
Het was vast een kruising Staff x Perfect hondenforum hondje, dat kan niet anders. Alle echte Staffs en/of die er echt op lijken zijn moordlustige duivelshonden die alle honden die binnen bek bereik komen totaal in stukjes verscheuren, zo heb ik hier geleerd.tekkel schreef:Hoe weet je dat het een Stafford was? Heb je de stamboom gezien? Misschien was het wel een golden, en heb je het in de hektiek niet goed gezien. Het is zo makkelijk om maar meteen te roepen dat het een Stafford wasMoos schreef:Van het ene op het andere moment komt er uit 1 van de tuinen een Stafford-teef aangerend, en die duikt bovenop Saar.![]()
~

~
~

~
- Frenk
- Zeer actief
Ach welnee. Gewoon man en paard noemen hoor, ben jij mal :N:Moos schreef:Maar mocht het, god verhoede, nog eens gebeuren, dan zal ik het hebben over een middelgrote hond met flinke spierkracht hoor. Voor de beeldvorming.
Straks mag je een appel ook geen appel meer noemen, maar moet je het hebben over een ronde, relatief harde vrucht met over het algemeen een friszoete smaak waar je goed taarten mee kunt bakken en moes van kunt maken.

-
Cantus
- Zeer actief
ik ben nog altijd een hij, maar bedanktNanna schreef:Je lult tegen een muur. Dongo is net zo bang dat haar hond door een Cavalier gegrepen wordt als door een Stafford.MARC_S schreef:Geen enkele hond is bekend met het vast gegrepen worden en dan meteen tegen de grond getrokken tot ze dood zijn.
Want stèl je voor dat je vooroordelen zou hebben![]()
Ondertussen geloof ik daar natuurlijk helemaal geen reet van
tja als jullie gewoon naïef zijn en denken dat alleen staffs of een dergelijk ras hondagressief kunnen zijn, moeten jullie weten...
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Voor mij staat er ruim voldoende info in hoor.En ja,als ik een Poedel aan zie komen op zo'n manier schrik ik ook minder hard dan wanneer het een Stafford is.Dongo schreef:tja jullie kunnen allemaal wel zo leuk doen, maar feit blijft dat het verhaal in de openingspost heel weinig info geeft over het gebeuren en dus moeilijk te beoordelen valt voor mij als lezer wat er daadwerkelijk is gebeurd...en de reacties die daarop volgen zijn dan dus idd gebaseerd op vooroordelen...
Heeft niks met vooroordelen te maken maar wel met bijtkracht.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Moos
- Zeer actief
Toen die hond aan kwam rennen stond Saar al aan alle kanten uit te stralen "ik ben nikssss, helemaal niks!". Dat maakte ook al geen moer uit. Saar kan namelijk ook wel prima met hele dominante teven bijvoorbeeld. Dan zal ze steeds blijven wegkijken, ontwijken, en inderdaad desnoods op haar rug gaan liggen.MARC_S schreef:
Ik denk nl dat mijn honden en dan vooral Cleo zich over gaan geven. Dus stoppen en afwenden of zelfs op de rug liggen en de pootjes intrekken. De hond die dan doorgaat krijgt echt met mij te maken en ik ken geen staffords die dan niet doorgaan als ze eenmaal knappen. De meeste andere rassen mits niet geschift stoppen dan altijd. Cleo kan zelfs met malamute teven omdat zij gewoon laat weten dat ze ze als meerdere kan erkennen en dan is het goed.
In dit geval stond ze dus al met alles laag 'de klap op te wachten'. Dat alles laag maakte niks uit. Mijn brullen overigens ook niet, en het afblocken door de persoon die bij me was (grote brede man) ook niet.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Stel dat ze had gezegd dat Saar was opgejaagd door een doldrieste labrador. Dan had iedereen toch geweten dat dat te wijten was aan haar angst voor grote opdringerige honden? Dat was toch hetzelfde geweest? Alleen ga je er dan als hondenbaas met wat achtergrondkennis over rassen niet vanuit dat die labrador om de hoek je hondje in een dichte bek die niet meer open te krijgen is heeft bungelen. Dat is niet des labradors. Wel des staffords en daarom laat je dus geen staffords op speelveldjes los met allerlei honden na een maand of 12. Het kan soms wel, maar vaak ook niet. Moet ik dan uitgaan van de uitzonderingen of de regel? Bij mij in de straat woonde ook een staffordteefje. Dat ging redelijk met onze honden. Teef kort, reu lang en dan liep het wel.
Wat me wel enorm verbaasde is dat de hond regelmatig alleen op straat liep en de ene keer dat de eigenaars ook buiten waren werden ze dus helemaal gek en hysterisch toen hun hond op mijn honden afliep. BLIJF STAAN! HIERRRRRRRRR. GVD! HIERRRRR. Ja, en dan krijg ik het ineens wel benauwd want zo hysterisch worden die baasjes niet voor niets. Ze verwachten iets denk ik dan.
Wat me wel enorm verbaasde is dat de hond regelmatig alleen op straat liep en de ene keer dat de eigenaars ook buiten waren werden ze dus helemaal gek en hysterisch toen hun hond op mijn honden afliep. BLIJF STAAN! HIERRRRRRRRR. GVD! HIERRRRR. Ja, en dan krijg ik het ineens wel benauwd want zo hysterisch worden die baasjes niet voor niets. Ze verwachten iets denk ik dan.
-
S@ndr@
- Zeer actief
nah ik zou bij de combi lab maltezer achtig ook niet staan te juigen
alleen het grote verschil al
-
Cantus
- Zeer actief
lekker niveau hier als iemand eens een andere mening heeft dan de gemiddelde en gewoon objectief wilt blijven...moet er opeens heel kinderachtig gedaan worden door volwassen personen 
- Chione
- Zeer actief
Een week of 6 terug beet een Labrador/Stabij kruising een klein hondje ( Malteser-achtig iets ) dood bij mij in de buurt.MARC_S schreef:Precies. Mijn honden kunnen elk ras zelf wel af als het kwaad in de zin heeft. Komt er echter een zwaar ras als een presa of een staff dan kunnen ze dat niet. Ze zijn helemaal niet berekend op de manier waarop ze dan aangevallen worden als het mis gaat. Er is ook niks eerlijks aan om door een hondagressieve stafford aangevallen te worden. Die grijpt en stopt niet meer. Er zijn weinig andere honden tenzij getikt die dat doen. En een staff hoeft verre van getikt te zijn om dat te doen. In gevecht raken is dan nl al genoeg.Nanna schreef:Je kunt er ook voor kiezen om géén Staff te kopenDongo schreef:
@ nanna en lianne,
ik zeg toch ook dat het logisch is...alleen vind ik dat niet altijd eerlijkDan heb je ook nooit last van de logische vooroordelen.
En ik zeg niet dat iedere Staff altijd maar wil aanvallen en doodbijten, helemaal niet.
Maar ik kan me héél goed voorstellen dat mensen voor hun kleine hondje banger zijn als er een boze Staff aan komt hollen dan een kwaaie Labrador. Heeft toch niks met oneerlijk te maken?
Dus als er een grommende labrador op mijn honden af komt laat ik ze gewoon los en regelen ze het zelf. Als er een grommende loslopende stafford komt laat ik ze absoluut niet los en ga klaar staan om die hond zelf aan te vallen als hij/zij waagt een van mijn dames te grijpen. Ik laat dan ook rustig mijn tweede hond de eerste helpen en ik help haar zelf ook. Sorry. Geen enkele hond is bekend met het vast gegrepen worden en dan meteen tegen de grond getrokken tot ze dood zijn. Dat is wel wat er gebeurd als een stafford tot het gaatje gaat en dat sta ik niet toe.De baas krijgt 30 seconde om zijn hond op een normale manier van de mijne te krijgen en dan kom ik.
Als Cleo of Eva zou ruzieen met een labrador ben ik in staat om door te lopen en ze te roepen. Dat gaat gewoon prima en er is geen hond met gaatjes in dat geval. Dus het maakt wel degelijk uit welk ras er komt.
Wat zal jij je dood geschrokken zijn zeg. Kan me voorstellen dat je met je hart in je keel de hoek om liep, pffffff. Saar is niks en ze is volledig weerloos.
Ik wil geen enkele aanstormende grommende hond op mijn honden zien afkomen en laat ze het nimmer 'lekker uitzoeken' met elkaar. Ras zegt nl. zeker wel wat, maar lang niet alles. Zo getuige de vele voorvallen met als lief bekend staande hondenrassen/kruisingen met eigenaren die denkend dat het allemaal wel meevalt.
~

~
~

~
- Frenk
- Zeer actief
Ik vind 30 seconden nog veel.MARC_S schreef:De baas krijgt 30 seconde om zijn hond op een normale manier van de mijne te krijgen en dan kom ik.
En dat vanwege wat je verder zo uitstekend omschrijft
Dus als er een staff of iets dergelijks op ons af komt denderen, dan gaat Frenk de lucht in en als ik echt denk dat het menens is, dan krijgt de aanstormende hond ook nog een beuk. En natuurlijk kan ik het dan nog steeds allemaal verkeerd hebben, maar liever een hond onterecht een beuk van mij dan dat ik straks Frenk kan begraven.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Jij zit vol met vooroordelenNanna schreef:Ik geloof trouwens ook dat een Greyhound sneller is dan een Pekinees, is dat ook een vooroordeel?
- Chione
- Zeer actief
Dat sommige mensen dat denken zorgt voor een heleboel meer ongelukken dan nodig is.Dongo schreef:ik ben nog altijd een hij, maar bedanktNanna schreef:Je lult tegen een muur. Dongo is net zo bang dat haar hond door een Cavalier gegrepen wordt als door een Stafford.MARC_S schreef:Geen enkele hond is bekend met het vast gegrepen worden en dan meteen tegen de grond getrokken tot ze dood zijn.
Want stèl je voor dat je vooroordelen zou hebben![]()
Ondertussen geloof ik daar natuurlijk helemaal geen reet van![]()
tja als jullie gewoon naïef zijn en denken dat alleen staffs of een dergelijk ras hondagressief kunnen zijn, moeten jullie weten...
- Frenk
- Zeer actief
Objectief? Ammehoela! Jij beweert iets wat gewoon simpelweg feitelijk niet klopt.Dongo schreef:lekker niveau hier als iemand eens een andere mening heeft dan de gemiddelde en gewoon objectief wilt blijven...moet er opeens heel kinderachtig gedaan worden door volwassen personen
- Chione
- Zeer actief
Dan moet je wel juichen,want als een Lab dat doet dan is het sociaal gedrag en wil je dat niet, moet je maar snachts gaan lopen.S@ndr@ schreef:nah ik zou bij de combi lab maltezer achtig ook niet staan te juigenalleen het grote verschil al
-
Cantus
- Zeer actief
precies chione!
ik beweer alleen dat vanuit de openingspost mensen meteen reageerden alsof de staff saar wilde killen, terwijl dat helemaal niet duidelijk was vanuit de openingspost...dat noem ik vooroordelen...als er de naam lab had gestaan, hadden ze waarschijnlijk gereageerd dat de lab zou willen spelen, wat overigens dan ook een vooroordeel zou zijn geweest...want ook dat zou je dan niet kunnen weten aan de hand van de info die in de openingspost staat...dat is gewoon mijn hele punt...
dat beweer ik niet, lezen is een kunst...Nanna schreef:Je wilt helemaal niet objectief blijven. Je zit hier gewoon glashard te ontkennen dat een aanval van een Staff gevaarlijker is dan die van een Poedel. Omdat het allemaal vooroordelen zijn....Dongo schreef:lekker niveau hier als iemand eens een andere mening heeft dan de gemiddelde en gewoon objectief wilt blijven...moet er opeens heel kinderachtig gedaan worden door volwassen personen
ik beweer alleen dat vanuit de openingspost mensen meteen reageerden alsof de staff saar wilde killen, terwijl dat helemaal niet duidelijk was vanuit de openingspost...dat noem ik vooroordelen...als er de naam lab had gestaan, hadden ze waarschijnlijk gereageerd dat de lab zou willen spelen, wat overigens dan ook een vooroordeel zou zijn geweest...want ook dat zou je dan niet kunnen weten aan de hand van de info die in de openingspost staat...dat is gewoon mijn hele punt...
- Moos
- Zeer actief
Saar had zich niet op laten jagen door een Labrador die met vriendelijke bedoelingen op haar springt. Dan hupst ze een stukje weg of snauwt tegenwoordigMARC_S schreef:Stel dat ze had gezegd dat Saar was opgejaagd door een doldrieste labrador. Dan had iedereen toch geweten dat dat te wijten was aan haar angst voor grote opdringerige honden? Dat was toch hetzelfde geweest? Alleen ga je er dan als hondenbaas met wat achtergrondkennis over rassen niet vanuit dat die labrador om de hoek je hondje in een dichte bek die niet meer open te krijgen is heeft bungelen. Dat is niet des labradors. Wel des staffords en daarom laat je dus geen staffords op speelveldjes los met allerlei honden na een maand of 12. Het kan soms wel, maar vaak ook niet. Moet ik dan uitgaan van de uitzonderingen of de regel? Bij mij in de straat woonde ook een staffordteefje. Dat ging redelijk met onze honden. Teef kort, reu lang en dan liep het wel.
Ze is weleens door een Malamute volkomen ondersteboven gelopen, liep daarna zelfs mank, geen spoortje van angst of weg willen rennen hoor. Die Malamute was namelijk aan het spelen en op een smal paadje denderde hij per ongeluk over Saar heen.
Dus als het zo'n verhaal was geweest had ik er niet eens een topic over geopend
Mijn honden zijn wat dat betreft echt niet achterlijk, en als Saar dusdanig hard weg gaat rennen dat ze een nagel scheurt en haar hak ontveld, dan is ze doodsbang, en als ze dat zo voelt is dat ook terecht (want ze is dus niet achterlijk). Het feit dat Vera los pal naast mij bleef rennen/lopen/staan, en niet ook maar een beetje in de buurt van die Stafford wilde komen zegt ook al genoeg. Als een lab reu met speel bedoelingen Saar op zou jagen, zou Vera gewoon haar kont in zijn neus gaan duwen van "joehoee, speel met mij!"
De manier waarop die hond meteen al aangedenderd kwam (zodanig snel ook dat ik niet eens kon bedenken of ik op zou moeten tillen, meer tijd dan om Saar met een zwieper van de lijn achter me te gooien had ik niet), daarvan zou ik ook heel erg geschrokken zijn als het die Lab bijvoorbeeld was. Die hond beukte gewoon zonder ook maar enig vaart te minderen dwars over Saar heen, alsof ze een bowlingbal was.
Als er een hond met voor mij onduidelijk gedrag aan komt lopen ben ik inderdaad, zeg ik eerlijk, meer op mijn hoede bij een Stafford dan bij een Labje. Maar in dit geval, zoals dit ging, was ik me bij elke grote sterke hond een slag in de rondte geschrokken
-
Cantus
- Zeer actief
dat is wel waar hoor nanna, maar dan nog valt uit de openingspost niet op te maken of die betreffende staff wilde killen, maar er werd gemakshalve wel vanuit gegaan en dat stoort mij...Nanna schreef:O ja, nu komen de aanvallen van Staffs voor OMDAT mensen denken dat ze aanvallenChione schreef:Dat sommige mensen dat denken zorgt voor een heleboel meer ongelukken dan nodig is.Dongo schreef:
Niemand hier beweert dat geen enkel ras hondagressief kan zijn, ik heb dat tenminste nergens gelezen hoor![]()
Wat mij vooral stoort is het meteen krijsen dat Staffs onschuldig zijn omdat er vooroordelen over ze zijn.
Is het soms helemaal niet waar dat ze vaak hondagressief en vasthoudend zijn?
Graag antwoord hierop, zónder meteen dat vingertje naar andere rassen ( met dat kinderachtige "zij doen ook hoor!")
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Wie zegt dat dan?Niemand toch?Dongo schreef:tja als jullie gewoon naïef zijn en denken dat alleen staffs of een dergelijk ras hondagressief kunnen zijn, moeten jullie weten...
Bente is ook niet altijd even aardig naar andere honden toe.Niet in de zin van bijten maar onaardig genoeg.En dat is een Drent.
Toch wil ik niet dat ze op kleine hondjes duikt,want die zijn voor haar nl ook geen partij.Zo is Bente dus geen partij voor een Stafford maar weer wel voor een Lab die ze zonodig heel goed van repliek kan dienen.
-
Cantus
- Zeer actief
en iemand die zich bijvoorbeeld net een dag heeft aangemeld, die moet dat ook maar allemaal weten? daarom lijkt me verstandig als iemand toch maar iets duidelijk en genuanceerd iets opschrijft...Inge O schreef:ofwel ben ik ontzettend slim ofwel jij ontzettend dom, want weet je wanneer het voor mij al duidelijk was dat het allemaal niet leuk en vriendelijk bedoeld was? bij de topictitel. er is namelijk ook nog zoiets als een geheugen en als dat van mij me niet bedriegt heb ik marloes nog nooit betrapt op het ongenuanceerd hondenrassen de grond intrappen. als ik vervolgens in haar post lees dat die staf 'aan kwam stormen' dan weet ik meteen al dat hij niet even gedag kwam zeggen.Dongo schreef:daar gaat het helemaal niet om...je openingspost was gewoon niet duidelijk over hoe en wat...vervolgens worden er dan reacties geplaatst die gebaseerd zijn op vooroordelen...Moos schreef:Maar mocht het, god verhoede, nog eens gebeuren, dan zal ik het hebben over een middelgrote hond met flinke spierkracht hoor. Voor de beeldvorming.
als je had gezegd het was een lab die op saar dook, waren er reacties geweest van oh die labs zijn altijd zo wild die willen gewoon spelen...
puur omdat je openingspost niet duidelijk was(in mijn opinie)...ik kon dus niet beoordelen vanuit je openingspost wat de bedoeling van de staff was...je zei alleen dook erop...pas erna in volgende reacties ging je nuanceren...
gek hè, dat wij dat hier allemaal snappen en jij niet?
maar ja, marloes heeft hier ook nog maar een stuk of tig berichtjes, dus dat konden we ook niet weten natuurlijk, we zijn gewoon bevoordeeld en jij bent helemaal objectief - knap van je hoor.
- Frenk
- Zeer actief
ZuchtChione schreef:Dan moet je wel juichen,want als een Lab dat doet dan is het sociaal gedrag en wil je dat niet, moet je maar snachts gaan lopen.S@ndr@ schreef:nah ik zou bij de combi lab maltezer achtig ook niet staan te juigenalleen het grote verschil al
Nee, dan is het geen sociaal gedrag en het is niet sociaalvaardig. Maar je hoeft in 99% van de gevallen niet bang te zijn dat je hond gegrepen wordt en dat de lab gaat vasthouden tot 'ie dood is.
Kun je misschien eens lezen wat mensen schrijven in plaats van alleen maar je eigen riedeltje af te draaien?
- Frenk
- Zeer actief
Nee, maar die ziet dan de reacties van anderen en denkt dan "goh, er wordt helemaal niet gereageerd alsof die Moos er een handje van heeft om alles uit een dikke duim te zuigen, misschien is het dus wel exact zo gebeurd als zij het opschrijft".Dongo schreef:en iemand die zich bijvoorbeeld net een dag heeft aangemeld, die moet dat ook maar allemaal weten?
- Chione
- Zeer actief
Even goed lezen ipv absurde dingen te gaan roepen.Nanna schreef:O ja, nu komen de aanvallen van Staffs voor OMDAT mensen denken dat ze aanvallenChione schreef:Dat sommige mensen dat denken zorgt voor een heleboel meer ongelukken dan nodig is.Dongo schreef:
Niemand hier beweert dat geen enkel ras hondagressief kan zijn, ik heb dat tenminste nergens gelezen hoor![]()
Wat mij vooral stoort is het meteen krijsen dat Staffs onschuldig zijn omdat er vooroordelen over ze zijn.
Is het soms helemaal niet waar dat ze vaak hondagressief en vasthoudend zijn?
Graag antwoord hierop, zónder meteen dat vingertje naar andere rassen ( met dat kinderachtige "zij doen ook hoor!")
- Moos
- Zeer actief
Zeg Dongo. Deze he? Over het hoofd gezien? :
Daarnaast, we waren er geloof ik allemaal wel over uit dat een Labje die aan komt denderen dwars door alle signalen van de andere hond heen niet bijzonder sociaalvaardig is.
Dan heb je nu een Stafford die aan komt rennen en direct zich bovenop een andere hond stort, en er daarna achteraan gaat jagen, dusdanig hard dat ik dus wel met een hondje zit met bloedende pootjes en wondjes. Exact hoe wou jij dat dan intepreten als "heus wel vriendelijk en sociaal"?
- Chione
- Zeer actief
Kun jij misschien eens nadenken voor je, met je oogklepjes op, gaat schrijven?Frenk schreef:ZuchtChione schreef:Dan moet je wel juichen,want als een Lab dat doet dan is het sociaal gedrag en wil je dat niet, moet je maar snachts gaan lopen.S@ndr@ schreef:nah ik zou bij de combi lab maltezer achtig ook niet staan te juigenalleen het grote verschil al
Nee, dan is het geen sociaal gedrag en het is niet sociaalvaardig. Maar je hoeft in 99% van de gevallen niet bang te zijn dat je hond gegrepen wordt en dat de lab gaat vasthouden tot 'ie dood is.
Kun je misschien eens lezen wat mensen schrijven in plaats van alleen maar je eigen riedeltje af te draaien?
Ik zal trouwens even doorgeven aan de eigenaresse van het kleine hondje die onlangs is doodgebeten dat ze een volgende keer met een nieuw hondje niet bang hoeft te zijn als er een Lab aan komt, want die houd niet vast. Nuja, in 99% van de gevallen hoef je niet bang te zijn, dat zal haar vast geruststellen.
Lesje voor jou, een hond hoeft niet vast te houden om een andere hond dodelijk te verwonden.